Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2012, 23:32
nachtmens
nachtmens is offline
Hey allen

Nu ik toch actief ben op dit forum, vroeg ik me af wat iedereen hier van de boerka verbod vindt. Nederland is een vrije land, en opeens mogen sommige vrouwen zich niet kleden zoals ze willen.

Laat ik zelf maar beginnen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds 'schrik' als ik zo een iemand zie lopen. Maar ik heb heel veel respect voor ze, dat ze in staat zijn om zoiets te dragen.

Slaaplekker allemaal,
Ninadebeste
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2012, 23:46
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ben uiteraard voor een boerka verbod. Ten eerste omdat het iemand "ontmenselijkt". Je weet niet eens wat eronder zit en vrijwel iedereen wordt er van nature bang van als er mensen met boerka's in zijn/haar buurt lopen. Het zorgt dus ook voor onrust. Ten tweede zeggen ze dat het grootste gedeelte van de communicatie non-verbaal is. Je kunt dus moeilijk met zo iemand communiceren. Ten derde is er nog het argument van veiligheid, omdat zo iemand onherkenbaar en dus niet/moeilijk te identificeren is.

Als ik een boerka zie dan moet ik altijd denken aan een aantal jaar geleden toen een vrouw in boerka werd aangehouden in Amsterdam Nieuw-West en zij een doorgeladen machinegeweer onder haar boerka bleek te verbergen.

Overigens vind ik dat een vrouw dan wel weer een hoofddoek mag dragen als zij op straat loopt, want daar gelden bovenstaande argumenten niet voor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:49
Verwijderd