Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2014, 17:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wtf, net op de radio bij de nos over die steekpartij op school: "ja het waren normale blanke kinderen, dat verwacht je toch niet". Ja want bij normale donkere kinderen verwacht je het natuurlijk wel! Tering.
Eerlijk is eerlijk, bij dat soort verhalen verwacht mijn hoofd ook dat het om niet blanke jeugd gaat. Maar goed, al denk je het, zulke dingen hou je (zeker in de media) maar lekker voor je
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Oud 11-10-2014, 17:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fuck yes, het politieke gedeelte van maatschappijleer is af
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-10-2014, 18:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nu geen zin meer in huiswerk, de groeten. Ik ga mijn spullen pakken en met mijn lief mee, kusjes!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-10-2014, 18:46
Hazel
Hazel is offline
Zo komt je huiswerk natuurlijk nooit af, LP
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 11-10-2014, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Zo komt je huiswerk natuurlijk nooit af, LP
Zo op de zaterdagavond!
Oud 11-10-2014, 20:05
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ngggggg. Ik heb een beetje last van ontwenningsverschijnselen Ik overweeg niet om te roken ofzo, maar ik heb echt het de concentratie van een ei en ben KNEITERONRUSTIG de hele dag.
Oud 11-10-2014, 22:05
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ngggggg. Ik heb een beetje last van ontwenningsverschijnselen Ik overweeg niet om te roken ofzo, maar ik heb echt het de concentratie van een ei en ben KNEITERONRUSTIG de hele dag.
Met nicotinepleisters heb je daar veel minder last van En nee, het is niet moeilijk om daarna de pleisters af te bouwen.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-10-2014, 22:41
frats
Avatar van frats
frats is offline
ik moet naar bed maar heb geen ziiiin
Oud 11-10-2014, 23:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zo komt je huiswerk natuurlijk nooit af, LP
Citaat:
Zo op de zaterdagavond!
Precies maandag weer een kans en zaterdag ook, en volgende week een extra dag vrij (vakantie) om alles in te halen wat ik achterloop.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-10-2014, 09:35
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Met nicotinepleisters heb je daar veel minder last van En nee, het is niet moeilijk om daarna de pleisters af te bouwen.
Serieus niet? Want ik dacht altijd, ja, als je dan de sigaretten gaat vervangen voor pleisters, kom je er natuurlijk nooit. Niet dat het voor mij echt uitmaakt, maar Neko-man wil ook een poging gaan doen tot stoppen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 12-10-2014, 10:02
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Serieus niet? Want ik dacht altijd, ja, als je dan de sigaretten gaat vervangen voor pleisters, kom je er natuurlijk nooit. Niet dat het voor mij echt uitmaakt, maar Neko-man wil ook een poging gaan doen tot stoppen.
Serieus. Ik ben al een aantal keer gestopt () en met nucotinepleisters is t een stuk makkelijker, wordt je veel minder chagrijnig en onrustig maar ik heb de pleisters elke keer een stuk sneller afgebouwd dan 'aanbevolen' was. (Beide keren met nicotinepleisters ben ik een jaar of meer gestopt geweest). Overigens is het ook wetenschappelijk bewezen dat stoppen met pleisters je kans op succes vergroot. Je koppelt als t ware de verslaving en de gewoonte lis van elkaar. Dus eerst richt je je op de gewoonte afleren en dan pas op de lichamelijke verslaving. Ik heb ook ervaring met cold turkey stoppen en met nicotinepleisters is écht gemakkelijker.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 10:02
Verwijderd
"wil ook een poging gaan doen tot stoppen"... die woordkeuze klinkt voor mij alsof het sowieso niet gaat lukken.
Oud 12-10-2014, 10:31
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Serieus. Ik ben al een aantal keer gestopt () en met nucotinepleisters is t een stuk makkelijker, wordt je veel minder chagrijnig en onrustig maar ik heb de pleisters elke keer een stuk sneller afgebouwd dan 'aanbevolen' was. (Beide keren met nicotinepleisters ben ik een jaar of meer gestopt geweest). Overigens is het ook wetenschappelijk bewezen dat stoppen met pleisters je kans op succes vergroot. Je koppelt als t ware de verslaving en de gewoonte lis van elkaar. Dus eerst richt je je op de gewoonte afleren en dan pas op de lichamelijke verslaving. Ik heb ook ervaring met cold turkey stoppen en met nicotinepleisters is écht gemakkelijker.
Kan ik die gewoon bij een drogist kopen? Misschien t overwegen waard, want ze hebben echt geen klap aan me op m'n werk zo ik ben vooral druk, niet chagrijnig
Oud 12-10-2014, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Serieus niet? Want ik dacht altijd, ja, als je dan de sigaretten gaat vervangen voor pleisters, kom je er natuurlijk nooit. Niet dat het voor mij echt uitmaakt, maar Neko-man wil ook een poging gaan doen tot stoppen.
Het verschil is dat de pleisters geleidelijk nicotine afgeven, in plaats van de pieken en dalen die een sigaret (of nicotinekauwgom) geeft, waardoor je niet steeds onttrekkingsverschijnselen krijgt!*Dan kun je de gewoonte afleren zonder meteen last van de lichamelijke verslaving te krijgen, en door die geleidelijke afgifte is de afbouw ook echt geleidelijk (er zijn drie dosissen pleisters, de bedoeling is dat je begint met de pleister waarvan de dosis in kg/etmaal zo dicht mogelijk bij je aantal sigaretten per dag ligt, en dan steeds na drie weken een dosis lager, eventueel kun je de allerlaatste pleister dan gewoon een paar dagen laten zitten ipv na 24 uur eraf te halen, zodat*het einde echt helemaal geleidelijk is doordat de pleister in een curve 'leeg' raakt).
Oud 12-10-2014, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Kan ik die gewoon bij een drogist kopen? Misschien t overwegen waard, want ze hebben echt geen klap aan me op m'n werk zo ik ben vooral druk, niet chagrijnig
Dat kan, of als een arts ze voorschrijft worden ze vaak zelfs vergoed!
Oud 12-10-2014, 10:55
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Dat kan, of als een arts ze voorschrijft worden ze vaak zelfs vergoed!
Ah good to know thanks!
Oud 12-10-2014, 11:53
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat kan, of als een arts ze voorschrijft worden ze vaak zelfs vergoed!
Alleen in combinatie met een cursus.

