Oud 01-05-2005, 13:37
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ik zit sinds kort met een probleem. Het komt erop neer dat ik al jaren gek ben op een meisje. We hebben nooit een echte relatie gehad, zij is heel lang verliefd geweest op mij, maar ik niet op haar.. vervolgens werden we vrienden.. ben ik verliefd geworden op haar, toen hebben we weer ff wat gehad.. maar vervolgens leerde zij een jongen kennen waar ze verliefd op werd. Lang over gepraat en aangezien mijn gevoel op dat moment niet zo sterk voor haar was, zijn we als vrienden uit elkaar gegaan en dat zijn we nu nog steeds

Ik ben erg blij met onze vriendschap maar toch wilde ik diep in mn hart meer. Nu is het wel zo dat het gevoel gelukkig een stuk minder is geworden omdat een relatie tot een week geleden simpelweg niet kon. Ze had al een tijdje wat met een leuke jongen, en ik heb zelf ook een erg leuk meisje leren kennen die inmiddels ook mijn vriendin is geworden. Mijn huidige vriendin is dan ook in alle opzichten beter voor me als ik het objectief bekijk, en ik ben ook wel gelukkig met haar, maar het gevoel voor mijn beste vriendin is niet minder geworden. Nu is het ook nog zo dat het sinds vorige week uit is tussen mijn beste vriendin en haar vriend. Vervolgens hebben we een keer gebeld en zijn we elkaar toevallig tegengekomen op koninginnenacht in Amsterdam. Beide keren hebben we gewoon normaal tegen elkaar gedaan en hebben we elkaar beide niet de indruk gegeven dat we elkaar "nodig" hadden. Ze was alweer geinteresseerd in een andere jongen, die haar wel zag zitten, en ik had het erg leuk met mn vriendin. Toch heb ik weer kriebels in mn buik als ik er zie of spreek via de telefoon. Ik kijk echt uit naar de keren dat ik haar zie, en ik kan erg goed met haar praten omdat we al zolang vrienden zijn.

Omdat ik pas sinds kort iets heb met mijn huidige vriendin, en we alleen nog maar gezoend hebben en elkaar pas 5 keer hebben gezien (wonen uit elkaar) begin ik weer te twijfelen. Mijn hart zegt mijn beste vriendin, maar mijn hersens zeggen mijn huidige vriendin. Ook omdat mijn beste vriendin over 4 maanden een jaar naar Zweden gaat, en mocht het wat worden ik haar nog erger ga missen Maar ik kan dus niet het gevoel veranderen, en vind het nu zo moeilijk om serieuzer te worden met mijn vriendin, omdat ik mezelf misschien wel voor de gek hou en helemaal niet zo verliefd op dr ben als ik denk maar gewoon een leegte probeer op te vullen...mijn vrienden en ouders verklaren me voor gek.. Zij hebben allemaal zoiets dat het ooit nog wel eens wat word met mijn beste vriendin omdat we echt bij elkaar passen, maar dat het nu dus simpelweg niet kan, en ik beter kan genieten van mijn huidige vriendin. En ik weet dat ze gelijk hebben, maar toch verlang ik zo naar een echte relatie met mijn beste vriendin, dat ik gewoon even helemaal niet meer weet wat ik moet doen. Sorry voor het warrige verhaal, maar ik hoop dat iemand een advies voor me heeft, want zelf kom ik er niet uit..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2005, 13:48
blupp
blupp is offline
Normaal zou je moeten zeggen, luister naar je hart. Maar met dit moet je ook nadenken als ze een jaar weggaat.
En als je NU al op een andere meid valt heeft die huidige relatie met je vriendin ook erg weinig zin lijkt me.
Conclusie: geen van beiden
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 14:41
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Ik ben het denk ik eens met de meneer hierboven! Het is sowieso al niet eerlijk om stiekem van iemand te houden, dat is ten opzichte van jezelf, maar vooral ten opzichte van je huidige vriendin. Jezelf mentaal voor de gek houden met ideeën als "het is beter voor me, en met mijn beste vriendin kan het toch niets worden" heeft helemaal geen nut. Want je hart ligt blijkbaar ergens anders. Ik denk ook dat het in de liefde uiteindelijk toch je hart moet zijn, waarvoor je kiest en niet je verstand. Ik heb dat ook een paar keer geprobeerd, maar iedere keer werd ik pas echt gelukkig als ik voor m'n hart koos.
Daarom wil ik ook even duidelijk maken dat ik persoonlijk denk, dat de relatie die je nu hebt, sowieso niet gaat werken. Blijkbaar is je gevoel voor haar niet sterk genoeg, aangezien je al die tijd nog met je beste vriendin in je hoofd hebt gezeten. Hier kun jij niets aan doen, en zij natuurlijk ook niet, maar het is gewoon niet eerlijk en echt gelukkig zul je er niet van worden. Ook al gaat je beste vriendin een jaar weg, je zult haar echt niet vergeten en je gevoel voor je huidige vriendin zal echt niet meer worden.

