Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2008, 19:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De vorige is alweer vol dus gaan we hier weer verder

Kijk voor je een vraag stelt even op www.pilvergeten.nl of je daar geen antwoord kunt vinden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-06-2008, 19:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Lotte: misschien is de nuvaring iets voor jou? Daar hoef je maar eens per maand aan te denken en je kunt volgens mij ook smsjes laten sturen dan Anders misschien een spiraaltje?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-06-2008, 07:36
Verwijderd
Ik weet er het fijne niet van, maar er schijnt tegenwoordig ook een pleisterpil te bestaan?
Oud 11-06-2008, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Ik weet er het fijne niet van, maar er schijnt tegenwoordig ook een pleisterpil te bestaan?
Ja, die heb ik, je hoeft er niet dagelijks aan te denken. Je plakt drie weken lang om de week een pleister op (schouders, bovenarm, billen of onderbuik), en vervolgens een week niet. Je hoeft er dus niet iedere dag aan te denken, maar maar een keer per week (en dan kan je best bv. 't alarm van je telefoon instellen).
Oud 11-06-2008, 18:12
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Spiraaltje zat ik ook aan te denken en anders wordt het toch maar de nuvaring. Als ik zou zeggen dat ik de pil goed zou kunnen slikken zou ik mezelf voorliegen (en daar komen kinderen van).
Oud 12-06-2008, 11:27
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
@lotte: waar haal je het vandaan dat je onvruchtbaar kan worden van de prikpil? Het kan even duren voor je weer zwanger kan worden als je ermee bent gestopt, maar onvruchtbaar? Dat is gelukkig onzin
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 12-06-2008, 20:48
Verwijderd
Dat 'even duren' kan oplopen tot wel 2,5 jaar. Bovendien wordt huisartsen vanwege de vele bijwerkingen afgeraden deze nog voor te schrijven, behalve bij geestelijk gehandicapte personen.
Oud 12-06-2008, 21:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Dat 'even duren' kan oplopen tot wel 2,5 jaar. Bovendien wordt huisartsen vanwege de vele bijwerkingen afgeraden deze nog voor te schrijven, behalve bij geestelijk gehandicapte personen.
18 maanden, en dat van die bijwerkingen is een zeer hardnekkig bakerpraatje: het komt voor, maar is zeldzaam en de prikpil word juist AANGERADEN door huisartsen. De gewone (combinatie)pil is namelijk veel heftiger. Geestelijk gehandicapte personen krijgen trouwens meestal een spiraaltje eens in 3/5 jaar (afhankelijk van het soort).

Anders doe je even wat onderzoek voor je mensen onnodig bang gaat zitten maken?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 12-06-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
18 maanden, en dat van die bijwerkingen is een zeer hardnekkig bakerpraatje: het komt voor, maar is zeldzaam en de prikpil word juist AANGERADEN door huisartsen. De gewone (combinatie)pil is namelijk veel heftiger. Geestelijk gehandicapte personen krijgen trouwens meestal een spiraaltje eens in 3/5 jaar (afhankelijk van het soort).

Anders doe je even wat onderzoek voor je mensen onnodig bang gaat zitten maken?
Of jij zelf. Het ligt er per persoon aan tot 18 maandenm is normaal maar tot 2,5 jaar komt ook voor.

De huisartsenvereniging weetikveel heeft een bericht uitgezonden met het advies het niet meer voor te schrijven.

En een spiraaltje wordt niet zomaar voorgeschreven, daar moet je zelf bewust voor kiezen, dus men gaat voor de prikpil in dat geval.

Het gaat niet om bang maken, meisje.
Oud 12-06-2008, 23:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Of jij zelf. Het ligt er per persoon aan tot 18 maandenm is normaal maar tot 2,5 jaar komt ook voor.

De huisartsenvereniging weetikveel heeft een bericht uitgezonden met het advies het niet meer voor te schrijven.

En een spiraaltje wordt niet zomaar voorgeschreven, daar moet je zelf bewust voor kiezen, dus men gaat voor de prikpil in dat geval.

