Oud 04-07-2008, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me logisch. Ik vraag ook of je hem gewoon 1 week kan doorslikken. Niets over het beginnen met de pil.
Dat kan.
Oud 05-07-2008, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Dat kan.
Dankjewel.
Oud 06-07-2008, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me logisch. Ik vraag ook of je hem gewoon 1 week kan doorslikken. Niets over het beginnen met de pil.
Ik had je vraag geinterpreteerd als een reactie op de discussie die al gaande was, niet als een op zichzelf staande vraag. Maar zoals Poggy al zei: dat kan.
Oud 13-07-2008, 08:36
eatdrumseatcym_
Avatar van eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Al die meisjes aan de pil. En maar neuken. Iedereen neukt en neukt en neukt. En tehen mij maar zeggen dat sex niet alles is, of dat ik niet mag klagen dat ik er niet aan toe kom. Vreemd.
In hoeverre wordt de pil vergoed door de zorgverzekeraar. En wordt de pil ook vergoed door de basis-verzekering?
__________________
de ghetto in mijn hoofd - de nachtmerries - de onmacht - de hitte - lachje kan er niet vanaf.
Oud 14-07-2008, 08:13
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
In hoeverre wordt de pil vergoed door de zorgverzekeraar. En wordt de pil ook vergoed door de basis-verzekering?
Zie de polis van je zorgverzekeraar of google...
Oud 16-07-2008, 06:19
Sitia
Avatar van Sitia
Sitia is offline
Even een vraagje, heb al op de site gekeken die in de eerste post van dit topic staat maar weet niet in hoeverre dat voor mij van toepassing is..

Ik heb zondagochtend de pil geslikt en kwam er vanmorgen achter dat ik maandag- en dinsdagochtend vergeten ben (vraag me niet hoe; ben altijd ontzettend secuur met de pil). Nou heb ik vanmorgenvroeg maar 2 pillen genomen. Is het nodig om toch even een dokter te raadplegen of is dat niet nodig? Ik ben op vrijdag begonnen met de pil, toen dus 10 dagen goed geslikt (tm zondag).

Weet niet of het in de 2e week zo veel kwaad kan als de eerste 10 dagen gewoon goed gegaan zijn.
Alvast bedankt!
__________________
Why am I trying to give if no-one gives me a try..
Oud 16-07-2008, 13:40
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
@Sitia: Volgens mij heb je het zo goed gedaan en hoef je niet naar de dokter. Zie eventueel dit schema: http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMG...61591324953952
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-07-2008, 13:42
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
In hoeverre wordt de pil vergoed door de zorgverzekeraar. En wordt de pil ook vergoed door de basis-verzekering?
De anticonceptiepil zit momenteel voor elke vrouw (hoe oud dan ook) in de basisverzekering.
Vorig jaar betekende dit wel dat het van je no-claimbedrag afgetrokken werd. Hoe het dit jaar zit met het eigen risico weet ik niet precies, ik wacht ook nog op bericht van mijn verzekeraar

En: niet iedereen gebruikt de pil als anticonceptiemiddel, er zijn ook andere voordelen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-07-2008, 20:11
Verwijderd
Ik heb niet het hele topic (en alle ander topics) doorgelezen en ik weet niet of het hier ook over andere anti-conceptiemiddelen gaat, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een spiraaltje (koper- of Mirena- (zo heet het toch?)). Ik ben namelijk een beetje aan het twijfelen tussen deze twee. Ik begreep dat je van het koperspiraaltje heftigere menstruaties kan krijgen. Hebben jullie dat ook ervaren? En bij diegene die een Mirena-spiraaltje hebben (gehad): hebben jullie iets gemerkt van de hormonen? Met name op emotioneel vlak?

Thanks!
Oud 17-07-2008, 09:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Al die meisjes aan de pil. En maar neuken. Iedereen neukt en neukt en neukt. En tehen mij maar zeggen dat sex niet alles is, of dat ik niet mag klagen dat ik er niet aan toe kom. Vreemd.
In hoeverre wordt de pil vergoed door de zorgverzekeraar. En wordt de pil ook vergoed door de basis-verzekering?
Jij denkt dat de pil alleen wordt gebruikt als voorbehoedsmiddel? Terug naar school jij! Vort!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 18-07-2008, 13:49
Tuta
Tuta is offline
Ik ben nu een paar weken gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wil raken, maar ik heb nu al 4 maaden geen sex meer, en ik ben na de stopweek de eerste dag vergeten.
Dus toen heb ik besloten om een tijdje even de pil niet te slikken, sex voor 1 avond is toch niet aan mijj besteed, en tegen de tijd dat ik weer behoefte heb aan een relatie, met sex, begin ik wel weer met de pil.

