Oud 30-08-2007, 19:45
Verwijderd
Omdat de vorige dicht is

Handige link:
www.pilvergeten.nl
Oud 30-08-2007, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Juliah schreef:
Je kunt misschien de Nuva ring proberen? Deze bevat minder hormonen.
Ja, daar twijfel ik dus over, omdat ik zelf niet zo'n fan ben van tampons en dat soort dingen maar de pil is ook niet de oplossing voor mij geloof ik.

edit: En zou ie sticky mogen?

Laatst gewijzigd op 30-08-2007 om 19:53.
Oud 30-08-2007, 21:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
edit: En zou ie sticky mogen?
Ja
Oud 30-08-2007, 21:20
Verwijderd
Citaat:
maar de pil is ook niet de oplossing voor mij geloof ik.
Heb je al eens een andere pil geprobeerd?
Oud 30-08-2007, 23:31
Ireth69
Ireth69 is offline
Citaat:
(Anika)
Als je nu net begonnen bent met de pil is je menstruatie volgens mij gewoon hetzelfde als normaal, althans dat was bij mij zo voor zover ik het me herinner. In je toekomstige stopweken kan het wat korter duren, ik ben er bijvoorbeeld in vier dagen vanaf in plaats van zeven "vroeger".
Maar ik weet dus niet wat mijn menstruatie normaal is . Dat klinkt stom, ik weet het. Door Implanon is het onwijs onregelmatig geworden en ik kan me niet meer herinneren hoeveel dagen ik voordat ik Implanon gebruikte ik ongesteld was .
Maar ik wacht 't wel gewoon af . Tis lastig dat ik dit soort dingen nooit aan mijn moeder kan vragen .
En ik kan me nog wel herinneren dat toen ik voorheen de pil gebruikte (Microgynon 30) dat ik in de stopweek 3 dagen niet ongesteld was, daarna 4 dagen en daarna gewoon weer 3 weken niet etc.etc.
Dus misschien dat het nu ook weer zo gaat .

In ieder geval bedankt!
Oud 31-08-2007, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Heb je al eens een andere pil geprobeerd?
Nee, dus met zo'n uitspraak kom ik natuurlijk ook geen heel eind. Ik maak wel even een keer afspraak met mijn huisarts.
Oud 02-09-2007, 11:51
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Vroeger had ik erg veel last van acne, dat is over gegaan toen ik, om die reden, de yasmin pil begon te slikken. Binnen een paar maanden was alles verdwenen en ik heb er zelfs geen littekentje aan over gehouden. Sinds een maand ben ik nu aan de nuvaring en gister begon de acne ineens weer terug te komen. In de bijsluiter staat inderdaad dat het een bijwerking van de nuvaring kan zijn.

