Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2012, 23:32
nachtmens
nachtmens is offline
Hey allen

Nu ik toch actief ben op dit forum, vroeg ik me af wat iedereen hier van de boerka verbod vindt. Nederland is een vrije land, en opeens mogen sommige vrouwen zich niet kleden zoals ze willen.

Laat ik zelf maar beginnen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds 'schrik' als ik zo een iemand zie lopen. Maar ik heb heel veel respect voor ze, dat ze in staat zijn om zoiets te dragen.

Slaaplekker allemaal,
Ninadebeste
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2012, 23:46
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik ben uiteraard voor een boerka verbod. Ten eerste omdat het iemand "ontmenselijkt". Je weet niet eens wat eronder zit en vrijwel iedereen wordt er van nature bang van als er mensen met boerka's in zijn/haar buurt lopen. Het zorgt dus ook voor onrust. Ten tweede zeggen ze dat het grootste gedeelte van de communicatie non-verbaal is. Je kunt dus moeilijk met zo iemand communiceren. Ten derde is er nog het argument van veiligheid, omdat zo iemand onherkenbaar en dus niet/moeilijk te identificeren is.

Als ik een boerka zie dan moet ik altijd denken aan een aantal jaar geleden toen een vrouw in boerka werd aangehouden in Amsterdam Nieuw-West en zij een doorgeladen machinegeweer onder haar boerka bleek te verbergen.

Overigens vind ik dat een vrouw dan wel weer een hoofddoek mag dragen als zij op straat loopt, want daar gelden bovenstaande argumenten niet voor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:49
Verwijderd
Hoofddoekjes, no problem (zolang het geen politie is o.i.d.), maar boerka's dragen, hmmm... dat gaat echt heel ver vind ik, omdat het compleet tegen de normen en waarden van Nederland ingaat. Het is zó kleinerend naar vrouwen toe, en je elimineert er doelbewust de non-verbale communicatie met de buitenwereld mee. Nee, doe mij maar een boerkaverbod. Ik vind niet dat religieuze vrijheid zwaarder weegt dan de standaard Nederlandse normen en waarden die ermee geschonden worden.

Respect dat ze in staat zijn om zoiets te dragen? Zulke gewoontes worden hun al vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten, en mochten ze het er niet mee eens zijn, dan wordt het hun alsnog opgedrongen. Daar heb ik niet echt respect voor
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:54
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik vind het vooral een eng idee. ik bedoel ik kan als ik zo'n burka aantrek van alles meenemen zonder op te vallen en nauwelijks herkenbaar te zijn. en volgens mij is dat tegen de wet want je mag ook niet zomaar met een bivakmuts over straat of iets anders wat je onherkenbaar maakt.

ten tweede is er dan nog de non verbale communicatie. dit verdwijnt gewoon en het lijkt me raar om te communiceren zonder.

verder heb ik geen problemen met hoofddoekjes en dergelijke
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 23:56
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hoofddoekjes, no problem (zolang het geen politie is o.i.d.), maar boerka's dragen, hmmm... dat gaat echt heel ver vind ik, omdat het compleet tegen de normen en waarden van Nederland ingaat. Het is zó kleinerend naar vrouwen toe, en je elimineert er doelbewust de non-verbale communicatie met de buitenwereld mee. Nee, doe mij maar een boerkaverbod. Ik vind niet dat religieuze vrijheid zwaarder weegt dan de standaard Nederlandse normen en waarden die ermee geschonden worden.

