Oud 08-08-2005, 00:03
devilcat
devilcat is offline
what do ya think

Olieverf op doek










Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2005, 12:44
Verwijderd
Het tweede vind ik wel te doen maar ik snap niet waarom je alles met rood omlijnd hebt. Het eerste vind ik niet veel bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:08
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
ik vind ze eng
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:45
devilcat
devilcat is offline
jammer,
het is een verwijzing naar het Post-impressionisme in Parijs etc,

[van gogh, gauguin,lautrec,pisarro etc etc]

japanisme = omlijning etc. platte vlakken maar toch diepte

En die rooie omlijning..is omdat het gezicht groen is = complementair.


[je hoeft toch niet EXACT een gezicht na te schilderen, je moet ook je eigen expressie erin gooien.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:46
devilcat
devilcat is offline
er staat ook onder:


" a mon ami Vincent "


dat deden de schildersvrienden vroeger, die maakte portretten voor elkaar, dit portret heb ik voor Vincent gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:52
devilcat
devilcat is offline



zoals dit
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 14:11
brinta
brinta is offline
nice!

Citaat:
het is een verwijzing naar het Post-impressionisme in Parijs etc,

[van gogh, gauguin,lautrec,pisarro etc etc]

japanisme = omlijning etc. platte vlakken maar toch diepte

En die rooie omlijning..is omdat het gezicht groen is = complementair.
Goed geïntegreerd allemaal

Vooral het bovenste portret vind ik mooi 'rauw' (niet al te flatterend, strenge blik, koele blauwtinten)
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:57
devilcat
devilcat is offline
thanks!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 00:13
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
Kvind ze alletwee wel goed maar die laatste spreekt me meer aan, waarom weet ik niet. De kleuren spreken mij meer aan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 13:01
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
devilcat schreef op 08-08-2005 @ 13:46 :
er staat ook onder:


" a mon ami Vincent "


dat deden de schildersvrienden vroeger, die maakte portretten voor elkaar, dit portret heb ik voor Vincent gemaakt.
Jammer alleen dat het er zo overduidelijk en wat slordig op staat. Op dat schilderij dat je erbij laat zien is dat ook zo ja, maar valt het minder op, vind ik het minder storend.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 21:54
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
Citaat:
devilcat schreef op 08-08-2005 @ 13:46 :
er staat ook onder:


" a mon ami Vincent "


dat deden de schildersvrienden vroeger, die maakte portretten voor elkaar, dit portret heb ik voor Vincent gemaakt.
o, dat zal hij vast ontzettend leuk vinden.

ontopic: je schilderijen vind ik wel cool, vooral die eerste, alleen dat 'a mon ami' vind ik overdreven.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 23:56
devilcat
devilcat is offline
ik ben bezeten van vincent
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 03:34
Verwijderd
Ik vind de gezichten wel gaaf gedaan, vooral de eerste, maar de achtergrond zuigt een beetje. Als je de schilderijen (..op de achtergrond ) weg had gelaten dan was het een stuk beter, denk ik zo. En dan vooral bij de eerste.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 10:24
siese
Avatar van siese
siese is offline
Citaat:
Sasbeest schreef op 09-08-2005 @ 13:01 :
Jammer alleen dat het er zo overduidelijk en wat slordig op staat. Op dat schilderij dat je erbij laat zien is dat ook zo ja, maar valt het minder op, vind ik het minder storend.
Ik vind ook dat het er te duidelijk op staat.
En ik vind het ook storend dat het tweede schilderij zo blinkt.
Wel mooie kleuren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
siese schreef op 10-08-2005 @ 10:24 :

