Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 11:57
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Hallo allemaal,

Sinds maandagavond heb ik last van een gezwollen, pijnlijke teen. Omdat ik toen niet wist hoe dit kwam, heb ik geprobeerd om de zwelling af te laten nemen door te koelen met ijs. Dit had geen resultaat. Dinsdag bleef het hetzelfde, maar ik ontdekte ook dat mijn teen rood en warm was, wat symptomen van een ontsteking (kunnen) zijn. Er zit alleen geen wondje ofzo, dus is dit wel mogelijk?
Het doet vooral pijn met lopen (vooral trap op), maar ook als ik stil zit voelt het onprettig. De voelt da alsof mijn teen flink gekneusd is. Ook voelt de huid van mijn teen heel 'strak' aan zeg maar...

Verder vroeg ik me af of jullie tips hadden om er vanaf te komen?
Ik hoor het wel.. groetjes..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 08-02-2006, 11:58
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Geen ingegroeide nagel?
Oud 08-02-2006, 11:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoeft niet perse een wondje te hebben om een ontsteking te krijgen, een ontsteking kan ook van binnenuit komen. Kenmerken van een ontsteking zijn idd wel roodheid, warmte, zwelling en pijn. Adviezen om snel van een ontsteking af te komen zijn warmte toedienen, gezonde voeding en rust dus belast je voet niet teveel. Als het niet beter wordt zou ik even langs de huisarts gaan, die kan misschien onstekingsremmers voorschrijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2006, 12:01
Suey
Suey is offline
ehm in water met soda ofzo houden...
Oud 08-02-2006, 13:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt inderdaad proberen of het zin heeft om je teen te weken in warm water met een schepje soda.

Maar als er nergens een wondje te zien is, weet ik niet of het effect heeft.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 08-02-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-02-2006 @ 12:59 :
Adviezen om snel van een ontsteking af te komen zijn warmte toedienen
Warmte is toch juist niet goed bij een ontsteking?
Oud 08-02-2006, 13:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2006 @ 14:09 :
Warmte is toch juist niet goed bij een ontsteking?
Ik dacht ook van niet maar bij anatomie heb ik geleerd van wel omdat een eventueel aanwezig abces dan sneller rijp is en sneller openbarst en dan heb je er al veel minder last meer van. Maar of dit advies voor alle soorten ontstekingen werkt weet ik niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2006, 19:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dit had zo mijn post kunnen zijn, al is de klacht bij mij vanaf woensdagavond. Verder heb ik echt exact hetzelfde.
Ik had zoveel pijn dat ik amper kon lopen en slapen, dus ik ben ermee naar de dokter geweest. Die zei dat er waarschijnlijk een scheurtje in het botje van de teen zit. En dat moet gewoon helen. Dat is dus ook nog een mogelijkheid.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-02-2006, 21:26
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Misschien dat frantic ook evens langs de dokter kan gaan als het echt zo erg is.
Sorry hoor maar ipv van op een internetforum om advies te vragen kun je de tijd ook besteden om langs de dokter te gaan.
Oud 08-02-2006, 22:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 08-02-2006 @ 22:26 :
Misschien dat frantic ook evens langs de dokter kan gaan als het echt zo erg is.
Sorry hoor maar ipv van op een internetforum om advies te vragen kun je de tijd ook besteden om langs de dokter te gaan.
Maar vaak heb je toch de instelling dat je de dokter niet met iets kleins wil storen.. Ik wilde in eerste instantie ook niet, tot de pijn zo erg werd dat ik tot half 4 wakker lag van de pijn en ik ook niet meer kon lopen. En zelfs toen voelde ik me nog behoorlijk lullig toen de dokter zei 'ik kan niks voor je doen'. Dan heb je toch het idee dat je hem lastig hebt gevallen.
Maar om dan toch het naar de dokter gaan ook wel weer te stimuleren: het is wel heel fijn om te weten wat je hebt hoor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 09-02-2006, 20:04
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 09-02-2006 @ 05:26 :
Misschien dat frantic ook evens langs de dokter kan gaan als het echt zo erg is.
Sorry hoor maar ipv van op een internetforum om advies te vragen kun je de tijd ook besteden om langs de dokter te gaan.
o maar die afspraak heb ik vanmorgen al gemaakt hoor... maar voor zover je het nog niet wist: dit forum is onder andere ook voor het uitwisselen van ervaringen... mensen die dezelfde klachten gehad hebben kunnen mij bijvoorbeeld vertellen waar i ongeveer aan kan denken.

je hebt toch even in alle topics gekeken of de vraag wel zinnig was he? want meer dan de helft van de topics gaat over dit soort dingen....