Respect dat ze in staat zijn om zoiets te dragen? Zulke gewoontes worden hun al vanaf de geboorte met de paplepel ingegoten, en mochten ze het er niet mee eens zijn, dan wordt het hun alsnog opgedrongen. Daar heb ik niet echt respect voor
Dit is deels waar. Er zijn relatief veel autochtone bekeerlingen die een boerka gaan dragen. Bij hen is het er niet met de paplepel ingegoten, maar zij doen het juist omdat ze nogal doorslaan (radicale islam), als provocatie en/of om zich tegen de Nederlandse samenleving af te zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 00:03
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Dit is deels waar. Er zijn relatief veel autochtone bekeerlingen die een boerka gaan dragen. Bij hen is het er niet met de paplepel ingegoten, maar zij doen het juist omdat ze nogal doorslaan (radicale islam), als provocatie en/of om zich tegen de Nederlandse samenleving af te zetten.
nooit begrepen eigenlijk dat mensen die zich later bekeren of een geloof aannemen daar vaak zo in door kunnen slaan. je zou verwachten dat mensen die zich bekeren het veel minder precies nemen met al die regels omdat ze een andere levenwijze gewend zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 01:21
Fit4Life
Avatar van Fit4Life
Fit4Life is offline
Ik vind het niet om aan te zien...maar ja als zij er in geloven dat het daadwerkelijk nut heeft, gaan ze hun gang maar.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 06:20
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoofddoekjes, no problem (zolang het geen politie is o.i.d.), maar boerka's dragen, hmmm... dat gaat echt heel ver vind ik, omdat het compleet tegen de normen
Wat is er mis met ingaan tegen de normen van Nederland?
Citaat:
en waarden van Nederland ingaat.
Welke waarden zoal? Vrijheid lijkt me een van de belangrijkste waarden van Nederland. Ook de vrijheid om het jezelf moeilijk te maken door in een tent door het leven te gaan.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 08:50
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik vind het niets, boerka's. Zeker als er nog zo'n lap voor de ogen zit. Als je geen dichte scooterhelm, bivakmuts e.d. op mag in het openbaar (winkels e.d.) mag een boerka ook niet. Zeker als ze van die wijde jurken dragen, weet je niet wat eronder zit. Ik heb in het nieuws dan ook al vaak genoeg gehoord dat er een aanslag is gepleegd door een man verkleed als vrouw...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 09:44
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik ben tégen het boerkaverbod, omdat iedereen van mij mag dragen wat 'ie wil. Of mensen nou in een boerka of in een clownspak over straat willen, who gives a..?

Máár dan moeten ze ook niet verwachten dat ze overal met open armen ontvangen worden en meteen worden geholpen. Je mag inderdaad niet met een scooterhelm of bivakmuts een winkel in, dus dat moet dan ook gelden voor een boerka. Dus je moet dragen wat je wilt, maar niet gaan zeiken als ze je ergens niet willen helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 09:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Daar waar er geen praktische bezwaren zijn, weegt de vrijheid van iemand om te dragen wat hij wil natuurlijk op tegen de islamofobie van een paar kampers. Dus tegen een algemeen boerkaverbod, al moeten banken, gemeenten, e.d. bijv. wel kunnen eisen dat klanten/bezoekers hun gezicht tonen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 09:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zag laatst een vrouw in boerka op de fiets. Mooi vond ik dat.

Het boerkaverbod... Ik heb er geen problemen mee als mensen een boerka dragen. Ik zie vrouwen in boerka met enige regelmaat op straat en in winkels en dat vind ik oké, mensen mogen wat mij betreft zelf weten wat ze aantrekken. Maar dan alleen in de openbare ruimte, niet als ze een baan hebben waarbij ze mensen te woord moeten staan. Maar ik zie bijvoorbeeld ook liever geen mensen met hoofddoeken (of andere religieuze uiterlijke kenmerken) in de rechtzaal of bij de gemeente of wat dan ook, ik vind dat dat gescheiden moet blijven.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 10:46
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Daar waar er geen praktische bezwaren zijn, weegt de vrijheid van iemand om te dragen wat hij wil natuurlijk op tegen de islamofobie van een paar kampers. Dus tegen een algemeen boerkaverbod, al moeten banken, gemeenten, e.d. bijv. wel kunnen eisen dat klanten/bezoekers hun gezicht tonen.
Oh sure, volgens jou is iedereen die voor een boerkaverbod is weer direct islamofoob

Voor jou info, veel moslims en ook moslim-geestelijken zijn van mening dat de boerka niet eens islamitisch is. Sommigen zijn van mening dat het wel verplicht is en zij baseren zich op bepaalde stukken uit de Hadith, waarvan de tegenstanders vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid (echtheid van de tekst).

En vond je het nou echt nodig om sneer te geven richting woonwagenbewoners? Volgens mij is doelbewuste belediging op dit forum nog altijd niet toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 10:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh sure, volgens jou is iedereen die voor een boerkaverbod is weer direct islamofoob
Uiteraard.
Citaat:
Voor jou info, veel moslims en ook moslim-geestelijken zijn van mening dat de boerka niet eens islamitisch is. Sommigen zijn van mening dat het wel verplicht is en zij baseren zich op bepaalde stukken uit de Hadith, waarvan de tegenstanders vraagtekens zetten bij de betrouwbaarheid (echtheid van de tekst).
Klopt. Veel christelijke geestelijken vinden niet dat je tijdens carnaval moet gaan comazuipen. En wat dan nog?
Citaat:
En vond je het nou echt nodig om sneer te geven richting woonwagenbewoners? Volgens mij is doelbewuste belediging op dit forum nog altijd niet toegestaan.
Wie de schoen past...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 11:10
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Uiteraard.
Dus mensen die tegen een boerka zijn (en daar goede argumenten voor hebben), maar met het dragen van een hoofddoek geen problemen hebben zijn islamofoob. Jij vindt het vaak belangrijker om mensen in een bepaalde hoek te duwen, dan dat je echt realistisch bent bij wat je zegt. Natuurlijk maak je een uitzondering wanneer het om allochtonen of moslims gaat, want dan is het vooral belangrijk voor jou om te benadrukken hoe racistisch en islamofoob iedereen is, behalve jij natuurlijk