Het gaat niet om bang maken, meisje.
Dat gaat het duidelijk wel. En noem mij geen 'meisje', ik ben ouder dan jij. Of is goede voorlichting soms niet het enige waarbij je leesproblemen ervaart?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 12-06-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat het duidelijk wel. En noem mij geen 'meisje', ik ben ouder dan jij. Of is goede voorlichting soms niet het enige waarbij je leesproblemen ervaart?
Oud 13-06-2008, 14:05
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ik kom net bij de apotheek vandaan, en blijkbaar wordt mijn microgynon niet meer vergoedt!
Dit is de zoveelste keer! De vorige keer moest ik overstappen op rigevidon. Na verhuizing en andere apotheek kreeg ik weer microgynon en nu is het ethinylestradol/levonorgestrel. Ik kan het niet eens uitspreken!

Anywho, andere mensen ook last van dit probleem? Waarom gebeurt dit toch steeds? En hebben andere mensen ervaring met ethinylestradol/levonorgestrel ?
Oud 13-06-2008, 14:22
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Ik kom net bij de apotheek vandaan, en blijkbaar wordt mijn microgynon niet meer vergoedt!
Dit is de zoveelste keer! De vorige keer moest ik overstappen op rigevidon. Na verhuizing en andere apotheek kreeg ik weer microgynon en nu is het ethinylestradol/levonorgestrel. Ik kan het niet eens uitspreken!

Anywho, andere mensen ook last van dit probleem? Waarom gebeurt dit toch steeds? En hebben andere mensen ervaring met ethinylestradol/levonorgestrel ?

Precies hetzelfde, alleen gebruik ik ethinylestradol/levonorgestrel (ofzoiets ) al een half jaar. Totaal geen problemen of veranderingen gevoeld. Het werkt precies hetzelfde. Mijn apotheek zei ook dat het in principe Microgynon is.

Ik snap trouwens niet goed waarom dit dan wel vergoed wordt als het precies dezelfde werking heeft.
Oud 13-06-2008, 14:24
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
18 maanden, en dat van die bijwerkingen is een zeer hardnekkig bakerpraatje: het komt voor, maar is zeldzaam en de prikpil word juist AANGERADEN door huisartsen. De gewone (combinatie)pil is namelijk veel heftiger. Geestelijk gehandicapte personen krijgen trouwens meestal een spiraaltje eens in 3/5 jaar (afhankelijk van het soort).

Anders doe je even wat onderzoek voor je mensen onnodig bang gaat zitten maken?
18 maanden vind ik al lang
De reden dat ik (en ik denk veel vrouwen meer) zou stoppen met de pil is omdat ik zwanger wil raken. Dan is 18 maanden wel erg lang.
Voor mij een reden om niet aan de prikpil te gaan.
Oud 13-06-2008, 14:36
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Er is gewoon nog te weinig bekend over de uitwerkingen van de prikpil. Ik ben nog jong dus de komende 2 jaar zal ik nog geen kinderen willen. Maar ik kan niet nu al bepalen of ik na die 2 jaar wel of niet kinderen wil. Ik hoor van veel vrouwen op internet dat ze na de prikpil enorm moesten wachten tot ze weer kinderen konden krijgen en dat ze daar enorm onzeker en verdrietig van werden. Je gaat natuurlijk twijfelen of die vruchtbaarheid uberhaupt nog komt. En als jij gewoon eigenlijk direct kinderen wilt dan baal je daar van.
Oud 13-06-2008, 15:52
Anika
Citaat:
Ik kom net bij de apotheek vandaan, en blijkbaar wordt mijn microgynon niet meer vergoedt!
Dit is de zoveelste keer! De vorige keer moest ik overstappen op rigevidon. Na verhuizing en andere apotheek kreeg ik weer microgynon en nu is het ethinylestradol/levonorgestrel. Ik kan het niet eens uitspreken!