Ook heb ik vroeger (in het eerste jaar dat ik mijn pil slikte) een eetprobleem gehad, waardoor ik veel ben afgevallen. En ik heb nooit echt 'gecontroleerd' of mijn lichaam wel nog zonder de pil een menstruatie kan hebben. Inmiddels eet ik al weer een aantal jaar goed.

Nu is het echt zo dat ik na 2 weken pilloos (waarvan 1 week ongesteld) heel veel last heb van mijn buik. Komt dit omdat mijn lichaam na 4 jaar pilslikken erg moet wennen? Zijn hier ervaringen mee?
Nu maak ik me alleen maar ongerust.

Ik heb een opgezwolle buik, en ook heel veel pijnscheuten in mijn buik. Ik wil wachten tot ik de eerste keer weer ongesteld moet worden (als het goed is maandag) en als het daarna niet over is ga ik naar de huisarts.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring gehad na het stoppen met de pil?
Oud 18-07-2008, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu een paar weken gestopt met de pil. Niet omdat ik zwanger wil raken, maar ik heb nu al 4 maaden geen sex meer, en ik ben na de stopweek de eerste dag vergeten.
Dus toen heb ik besloten om een tijdje even de pil niet te slikken, sex voor 1 avond is toch niet aan mijj besteed, en tegen de tijd dat ik weer behoefte heb aan een relatie, met sex, begin ik wel weer met de pil.

Ook heb ik vroeger (in het eerste jaar dat ik mijn pil slikte) een eetprobleem gehad, waardoor ik veel ben afgevallen. En ik heb nooit echt 'gecontroleerd' of mijn lichaam wel nog zonder de pil een menstruatie kan hebben. Inmiddels eet ik al weer een aantal jaar goed.

Nu is het echt zo dat ik na 2 weken pilloos (waarvan 1 week ongesteld) heel veel last heb van mijn buik. Komt dit omdat mijn lichaam na 4 jaar pilslikken erg moet wennen? Zijn hier ervaringen mee?
Nu maak ik me alleen maar ongerust.

Ik heb een opgezwolle buik, en ook heel veel pijnscheuten in mijn buik. Ik wil wachten tot ik de eerste keer weer ongesteld moet worden (als het goed is maandag) en als het daarna niet over is ga ik naar de huisarts.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring gehad na het stoppen met de pil?
Toen ik gestopt was met de pil kreeg ik meteen weer een hevige menstruatie met bijbehorende klachten (kramp, opgezette buik, etc). Precies zoals de periode vóór ik aan de pil ging. Kan het dat niet gewoon zijn?
Oud 18-07-2008, 22:21
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Toen ik gestopt was met de pil kreeg ik meteen weer een hevige menstruatie met bijbehorende klachten (kramp, opgezette buik, etc). Precies zoals de periode vóór ik aan de pil ging. Kan het dat niet gewoon zijn?
Nee, ik heb voor het pilgebruik nooit last gehad van een hevige menstruatie. Natuurlijk heb ik wel eens buikpijn gehad, maar ik heb nooit verschil gemerkt tussen de menstruatie met of zonder pil.

Ik wacht rustig af tot mijn eerste mentruatie zonder pil.

Zojuist echt alweer een paracitamol moeten nemen, met die pijn kan ik echt niet werken
Oud 19-07-2008, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik heb voor het pilgebruik nooit last gehad van een hevige menstruatie. Natuurlijk heb ik wel eens buikpijn gehad, maar ik heb nooit verschil gemerkt tussen de menstruatie met of zonder pil.

Ik wacht rustig af tot mijn eerste mentruatie zonder pil.

