Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 15:05
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik heb deze topic al op het meldpunt forum gezet, en daar werd me aangeraden om het hier ook te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe hier over gedacht wordt.

Ik erger me de laatste tijd in toenemende mate aan het gedrag van sommige forummers op mystiek. Er is er niet één topic bij waar geen lullige opmerking in staat. 'Tuurlijk mag je van mij best eens een grapje maken wat verder nergens op slaat, maar ik vind het de laatste tijd wel heel erg. Er zijn verdorie topics bij die heel serieus bedoeld zijn, maar waar alleen maar lullige en/of flauwe reacties op komen. Dat bepaalde mensen niet in paranormale dingen geloven zal mij worst wezen, en dat mogen ze van mij ook best zeggen, maar de denigrerende manier waarop veel forummers dit laten blijken is gewoon stom vervelend. Kijk, als ze mij niet geloven interesseert het me niet, maar je hebt daar ook van die veertienjarigen die heel onzeker zijn over bepaalde dingen die ze hebben gezien of meegemaakt. Dan is het gewoon absoluut niet leuk als je dan reply's krijgt van:"het was vast jezus in je kamer." Ze zijn verdorie al onzeker. Vroeger, ik bedoel een jaar tot drie jaar geleden, had je dit soort antwoorden ook wel, maar veel minder en vaak werden ze verwijderd. Dus, mijn vraag aan jullie, beste forumbazen, gaan jullie hier iets aan doen? Het hele mystiek forum opdoeken lijkt me een tikje rigoreus omdat er nog steeds heel serieuze en ook nog steeds originele topics (er is ook een tijdje geweest dat het alleen maar over geesten oproepen ging) in komen. Iets meer controle lijkt me wel op zijn plaats en desnoods een sticky topic met ongeveer dit verhaal (maar dan een tikje diplomatieker gesteld) want op deze manier degradeert het hele forum. Groetjes, Lady of the Dark, die al vanaf het begin op mystiek komt.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2004, 15:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Je verhaal staat in principe al in de mededeling, tezamen met de consequenties van regelovertreders. De mensen die zulke stomme opmerkingen maken zijn vaak dezelfde personen, die zeer binnenkort of al meerdere keren tegen een ban oplopen of al opgelopen zijn. Het is jammer dat zij vaak onverbeterlijk zijn en direct na hun ban doorgaan met irritant doen. (ik noem geen namen) Helaas is daar gewoon weinig tegen te doen, het bansysteem is erop ingesteld om mensen vrij veel kansen te geven en pas tegen het eind veranderd er vaak iets in hun gedrag, soms ook niet, dan zijn ze alsnog pleite. Maar dat is een proces waar gewoon eigenlijk te lang op gewacht moet worden.

We controleren wel, heb net weer een hele zooi reply's weggehaald, de namen opgeschreven, volgende keer krijgen ze een waarschuwing dan wel ban. Je weet dat Mutant en ik niet bepaald personen zijn om om domme opmerkingen te lachen. Wij pakken vaak vrij hard aan, momenteel zitten we even in een vlaag van onwetende leden die niet beter weten dan alles belachelijk te maken wat ze zelf niet mee kunnen maken. Gaat vanzelf over, is een vlaag. Eens in de zoveel tijd heb je gewoon zo'n vlaag en daar doe je niets aan, is even consequent waarschuwen en bannen tijd zeg maar
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:28
Verwijderd
Ik heb vanmorgen ook wat reactie verwijderd uit een ander topic. Het beleid op M&R geeft al aan dat dat soort reactie verboden zijn, deze mensen worden daarvoor van zelf gestraft. Dat wil alleen niet altijd zeggen dat ze hun gedrag verbeteren. Meestal zijn er gewoon leden die even een quasi grappige opmerking komen plaatsen. Ik verwacht dat een aantal van deze mensen na een ban niet meer terugkomt, mocht dat wel zo zijn dan krijgen ze, bij verdere misdragingen, een langere ban.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 15:55
Gary Gaytalk
Avatar van Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Nu is het ook verrekte moeilijk om 14 jarige meisjes met br33zah namen serieus te nemen.

De enige serieuze posters daar zijn Angellena en Mutant.

Afschaffen dat hele forum, met religie derbij is mijn mening.

Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:11
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Juh, je kunt het beter afschaffen..
Toen ze het ooit openden hebben ze de 2 gekste 'heksen' ( ... ) die ze konden vinden forumbaas gemaakt,
Van die meisjes die denken spoken etc gezien te hebben die moet je niet zoals LadyOfTheDark doet serieus nemen en van die vage replies geven dat het allemaal wel waar is enzo, die moet je helpen..
Bv door een grapje te maken ofzo, dan denken ze: hmm ja wat ben ik toch eigenlijk vaag bezig
Net zoals bij het energyball schieten gedoe.. worden de reacties verwijderd van de gasten die er niet geloven... pffff
Maarja het is niet mijn forum, laat het maar bestaan.. Is het niet vreemd dat al die serieuze gasten ooit eens in een psycho inrichting gezet hebben?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 30-10-2004 @ 17:11 :
Is het niet vreemd dat al die serieuze gasten ooit eens in een psycho inrichting gezet hebben?
Wil je hiermee impliceren dat er een verband is tussen het "psychologie" en "mystiek" forum?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:55
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-10-2004 @ 17:40 :
Wil je hiermee impliceren dat er een verband is tussen het "psychologie" en "mystiek" forum?
laten we mystiek gewoon een subforum van psychologie maken
en dan levenbeschouwing en religie als apart forum

Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:03
Verwijderd
Ik vind mystiek nutteloos er kan nooit een echte discussie ontstaan doordat de repleys van mensen die er niet in geloven verwijdert worden.Dat neigt teveel naar censuur
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:11
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 30-10-2004 @ 17:55 :
laten we mystiek gewoon een subforum van psychologie maken
en dan levenbeschouwing en religie als apart forum

ik quote misshcien onserieuze reactie maar ik bedoel het wle serieus
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 30-10-2004 @ 16:55 :
Nu is het ook verrekte moeilijk om 14 jarige meisjes met br33zah namen serieus te nemen.

De enige serieuze posters daar zijn Angellena en Mutant.

Afschaffen dat hele forum, met religie derbij is mijn mening.

i'm with stupid.



Hoe kan je mensen die in elfjes geloven nou mogelijk serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-10-2004 @ 18:56 :
Hoe kan je mensen die in elfjes geloven nou mogelijk serieus nemen
1. Ik zie er weinig topics over elfjes bij staan.
2. Je hoeft niet te reageren.
3. Hoe kun je mensen die alleen maar op een forum komen om lullige opmerkingen te maken nou mogelijk serieus nemen?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-10-2004 @ 19:23 :



1. Ik zie er weinig topics over elfjes bij staan.

het was dan ook een voorbeeld

2. Je hoeft niet te reageren.

oh toch

3. Hoe kun je mensen die alleen maar op een forum komen om lullige opmerkingen te maken nou mogelijk serieus nemen?

ik hoef niet serieus genomen te worden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 21:51
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-10-2004 @ 19:27 :


ik hoef niet serieus genomen te worden

waarom reageer je dan? Is dan tijdsverspilling in mijn ogen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:23
Gary Gaytalk
Avatar van Gary Gaytalk
Gary Gaytalk is offline
Waarom is het niet eigenlijk "Religie en Mystiek" met Mystiek als sub-forum.
Religie is veeeeeeeeeeeel actiever dan Mystiek...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 30-10-2004 @ 17:55 :
laten we mystiek gewoon een subforum van psychologie maken
en dan levenbeschouwing en religie als apart forum

Ehm, als we dat nou eens niet deden (dat eerste dus, dat 2e kan me niet zoveel schelen.. hoewel ik religie en mystiek niet echt bij elkaar vind passen.. ) Ik denk dat psychologie erop achteruit zal gaan (voor zover dat nog kan.. het is al een beetje een triestig forum, maar aangezien ik ook weinig bijdraag zal ik er niet over klagen) en dat de mystiek-ers er niet echt op hun plaats zitten.