Behalve dus die bijwerking ben ik ontzettend tevreden over de ring en wil ik er eigenlijk niet mee stoppen, maar die bulten wil ik ook absoluut niet. Nou heb ik ooit iets gehoord over dat je pas na vier maanden kan weten wat voor bijwerkingen een anticonceptiemiddel heeft, in de bijsluiter staat daar niks over maar weet iemand er hier misschien wat over? En anders, weet iemand een ander anticonceptiemiddel dat je niet hoeft te slikken en waar de kans op acne niet zo groot is?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 02-09-2007, 16:41
Verwijderd
Het kan voorkomen dat er in de eerste maanden van een hormonaal anticonceptiemiddel bijwerkingen optreden die later weer verdwijnen, ik denk dat dat bedoeld werd. De acne die je nu hebt zou dus ook weer weg kunnen gaan.
Maar als het nu alleen nog maar 'begint' terug te komen, zou je natuurlijk kunnen overwegen om iets anders tegen de acne te doen, bv. huidtherapie.
Oud 02-09-2007, 22:07
Verwijderd
http://www.nu.nl/news/1217955/83/Bij...rpil_meer.html kijk dit vond ik...
Oud 03-09-2007, 01:11
Verwijderd
Dat is een verrassing..
Oud 03-09-2007, 21:30
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Het kan voorkomen dat er in de eerste maanden van een hormonaal anticonceptiemiddel bijwerkingen optreden die later weer verdwijnen, ik denk dat dat bedoeld werd. De acne die je nu hebt zou dus ook weer weg kunnen gaan.
Maar als het nu alleen nog maar 'begint' terug te komen, zou je natuurlijk kunnen overwegen om iets anders tegen de acne te doen, bv. huidtherapie.
Tja, dat heb ik allemaal al lang geleden geprobeerd en ik heb écht geen zin dat nog eens mee te maken. Wordt dus weer de pil slikken
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Oud 04-09-2007, 16:32
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Ik vroeg me ff iets af.. ik zat zo te denken maar is het nou zo dat je in principe wanneer je een strip doorslikt eigenlijk nooit de pil kan vergeten? Want je kunt toch gewoon zodra je merkt dat je er 1 vergeten bent besluiten om dan te stoppen met doorslikken en dus de stopweek te houden. Dus als je bijvoorbeeld sex hebt gehad en dan pil 8 vergeet dat je dan stopt met je strip en de stopweek houdt en de pil dus 7 dagen extra hebt doorgeslikt ipv de hele strip. Ik vind dit eigenlijk heel raar.. maar klopt dit of niet?

Alvast bedankt
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 04-09-2007, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me ff iets af.. ik zat zo te denken maar is het nou zo dat je in principe wanneer je een strip doorslikt eigenlijk nooit de pil kan vergeten? Want je kunt toch gewoon zodra je merkt dat je er 1 vergeten bent besluiten om dan te stoppen met doorslikken en dus de stopweek te houden. Dus als je bijvoorbeeld sex hebt gehad en dan pil 8 vergeet dat je dan stopt met je strip en de stopweek houdt en de pil dus 7 dagen extra hebt doorgeslikt ipv de hele strip. Ik vind dit eigenlijk heel raar.. maar klopt dit of niet?

Alvast bedankt
Ja, dat klopt .

In de drie weken dat je de pil slikt, bouw je een buffer van pil-hormonen op in je bloed. In de stopweek daalt dat buffer weer langzaam, en dus begin je na de stopweek met een nieuwe strip, om te zorgen dat er telkens genoeg pil-hormonen in je lichaam zijn om de pil te laten werken. Als je de stopweek overslaat en dus doorslikt, daalt het opgebouwde buffer niet, omdat er steeds aanvoer van nieuwe pil-hormonen is. Daardoor kun je tijdens het doorslikken op elk willekeurig moment met een stopweek beginnen .
Oud 04-09-2007, 20:47
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Oke, nou das dus ook weer duidelijk

Maar wat ik me dan wel afvraag.. hoe merkt je lichaam dan zeg maar een verschil tussen stopweek en pil vergeten?
Dus als je na 1 strip helemaal te hebben doorgeslikt meteen op de 1e dag van de stopweek sex hebt, hoe weet je lichaam dan dat er een stopweek komt en je niet gewoon een pil vergeten bent en dus zwanger kunt worden. Misschien klinkt dit een beetje ingewikkeld maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ik denk dat dit waarschijnlijk weer komt door die hormonen die dan al opgebouwd zijn en je lichaam na het opbouwen van genoeg hormonen (dus na 21 dagen) zodra je met slikken stopt, het als een stopweek ziet en je dus door die opgebouwde hormonen niet zwanger wordt. En wanneer je voor die 21 dagen stopt (dus een pil vergeet) heeft je lichaam nog niet de hormonen genoeg opgebouwd om te zorgen dat je niet zwanger kunt worden.