Anywho, andere mensen ook last van dit probleem? Waarom gebeurt dit toch steeds? En hebben andere mensen ervaring met ethinylestradol/levonorgestrel ?
Mijn apotheek is ook al met verschillende verhalen gekomen, dat microgynon niet meer gemaakt werd en ook dat het niet meer vergoed werd, maar dat bleek uiteindelijk allemaal niet waar te zijn.
Als ik jou was zou ik eerst even bij je verzekeraar controleren of het écht niet meer vergoed wordt, want volgens mij is het bij een aantal apotheken zo dat ze gewoon verhaaltjes verzinnen om hun klanten een pil aan te smeren die voor hun meer winst oplevert.
Oud 13-06-2008, 20:30
Verwijderd
Ethinylestradol/levonorgestrel is ook gewoon rigevidon. Mijn apotheek kwam ook met het verhaal 'dat het dezelfde pil was' Dus ik terug naar de dokter, en die zei zelf ook al dat hij meerdere klachten heeft gehad. Die ethinylestradol/levonorgestrel is ook goedkoper dan de microgynon misschien dat dat de hele reden erachter is?
Oud 15-06-2008, 20:36
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
hallo, ik heb een klein vraagje:
ik slik al een half jaar de originele microgynon 30 en ben nu nog net niet op de helft van mijn strip, en ik heb een flinke doorbraakbloeding, maar dit is de eerste keer dat me dit midden in mijn strip overkomt! is dit normaal?
__________________
-----

Laatst gewijzigd op 16-06-2008 om 16:50.
Oud 17-06-2008, 15:08
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
hallo, ik heb een klein vraagje:
ik slik al een half jaar de originele microgynon 30 en ben nu nog net niet op de helft van mijn strip, en ik heb een flinke doorbraakbloeding, maar dit is de eerste keer dat me dit midden in mijn strip overkomt! is dit normaal?
Kan heel goed, soms komt dat door bijv. stress. Heb er zelf ook last van gehad tijdens mijn eindexamens.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 18-06-2008, 17:16
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
oke thnx, maakt me al zorgen! maar alleen het wordt steeds erger en absoluut niet minder.. gewoon doorgaan dus denk ik he ?
__________________
-----
Oud 18-06-2008, 22:11
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
oke thnx, maakt me al zorgen! maar alleen het wordt steeds erger en absoluut niet minder.. gewoon doorgaan dus denk ik he ?
als het langer dan twee weken duurt (of echt idioot heftig is), zou ik wel even aan de bel trekken.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 19-06-2008, 11:01
optinova
Avatar van optinova
optinova is offline
Citaat:
als het langer dan twee weken duurt (of echt idioot heftig is), zou ik wel even aan de bel trekken.
ja had me verkeken, ik zit in mn laatste week en zó heftig is het niet dus moet gewoon doorslikken.
dankjewel!
__________________
-----
Oud 19-06-2008, 21:34
fib
Avatar van fib
fib is offline
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......

Wat moet ik doen?
Ik ben altijd van maandag tot vrijdag lid van het rode kuis. Dit wil ik graag zo houden (als dat teminste nu nog kan).
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 19-06-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
oeps, ik ben nu aan het eind van mijn strip. Ik zie dat er nog een pil inzit. Ik ben dus een pil vergeten. Ik heb geen idee of ik in week 1, 2 of 3 mijn pil ben vergeten.......
Als je nu aan het eind van je strip bent kan je toch uitrekenen in welke week de vergeten pil viel? Daarvan is afhankelijk wat je nu het beste kunt doen, dus dat zul je eerst moeten weten?