Citaat:
Klopt. Veel christelijke geestelijken vinden niet dat je tijdens carnaval moet gaan comazuipen. En wat dan nog?
Het dragen is van een boerka is geen algemeen gebruik binnen de islam. En we hebben het nu over de islam en niet over het christendom. Maar laat ik je dit vragen. Zijn mensen die het belachelijk vinden dat homo's vaak gediscrimineerd worden binnen christelijke kringen ook direct christofoob? Kritiek op de islam en alles wat in de naam van islam gebeurt mag niet volgens jou, want anders ben je direct islamofoob?

Citaat:
Wie de schoen past...
Ik ben geen woonwagenbewoner hoor Ik vind het wel verbazingwekkend hoe jij altijd direct klaar staat om te zeggen dat mensen moslims of allochtonen niet over één kam mogen scheren, maar je hebt er blijkbaar geen problemen mee om woonwagenbewoners (die helemaal niks met het onderwerp te maken hebben) te kleineren.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 11:22
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dus mensen die tegen een boerka zijn (en daar goede argumenten voor hebben), maar met het dragen van een hoofddoek geen problemen hebben zijn islamofoob. Jij vindt het vaak belangrijker om mensen in een bepaalde hoek te duwen, dan dat je echt realistisch bent bij wat je zegt. Natuurlijk maak je een uitzondering wanneer het om allochtonen of moslims gaat, want dan is het vooral belangrijk voor jou om te benadrukken hoe racistisch en islamofoob iedereen is, behalve jij natuurlijk
Vermoedelijk heeft dat iets te maken met het feit dat er geen goede argumenten voor een algeheel boerkaverbod zijn. Iedereen die ik tot nu toe heb zien pleiten voor een algeheel boerkaverbod was inderdaad islamofoob, maar er zijn inderdaad vast uitzonderingen.
Citaat:
Het dragen is van een boerka is geen algemeen gebruik binnen de islam. En we hebben het nu over de islam en niet over het christendom. Maar laat ik je dit vragen. Zijn mensen die het belachelijk vinden dat homo's vaak gediscrimineerd worden binnen christelijke kringen ook direct christofoob? Kritiek op de islam en alles wat in de naam van islam gebeurt mag niet volgens jou, want anders ben je direct islamofoob?
Als ik dacht dat er geen kritiek op de islam mogelijk zou zijn, was ik natuurlijk wel moslim geweest. Je bent wel islamofoob wanneer je een dubbele standaard toepast en het wel goedvindt wanneer mensen met een clownsmasker of motorhelm rondlopen, maar niet met een boerka.
Citaat:
Ik ben geen woonwagenbewoner hoor Ik vind het wel verbazingwekkend hoe jij altijd direct klaar staat om te zeggen dat mensen moslims of allochtonen niet over één kam mogen scheren, maar je hebt er blijkbaar geen problemen mee om woonwagenbewoners (die helemaal niks met het onderwerp te maken hebben) te kleineren.
Ik kleineer niemand. Verder hoef je niet alles letterlijk op te vatten, ik denk natuurlijk niet werkelijk dat alle mensen die voor een boerkaverbod zijn in woonwagens wonen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds 'schrik' als ik zo een iemand zie lopen. Maar ik heb heel veel respect voor ze, dat ze in staat zijn om zoiets te dragen.
Ja nou, dat verdient heel veel respect hoor. Zo'n dom ding dragen


Ik vind het er belachelijk uit zien en en sta eigenlijk wel achter het verbod. Dat je zo primitief bent om een geloof aan te hangen moet je zelf weten, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. Daarnaast vind ik niet dat we moeten promoten dat godsdienstonderdrukking in dit land getolereerd wordt.

Maar eigenlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Wat is er mis met ingaan tegen de normen van Nederland? Welke waarden zoal? Vrijheid lijkt me een van de belangrijkste waarden van Nederland. Ook de vrijheid om het jezelf moeilijk te maken door in een tent door het leven te gaan.
Bijvoorbeeld dat vrouwen gelijk zijn aan mannen.
Ik vind vrijheid heel erg belangrijk, maar waar het mij bijvoorbeeld om gaat is dat die vrouwen van hun geloof verplicht in een boerka moeten lopen. Als zij er met volledige overtuiging achter staan, dan is het een ander verhaal. Anders is het namelijk een beperking van de vrijheid van de vrouw. Maargoed, die vrouwen zullen wel zo erg gebrainwashed zijn tijdens hun opvoeding dat ze er geen moeite mee hebben.

