Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2012, 15:22
Pauline <3
Avatar van Pauline <3
Pauline <3 is offline
Hey allemaal,
Ik heb net snelsnel een gedichtje geschreven en ik zou graag weten wat jullie ervan vinden. Ik heb nog niet veel ervaring met dichten, dus ...
Hier dus het gedicht.

Tweeling

Ik ben jij
en jij bent mij
Identiek en toch verschillend
Ik om half twee
en jij een minuut later
De vroedvrouw zei :
Als twee druppels water!

We waren met twee
maar samen een
Jij je duim
en ik de speen

Maar nu heeft de Dood
het allemaal verkloot
Hij nam je mee,
veel te vroeg,
en liet mij achter,
met nog een heel leven voor de boeg
Maar ooit zal mijn dag ook aanbreken
De dag waarop onze zielen zich weer zullen herenigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2012, 18:07
Pauline <3
Avatar van Pauline <3
Pauline <3 is offline
... 😃😃
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 21:36
Verwijderd
Goede scheiding van vrolijk en droevig. Ga zo door!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2012, 21:48
Verwijderd
Goed zeg!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2012, 15:24
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het nog niet heel geweldig. Om een paar dingen, die bijna iedereen in het begin niet helemaal meteen goed doet (mensen die dat wel doen zijn raar dan wel heel getalenteerd, denk ik). Namelijke deze:

1. Het is nog niet heel erg origineel.

Ik denk dat er bijvoorbeeld vrij veel gedichtjes te vinden zijn die iets doen met 'ik ben jij' of 'jij en ik zijn wij' of in welke volgorde dat dan ook staat. En ook uitspraken als 'identiek en toch verschillend' zijn niet dingen die zo erg uniek zijn dat mensen jouw gedicht moeten lezen, omdat jij de enige bent die het zo heeft verwoord en toen per ongeluk een prachtige verwoording heeft gevonden die niemand nog kende. Ik heb hier niet echt een concrete tip bij, maar probeer een andere manier te vinden om dingen te verwoorden.