Zojuist echt alweer een paracitamol moeten nemen, met die pijn kan ik echt niet werken
Ik heb net geleerd dat paracetamol niet zo goed helpt tegen die pijn, beter kan je ibuprofen of naproxen proberen.
Oud 19-07-2008, 19:56
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Ik heb net geleerd dat paracetamol niet zo goed helpt tegen die pijn, beter kan je ibuprofen of naproxen proberen.
Ja, normaal heb ik ook ibuprofen. Bedankt.
Oud 19-07-2008, 21:24
rizzle
Avatar van rizzle
rizzle is offline
ibuprofen uitkijken heb er maagdzweer aan over gehouden geloof mij kan je beter menstruatie pijn hebben
__________________
Leef elk moment als je laatste keer!
Oud 20-07-2008, 01:33
Tuta
Tuta is offline
Ik probeer het gebruik van pijnstillers zo min mogelijk te houden. Alleen als ik ga werken wil ik wel eens een pijnstiller pakken (nog niet zo vaak ivm vakantie, pas maandag begin ik full-time bij mijn bijbaantje voor de zomer)

Ik merk gelukkig dat het vandaag al een stuk minder is, en ik kwam vanochtend dan ook snel uit bed
Oud 23-07-2008, 16:41
meime
meime is offline
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met microgynon 20 voor de huid? Ik las ergens dat je huid er vetter van wordt vanwege de androgene werking, is dit zo of ervaren jullie het anders? Liefs, Meike

Laatst gewijzigd op 23-07-2008 om 16:42. Reden: spellingsfoutje
Oud 24-07-2008, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met microgynon 20 voor de huid? Ik las ergens dat je huid er vetter van wordt vanwege de androgene werking, is dit zo of ervaren jullie het anders? Liefs, Meike
Ik slik lovette, wat dezelfde werkzame stoffen bevat als microgynon 20.
Ik merk geen verschil met m'n huid.
Oud 29-07-2008, 15:32
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb een probleempje. Aanvankelijk maakte ik me niet echt zorgen, maar het begint toch te broeien nu.
Ik heb de afgelopen pilstrip op dag 14 (dus nog in de tweede week) een pil vergeten en die heb ik meer dan 12 uur te laat ingenomen (dus al week drie). Ik heb er voor gekozen om mijn pilstrip gewoon volgens schema af te maken. Ik was de pil vergeten in week 2. Nu ben ik wel 2 dagen eerder gestopt met de pil vanwege vakantie, dus heb in totaal maar 19 pillen geslikt (geen idee of dit relevant is). Ik heb de afgelopen 7 dagen géén extra condoom gebruikt maar wel de zevende dag (gisteren) seks gehad. Ik moet vandaag ongesteld worden, maar ben het nog niet. En ik ben toch een beetje paniekerig omdat ik bang ben dat alle omstandigheden bij elkaar niet echt gunstig zijn?!
Wie helpt...
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 29-07-2008, 15:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Nu ben ik wel 2 dagen eerder gestopt met de pil vanwege vakantie, dus heb in totaal maar 19 pillen geslikt (geen idee of dit relevant is). Ik heb de afgelopen 7 dagen géén extra condoom gebruikt maar wel de zevende dag (gisteren) seks gehad. Ik moet vandaag ongesteld worden, maar ben het nog niet. En ik ben toch een beetje paniekerig omdat ik bang ben dat alle omstandigheden bij elkaar niet echt gunstig zijn?!
Wie helpt...
Je mag nooit minder dan 21 pillen slikken, dan ben je namelijk niet meer veilig. Als je niet ongesteld wilt worden of dit wilt verschuiven, moet je de pil doorslikken of een kortere stopweek houden.
Je ongesteldheid kan trouwens ook door de stress te laat komen.
Oud 29-07-2008, 16:42
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Je mag nooit minder dan 21 pillen slikken, dan ben je namelijk niet meer veilig. Als je niet ongesteld wilt worden of dit wilt verschuiven, moet je de pil doorslikken of een kortere stopweek houden.
Je ongesteldheid kan trouwens ook door de stress te laat komen.
Menstruatie vervroegen

1. Slik tenminste 7 pillen van een strip.
2. Stop wanneer je wilt. Je houdt nu een stopweek, waarin je ongesteld wordt.
3. Begin na maximaal 7 dagen met een nieuwe strip.
Bron: www.anticonceptiemethoden.nl

· Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreek je de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als je minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijg je dan een bloeding. Daarna begin je met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen
Bron: Sekswoordenboek.nl

Het kan dus wel. En ik heb het al vaker gedaan. Áls ik eerder wil stoppen en mijn mentruatie wil vervroegen doe ik dat echter altijd in de derde week (zelfde affect als er één vergeten en stoppen. De stopweek mag echter niet langer duren dan 7 dagen.