Citaat:
Je bent wel islamofoob wanneer je een dubbele standaard toepast en het wel goedvindt wanneer mensen met een clownsmasker of motorhelm rondlopen, maar niet met een boerka.
Helaas, je vergelijking klopt niet. Een clownsmasker of motorhelm heeft namelijk niets te maken met het onderdrukken van de desbetreffende persoon. En ik vind het behoorlijk triest dat je mij en anderen zo afschildert als Islamofoob, want dat is niet zo. Maar dat zul je wel nodig hebben, om jezelf beter te voelen?

Citaat:
Altijd klagen over moslims. Christenen zijn altijd al massamoordenaars geweest.
Het westen is duivels.
En toch woon je er zelf. Als je het Westen zo duivels vindt, waarom ga je dan niet terug naar de woestijn?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2012, 12:17
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Boeddhisten hebben uit naam van hun overtuiging ook wel behoorlijk wat bloed vergoten in Birma en Sri Lanka, volgens mij...

@TythorZeth: De meeste vrouwen in een boerka kiezen daar bewust voor. Zoals al eerder gezegd: het zijn vaak bekeerlingen. En ook als het wel door hun opvoeding komt, dan kunnen ze natuurlijk alsnog die overtuiging hebben. In Nederland is het ook alleen logisch om het te doen vanwege je religieuze overtuiging, omdat het hier niet verplicht is of wat dan ook. Of mja, dwang zou natuurlijk ook nog kunnen... Dat schijnt geloof ik mee te vallen, maar heb er geen bron van. Het is wel een argument tegen het boerkaverbod: nu komen die vrouwen nog wel eens buiten, als ze echt voor boerka's zijn en er is een boerkaverbod dat actief wordt gehandhaafd, dan heb je kans dat ze niet eens meer buiten komen. Lijkt me ook niet echt wenselijk.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Boeddhisten hebben uit naam van hun overtuiging ook wel behoorlijk wat bloed vergoten in Birma en Sri Lanka, volgens mij...

@TythorZeth: De meeste vrouwen in een boerka kiezen daar bewust voor. Zoals al eerder gezegd: het zijn vaak bekeerlingen. En ook als het wel door hun opvoeding komt, dan kunnen ze natuurlijk alsnog die overtuiging hebben. In Nederland is het ook alleen logisch om het te doen vanwege je religieuze overtuiging, omdat het hier niet verplicht is of wat dan ook. Of mja, dwang zou natuurlijk ook nog kunnen... Dat schijnt geloof ik mee te vallen, maar heb er geen bron van. Het is wel een argument tegen het boerkaverbod: nu komen die vrouwen nog wel eens buiten, als ze echt voor boerka's zijn en er is een boerkaverbod dat actief wordt gehandhaafd, dan heb je kans dat ze niet eens meer buiten komen. Lijkt me ook niet echt wenselijk.
Ja ach, dat laatste zal me echt een worst wezen . Zij kiezen daar dan uiteindelijk voor. Ik heb ook geen behoefte om zulke mensen tegen te komen ofzo. Niet dat ik het erg zou vinden, maar ik heb er ook geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik heb heel wat berichten afgesplits in een nieuw topic, want er liepen twee topics door elkaar. Dus graag over het westen en de arabische wereld in het andere topic

EDIT: en deze kan naar N&A
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Volgens mij is er sinds het vallen van de gedoogcoalitie geen meerderheid meer voor het boerkaverbod, dus het gaat er niet meer komen, aangezien het vooral een PVV-punt was dat in de onderhandelingen op tafel is gelegd. Is daar trouwens niet al over gestemd?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 12:54
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja nou, dat verdient heel veel respect hoor. Zo'n dom ding dragen


Ik vind het er belachelijk uit zien en en sta eigenlijk wel achter het verbod. Dat je zo primitief bent om een geloof aan te hangen moet je zelf weten, zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. Daarnaast vind ik niet dat we moeten promoten dat godsdienstonderdrukking in dit land getolereerd wordt.

Maar eigenlijk maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Ik weet niet wat hier allemaal is gebeurd, maar laat ik met je reactie beginnen.
De reden waarom ik veel respect voor deze dames heb, is omdat ik weet hoe moeilijk het is om anders te zijn dan de meerderheid. Ik weet hoe het is om aangekeken te worden alsof ik een pistool vasthoudt. De dames die boerka dragen moet heel zelfverzekerd zijn, willen ze ermee op straat lopen, want je wordt zwaar raar aangekeken en niet alleen door niet-moslims, ik zelf kijk ze 5 minuten lang..