Tip: alle sterktes pleisters zijn even duur maar je kunt ze door midden knippen. Koop dus de sterkste variant en als dat te sterk is knip je ze door. Bij die vierkante doorzichtige dingen staat het er zelfs bij dat je ze door kunt knippen, bij die ronde vleeskleurige niet maar volgens mij kun je die ook gewoon doorknippen. Scheelt je weer wat centen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 11:56
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ohja, een van de nadelen van de pleisters was dat ik 's nachts minder goed kon slapen. Dat kan je oplossen door 's nachts de pleister eraf te halen. En als je misselijk ervan wordt dan is de sterkte waarschijnlijk te hoog.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Alleen in combinatie met een cursus.
Is dit jaar weer aangepast, er moet nu alleen een machtiging worden getekend door de arts dat het stoppen in medisch belang van de patiënt is (... vrijwel altijd dus).
Oud 12-10-2014, 12:47
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Is dit jaar weer aangepast, er moet nu alleen een machtiging worden getekend door de arts dat het stoppen in medisch belang van de patiënt is (... vrijwel altijd dus).
Oud 12-10-2014, 12:54
Verwijderd
Op studeren één of ander scholiertje dat twijfelt tussen bedrijfskunde en International Business. Neigt naar bedrijfskunde, want in het Nederlands dus gemakkelijker. En dan als afsluiter laten vallen dat ze later naar het buitenland wil.