Ontopic: Ik kom vrijwel nooit op mystiek maar laat ik even een algemene reactie geven: Dat krijg je en dat hou je met zulke onderwerpen. Zo simpel is het. Dat is niet leuk maar er is ook niets aan te doen. Forumbazen kunnen (en zullen) waarschuwingen geven en bannen maar er blijft altijd wel een lolbroek die zulke reacties geeft. Daar zal je aan moeten wennen als je zegt dat je in geesten gelooft en ze oproept, oid.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 22:43
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-10-2004 @ 18:03 :
Ik vind mystiek nutteloos er kan nooit een echte discussie ontstaan doordat de repleys van mensen die er niet in geloven verwijdert worden.Dat neigt teveel naar censuur
er niet in geloven en dat gewoon op een normale manier posten is niks mis mee, maar lullige opmerkingen maken niet.
(ik kom eigenlijk niet zo vaak op mystiek maar dat terzijde)
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 00:31
Verwijderd
Afschaffen lijkt me erg overdreven.. Maar inderdaad, aan lullige opmerkingen geen tekort. Je kunt er weinig meer aan doen dan wat al gedaan wordt denk ik: waarschuwingen, reply's weghalen enzo.. En als je de onderwerpen dom vindt, blijf je toch lekker weg
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 00:58
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 30-10-2004 @ 17:40 :
Wil je hiermee impliceren dat er een verband is tussen het "psychologie" en "mystiek" forum?
De bezoekers van beide fora sporen niet bedoel je?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2004, 07:50
Verwijderd
Aan de ene kant deel ik je mening wel over bepaalde mensen die op mystiek posten. Aan de andere kant is het echter ook iets wat typisch is voor mensen die met mystiek bezig zijn dat ze een gebrek aan kritische houding hebben. Als er dan iemand anders op het Mystiek-forum komt die serieuze kritiek heeft, wordt dat hem/haar vaak niet in dank afgenomen.

Kortom: sommige reacties zijn misplaatst, anderen zijn serieus kritisch.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:31
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 30-10-2004 @ 18:03 :
Ik vind mystiek nutteloos er kan nooit een echte discussie ontstaan doordat de repleys van mensen die er niet in geloven verwijdert worden.Dat neigt teveel naar censuur
De verwijderde reacties van mensen die niet geloven, hebben sowieso geen discussiewaarde.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-10-2004 @ 09:31 :
De verwijderde reacties van mensen die niet geloven, hebben sowieso geen discussiewaarde.
Bedoel je nou dat per definitie mensen die niet in mystieke dingen geloven niets kunnen toevoegen aan de discussie?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:06
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 09:37 :
Bedoel je nou dat per definitie mensen die niet in mystieke dingen geloven niets kunnen toevoegen aan de discussie?
'Tuurlijk wel. (ja ik bemoei me er maar even mee) Als je niet in mystieke dingen gelooft kun je best iets toevoegen aan het forum, het is tenslotte niet voor niets een discussie forum. Stel dat iemand beweert een geest te hebben gezien, dan mag je van mij best suggereren dat er een logische verklaring voor is of op een andere manier een kritische opmerking plaatsen, maar dan moet je dat wel op een normale manier doen en niet op een aartsflauwe. Maar goed, ik begin hetzelfde verhaal weer helemaal op nieuw te vertellen geloof ik. Ik ben in elk geval wel blij dat er in korte tijd al zoveel mensen op dit topic gereageerd hebben.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:08
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 30-10-2004 @ 17:11 :
Is het niet vreemd dat al die serieuze gasten ooit eens in een psycho inrichting gezet hebben?
Als je dit soort dingen zegt moet je ook met bewijzen komen beste vriend.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 10:06 :
'Tuurlijk wel. (ja ik bemoei me er maar even mee) Als je niet in mystieke dingen gelooft kun je best iets toevoegen aan het forum, het is tenslotte niet voor niets een discussie forum. Stel dat iemand beweert een geest te hebben gezien, dan mag je van mij best suggereren dat er een logische verklaring voor is of op een andere manier een kritische opmerking plaatsen, maar dan moet je dat wel op een normale manier doen en niet op een aartsflauwe. Maar goed, ik begin hetzelfde verhaal weer helemaal op nieuw te vertellen geloof ik. Ik ben in elk geval wel blij dat er in korte tijd al zoveel mensen op dit topic gereageerd hebben.
Maar als je oppert dat die persoon waarschijnlijk aan een psycho lijdt en hem een psychiater aanraad is het meteen andere koek
terwijl die reactie ook serieus bedoelt is
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:36
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 31-10-2004 @ 01:58 :
De bezoekers van beide fora sporen niet bedoel je?
Zo kun je het opvatten, maar zo was het niet bedoeld