(Maar volgens mij kun je altijd de pil een week doorslikken...dan kom je ook weer op dezelfde dag uit...al kan doorslikken ook van invloed zijn op je cyclus, die kan daardoor dus veranderen...maar dat weet je van te voren niet.)
Oud 20-06-2008, 07:39
fib
Avatar van fib
fib is offline
Neej, want de dagen kloppen niet.....
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 20-06-2008, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Neej, want de dagen kloppen niet.....
Hoe bedoel je?
Oud 20-06-2008, 10:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe bedoel je?
Volgens mij heeft fib gewoon bij haar weten iedere dag een pil geslikt, maar komt ze er nu achter dat de strip leeg had moeten zijn en zit er nog 1 in. Ze heeft dus niet op de dagen gelet en heeft dus geen idee wanneer ze die ene vergeten is.
Oud 20-06-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft fib gewoon bij haar weten iedere dag een pil geslikt, maar komt ze er nu achter dat de strip leeg had moeten zijn en zit er nog 1 in. Ze heeft dus niet op de dagen gelet en heeft dus geen idee wanneer ze die ene vergeten is.
Ik dacht eerst ook dat ze dat bedoelde, maar de dagen staan toch naast/onder/boven de pillen...? En dan kan je het toch uitrekenen in welke week die vergeten pil was? Ze weet neem ik aan tot wanneer ze de pil geslikt heeft en dan kun je toch uitrekenen in welke week de vergeten pil zit?

Tenzij je niet op de dagen op de strip let en ze er zo maar uitdrukt en inneemt ed...dan kan je er weinig aan doen, dan zou ik er vanuitgaan dat je hem in week 1 vergeten bent en extra voorzorgsmaatregelen nemen... En in het vervolg toch maar naar de dagen ed kijken als je de pil slikt dan, die staat er niet voor niets op.
Oud 20-06-2008, 12:01
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ben je dan niet hoe dan ook veilig als je hem dan doorslikt? Want volgens mij kan een pil vergeten alleen in de eerste en laatste week kwaad, en dan is doorslikken toch het advies?
Oud 20-06-2008, 12:09
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Tenzij je niet op de dagen op de strip let en ze er zo maar uitdrukt en inneemt ed...d
Dat bedoelde ik dus, maar ik kreeg het niet duidelijk uitgelegd.
Oud 20-06-2008, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Dat bedoelde ik dus, maar ik kreeg het niet duidelijk uitgelegd.
Dan zou ik dus extra voorzorgsmaatregelen nemen (alsof je de pil vergeten bent in week 1 dus) en in het vervolg wel op die dagen letten.
Oud 20-06-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Ben je dan niet hoe dan ook veilig als je hem dan doorslikt? Want volgens mij kan een pil vergeten alleen in de eerste en laatste week kwaad, en dan is doorslikken toch het advies?
Bij de pil vergeten in week 1 moet je de strip afmaken en zeven dagen aanvullende maatregelen nemen (zoals een condoom), de pil doorslikken wordt op www.pilvergeten.nl bij een vergeten pil ik week 1 iig niet als advies gegeven (wel als je er één bent vergeten in week 3).
Oud 20-06-2008, 14:08
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Bij de pil vergeten in week 1 moet je de strip afmaken en zeven dagen aanvullende maatregelen nemen (zoals een condoom), de pil doorslikken wordt op www.pilvergeten.nl bij een vergeten pil ik week 1 iig niet als advies gegeven (wel als je er één bent vergeten in week 3).
Owja dat is ook zo; dat was alleen bij week 3.
Oud 20-06-2008, 15:11
fib
Avatar van fib
fib is offline
Als ik mijn pil slik let ik niet op de dagen.....
Ik kan mijn pil niet meer doorslikken.... Woensdag begin ik met de nieuwe strip... wanneer ben ik weer safe?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 20-06-2008, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Als ik mijn pil slik let ik niet op de dagen.....
Ga je dat nu wel doen dan?