Maar verder, zou het vergeten van mijn pil de 14e dag en mijn besluit door te slikken invloed hebben op mijn 'veiligheid'?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 29-07-2008, 20:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Menstruatie vervroegen

1. Slik tenminste 7 pillen van een strip.
2. Stop wanneer je wilt. Je houdt nu een stopweek, waarin je ongesteld wordt.
3. Begin na maximaal 7 dagen met een nieuwe strip.
Bron: www.anticonceptiemethoden.nl

· Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreek je de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als je minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijg je dan een bloeding. Daarna begin je met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen
Bron: Sekswoordenboek.nl

Het kan dus wel. En ik heb het al vaker gedaan. Áls ik eerder wil stoppen en mijn mentruatie wil vervroegen doe ik dat echter altijd in de derde week (zelfde affect als er één vergeten en stoppen. De stopweek mag echter niet langer duren dan 7 dagen.

Maar verder, zou het vergeten van mijn pil de 14e dag en mijn besluit door te slikken invloed hebben op mijn 'veiligheid'?
Ik lees dit nu echt voor het eerst. In de bijsluiter van mijn pil staat dit ook niet als mogelijkheid, maar goed, blijkbaar kan het dus wel.
In de tweede week een pil vergeten is nooit erg, dus als het ook niet erg is dat je minder pillen neemt dan de volledige strip, neem ik aan dat er geen probleem is.
Oud 29-07-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Menstruatie vervroegen

1. Slik tenminste 7 pillen van een strip.
2. Stop wanneer je wilt. Je houdt nu een stopweek, waarin je ongesteld wordt.
3. Begin na maximaal 7 dagen met een nieuwe strip.
Bron: www.anticonceptiemethoden.nl

· Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreek je de inname van de pil, zowel bij de één als meerfasenpil kan dit pas als je minimaal 7 dagen een pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijg je dan een bloeding. Daarna begin je met een nieuwe strip. De stopweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen
Bron: Sekswoordenboek.nl

Het kan dus wel. En ik heb het al vaker gedaan. Áls ik eerder wil stoppen en mijn mentruatie wil vervroegen doe ik dat echter altijd in de derde week (zelfde affect als er één vergeten en stoppen. De stopweek mag echter niet langer duren dan 7 dagen.

Maar verder, zou het vergeten van mijn pil de 14e dag en mijn besluit door te slikken invloed hebben op mijn 'veiligheid'?
Ik heb altijd begrepen dat je minimaal 21 dagen de pil moet slikken en vervolgens maximaal 7 dagen niet. Ik kan me niet voorstellen dat je met 7 pillen alleen beschermd bent tegen zwangerschap. Dit staat ook niet zo in mijn bijsluiter. Als advies voor vergeten pillen (dus >12 uur) in week 1 of 2 wordt altijd gegeven; maak de strip af en gebruik 7 dagen lang extra voorbehoedsmiddelen. Ook wanneer je in de periode dat je de pillen wel slikte gemeenschap hebt gehad, loopt je kans op zwangerschap. Ik vind het echt een heel raar verhaal dat je dus zomaar na 7 pillen zou kunnen stoppen met de strip en dan nog beschermd zijn
Oud 29-07-2008, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb altijd begrepen dat je minimaal 21 dagen de pil moet slikken en vervolgens maximaal 7 dagen niet. Ik kan me niet voorstellen dat je met 7 pillen alleen beschermd bent tegen zwangerschap. Dit staat ook niet zo in mijn bijsluiter. Als advies voor vergeten pillen (dus >12 uur) in week 1 of 2 wordt altijd gegeven; maak de strip af en gebruik 7 dagen lang extra voorbehoedsmiddelen. Ook wanneer je in de periode dat je de pillen wel slikte gemeenschap hebt gehad, loopt je kans op zwangerschap. Ik vind het echt een heel raar verhaal dat je dus zomaar na 7 pillen zou kunnen stoppen met de strip en dan nog beschermd zijn
In week 2 niet. Overigens vind ik het 7 dagen slikken verhaal ook raar, nog nooit eerder gehoord ook en het staat ook niet in mijn bijsluiter.
Oud 29-07-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
In week 2 niet. Overigens vind ik het 7 dagen slikken verhaal ook raar, nog nooit eerder gehoord ook en het staat ook niet in mijn bijsluiter.
Oh ja, in week 2 pil vergeten is niet erg zolang je de 7 voorafgaande pillen maar goed hebt genomen, klopt
Oud 01-08-2008, 21:36
LaTengo
LaTengo is offline
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik gisterenavond vergeten ben de pil te slikken. Rond 13.00 uur heb ik deze alsnog geslikt.
Omdat ik in de eerste week zit, de pil volgens mij net wat later dan 12 uur alsnog is ingenomen en ik de nacht daarvoor seks gehad heb met mijn vriend is het toch even stressen.
Tijdens de seks is hij echter niet in mij klaargekomen.
Ook lees ik op een aantal sites dat er nieuwe richtlijnen zijn wat bereft het vergeten van de pil: bij 1 pil is er niets aan de hand, pas bij het vergeten van 2 pillen (dus beide later dan 36 uur na de vorige pil ingenomen) kan er sprake zijn van een mogelijke zwangerschap.