WAAROM WORDEN DIT SOORT MENSEN TOEGELATEN OP EEN UNIVERSITEIT
Oud 12-10-2014, 14:34
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Is dit jaar weer aangepast, er moet nu alleen een machtiging worden getekend door de arts dat het stoppen in medisch belang van de patiënt is (... vrijwel altijd dus).
Ah oke, beter!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 14:50
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Sarah naamzoek! Nog een huidhoudelijke tip voor je konijnen: als de waterfles zo goor is dat je er niet meer doorheen kunt kijken: laagje water erin doen met een schep gemalen koffie en even een minuutje stevig schudden. Als hij schoon is, even een paar keer omspoelen. BRANDSCHOON en nul moeite En het scheelt gepiel met borsteltjes die toch nooit goed werken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-10-2014, 14:52
Verwijderd
Ah handig ik koop tot nu gewoon elk jaar een nieuwe
Oud 12-10-2014, 15:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Zonde! Ik gebruikte eerst altijd steentjes, maar gewone koffie is veel makkelijker en beter
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-10-2014, 15:10
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Op studeren één of ander scholiertje dat twijfelt tussen bedrijfskunde en International Business. Neigt naar bedrijfskunde, want in het Nederlands dus gemakkelijker. En dan als afsluiter laten vallen dat ze later naar het buitenland wil.

WAAROM WORDEN DIT SOORT MENSEN TOEGELATEN OP EEN UNIVERSITEIT
Omdat je slechts een vwo-diploma nodig hebt.
Oud 12-10-2014, 15:11
Verwijderd
Ik heb het idee dat de vrouw van het bemiddelingsbureau waar ik voor werk iets tegen me heeft. Klanten krijgen 6 weken de tijd om te betalen. Er is er eentje waar ik eens per maand kom en die betaalt altijd binnen 2 tot 3 weken. Nu is er al een maand voorbij en heb nog niks. Ik krijg nog 700 euro waar ik toch echt wel op zit te wachten.
Ik heb een paar keer een dienst geweigerd omdat ik niet 5 uur in de trein ga zitten voor 1 werk zonder reiskostenvergoeding. De manier waarop ze elk mailtje beantwoordt gaat ook op een toon waarvan ik denk, nou nou nou.
Oud 12-10-2014, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Zonde! Ik gebruikte eerst altijd steentjes, maar gewone koffie is veel makkelijker en beter
Ja goede tip
Oud 12-10-2014, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Zonde! Ik gebruikte eerst altijd steentjes, maar gewone koffie is veel makkelijker en beter
Een beetje azijn of ammonia werkt daar toch ook uitstekelbaars voor?
Oud 12-10-2014, 15:44
Verwijderd
Konijnen hebben wel heel zwakke darmpjes dus ik zou ammonia niet durven!
Oud 12-10-2014, 15:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Een beetje azijn of ammonia werkt daar toch ook uitstekelbaars voor?
Citaat:
Konijnen hebben wel heel zwakke darmpjes dus ik zou ammonia niet durven!
Dit. En nee, algenshit is echt super hardnekkig spul en moet je eigenlijk schuren. Dus met gemalen koffie werkt dat uitstekend
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 12-10-2014, 16:06
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Hoei, mijn eerste boscross was een succes! Wat een adrenalinekick
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 12-10-2014, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Konijnen hebben wel heel zwakke darmpjes dus ik zou ammonia niet durven!
Mwoah, goed spoelen en er blijft niets achter
Oud 12-10-2014, 16:15
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Nou, ik heb m'n eerste nicotinepleister geplakt, ik voel me een enorme debiel
Oud 12-10-2014, 16:27
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nou, ik heb m'n eerste nicotinepleister geplakt, ik voel me een enorme debiel
Hoezo een debiel?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 16:29
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Weet niet, met zo'n pleister Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel 'm zitten en dunno. Ik voel me heel maar goed, kijken hoe het gaat
Oud 12-10-2014, 16:37
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Succes! Ik hoop dat het helpt
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 12-10-2014, 16:39
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Thanks! Ik hoop het ook, en anders moet m'n omgeving nog maar even aan een rusteloze en concentratieloze Sanne wennen, gaat uiteindelijk ook wel over
Oud 12-10-2014, 17:53
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Roken is zóóóó een schwalbe maken, :').

Maar goed bezig, . Je belastingcenten zullen gemist worden.
__________________
Schmach.