Citaat:
Woensdag begin ik met de nieuwe strip... wanneer ben ik weer safe?
De site die ik gaf geeft als advies (waarschijnlijk net als je bijsluiter) om bij de pil vergeten in de eerste week zeven dagen aanvullende maatregelen te nemen (op die site hebben ze het ook over de morningafterpil, maar daarvoor is het nu waarschijnlijk wat te laat ), dan lijkt me dat je daarna weer veilig bent, anders zouden ze het voor dan ook nog wel aanraden, lijkt me? Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Oud 21-06-2008, 09:48
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
ik heb eigenlijk een vraagje,
ik neem nu al twee maanden de pil,
maar doe het met condoom,
nu ben ik sins gisteren gedaan met mijn tweede stopweek,
in mijn eerste maand, had ik steeds bloedingen,
maar mijn tweede maand verliep heel normaal,
nu komt mijn vriendje zaterdag,
en ik pak dan dus al een week voor de derde keer mn pil,
en mijn vraag is of het eigenlijk al veilig is,
want ik wil écht niet zwanger worden

alvast bedankt
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 27-06-2008, 17:59
Verwijderd
@fotj.

Als je nu eens je zinnen afmaakt door er een punt in te zetten ipv een hele lange zin als post doen
Oud 27-06-2008, 18:01
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
@fotj.

Als je nu eens je zinnen afmaakt door er een punt in te zetten ipv een hele lange zin als post doen
sorry
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Oud 28-06-2008, 10:11
Verwijderd
Citaat:
ik heb eigenlijk een vraagje,
ik neem nu al twee maanden de pil,
maar doe het met condoom,
nu ben ik sins gisteren gedaan met mijn tweede stopweek,
in mijn eerste maand, had ik steeds bloedingen,
maar mijn tweede maand verliep heel normaal,
nu komt mijn vriendje zaterdag,
en ik pak dan dus al een week voor de derde keer mn pil,
en mijn vraag is of het eigenlijk al veilig is,
want ik wil écht niet zwanger worden

alvast bedankt
Van wat ik er uit begrijp heb je nu 2 strips geslikt en ben je bezig met je 2e stopweek en als je vriendje zaterdag komt dan ben je net begonnen met je derde strip.

Als je elke keer netjes 21 pillen hebt geslikt en je stopweek is elke keer maximaal 7 dagen geweest ben je gewoon veilig. Ook tijdens je stopweek.

edit: en er zijn geen bijzonderheden geweest zoals pil vergeten, diarree, overgeven, antibioticakuur etc