Hoeveel zorgen moet ik mij nu maken en waar kan ik op vertrouwen..?
Oud 02-08-2008, 06:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ook lees ik op een aantal sites dat er nieuwe richtlijnen zijn wat bereft het vergeten van de pil: (...)

Hoeveel zorgen moet ik mij nu maken en waar kan ik op vertrouwen..?
Ik zou in ieder geval de bijsluiter van je eigen pil aanhouden als leidraad.
En wat is 'net wat later' dan 12 uur?
Oud 03-08-2008, 15:09
boy1990
Avatar van boy1990
boy1990 is offline
Hallo mijn vriendin heeft de pil doorgeslikt en was er toen na 4 a 5 dagen meegestopt maar ze is nu ook nu niet ongesteld geworden heeft nu de pil 9 dagen niet ingeslikt en we hebben ook geen seks meer gehad voor die 9 dagen is ze nu zwanger? of kan ze nog ongesteld worden ik weet het niet kan iemand mij helpen ??
Oud 03-08-2008, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Hallo mijn vriendin heeft de pil doorgeslikt en was er toen na 4 a 5 dagen meegestopt maar ze is nu ook nu niet ongesteld geworden heeft nu de pil 9 dagen niet ingeslikt en we hebben ook geen seks meer gehad voor die 9 dagen is ze nu zwanger? of kan ze nog ongesteld worden ik weet het niet kan iemand mij helpen ??
9 dagen hadden 7 dagen moeten zijn, dus ze is met de nieuwe strip te laat begonnen. Maar als jullie daarvoor geen seks gehad hebben, is er niets aan de hand. (Ik geloof dat jullie de eerste zeven dagen van de nieuwe strip extra voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken, maar 't kan ook de hele strip lang zijn, dus 21 dagen... Staat ook wel in de bijsluiter, trouwens.)

Dat ze niet ongesteld is geworden kan komen door het doorslikken, 't kan best zijn dat ze pas bij de volgende stopweek weer ongesteld wordt. Dat ze dus niet ongesteld is geworden betekent niet dat ze zwanger is.