En ik vind het ook storend dat het tweede schilderij zo blinkt.
Dat komt door de foto denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:12
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
doezel schreef op 10-08-2005 @ 12:02 :
Dat komt door de foto denk ik
Ja
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik vind ze nietszeggend, saai. Inderdaad de achtergronden zijn slecht, die kunnen veel beter. Ik heb er geen verstand hoe je ze beter kunt maken. Het zijn schilderijen die ik snel voorbij zou lopen. Ik ken de stijl wel, er hangen er ook een paar van in het rijksmuseum kan ik me herinneren. Maar toen vond ik ze ook al lelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 19:52
devilcat
devilcat is offline
u aint got taste..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 10-08-2005 @ 19:52 :
u aint got taste..
Hm, ik vind dat ze wel gelijk heeft anders. Het is allemaal heel leuk dat je het Parijse post-impressionisme, complementaire kleuren (ik vind het btw niet passen in dit schilderij, die rood/groen tegenstelling) en dingetjes als 'a mon ami Vincent' erin integreert maar het moet ook nog wel mooi zijn natuurlijk. En dat is wat smaak juist bepaalt, dus zeg niet dat ze geen smaak heeft, enkel een andere smaak dan jij.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Inderdaad.

En dat schilderij die je postte (en dus niet van jou was): die heeft tenminste nog wel een aardige achtergrond. Ook al is het niet mijn smaak.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:12
devilcat
devilcat is offline
welk schilderij is niet van mij?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:13
devilcat
devilcat is offline
oh die ja..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 18:49
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline

lijken te veel op mekaar.
alsof je een hoofd maar op een manier kan tekenen.
achtergrond en hoofd staan te los van de achtergrond, gezien het feit dat die iets voorstelt
ik vind het niks
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 20:47
Ninnoc
Ninnoc is offline
nou mensen jullie zijn wel erg negatief en het nivo hier is helemaal niet zodanig hoog dat dit slecht is vergeleken met de rest waar iedereen positief op reageert.

Ik vind het erg leuk dat je de zonnebloemen erin hebt gezet, leuker was idd geweest als je een beetje meer huiskamer had geschilderd met de zonnebloemen erin. Het a mon ami vincent klinkt voor een aantal mensen wellicht te arogant. Ik vind het juist wel leuk, de stijl in combinatie met de zonnebloemen en t opschrift maken t geheel wel een eerbetoon aan v gogh. Al was dat zonder dat opschrift ook wel duidelijk
Ik vind het kleurgebruik in de eerste niet mooi, vrij onsamenhangend en te grauw. Ik neem aan dat jij t bent, al lijkt ie behoorlijk qua compositie op n zelfportret van gauguin. Ik vind m (als jij t bent) te mannelijk en t blauwige geeft n stoppelbaard-effect Maar hier is t kleurgebuik netter zeg maar. wat ik mooier vind.

Bij de tweede zijn de kleuren al een stuk beter, en de rode lijn vind ik ook leuk al had ie iets dunner gemogen van mij.

Absoluut niet mijn stijl maar wel leuk
__________________
because we are born free, to have the world as our playground

Laatst gewijzigd op 16-08-2005 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 20:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het kan dan nog wel een goede techniek bevatten, maar ik vind het meer fantasieloos (qua opzet). Het schilderij wat jij postte, is al een stuk interessanter. Een kunstwerk moet zoveel meer bevatten dan alleen een kloppend gezicht.

Daarbij kan TS volgens mij niet echt goed tegen kritiek en dat maakt mijn oordeel er juist niet vriendelijker op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2005, 23:08
devilcat
devilcat is offline
" a mon ami" is absoluut niet arrogant bedoeld, meer als een eerbetoon aan Vincent van Gogh waar ik HEEL erg veel bewondering voor heb.

Ik heb veel van zijn schilderijen in mijn hoofd en van de andere post impressionisten/impressionisten, daarom wou ik graag in die sfeer een schilderij maken.

Ik begrijp dat niet iedereen er zich in kan vinden qua smaak, maar je moet er eventjes doorheen qua drempel..
Probeer eens naar het van gogh te gaan en is te kijken hoe en waarom ie het heeft geschilderd, binnen een paar weken kijk je er met andere ogen naar.

Over de achtergrond: ik had geen behoefte aan een huiskamer als achtergrond of iets anders, nee alleen zijn zonnebloemen erachter zodat de aandacht gericht is op MIJN gezicht en ZIJN schilderij en NIKS anders.
Verder heb ik de lijn vanaf mijn oog geplaats, zodat ik " kijk naar de zonnebloemen"

[ik hoop dat jullie het nu iets beter begrijpen ]

p.s niet arro bedoelt maar in het echt ziet ie er mooier uit dan zo'n stomme foto.