Klopt dit of niet?
(sorry voor dit ingewikkelde verhaal maar was er echt ff over aan t denken hoe dat nou zit)
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 04-09-2007, 20:51
Verwijderd
Ja, jouw verklaring klopt eigenlijk precies
Oud 04-09-2007, 21:06
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Oke.. dank je wel iig. Zijn altijd van die dingen waar ik dan opeens mee in men hoofd zit en denk 'Huh hoe kan dat nou weer'. Maar gelukkig weet jij altijd precies hoe t echt zit en hoef ik het me niet meer af te vragen haha
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 05-09-2007, 16:08
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Hmm...
Ik weet niet of ik dat al zou geloven
Oud 07-09-2007, 13:14
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Hai
Ik heb blaasontsteking en ik ben aan de Lovette (soort Microgynon20 geloof ik). Nu krijg ik waarschijnlijk vanmiddag een penicillinekuur van 10 dagen. Voor zover ik weet kan die penicilline de werking van mijn pil beïnvloeden. Dus ik moet met condoom seksen? Ik weet namelijk niet zeker wat één zo'n kuur doet, het is de eerste keer dat ik er één krijg. Is één genoeg om de werking te 'beschadigen' of moet je daar meer kuren voor krijgen?
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Oud 07-09-2007, 13:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hai
Ik heb blaasontsteking en ik ben aan de Lovette (soort Microgynon20 geloof ik). Nu krijg ik waarschijnlijk vanmiddag een penicillinekuur van 10 dagen. Voor zover ik weet kan die penicilline de werking van mijn pil beïnvloeden. Dus ik moet met condoom seksen? Ik weet namelijk niet zeker wat één zo'n kuur doet, het is de eerste keer dat ik er één krijg. Is één genoeg om de werking te 'beschadigen' of moet je daar meer kuren voor krijgen?
Dat kan je het beste even vragen bij de apotheek als je toch je penicillinekuur gaat ophalen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-09-2007, 15:57
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Klopt het dat als je in de 2e week van je pilstrip stopt en vanaf dan een ander anticonceptiemiddel gebruikt, het dan allemaal veilig is?
__________________
Oud 07-09-2007, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Klopt het dat als je in de 2e week van je pilstrip stopt en vanaf dan een ander anticonceptiemiddel gebruikt, het dan allemaal veilig is?
Dat ligt aan de werking van dat andere anticonceptiemiddel, denk ik.
Oud 07-09-2007, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Is één genoeg om de werking te 'beschadigen' of moet je daar meer kuren voor krijgen?
Vaak geven ze dat bij de apotheek zelf al aan of staat het op de verpakking van de medicijnen of in de bijsluiter.

Bij doxycycline (antibiotica) is het zo dat de pil door één kuur 'beschadigd' wordt, je moet daarbij geloof ik tot twee weken na de kuur aanvullende maatregelen nemen.
Oud 07-09-2007, 16:11
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Dat ligt aan de werking van dat andere anticonceptiemiddel, denk ik.
gewoon een condoom
__________________
Oud 07-09-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
gewoon een condoom
Die is altijd veilig. En dat heeft helemaal niets met het wel of niet slikken van de pil te maken.
Oud 07-09-2007, 16:41
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Die is altijd veilig. En dat heeft helemaal niets met het wel of niet slikken van de pil te maken.
Nou, als je in je eerste week van je pil stopt, dan zijn alle dagen uit de eerste week toch ook niet veilig ofzo..
__________________
Oud 07-09-2007, 17:22
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Ja er is inderdaad een tijd (ik geloof vanaf 2 dagen voordat je de pil niet meer gaat slikken) dat je ook een condoom moet gebruiken. Dus als jij met de pil stopt en je hebt in die twee dagen ervoor seks gehad, dan is dit onveilig (maar dit geldt volgens mij voor alle weken omdat je anders in je 2e week net zo goed geen pil zou kunnen slikken en dit is dus niet zo) dus het enige wat je moet doen is de 2/3 dagen voordat je met de pil stopt ook een condoom gebruiken. Ik weet trouwens niet zeker of het precies twee dagen zijn bij elke pil.
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 07-09-2007, 18:22
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Ja er is inderdaad een tijd (ik geloof vanaf 2 dagen voordat je de pil niet meer gaat slikken) dat je ook een condoom moet gebruiken. Dus als jij met de pil stopt en je hebt in die twee dagen ervoor seks gehad, dan is dit onveilig (maar dit geldt volgens mij voor alle weken omdat je anders in je 2e week net zo goed geen pil zou kunnen slikken en dit is dus niet zo) dus het enige wat je moet doen is de 2/3 dagen voordat je met de pil stopt ook een condoom gebruiken. Ik weet trouwens niet zeker of het precies twee dagen zijn bij elke pil.
Dat bedoelde ik ja Dankjewel, ik zal nog wel even verder zoeken of ik precies iets kan vinden..
__________________
Oud 07-09-2007, 19:20
Verwijderd
Ah, ik lees nu de reactie van haha444haha...zo had ik nog niet gedacht.