Als ze zich zorgen maakt, kan ze altijd even naar de huisarts bellen of gaan voor advies.
Oud 03-08-2008, 16:50
meime
meime is offline
Ik heb in overleg met de dermatoloog besloten niet aan de microgynon 20 te gaan vanwege de androgene werking(= maakt de huid vet/vetter). Ik heb nu marvelon gekregen, waar deze androgene werking niet in zit. Iemand ervaring met de marvelon?
En nog even een vraagje: als je overstapt van de ene pil op de andere pil, krijg je dan een (begin)verergering van acné? Iemand die dat weet? Ik slik nu nog de yasmin, maar zal binnenkort overstappen op de marvelon.
Oud 15-08-2008, 02:10
Verwijderd
Is er iets op tegen om de pil standaard 6 weken te slikken voor je een stopweek inlast?
Ik krijg zo moeilijk beweging in mezelf als ik ongesteld ben en het verdere bekende riedeltje van klachten. Het leek me dus wel een uitkomst, 7 à 8 keer per jaar ongesteld in plaats van 13 keer. Ik heb ook geen last gehad van doorbraakbloedingen als ik de pil voor een keertje doorslikte, dus wat dat betreft maak ik me ook geen zorgen.
Oud 15-08-2008, 08:34
blablatje
blablatje is offline
Nee hoor, kan prima.
Oud 15-08-2008, 12:17
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
Ik ben gestopt met de pil. Onder het mom van, m'n borsten groeien er niet door, ik heb geen vriend of seks, en al die overbodige hormonen zijn toch niet goed voor je.

Maar nu werd ik vanmorgen wakker met het gevoel alsof ik 8 flessen wijn naar achter had getikt gister. Nu heb ik gister braaf aan de appelsap gezeten dus dat kan het niet zijn. Zou dit kunnen komen doordat ik de pil opeens niet meer slik?
Oud 20-08-2008, 16:25
Verwijderd
Ik ga over een aantal dagen stoppen met de pil om te kijken of het invloed op m'n stemming heeft.
Waar ik nog het meest tegenop zie is de buikpijn...
Oud 20-08-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ga over een aantal dagen stoppen met de pil om te kijken of het invloed op m'n stemming heeft.
Waar ik nog het meest tegenop zie is de buikpijn...
De buikpijn is bij mij dus de reden dat ik hem nog wél slik. Heb je nog geen andere pil geprobeerd? Ik ben van Diane naar Microgynon gegaan, niet alleen voor m'n stemming, maar ik merk wel dat het nu beter gaat
Oud 24-08-2008, 13:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De apotheker vertelde me vrijdag dat de pil die ik heb (Triodeen, driefasenpil) uit de handel is genomen en dat ze ook geen andere hebben met dezelfde samenstelling. Ik heb ongeveer drie jaar geleden Triodeen gekregen omdat dat de goedkopere variant was van de pil die ik eerst had (waarvan ik de naam nu even niet meer weet). Nu moet ik dus weer naar de huisarts om te overleggen welke hij me nu voor zal gaan schrijven.

Hebben meer mensen dit gehad?
Oud 28-08-2008, 11:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb inmiddels Trigynon gekregen; halverwege mijn vakantie mag/moet ik dus overstappen. Volgens mijn huisarts schelen ze weinig van elkaar (ik kan dat niet beoordelen, dat kleine verschil in mg) en zou het me weinig problemen moeten opleveren.

Nu heb ik nog wel een andere vraag:
ik vlieg volgende week naar Californie, -9 uur tijdsverschil met Nederland. Op internet zijn 2 verschillende adviezen te vinden over het slikken van de pil.
1) als de reis minder dan 24 uur duurt, gewoon op de 'gewone' (maar dan plaatselijke) tijd je pil innemen (dan ben ik dus op de heenreis 9 uur te laat, en op de terugreis zit er 9 uur minder tussen)
2) een alarm zetten zodat je weet wanneer het de Nederlandse tijd is waarop je altijd je pil inneemt en hem dan innemen (dat wordt bij mij dan rond het middageten).
Op zich voel ik het meest voor optie 1, dat zit in mijn routine en dat verkleint de kans dat ik 'm vergeet in te nemen.

Wie heeft hier ervaring mee, en welke optie heb je toen gekozen?
Oud 28-08-2008, 22:35
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik heb inmiddels Trigynon gekregen; halverwege mijn vakantie mag/moet ik dus overstappen. Volgens mijn huisarts schelen ze weinig van elkaar (ik kan dat niet beoordelen, dat kleine verschil in mg) en zou het me weinig problemen moeten opleveren.