Godsdienstonderdrukking? Je weet niet waar je het over hebt. Denk je nou echt dat er dames en dan nog vaak jonge bekeerde dames dat ding dragen omdat hun vader/broer/man het zegt? Ik weet zeker dat als ze er zelf niet achterstaan, of buiten de deur uitrekken of van huis weglopen of gaan scheiden.. we leven in Nederland he en het is 2012!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:04
Verwijderd
Ik ben voor het boerkaverbod. Ik ben ook voor een verbod op bivakmutsen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:20
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Je bedoelt vast het verbod op gezichtsbedekkende kleding? Of hebben we ook al en boerkaverbod? Dat is me dan ontgaan. Lijkt me een prima verbod.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat hier allemaal is gebeurd, maar laat ik met je reactie beginnen.
De reden waarom ik veel respect voor deze dames heb, is omdat ik weet hoe moeilijk het is om anders te zijn dan de meerderheid. Ik weet hoe het is om aangekeken te worden alsof ik een pistool vasthoudt. De dames die boerka dragen moet heel zelfverzekerd zijn, willen ze ermee op straat lopen, want je wordt zwaar raar aangekeken en niet alleen door niet-moslims, ik zelf kijk ze 5 minuten lang..
Je hebt respect voor ze omdat ze raar worden aangekeken? Verder denk ik niet dat ze zelfverzekerd hoeven te zijn, hoogstens onderdrukt of gehersenspoeld.
Citaat:
Godsdienstonderdrukking? Je weet niet waar je het over hebt. Denk je nou echt dat er dames en dan nog vaak jonge bekeerde dames dat ding dragen omdat hun vader/broer/man het zegt?
Ja.
Citaat:
Ik weet zeker dat als ze er zelf niet achterstaan, of buiten de deur uitrekken of van huis weglopen of gaan scheiden.. we leven in Nederland he en het is 2012!
Ja, want dat is natuurlijk een makkelijke beslissing voor een vrouw die totaal geen ontwikkeling of educatie heeft gehad. Die lopen gewoon weg.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Godsdienstonderdrukking? Je weet niet waar je het over hebt. Denk je nou echt dat er dames en dan nog vaak jonge bekeerde dames dat ding dragen omdat hun vader/broer/man het zegt? Ik weet zeker dat als ze er zelf niet achterstaan, of buiten de deur uitrekken of van huis weglopen of gaan scheiden.. we leven in Nederland he en het is 2012!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Kun je die facepalm ook onderbouwen met argumenten? Gaarne ook een discussie voeren en elkaar in elkaars waarde laten ipv. pogen elkaar af te kraken door enkel te facepalmen danwel te rologen.

en dat is natuurlijk gericht op iedereen in dit topic
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 14-07-2012 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:45
Verwijderd
Heel naïef van ninadebeste. Zoals Reverend al zegt, die vrouwen kunnen nergens heen. Ze zijn compleet afhankelijk van hun man. Bovendien hebben zij gigantische ruzie met de hele familie wanneer ze hun man verlaten, en hebben ze dus niemand meer. Ze worden verstoten, dus weggaan is geen optie.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:47
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Je bedoelt vast het verbod op gezichtsbedekkende kleding? Of hebben we ook al en boerkaverbod? Dat is me dan ontgaan. Lijkt me een prima verbod.
Klopt, met het boerkaverbod wordt het verbod op gezichtsbedekkende kleding bedoeld. Dat is zo omdat het CDA het ook verdedigde als een zedenwet tegen boerka's, aangezien het tegen de christelijke normen en waarden in zou gaan (net als bijv. naaktlopen). Voor veel andere dingen dan boerka's is een uitzondering gemaakt.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Voor veel andere dingen dan boerka's is een uitzondering gemaakt.
Zoals? Al gevonden.
Enkele uitzonderingen op het verbod zijn:

als de kleding noodzakelijk is voor de gezondheid, de veiligheid of in een beroep of een sport;
bij evenementen zoals Sinterklaas en carnaval;
in plaatsen en gebouwen die zijn bestemd voor religieuze doeleinden;
in vliegtuigen en voor passagiers die via de Nederlandse luchthavens op doorreis zijn naar hun eindbestemming.