Ook niet begrepen dat je dat bedoelde (omdat je het niet had over sex in die twee weken dat je de pil wel nog slikte ed), dus had ik zo iets van 'mjah, met condoom ben je toch altijd veilig?'.
Oud 09-09-2007, 00:21
Verwijderd
Is er ook nog een ander 'middeltje' om je menstruatie te reguleren behalve de pil?
Oud 09-09-2007, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Is er ook nog een ander 'middeltje' om je menstruatie te reguleren behalve de pil?
Ja, progestagenen zoals Orgematril of Primolut. Daarmee kun je je menstruatie tot twee weken uitstellen. Zijn op doktersrecept verkrijgbaar.
Oud 09-09-2007, 16:14
Hyphen
Avatar van Hyphen
Hyphen is offline
Ik ben toen ik op vakantie ging mijn pil vergeten mee te nemen (ja, erg handig..) dus toen ben ik maar een maand gestopt om vervolgens weer op de eerste dag van m'n menstruatie te beginnen. Omdat alles toen weer natuurlijk zeg maar ging werd ik steeds niet ongesteld (zwangerschapstest gedaan, gelukkig niet zwanger, we hadden ook de hele maand condooms gebruikt dus op zich). Dus toen ben ik maar weer gewoon begonnen en we hebben het gewoon weer de hele maand met een condoom gedaan.
Nu heb ik zometeen m'n stopweek, ben ik dan gewoon beschermd tegen zwangerschap? Of zal ik gewoon voor de zekerheid condooms gebruiken totdat ik weer met een nieuwe strip begin?
__________________
I'll make you banana pancakes pretending it's the weekend now
Oud 10-09-2007, 12:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb zaterdagavond om 20u de eerste pil van een nieuwe strip geslikt na een stopweek. Om 00.40u had ik erge diarree, dus heb ik voor de zekerheid maar een nieuwe pil uit de (nieuwe) reservestrip gepakt, alhoewel er in mijn bijsluiter alleen maar iets over overgeven binnen 3-4 uur na inname stond.
Nu vraag ik mij af of het, de volgende keer dat ik een pil uit de reservestrip nodig heb, uitmaakt of ik een pil van de juiste dag neem. Ik heb een driefasenpil en dus pilletjes in drie kleuren. Volgens mij maakt het niet uit van welke dag ik een pil neem, als de kleur maar klopt. Maar ik wil het graag even bevestigd zien door iemand anders
Oud 10-09-2007, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, progestagenen zoals Orgematril of Primolut. Daarmee kun je je menstruatie tot twee weken uitstellen. Zijn op doktersrecept verkrijgbaar.
Oh hm. Ik bedoel het eigenlijk zo; met de pil weet je precies wanneer je ongesteld wordt etc. Maar omdat ik niet aan anticonceptie hoef te doen, vind ik het eigenlijk nutteloos om zoveel hormonen te slikken en ben ik half op zoek naar een ander middel om toch een regelmatige menstruatie te houden (en dat ik dus ook weet wanneer ik precies ongesteld word).
Oud 10-09-2007, 20:46
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Ik ben toen ik op vakantie ging mijn pil vergeten mee te nemen (ja, erg handig..) dus toen ben ik maar een maand gestopt om vervolgens weer op de eerste dag van m'n menstruatie te beginnen. Omdat alles toen weer natuurlijk zeg maar ging werd ik steeds niet ongesteld (zwangerschapstest gedaan, gelukkig niet zwanger, we hadden ook de hele maand condooms gebruikt dus op zich). Dus toen ben ik maar weer gewoon begonnen en we hebben het gewoon weer de hele maand met een condoom gedaan.
Nu heb ik zometeen m'n stopweek, ben ik dan gewoon beschermd tegen zwangerschap? Of zal ik gewoon voor de zekerheid condooms gebruiken totdat ik weer met een nieuwe strip begin?
Als het goed is ben je na 1 pilstrip weer helemaal 'beschermd'. Volgens mij kan het dus wel zonder. Ik heb zelf voor de zekerheid de hele eerste strip incl. stopweek condooms gebruikt (ben te bang dat 't stiekem toch niet helemaal goed is, dan maar een condoom 'te veel').
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 10-09-2007, 22:19
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Vraagje,

