Oud 26-04-2012, 05:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor/op mijn werk heb ik zonnebloemen gezaaid, binnen, in een pot. Die stond op de verwarming, in de zon, en ongeveer de helft van de plantjes is uitgekomen.
Nou las ik dat je de bloemen vanaf half mei buiten kunt planten, maar ik las ook dat ze voor die tijd al een aardig stevige steel moeten krijgen. En daar stond bij dat je zonnebloemen op een koele, zon-arme plek moet laten groeien, omdat ze anders te snel groot worden en weinig stevigheid krijgen.
Mijn plantjes zijn nu bijna 10 cm hoog en buigen al om. Komt dit nog goed of moet ik nieuwe zaaien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2012, 10:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Als je ze te lang in een pot houdt, kunnen ze 'doorschieten'. Dat betekent inderdaad dat ze een minder stevige steel hebben/krijgen dan als ze niet doorgeschoten zouden zijn. Je zou ze eventueel gewoon kunnen planten, maar dan wel op een plek waar je ze op kunt binden (aan bijvoorbeeld een plantenrek langs een muur of een schutting ofzo). Je kunt ook gewoon nieuwe zaaien en deze gelijk in de volle grond zetten als ze nog maar heel klein zijn (ongeveer 2 centimeter), want mijn ervaring is dan; als ze dat overleven, zijn ze meteen wel erg sterk. Extra tip: zaai wat meer dan dat je wilt hebben, want met zonnebloemen heb ik ook vaan dat één derde ongeveer doodgaat/doorschiet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2012, 12:34
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Hier had ik nog nooit van gehoord. Ik zaai al jaren elk jaar zonnebloemen en ik heb ze gewoon altijd in volle zon gehouden en als ze een cm of 5 waren en het vroor niet meer gingen ze naar buiten. Nooit een dooie tussen gehad en ik weet ook niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij doorschieten. Eenmaal in de volle grond hebben ze al gauw een flinke steel. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 09:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De bloemen moeten na de vakantie weer mee naar mijn werk en kunnen dan daar in de tuin gezet worden. Ik heb de bloemen met de stevigste steel nu per stuk in een ruime plastic binnenpot gezet, die ik half ingegraven heb in mijn tuin. Zouden ze dat overleven?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2012, 17:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
De bloemen moeten na de vakantie weer mee naar mijn werk en kunnen dan daar in de tuin gezet worden. Ik heb de bloemen met de stevigste steel nu per stuk in een ruime plastic binnenpot gezet, die ik half ingegraven heb in mijn tuin. Zouden ze dat overleven?
Grote kans van wel, ja . Dat lijkt me een prima oplossing.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 11:25
Verwijderd
Ik heb ook zonnebloemzaadjes gekregen, maar geen tuin. Ik wil ze wel graag planten, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ik kan ze nu in een pot zetten en uit alten komen, maar kan ze dan niet verpoten in de volle grond. Ik kan eventueel wel aan houten veilig kistjes komen
Spoiler

en die bekleden met vuilniszakken van binnen, vullen met zand en ze daar in zetten, ik weet dan alleen niet zeker of dat gaat... Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 15:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zonnebloemen doen het best in veilingkistjes (of andere grote potten), maar dan zou ik die wel vullen met tuinaarde/potgrond en niet met zand.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 13:16
Verwijderd
Ja, ik bedoelde inderdaad potgrond! Dankje
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 13:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oh, en als je een vuilniszak in een veilingkistje doet, zorg er dan wel voor dat het water weg kan! Met ander potten ook trouwens. Als er geen gat onder in de pot zit, kun je bijvoorbeeld een zak hydrokorrels door je grond doen, een stel terracotta scherven onder in de pot leggen of gaatjes in de vuilniszak prikken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2012, 14:10
Verwijderd
Daar had ik idd ook zelf al aan gedacht! Laatst heef tmijn vriend een zak van tien liter met hydrokorrels gekocht, dus dat komt goed!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 16:07
Verwijderd
Ik heb de zaadjes vanmiddag geplant, in een pot met wat potgrond gezet. Ik hoop dat ze snel uitkomen en dat ik ze snel in een veiligkistje kan zetten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie 'Alles is Willekeur'
KrizzZzZZzzjE :P
52 29-12-2006 13:51
ARTistiek 2 nieuwe schilderijen
devilcat
33 19-08-2005 20:29
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Kunstenaars combineren..
Frusciante
13 15-06-2004 19:11
De Kantine Zeg iets over de avatar van de persoon boven jou #2
CoveredEyes
499 14-10-2003 19:08
Lichaam & Gezondheid Striae op borsten
Verwijderd
53 28-07-2003 12:01
ARTistiek Een vraag over schilderij van Vincent van Gogh
expeditieteam vorflo
10 29-06-2001 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.