Dus ook voor boerkas
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 13:59
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Volgens mij zijn het vooral bekeerde huisvrouwen die een boerka dragen, maar goed, er zullen ook wel vrouwen tussen zitten die van huis uit moslima zijn. Het is wel zo dat die mensen zo diep in het moeras zitten dat ze er niet meer uit kunnen, maar met een boerkaverbod zitten ze er nog steeds in. Reken er namelijk maar niet op, dat de kennissen van zo iemand haar opeens niet meer compleet negeren (als het niet erger is) als ze haar geloof vaarwel zegt.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 14:02
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Zeker als ze van die wijde jurken dragen, weet je niet wat eronder zit.
Wijde kleding mag nog steeds door iedereen gedragen worden, met of zonder boerkaverbod.

Citaat:
door een man verkleed als vrouw...
Als je dit echt belangrijk vindt, ben je gewoon seksistisch.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:08
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Je hebt respect voor ze omdat ze raar worden aangekeken? Verder denk ik niet dat ze zelfverzekerd hoeven te zijn, hoogstens onderdrukt of gehersenspoeld. .
Ja. Ik heb respect voor ze omdat ze ongeacht de buitenwereld hun leven leiden zoals ze die willen.

Citaat:
Je a, want dat is natuurlijk een makkelijke beslissing voor een vrouw die totaal geen ontwikkeling of educatie heeft gehad. Die lopen gewoon weg.
Ok. Ik weet nu even niet meer waar je leeft en in welke jaar. Geldt voor velen hier overigens.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:24
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Volgens mij zijn het vooral bekeerde huisvrouwen die een boerka dragen, maar goed, er zullen ook wel vrouwen tussen zitten die van huis uit moslima zijn. Het is wel zo dat die mensen zo diep in het moeras zitten dat ze er niet meer uit kunnen, maar met een boerkaverbod zitten ze er nog steeds in. Reken er namelijk maar niet op, dat de kennissen van zo iemand haar opeens niet meer compleet negeren (als het niet erger is) als ze haar geloof vaarwel zegt.
een link waarin een dame in boerka vertelt over haar keuze:
http://dewandeling.kro.nl/seizoenen/...10-12-2010?p=3

Edit: het is een onderdeel van haar geloof.
__________________
Lach eens!

Laatst gewijzigd op 14-07-2012 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:30
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Heel naïef van ninadebeste. Zoals Reverend al zegt, die vrouwen kunnen nergens heen. Ze zijn compleet afhankelijk van hun man. Bovendien hebben zij gigantische ruzie met de hele familie wanneer ze hun man verlaten, en hebben ze dus niemand meer. Ze worden verstoten, dus weggaan is geen optie.
Denk je nou echt dat je beter weet wat er bij dat soort dames afspeelt dan ik? Een gigantische ruzie met de familie wanneer ze gaan scheiden? Wat kraam je toch uit, de meeste families willen een gelukkige huwelijk voor hun dochter/zoon en staan met moeite vaak achter de keuze die hun kind maakt of he nu gaat om scheiden of om trouwen.Of denk je nou echt dat uithuwelijken nog steeds plaats vindt

Eerlijk zo'n ontwetendheid had ik niet verwacht.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2012, 17:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Denk je nou echt dat je beter weet wat er bij dat soort dames afspeelt dan ik? Een gigantische ruzie met de familie wanneer ze gaan scheiden? Wat kraam je toch uit, de meeste families willen een gelukkige huwelijk voor hun dochter/zoon en staan met moeite vaak achter de keuze die hun kind maakt of he nu gaat om scheiden of om trouwen.Of denk je nou echt dat uithuwelijken nog steeds plaats vindt

Eerlijk zo'n ontwetendheid had ik niet verwacht.
Nina, net zoals er filmpjes bestaan van vrouwen die uitleggen waarom ze een boerka dragen (en zoals gezegd, ik geloof echt wel dat vrouwen daar vaak zelf voor kiezen), is er ook genoeg bewijs te vinden dat vrouwen in Nederland worden uitgehuwelijkt en dat er eerwraak plaatsvindt. Daar hoef je enkel maar voor te googelen of een documentaire van Jessica Villerius voor te kijken. Natuurlijk willen de meeste families een gelukkig huwelijk voor hun kind, maar dat zegt toch verder niets?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 17:42
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik vind het niets, boerka's. Zeker als er nog zo'n lap voor de ogen zit. Als je geen dichte scooterhelm, bivakmuts e.d. op mag in het openbaar (winkels e.d.) mag een boerka ook niet. Zeker als ze van die wijde jurken dragen, weet je niet wat eronder zit. Ik heb in het nieuws dan ook al vaak genoeg gehoord dat er een aanslag is gepleegd door een man verkleed als vrouw...
Dat het wel eens verkeerd wordt gebruikt, hoeft geen aanleiding te geven om een al gehele boerkaverbod in te voeren. Alles kan verkeerd gebruikt worden.