Nu heb ik nog wel een andere vraag:
ik vlieg volgende week naar Californie, -9 uur tijdsverschil met Nederland. Op internet zijn 2 verschillende adviezen te vinden over het slikken van de pil.
1) als de reis minder dan 24 uur duurt, gewoon op de 'gewone' (maar dan plaatselijke) tijd je pil innemen (dan ben ik dus op de heenreis 9 uur te laat, en op de terugreis zit er 9 uur minder tussen)
2) een alarm zetten zodat je weet wanneer het de Nederlandse tijd is waarop je altijd je pil inneemt en hem dan innemen (dat wordt bij mij dan rond het middageten).
Op zich voel ik het meest voor optie 1, dat zit in mijn routine en dat verkleint de kans dat ik 'm vergeet in te nemen.

Wie heeft hier ervaring mee, en welke optie heb je toen gekozen?
Er mag 36 uur tussen twee pillen zitten. Als je 9 uur later bent, ben je dus gewoon op tijd. Ik weet niet zeker hoe dat zit als je weer 9 uur terug moet schuiven.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 29-08-2008, 20:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Er mag 36 uur tussen twee pillen zitten. Als je 9 uur later bent, ben je dus gewoon op tijd. Ik weet niet zeker hoe dat zit als je weer 9 uur terug moet schuiven.
Volgens die bronnen op internet is 9 uur later en een keer 9 uur eerder (dus 2 pillen binnen 24 uur) geen probleem. Ik denk dat ik dat maar ga doen, dat geeft het minste risico op vergeten i.v.m. vast avondritueel (tanden - lenzen - pil).
Oud 01-09-2008, 00:03
Verwijderd
Ik ga morgen met een antiboticakuur beginnen (nitrofurantoinemacrokristallijn sandoz 50, 4x per dag 1 pil gedurende 5 dagen) vanwege een blaasontsteking. Volgens de huisarts zou de betrouwbaarheid van de pil kunnen verminderen, maar in de bijsluiter kan ik daar geen informatie over vinden.

Ik heb deze keer mijn stopweek overgeslagen en ik heb nog 1 week aan pillen over op deze tweede strip. Is het verantwoord om nu gewoon gelijk een stopweek te beginnen (de pil is toch niet betrouwbaar) en daarna weer met een nieuwe strip te beginnen?

Wanneer is de pil weer betrouwbaar? Ik heb wel een beetje op internet gezocht, maar overal vond ik verschillende informatie.
Oud 01-09-2008, 12:03
Verwijderd
^Het is natuurlijk verantwoord om te stoppen, je gewone stopweek te houden en dan door te gaan. Geen idee wanneer je pil weer veilig is. In plaats van de huisarts zou ik de apotheek bellen en zeggen dat je verward bent door het advies van je huisarts en de bijsluiter.
Oud 03-09-2008, 19:26
Verwijderd
Citaat:
De buikpijn is bij mij dus de reden dat ik hem nog wél slik. Heb je nog geen andere pil geprobeerd? Ik ben van Diane naar Microgynon gegaan, niet alleen voor m'n stemming, maar ik merk wel dat het nu beter gaat
Dat was bij mij ook de reden om ermee te beginnen, die buikpijn.
Ik slikte volgens mij al een heel lichte pil (lovette, =microgynon 20), heb het eigenlijk niet met m'n huisarts gehad over een andere pil.
Heb nu afgesproken dat ik stop en hij had het idee dat ik met een aantal maanden verschil zou kunnen merken. Als het dus inderdaad invloed op m'n stemming had.
Als het geen verschil maakt kan ik denk ik gewoon weer beginnen, als het wel uitmaakt zal ik eens om een andere pil vragen.
Oud 03-09-2008, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen met een antiboticakuur beginnen (nitrofurantoinemacrokristallijn sandoz 50, 4x per dag 1 pil gedurende 5 dagen) vanwege een blaasontsteking. Volgens de huisarts zou de betrouwbaarheid van de pil kunnen verminderen, maar in de bijsluiter kan ik daar geen informatie over vinden.

Ik heb deze keer mijn stopweek overgeslagen en ik heb nog 1 week aan pillen over op deze tweede strip. Is het verantwoord om nu gewoon gelijk een stopweek te beginnen (de pil is toch niet betrouwbaar) en daarna weer met een nieuwe strip te beginnen?