Laatst gewijzigd op 12-10-2014 om 18:00.
Oud 12-10-2014, 18:00
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik heb het idee dat de vrouw van het bemiddelingsbureau waar ik voor werk iets tegen me heeft. Klanten krijgen 6 weken de tijd om te betalen. Er is er eentje waar ik eens per maand kom en die betaalt altijd binnen 2 tot 3 weken. Nu is er al een maand voorbij en heb nog niks. Ik krijg nog 700 euro waar ik toch echt wel op zit te wachten.
Ik heb een paar keer een dienst geweigerd omdat ik niet 5 uur in de trein ga zitten voor 1 werk zonder reiskostenvergoeding. De manier waarop ze elk mailtje beantwoordt gaat ook op een toon waarvan ik denk, nou nou nou.
Wat stom. Kun je haar niet een e-mail sturen om te vragen waar die 700 euro blijft?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 13-10-2014, 00:45
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Nou, ik heb m'n eerste nicotinepleister geplakt, ik voel me een enorme debiel
Citaat:
Hoezo een debiel?
Citaat:
Weet niet, met zo'n pleister Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel 'm zitten en dunno. Ik voel me heel maar goed, kijken hoe het gaat
Ik moest hier best om lachen

Maar succes Sanne! Hoelang heb je gerookt?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 13-10-2014, 06:27
Verwijderd
Niet heel veel anders hier, of wel? :')
Oud 13-10-2014, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Wat stom. Kun je haar niet een e-mail sturen om te vragen waar die 700 euro blijft?
Ik zou bellen. Stuur ook maar een email zodat je op papier (naja, digitaal) hebt dat je haar een herinnering gestuurd hebt. Maar een beller is sneller.
Oud 13-10-2014, 08:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En een nieuwe schooldag is weer begonnen!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-10-2014, 08:59
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Citaat:
Ik moest hier best om lachen

Maar succes Sanne! Hoelang heb je gerookt?
Thanks, ik geloof dat ik op m'n veertiende m'n eerste sigaret rookte en vanaf m'n zestiende echt ofzo? Bijna langer wel dan niet :') Maar goed, drie dagen rookvrij HIEPHOI. Prima geslapen trouwens, maar dromen, niet normaal Wat een avonturen /trip

Laatst gewijzigd op 13-10-2014 om 12:01.
Oud 13-10-2014, 09:08
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
"wil ook een poging gaan doen tot stoppen"... die woordkeuze klinkt voor mij alsof het sowieso niet gaat lukken.
Hij heeft eerder een poging gedaan, maar dat werd niet echt wat. Hij staat er nu wel een stuk serieuzer in, maar ik kan dat voor hem niet goed bepalen natuurlijk. Ik ga hem wel de pleisters aanbevelen door dit topic.

Citaat:
Is dit jaar weer aangepast, er moet nu alleen een machtiging worden getekend door de arts dat het stoppen in medisch belang van de patiënt is (... vrijwel altijd dus).
Wat goed om te weten.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 13-10-2014, 11:31
Verwijderd
Ik rook al ruim twee weken niet meer en heb vrijwel geen ontwenningsverschijnselen. De eerste keer dat ik stopte had ik er heel veel last van. Strontchagrijnig en de godganse dag aan sigaretten denken Nu niks, alleen toen ik gedronken had, dan rook ik normaal als een ketter en dat mocht nu niet. Heel erg boos geworden Verder gaat het prima Vannacht gedroomd dat ik weer rookte en ik vond het in mijn droom vies en smerig en voelde ik me ontzettend schuldig.
Oud 13-10-2014, 11:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
FUCKING MEETKUNDE
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-10-2014, 12:03
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Ik vind het een beetje moeilijk te zeggen of ik er last van heb. JA is m'n eerste ingeving, denk veel aan roken en mis wat in m'n handen en m'n mond. Maar zolang ik vrolijk komkommer/druiven/wortels(chips/noten/brie/chocola, maar dat probeer ik te beperken ) vreet valt 't allemaal wel mee en ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht AARGH IK TREK HET NIET MEER, dus ik denk dat 't meevalt? M'n grootste motivatie om niet te roken is overigens dat ik dan weer van voor af aan moet beginnen want stoppen wil ik sowieso, dus dat helpt. Geloof ik.
Oud 13-10-2014, 12:04
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Jullie vervullen een beetje de functie van Lief Dagboek
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.