En gezichten hoeven niet altijd perfect te kloppen als er maar wat in te Lezen is.
[en dat ik het niet super exact schilder is niet omdat ik het niet kan]
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 14:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
devilcat schreef op 16-08-2005 @ 23:08 :

Ik begrijp dat niet iedereen er zich in kan vinden qua smaak, maar je moet er eventjes doorheen qua drempel..
Probeer eens naar het van gogh te gaan en is te kijken hoe en waarom ie het heeft geschilderd, binnen een paar weken kijk je er met andere ogen naar.

Over de achtergrond: ik had geen behoefte aan een huiskamer als achtergrond of iets anders, nee alleen zijn zonnebloemen erachter zodat de aandacht gericht is op MIJN gezicht en ZIJN schilderij en NIKS anders.
Verder heb ik de lijn vanaf mijn oog geplaats, zodat ik " kijk naar de zonnebloemen"

En gezichten hoeven niet altijd perfect te kloppen als er maar wat in te Lezen is.
Ik kom regelmatig in het van Gogh. Hoewel ik altijd kom voor de tijdelijke tentoonstellingen loop ik altijd weer trouw door de vaste collectie. Ik kom toch maar niet over de drempel heen hoor. Daarnaast heb ik voor mn studie genoeg achtergrondinfo gelezen over van gogh maar dat beinvloed mijn mening nauwelijks. Respect voor zijn oeuvre heb ik wel degelijk maar ik zou t voor geen miljoen aan mijn muur willen hebben, ik vind t op een aantal uitzonderingen na spuuglelijk. Dus vasthouden aan het idee dat mensen die het nu nog niet mooi vinden wel bekeerd kunnen worden is onzin. Wat niet wil zeggen dat mensen ook zonder het mooi te vindenb geen gedegen commentaar kunnen geven, wat ik heb geprobeerd.

de lijn had ik nog niet zo opgevat en vind ik erg leuk bedacht.
gezichten hoeven idd niet te kloppen maar dat had je al gezegd
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:01
Verwijderd
Hey doet Faufistisch aan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:33
devilcat
devilcat is offline
what ever u want
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 00:11
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
devilcat schreef op 17-08-2005 @ 23:33 :
what ever u want
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 13:23
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind de eerste eigenlijk niets hebben, ook vind ik het jammer dat er midden in het schilderij is geschreven en dat het naar van gogh verwijst zag ik al aan het schilderij dat achter de man staat. De kleuren spreken me niet aan, daarin vind ik de tweede beter geslaagd, maar de stijl etc. spreekt me niet echt aan. Maar echt punten ter verbetering kan ik niet zeggen, daarvoor weet ik te weinig van olieverf af.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 11:47
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ik vind de schilderijen niet echt bijzonder.. in ieder geval zeker niet zo mooi als die van Vincent van Gogh. Verder maakt het commentaar van de TS zelf mijn mening er niet positiever op.
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 20:09
devilcat
devilcat is offline
ts??
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 21:29
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Ik vind de eerste mooi geschilderd, tuurlijk er zitten aspecten in die beter kunnen zoals de neus en de ogen, maar over het algemeen hou ik wel van die losse schilderstijl. mij spreekt het schilderij. Ookal is het niet erg origineel wel aan.
De 2e daarentegen vind ik erg lekker geschilderd maar die rode lijn is zwaar zonde! die rode lijn had best gekund maar het is nu echt een dikke rode lijn die niks met de rest van het schilderij van doen heeft. Verder weet ook ik niet veel van olieverf dus daar kan ik niks over zeggen....
-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Tekeningen, Schilderijen en 3d van ME
me-nu
22 07-11-2010 19:56
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij?
DBZ
88 07-08-2009 18:32
ARTistiek Nieuwe regels Knutselwerk, Simple Art en Fototopic
Verwijderd
11 13-03-2006 11:13
ARTistiek 2 nieuwe schilderijen
devilcat
14 17-05-2005 00:44
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
ARTistiek Vurhaaltjes voor het slapen gaan
5 20-07-2001 02:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.