Wanneer is de pil weer betrouwbaar? Ik heb wel een beetje op internet gezocht, maar overal vond ik verschillende informatie.
nitrofurantoine vermindert niet de werkzaamheid van de pil. Dat geldt alleen voor de tetracyclines (doxycycline, minocycline en tetracycline) en amoxicilline (=penicilline)

Als je trouwens twijfelt over beinvloeding van de werkzaamheid/eventuele stappen die ondernomen moeten worden kun je altijd de apotheek even bellen. Die weten precies hoe en wat mbt antibiotica en de pil wisselwerkingen
Oud 03-09-2008, 21:09
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Door diarree heeft mijn pil waarschijnlijk niet gewerkt de afgelopen dagen. Nu is mijn vraag moet ik hier mee omgaan alsof ik ze helemaal niet geslikt heb of gewoon doorslikken alsof er niets aan de hand is. Qua betrouwbaarheid voor zwangerschap maakt het even niet uit het is meer dat ik er nieuwsgierig naar ben.
Oud 03-09-2008, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Door diarree heeft mijn pil waarschijnlijk niet gewerkt de afgelopen dagen. Nu is mijn vraag moet ik hier mee omgaan alsof ik ze helemaal niet geslikt heb of gewoon doorslikken alsof er niets aan de hand is. Qua betrouwbaarheid voor zwangerschap maakt het even niet uit het is meer dat ik er nieuwsgierig naar ben.
Als je veilig wil zijn; ga er van uit dat ze niet gewerkt hebben. Als het niet uitmaakt; doe wat jou het fijnste lijkt; stopweek houden of pil doorslikken.
Oud 05-09-2008, 14:45
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Hoi,

Ik vertrek volgende week woensdag op vakantie voor 10 dagen. Normaal gezien zou ik mijn laatste pil volgende week donderdag moeten nemen, en zou ik mijn regels dus middenin mijn vakantie hebben. Nu, vandaag moet ik de eerste pil van de laatste week nemen, de 15de pil dus. Als ik nu doe alsof ik deze "vergeet", en ik hou een stopweek van vijf dagen en neem volgende week woensdag mijn eerste pil terug... Dat mag toch en dan ben ik toch nog beschermd hé?
Ik kan m'n pil ook doorslikken, maar ik heb dan geregeld last van doorbraakbloedingen dus dat vertrouw ik niet...
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 05-09-2008, 17:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Hoi,

Ik vertrek volgende week woensdag op vakantie voor 10 dagen. Normaal gezien zou ik mijn laatste pil volgende week donderdag moeten nemen, en zou ik mijn regels dus middenin mijn vakantie hebben. Nu, vandaag moet ik de eerste pil van de laatste week nemen, de 15de pil dus. Als ik nu doe alsof ik deze "vergeet", en ik hou een stopweek van vijf dagen en neem volgende week woensdag mijn eerste pil terug... Dat mag toch en dan ben ik toch nog beschermd hé?
Ik kan m'n pil ook doorslikken, maar ik heb dan geregeld last van doorbraakbloedingen dus dat vertrouw ik niet...
Nee, je bent niet beschermd als je de pil niet minstens 21 dagen achter elkaar hebt geslikt. Dus doorslikken is een optie, bij 15 dagen afbreken niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-09-2008, 15:42
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Nee, je bent niet beschermd als je de pil niet minstens 21 dagen achter elkaar hebt geslikt. Dus doorslikken is een optie, bij 15 dagen afbreken niet.
Ben je daar zeker van? Pilvergeten.nl zegt iets anders...
Zie deze afbeelding:
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Oud 06-09-2008, 18:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Ben je daar zeker van? Pilvergeten.nl zegt iets anders...
Zie deze afbeelding:
[afbeelding]
Oh, dat zei mijn huisarts in ieder geval toen ik aan de pil ging. Maar dat is jaren terug, dus het kan zijn dat de nieuwste inzichten anders zeggen. Dat weet ik dan niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid kunnen jullie mij helpen heb een probleem...
dientjeinlove
7 17-10-2005 08:28
Lichaam & Gezondheid hoeveel kans op zwanger worden??belangrijk!!
cin85
13 23-02-2004 13:25
Lichaam & Gezondheid De Pil uit 't Ziekenfonds
Verwijderd
90 01-10-2003 09:56
Lichaam & Gezondheid niet stunten met de pil!
poesiefox
12 20-07-2003 14:40
Lichaam & Gezondheid wie kan mij helpen..?
Summer_Girl
2 20-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.