M'n vriendin is een tijd haar pildoosje kwijtgeraakt en is dus helemaal in de war met de pil. Later vond ze haar strip terug en t bleek dat ze de laatste 5 of 6 van de laatste week niet geslikt heeft. Vandaag is ze ongesteld geworden.

Op welk moment moet ze weer met de pil beginnen zodat deze weer veilig is/wordt?
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Oud 10-09-2007, 22:38
Verwijderd
7 dagen na haar laatste pil.
Oud 10-09-2007, 22:51
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Hehe sorry, vergeten te vertellen. Er zit meer dan 7 dagen tussen inmiddels. Zeg ongeveer 10/12.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Oud 11-09-2007, 12:35
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Zo snel mogelijk dan? Maar de eerste week zal ze dan sowieso niet veilig zijn.
Oud 11-09-2007, 18:52
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Citaat:
Vraagje,

M'n vriendin is een tijd haar pildoosje kwijtgeraakt en is dus helemaal in de war met de pil. Later vond ze haar strip terug en t bleek dat ze de laatste 5 of 6 van de laatste week niet geslikt heeft. Vandaag is ze ongesteld geworden.

Op welk moment moet ze weer met de pil beginnen zodat deze weer veilig is/wordt?
Ze had eigenlijk (aangezien haar stopweek dus langer is geworden dan 7 dagen) meteen op de eerste dag van haar menstruatie weer moeten beginnen met slikken (net zoals wanneer je voor het eerst aan de pil gaat). Dit heeft ze niet gedaan dus nu kan ze gewoon op elk moment beginnen met de pil maar dan is ze niet meteen veilig en moet ze iig een week aanvullende voorbehoedsmiddelen gebruiken of ze moet wachten tot ze weer ongesteld wordt en dan meteen op de eerste dag beginnen.

Ook is ze (maar dat had ze waarschijnlijk zelf al bedacht) al een hele tijd niet tegen zwangerschap beschermd geweest, namelijk vanaf het moment dat ze haar pil vergat tot nu aangezien ze haar strip niet afgemaakt had voordat ze een stopweek hield.
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 11-09-2007, 19:32
melliejgurl
Avatar van melliejgurl
melliejgurl is offline
Ik heb even een vraagje.
Ik slik Microgynon 30. Al ruim 4 jaar ondertussen.
Nu heb ik sinds een maand of8 elke keer problemen met ongesteld worden.
Dan komt mijn menstruatie de 4e dag, dan de 5e, de 3e en soms gewoon helemaal niet.
De keer dat mijn menstruatie niet kwam, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Eerst wilden ze me niet laten komen, uiteindelijk is het toch gelukt.
Toen zei hij dat het kwam doordat ik vrij veel afgevallen was en dat het vanzelf weer op gang komt.
Nu ondertussen 3 maanden later is het nog steeds slecht.
Ik ben gestopt met afvallen en ook al die 3 maanden op hetzelfde gewicht.
1 keer werd ik de 3e dag al ongesteld en nu zit ik morgen op de 6e dag en het is er nog steeds niet.
Ik vraag mij echt af wat ik hier nu mee moet.
Gewoon weer de huisarts bellen of nog een tijd afwachten? Vragen naar een andere pil of kijken of ze eventueel onderzoeken willen doen?