Laatst gewijzigd op 28-06-2008 om 10:28.
Oud 02-07-2008, 10:10
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik ga 21 juli op vakantie, en volgens mij word ik rond de 18e ongesteld. Ik was de laatste ongesteldheid vergeten met de pil te beginnen, maar ik vraag me af of dat alsnog kan? Want ik wil niet ongesteld worden op vakantie.
Oud 02-07-2008, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Ik ga 21 juli op vakantie, en volgens mij word ik rond de 18e ongesteld. Ik was de laatste ongesteldheid vergeten met de pil te beginnen, maar ik vraag me af of dat alsnog kan? Want ik wil niet ongesteld worden op vakantie.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Gaa je voor de eerste keer de pil slikken? Natuurlijk kun je er dan de 18e mee beginnen (het maakt natuurlijk niet uit welke keer je begint, als je maar op de eerste dag van je cyclus begint), alleen weet je nooit hoe je lichaam er op reageert...er bestaat bv. een mogelijkheid dat je toch ongesteld wordt of dat je last krijgt van doorbraakbloedingen ed. Zonder pil weet je waarschijnlijk beter waar je aan toe bent.
Oud 03-07-2008, 12:59
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Gaa je voor de eerste keer de pil slikken? Natuurlijk kun je er dan de 18e mee beginnen (het maakt natuurlijk niet uit welke keer je begint, als je maar op de eerste dag van je cyclus begint), alleen weet je nooit hoe je lichaam er op reageert...er bestaat bv. een mogelijkheid dat je toch ongesteld wordt of dat je last krijgt van doorbraakbloedingen ed. Zonder pil weet je waarschijnlijk beter waar je aan toe bent.
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel of ik nu nog met de pil kan beginnen zodat ik op vakantie niet ongesteld wordt.. Als ik op de eerste dag van mijn cyclus begin, dan ben ik tijdens vakantie nog gewoon ongesteld namelijk. En het is niet de eerste keer dat ik hem slik trouwens, maar ik ben ermee gestopt en wilde pas beginnen als ik het weer nodig had.
Oud 03-07-2008, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel of ik nu nog met de pil kan beginnen zodat ik op vakantie niet ongesteld wordt.. Als ik op de eerste dag van mijn cyclus begin, dan ben ik tijdens vakantie nog gewoon ongesteld namelijk. En het is niet de eerste keer dat ik hem slik trouwens, maar ik ben ermee gestopt en wilde pas beginnen als ik het weer nodig had.
Je mag op iedere dag beginnen, alleen als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je meteen veilig. Als je op een andere dag begint, dan moet je volgens mij 7 dagen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken voor de zekerheid, dit staat ook in je bijsluiter.
Oud 03-07-2008, 15:27
blablatje
blablatje is offline
Hou er wel rekening mee dat in de eerste maand dat je de pil gebruikt, je last van "spotting" kunt hebben, wat inhoudt dat je af en toe een klein beetje menstruatiebloed verliest.
Oud 03-07-2008, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Hou er wel rekening mee dat in de eerste maand dat je de pil gebruikt, je last van "spotting" kunt hebben, wat inhoudt dat je af en toe een klein beetje menstruatiebloed verliest.
En dat klinkt vrij onschuldig, maar 't kan betekenen dat je eigenlijk de hele tijd een beetje ongesteld bent, en dan zul je dus toch maandverband/tampons moeten gebruiken. (Als je een weekje op vakantie gaat en normaal gesproken zou je dan ongesteld zijn, dan zou ik de pil wél proberen, want dan bestaat er een kans dat je die week niet ongesteld gaat zijn... als je echter 3 weken op vakantie gaat en daarvan zou je 1 week zeker ongesteld zijn, dan bestaat er met de pil de kans dat je 3 weken lang ongesteld bent en dat risico zou ik zelf niet willen lopen; dan maar 1 week ongesteld, maar dus zeker 2 weken niet...)
Oud 04-07-2008, 08:11
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Oh okee, dan weet ik genoeg. En ik ga dus 21 juli op vakantie. Wanneer kan ik dan het beste beginnen met de pil? Een week daarvoor is eigenlijk net iets te krap omdat ik niet precies weet wanneer ik ongesteld moet worden. Ik kan dus het beste misschien as. maandag al beginnen?
Oud 04-07-2008, 14:27
Verwijderd
Je kan de pil toch gewoon 1 week doorslikken? Hoeft niet meteen 3 weken toch?
Oud 04-07-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Je kan de pil toch gewoon 1 week doorslikken? Hoeft niet meteen 3 weken toch?
Doorslikken kan alleen als je hem al slikt?

@Lyne: Ik zou een week voor dat je verwacht ongesteld te worden beginnen...maar ik zou er niet van uitgaan dat je dan zeker niet ongesteld bent tijdens je vakantie... (Ligt natuurlijk ook aan de lengte van je vakantie, maar ook bij een vakantie van een week kan het zijn dat je toch last krijgt van doorbraakbloedingen, dat is niet te voorspellen.)
Oud 04-07-2008, 15:21
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hmm ik moet denk ik rond de ehm 16e ongesteld worden? Weet niet, hou dat nooit bij. Maar goed, dankjewel.
Oud 04-07-2008, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Doorslikken kan alleen als je hem al slikt?

@Lyne: Ik zou een week voor dat je verwacht ongesteld te worden beginnen...maar ik zou er niet van uitgaan dat je dan zeker niet ongesteld bent tijdens je vakantie... (Ligt natuurlijk ook aan de lengte van je vakantie, maar ook bij een vakantie van een week kan het zijn dat je toch last krijgt van doorbraakbloedingen, dat is niet te voorspellen.)
Dat lijkt me logisch. Ik vraag ook of je hem gewoon 1 week kan doorslikken. Niets over het beginnen met de pil.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.