En wat is het probleem met een wijde jurk, ook nederlanders vrouwen dragen weleens een maxijukr of een wijde rok.

En trouwens je hoeft geen wijde kleding te dragen om iets mee te nemen.

Mensen die boerka dragen vallen eerder op, en worden door iedereen in de gaten gehouden, lijkt het mij daarom niet geschikt om iets gevaarlijks te doen Je moet juist niet opvallen!
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 19:48
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
een link waarin een dame in boerka vertelt over haar keuze:
http://dewandeling.kro.nl/seizoenen/...10-12-2010?p=3
Dat bedoel ik ja! Bedankt voor de link.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ja. Ik heb respect voor ze omdat ze ongeacht de buitenwereld hun leven leiden zoals ze die willen.
Dat doen neonazi's ook. En ik mag toch aannemen dat je daar geen respect voor hebt?

Van mij mogen trouwens alle burgers hun geestelijke tekortkomingen naar eigen inzicht uitdragen, zolang ze maar bereid zijn de onvermijdelijke sociale en eventueel jurische consequenties te dragen. Maar dat is het probleem met veel van die ijlende sprookjesfanaten met hun Voldemort-naar-keuze: wel de lusten, maar niet de lasten. Met als resultaat een hoop narcistisch gestampvoet als het even tegen komt te zitten.

En daar moet ik respect voor hebben? Neuk die poep.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:27
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Dat doen neo-nazi's ook. En ik mag toch aannemen dat je daar geen respect voor hebt?

Van mij mogen trouwens alle burgers hun geestelijke tekortkomingen naar eigen inzicht uitdragen, zolang ze maar bereid zijn de onvermijdelijke sociale en eventueel jurische consequenties te dragen. Maar dat is het probleem met veel van die ijlende sprookjesfanaten: wel de lusten, maar niet de lasten. Met als resultaat een hoop narcistisch gestampvoet als het even tegen komt te zitten.

En daar moet ik respect voor hebben?
Ik heb nergens gezegd dat jij respect voor wie dan ook moet hebben.
Wat voor sociale en juridische consequenties? Komen ze soms bij je kloppen voor hulp? Of ga je, van die op je vingers te tellen voorbeelden, van de media ?
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:34
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Volgens mij is er sinds het vallen van de gedoogcoalitie geen meerderheid meer voor het boerkaverbod, dus het gaat er niet meer komen, aangezien het vooral een PVV-punt was dat in de onderhandelingen op tafel is gelegd. Is daar trouwens niet al over gestemd?
Zelfs als het een feit wordt, valt het moeilijk uit te voeren. Sowieso mogen ze volgens mij wel gewoon met boerka hun kinderen ophalen en even snel wat van de winkel halen en en naar de moskee gaan, of heb ik het verkeerd"?

Dan komt het probleem: hebben agenten niets beters te doen, hebben we geld om agenten voor dit soort dingen in te zetten?

En dan kom het volgende probleem, vrouwen die met volle vertrouwen een boerka dragen, willen liever 100 keer per jaar die boete betalen dan het uit doen. Dus zou het plan goed zijn om geld binnen te krijgen, maar het 'probleem' strijd je niet.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:41
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat jij respect voor wie dan ook moet hebben.
Wat voor sociale en juridische consequenties? Komen ze soms bij je kloppen voor hulp? Of ga je, van die op je vingers te tellen voorbeelden, van de media ?
Sociale uitsluiting, bijvoorbeeld. Het constant tegen een (al dan niet ingebeelde) muur van onbegrip aanlopen. Dat risico lopen niet alleen moslims, maar ook alle andere mensen die zich op een bepaalde manier wensen te profileren. Maar sommige mensen lijken dat maar niet te kunnen accepteren en beginnen als ADHD-kinderen te jengelen.