Klinkt hard, maar ik zou het uitmaken als ik jou was. Je zegt dat je wilt genieten van je huidige vriendin, maar kun je dat ook echt? Dagelijks met een ander in je hoofd zitten, is wat mij betreft niet een goede basis voor een relatie.

En of je wel iets moet nemen met je beste vriendin (als het eraan zit te komen), daar kan ik niets over zeggen. Een jaar is natuurlijk heel lang, maar ik ken mensen, waarvan de relatie het heeft overleefd en die zijn er alleen maar sterker uitgekomen. Maar, misschien is 4 maanden niet lang genoeg om de relatie sterk genoeg te maken. Toch, als ik zelf in jouw positie zou staan, zou ik het gewoon proberen. Wil het niet lukken als ze weg is, dan kun je altijd verder kijken als ze weer terug is. Kijken of het dan wel weer kan werken. Maar als je haar steeds laat lopen, ben ik bang dat je er gigantisch veel spijt van gaat krijgen.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je nu al gevoelens heb voor iemand anders, dan zou ik nog eens goed nadenken wat je met je huidige relatie wilt
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 16:35
droomkoningin
Avatar van droomkoningin
droomkoningin is offline
Ik kan niks meer toevoegen aan Astraea.
__________________
~Jij bent mooi, niet mooier, jij bent anders mooi~Mijn advies: blijf dan weg!~I can't feel a thing from my head down to my toes~
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:33
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Dank jullie wel voor de reacties.. En in het bijzonder die van
Astraea.. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen.. Ik weet zeker dat ik van mijn beste vriendin houd.. Maar ik weet ook dat het ruim een jaar duurde voordat ik verliefd op dr werd en dat ik dus van haar ging houden. En aangezien ik nu een leuke vriendin heb, is het voor mij nog te vroeg om te zeggen dat ik niet van haar hou, en dat de relatie gedoemd is te mislukken. Ik ben nou eenmaal heel moeilijk en gesloten op dit gebied, en het duurt bij mij een tijd voordat ik echt om iemand ga geven, dit geld ook voor "normale" vrienden overigens. Dus ik denk dat ik het beste de komende tijd veel tijd kan steken in mijn huidige vriendin, en mijn beste vriendin ff op afstand te houden, door niet meer geregeld te bellen en langs te gaan. Het gaat nu weer redelijk goed met haar, en ze heeft genoeg vrienden, dus in de steek laten kan je het absoluut niet noemen.. En dan zal de tijd moeten uitwijzen of het wat word..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Brasco schreef op 01-05-2005 @ 13:37 :
mijn vrienden en ouders verklaren me voor gek.. Zij hebben allemaal zoiets dat het ooit nog wel eens wat word met mijn beste vriendin omdat we echt bij elkaar passen, maar dat het nu dus simpelweg niet kan, en ik beter kan genieten van mijn huidige vriendin.
Deze zin sprong er voor mij een beetje uit. Hoop toch niet voor je vriendin dat je dit doet, want in principe besluit je dan om haar als tussendoortje te gebruiken, wat in mijn ogen gewoon 'iemand gebruiken' is
Ik sluit me verder helemaal aan bij de rest...

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 20:44.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:49
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 04-05-2005 @ 16:23 :
Deze zin sprong er voor mij een beetje uit. Hoop toch niet voor je vriendin dat je dit doet, want in principe besluit je dan om haar als tussendoortje te gebruiken, wat in mijn ogen gewoon 'iemand gebruiken'
Ik sluit me verder helemaal aan bij de rest...
Dat idee heb ik er ook bij. Even haar houden tot je die ander kunt krijgen
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 01:51
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Citaat:
Qimm schreef op 04-05-2005 @ 18:49 :
Dat idee heb ik er ook bij. Even haar houden tot je die ander kunt krijgen
absoluut niet.. als ik zo in elkaar zou zitten, had ik toch niet zo moeilijk lopen doen met mn huidige vriendin... ik zit er echt mee in de knoop, en ik wil haar hoe dan ook niet kwetsen, en als ik ergens voor ga dan wil ik daar 100% achter staan, en haar niet als vervanging hebben van iemand anders. Daarom ben ik nu ook nog afstandelijk, omdat ik nog niet kan bepalen of me dat gaat lukken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied #106
Verwijderd
500 18-02-2010 15:30
Liefde & Relatie Ex - huidig vriendje?
Avalon_Mae
17 29-03-2005 12:55
Liefde & Relatie [twijfels]...wat voel ik me weer een groentje..
Spray rebel
19 31-01-2005 15:00
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 18:18
Liefde & Relatie ik weet niet hoe je het moet noemen
ziggy
8 20-05-2003 21:34
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.