Ohja! De vorige keer dat ik niet ongesteld werd was ik niet zwanger. Meerdere keren getest.
En nu lijkt het me ook vrijwel onmogelijk.
__________________
I wanna find something I’ve wanted all along.. Somewhere I belong..
Oud 11-09-2007, 22:44
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Hmm, ik schommel soms ook wel tussen dagen (slik ook micro 30), maar bij ik werd het altijd standaard op dinsdag, toen een hele tijd op woensdag en nu soms pas op donderdag. Ik maak mijzelf er eigenlijk niet echt zorgen om, als is het soms wel vervelend. Ben benieuwd wat de andere er over zeggen
Oud 12-09-2007, 11:20
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Ik heb even een vraagje.
Ik slik Microgynon 30. Al ruim 4 jaar ondertussen.
Nu heb ik sinds een maand of8 elke keer problemen met ongesteld worden.
Dan komt mijn menstruatie de 4e dag, dan de 5e, de 3e en soms gewoon helemaal niet.
De keer dat mijn menstruatie niet kwam, heb ik contact opgenomen met de huisarts. Eerst wilden ze me niet laten komen, uiteindelijk is het toch gelukt.
Toen zei hij dat het kwam doordat ik vrij veel afgevallen was en dat het vanzelf weer op gang komt.
Nu ondertussen 3 maanden later is het nog steeds slecht.
Ik ben gestopt met afvallen en ook al die 3 maanden op hetzelfde gewicht.
1 keer werd ik de 3e dag al ongesteld en nu zit ik morgen op de 6e dag en het is er nog steeds niet.
Ik vraag mij echt af wat ik hier nu mee moet.
Gewoon weer de huisarts bellen of nog een tijd afwachten? Vragen naar een andere pil of kijken of ze eventueel onderzoeken willen doen?

Ohja! De vorige keer dat ik niet ongesteld werd was ik niet zwanger. Meerdere keren getest.
En nu lijkt het me ook vrijwel onmogelijk.
Ik heb precies hetzelfde, met dezelfde pil ook, alleen word ik bijna nooit ongesteld en de keren dat ik het wordt wordt ik het pas op de 5e/6e dag. Ik heb hier een keer de huisarts over gebeld maar die zegt dat het niet erg is omdat het toch maar een simulatie ongesteldheid is zeg maar, maar ik vind het toch niet zo'n fijn idee, omdat het ook al voordat ik aan de pil ging steeds niet kwam of maar 1 dagje.. Dus nu ga ik maar proberen hoe het gaat als ik stop met de pil want als het nu nog niet terugkomt kan ik wel gewoon naar de dokter gaan!
__________________
Oud 12-09-2007, 21:39
Love_the_sun
Love_the_sun is offline
Ik ben laatst de laatste pil van mijn strip vergeten. Die heb ik ingenomen zodra ik er aan dacht (net iets meer dan 12 uur te laat gok ik). Nu weet ik dat ik ook had kunnen stoppen. Maargoed, ik had m al ingenomen. Dus ik slik nu de strip door. Goed gedaan toch?
Oud 14-09-2007, 17:09
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
Citaat:
Ik ben laatst de laatste pil van mijn strip vergeten. Die heb ik ingenomen zodra ik er aan dacht (net iets meer dan 12 uur te laat gok ik). Nu weet ik dat ik ook had kunnen stoppen. Maargoed, ik had m al ingenomen. Dus ik slik nu de strip door. Goed gedaan toch?
Ja je hebt het goed gedaan.. je moet nu minstens 7 dagen de pil doorslikken, hoeft niet persee de hele strip.
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 15-09-2007, 10:48
feel_free
feel_free is offline
Hallo,
Ik vroeg me af of je de stopweek ook een dag korter mag maken zonder dat het gevolgen heeft voor de werking. Ik slik nu microgynon 30 en in de bijsluiter staat dat je een stopweek van 7 dagen moet houden maar dat komt een beetje kut uit dus mag ik dan ook na de 6de dag van de stopweek weer beginnen? (en als je weer begint, houd dan je menstruatie ook meteen op?of is dat bij iedereen verschillend?..) Of heeft dat rare gevolgen voor je cyclus/veilighied/andere dingen?