Als ik de intense behoefte zou voelen om in een clownspak rond te paraderen, dan ga ik ook niet lopen janken dat mensen me raar aankijken en dat ik alleen bij het circus aan de bak kom.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 20:56
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
nooit begrepen eigenlijk dat mensen die zich later bekeren of een geloof aannemen daar vaak zo in door kunnen slaan. je zou verwachten dat mensen die zich bekeren het veel minder precies nemen met al die regels omdat ze een andere levenwijze gewend zijn.
Nee, als je gelooft dat je de waarheid hebt gevonden, dan zal iedereen zijn best doen om naar die waarheid te leven. Wanneer je als moslim bent geboren, heb je niet anders gekend, je ziet je geloof als iets vanzelfsprekend, vaak is het ook gemengd met cultuur, dit is het probleem voor moslims die niet zo bezig zijn. Maar als men de authentieke geloof leert kent, zonder wat pa en ma zegt, dan ga je het meer uit je zelf geloven en participeren. Het is van groot belang om cultuur van geloof te onderscheiden, en die barrière hebben bekeerlingen nooit gekend.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 21:02
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Sociale uitsluiting, bijvoorbeeld. Het constant tegen een (al dan niet ingebeelde) muur van onbegrip aanlopen. Dat risico lopen niet alleen moslims, maar ook alle andere mensen die zich op een bepaalde manier wensen te profileren. Maar sommige mensen lijken dat maar niet te kunnen accepteren en beginnen als ADHD-kinderen te jengelen.
Sociale uitsluiting? waarvan van de zwembad, bioscoop? Vrouwen met boerka komen alleen naar buiten om boodschappen te doen en eventueel kinderen ophalen. Ze hebben geen behoefte aan een speelplaats of een praatje met een onbekende.

Citaat:
Als ik de intense behoefte zou voelen om in een clownspak rond te paraderen, dan ga ik ook niet lopen janken dat mensen me raar aankijken en dat ik alleen bij het circus aan de bak kom.
Zijn ze bij jou komen janken? Dit snapte ik niet. Als ze janken omdat ze worden aangekeken dan doen ze dat wel thuis.


Edit: In de Islam is de man verplicht voor geld en niet de vrouw en de man draagt vaak geen boerka.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 21:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Helaas, je vergelijking klopt niet. Een clownsmasker of motorhelm heeft namelijk niets te maken met het onderdrukken van de desbetreffende persoon. En ik vind het behoorlijk triest dat je mij en anderen zo afschildert als Islamofoob, want dat is niet zo. Maar dat zul je wel nodig hebben, om jezelf beter te voelen?
Wie ben jij om te bepalen of iemand onderdrukt wordt of niet? Misschien worden dragers van motorhelmen ook wel heel erg onderdrukt.

Verder helpt het, indien je niet wil dat mensen je islamofoob noemen, om geen islamofoob te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 21:44
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
ik vind het vooral een eng idee. ik bedoel ik kan als ik zo'n burka aantrek van alles meenemen zonder op te vallen en nauwelijks herkenbaar te zijn. en volgens mij is dat tegen de wet want je mag ook niet zomaar met een bivakmuts over straat of iets anders wat je onherkenbaar maakt.

ten tweede is er dan nog de non verbale communicatie. dit verdwijnt gewoon en het lijkt me raar om te communiceren zonder.

verder heb ik geen problemen met hoofddoekjes en dergelijke
Non verbale communicatie? Wat een argument! Tegenwoordig heb je niet veel woorden nodig om je kartje te vullen met boodschappen. Trouwens ze zijn hun stem niet kwijt.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 21:49
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ja ach, dat laatste zal me echt een worst wezen . Zij kiezen daar dan uiteindelijk voor. Ik heb ook geen behoefte om zulke mensen tegen te komen ofzo. Niet dat ik het erg zou vinden, maar ik heb er ook geen behoefte aan.
Zulke mensen? Dat ze boerka dragen hoeven ze geen heksen te zijn he. En als ze met boerka zouden mogen werken en leven, dan hebben we wel wat aan ze. Je weet nooit welke talenten en vaardiheden ze wel niet bezitten. Dus je weet nooit wat je mist.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 23:14
Verwijderd
Ik was laatst in de tram......Komt een vrouw in een boerka binnenlopen. Ik kijk de kaartjes controleur even aan en val bijna in de slappe lach. Hij lachte mee.

Toen ik de vrouw in de ogen aankeek had ze groen/blauwe ogen. Ze was als een ninja gekleed....Zelfs met zwarte suede handschoenen. Ik stond er wel even bij stil. Ik kon alleen haar ogen zien, dus echt weten wat ze op dat moment dacht weet ik niet.

Vind het zelf maar niks.....Mijn moeder draagt dat ding niet eens en zij bidt wel 5 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 00:04
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik was laatst in de tram......Komt een vrouw in een boerka binnenlopen. Ik kijk de kaartjes controleur even aan en val bijna in de slappe lach. Hij lachte mee.

Toen ik de vrouw in de ogen aankeek had ze groen/blauwe ogen. Ze was als een ninja gekleed....Zelfs met zwarte suede handschoenen. Ik stond er wel even bij stil. Ik kon alleen haar ogen zien, dus echt weten wat ze op dat moment dacht weet ik niet.

Vind het zelf maar niks.....Mijn moeder draagt dat ding niet eens en zij bidt wel 5 keer per dag.
Dat zijn 2 losse dingen, bidden en boerka dragen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.