__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 09-02-2006, 20:06
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2006 @ 06:01 :
Maar vaak heb je toch de instelling dat je de dokter niet met iets kleins wil storen.. Ik wilde in eerste instantie ook niet, tot de pijn zo erg werd dat ik tot half 4 wakker lag van de pijn en ik ook niet meer kon lopen. En zelfs toen voelde ik me nog behoorlijk lullig toen de dokter zei 'ik kan niks voor je doen'. Dan heb je toch het idee dat je hem lastig hebt gevallen.
Maar om dan toch het naar de dokter gaan ook wel weer te stimuleren: het is wel heel fijn om te weten wat je hebt hoor.
hoi...
wel apart dat je precies dezelfde klachten hebt.. hehehe....
naajah ik ga dus morgen naar de huisarts, dus dan hoor ik het wel..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 10-02-2006, 08:57
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
hahaha,
guess what.. ook mijn huisarts zei gekneusd of een scheurtje!
apart

hm, maar dit in combi met oprekte kniebanden die geen tijd hebben gehad om te herstellen wordt het toch n week of 2 niet sporten
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 19-02-2006, 19:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Gestoten dus ofzo neem ik aan? Zoiets kan toch niet zomaar ontstaan?

(sorry voor de late reactie).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 20-02-2006, 13:40
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-02-2006 @ 03:46 :
Gestoten dus ofzo neem ik aan? Zoiets kan toch niet zomaar ontstaan?

(sorry voor de late reactie).
hehehe
uhm, jaah dat bedacht ik me later... had mijn teen die zondag ervoor best hard gestoten, alleen omdat dat toen na een half uurtje ofzo geen pijn meer deed d8 ik er niet meer aan...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Oud 26-08-2011, 19:04
alineke
alineke is offline
hallo,ik heb erg vaak onstoken tenen en het doet erg veel pijn dat weet ik je pakt een emmer of zoiets vult hem met erg warm water en doe er zout in een kwart van een kwart in.
als het dan niet werkt(na 5 dagen weet je het)dan zal je naar de huisarts moeten gaan.
en ik wil je niet bang maken maar ze verdoven het dan(ik raad je aan om iets mee te pakken om in te knijpen of bijten)en opereren het(alleen als het erg is)en doen een verband aan(doe het s'avonds want dan raad ik je aan om te gaan slapen want als de verdoving uit is doet het erg veel pijn dus als je slaapt voel je het minder) je zal ook pillen moeten nemen voor de pijn en voor te genezen.
ik garadeer je het werkt erg goed om een week(7dagen)mag je het er af doen als het dan niet goed is of nog een wondje is in een zout badje en verzorg hem zelf door ontsmet en veel plijster er op te doen(zorg dat het dicht is vanboven)
ik hoop dat ik veel mensen help

en veel geluk!!
Oud 26-08-2011, 19:06
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Je hebt op een meer dan vijf jaar oude post gereageerd
Oud 27-08-2011, 08:10
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
beter een late oplossing dan nooit, maar ik gooi het topic wel even dicht.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Er was eens een saai die uit saaien ging... #1284
Verwijderd
500 20-01-2011 14:10
Lichaam & Gezondheid "blessure" wel of niet meedoen met sportdag
henk14
7 20-10-2009 14:10
Lichaam & Gezondheid Ontstoken teen
RoanB
36 20-06-2008 14:50
Lichaam & Gezondheid Ontstoken (?) teen
Poeperd
7 06-12-2005 14:14
Psychologie Ben je tevreden met je uiterlijk??
kleinedraak
59 12-04-2004 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.