Alvast bedankt
Oud 15-09-2007, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Hallo,
Ik vroeg me af of je de stopweek ook een dag korter mag maken zonder dat het gevolgen heeft voor de werking. Ik slik nu microgynon 30 en in de bijsluiter staat dat je een stopweek van 7 dagen moet houden maar dat komt een beetje kut uit dus mag ik dan ook na de 6de dag van de stopweek weer beginnen? (en als je weer begint, houd dan je menstruatie ook meteen op?of is dat bij iedereen verschillend?..) Of heeft dat rare gevolgen voor je cyclus/veilighied/andere dingen?

Alvast bedankt
Ja, je mag je stopweek korter maken zo lang je 'm maar niet langer maakt!
Oud 15-09-2007, 11:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb zaterdagavond om 20u de eerste pil van een nieuwe strip geslikt na een stopweek. Om 00.40u had ik erge diarree, dus heb ik voor de zekerheid maar een nieuwe pil uit de (nieuwe) reservestrip gepakt, alhoewel er in mijn bijsluiter alleen maar iets over overgeven binnen 3-4 uur na inname stond.
Nu vraag ik mij af of het, de volgende keer dat ik een pil uit de reservestrip nodig heb, uitmaakt of ik een pil van de juiste dag neem. Ik heb een driefasenpil en dus pilletjes in drie kleuren. Volgens mij maakt het niet uit van welke dag ik een pil neem, als de kleur maar klopt. Maar ik wil het graag even bevestigd zien door iemand anders
Oud 15-09-2007, 11:59
Verwijderd
had ik helemaal niet gezien gaat erom dat je de juiste kleur neemt inderdaad, verder maakt het niet uit.
Oud 16-09-2007, 16:33
Mindfields
Mindfields is offline
Probleem!
Ik slik de Yasmin en ik had 2,5 week geleden een 'doorbraakbloeding': ik werd ongesteld, terwijl ik niet een stopweek had. Dit komt denk ik doordat ik de pil vaak doorslik, dus ik 'moest' wel een keer ongesteld zijn.
Anyway, nu ben ik vandaag NOG STEEDS ongesteld. Dus al 2,5 week, terwijl ik wel gewoon de pil doorslik. In het begin (na 10 dagen ongesteld zijn) was het vooral oud bloed (dmz bruin, ja sorry voor de details), en nu is het gewoon weer nieuw bloed (bah bah). Het is niet zo erg dat het ook echt vloeit oid, maar ik heb er dus wel last van.
Wat moet ik doen?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 16-09-2007, 17:16
feel_free
feel_free is offline
Oke bedankt ^^
En wanneer je dan weer begint houd de ongesteldheid ook meteen (of de dag erna) op? Of is dat niet te zeggen?..
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid bloedverlies in 2e week van pilstrip
~LiefEngeltje~
7 14-06-2005 21:44
Seksualiteit vraagje
Angeleyes16
8 22-03-2005 13:48
Lichaam & Gezondheid de pil
mizz-unknown
7 29-08-2003 07:12
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 14:56
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 19:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.