(naast dat het een grapje was natuurlijk )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 09:37 :
Bedoel je nou dat per definitie mensen die niet in mystieke dingen geloven niets kunnen toevoegen aan de discussie?
Nee, ik bedoel dat de reacties die verwijderd worden geen enkele discussiewaarde hebben.
Verder sluit ik me aan bij de post van lady of the dark.
Citaat:
tuurlijk wel....gereageerd hebben
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:46
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
makelville schreef op 31-10-2004 @ 10:10 :
Maar als je oppert dat die persoon waarschijnlijk aan een psycho lijdt en hem een psychiater aanraad is het meteen andere koek
terwijl die reactie ook serieus bedoelt is
Als iemand dat soort antwoorden wil dan post 'ie hetzelfde verhaal wel op psychologie. Als je serieus denkt dat iemand waarschijnlijk geestelijk niet in orde is kun je dat heel voorzichtig in een persoonlijk bericht aan die persoon vertellen. Volgens mij zijn er trouwens maar heel weinig topics bij waarvan ik denk dat de starter niet goed bij zijn of haar hoofd is. Er zitten er hoogstens een paar bij waarvan ik denk dat de starter erg veel fantasie heeft. Op dat soort topics reageer ik meestal niet of ik opper dat er misschien een logische verklaring voor is. Je moet je realiseren dat je erg weinig over zo iemand weet. Je kunt niet oordelen over iemands geestelijke gezondheid aan de hand van een stukje tekst.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 10:46 :
Als iemand dat soort antwoorden wil dan post 'ie hetzelfde verhaal wel op psychologie. Als je serieus denkt dat iemand waarschijnlijk geestelijk niet in orde is kun je dat heel voorzichtig in een persoonlijk bericht aan die persoon vertellen. Volgens mij zijn er trouwens maar heel weinig topics bij waarvan ik denk dat de starter niet goed bij zijn of haar hoofd is. Er zitten er hoogstens een paar bij waarvan ik denk dat de starter erg veel fantasie heeft. Op dat soort topics reageer ik meestal niet of ik opper dat er misschien een logische verklaring voor is. Je moet je realiseren dat je erg weinig over zo iemand weet. Je kunt niet oordelen over iemands geestelijke gezondheid aan de hand van een stukje tekst.
Sommige verhalen wekken anders wel erg de indruk dat de persoon die ze vertelt schizofreen is. Natuurlijk moet je dat voorzichtig brengen, maar het is soms beter voor iemand om dat te horen. Dan kan zo iemand zichzelf laten onderzoeken bij een psychiater. Als iedereen om zo'n persoon heen alleen maar mee zou gaan in die geestenverhalen wordt zo'n persoon niet geholpen en gaat het van kwaad tot erger. Uiteindelijk kan schizofrenie echt tot hele extreme dingen leiden als er niets aan gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:17
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 11:04 :
Sommige verhalen wekken anders wel erg de indruk dat de persoon die ze vertelt schizofreen is. Natuurlijk moet je dat voorzichtig brengen, maar het is soms beter voor iemand om dat te horen. Dan kan zo iemand zichzelf laten onderzoeken bij een psychiater. Als iedereen om zo'n persoon heen alleen maar mee zou gaan in die geestenverhalen wordt zo'n persoon niet geholpen en gaat het van kwaad tot erger. Uiteindelijk kan schizofrenie echt tot hele extreme dingen leiden als er niets aan gedaan wordt.
Als je ooit met mensen die schizofreen zijn in aanraking bent geweest zul je weten dat ze vertellen dat ze schizofreen zijn nog eerder een averechts effect heeft dan dat het ze zou aanzetten een psychiater op te zoeken. Mijn tante is paranoïde schizofreen dus ik weet een klein beetje hoe dat soort mensen zich gedragen. Mijn tante kan trouwens de meest rare verhalen heel geloofwaardig vertellen, als je niet beter weet merk je echt niet dat ze schizofreen is, pas als je haar langer kent ga je zien dat er bepaalde dingen niet kloppen. Dus dat je aan een post kunt zien dat iemand schizofreen is lijkt me wel een beetje kort door de bocht. Heb je misschien voorbeelden van topics? Ik begrijp dat je het allemaal hartstikke goed bedoeld en die mensen echt wilt helpen, maar je moet begrijpen dat dat de taak is van de omgeving en niet die van jou.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 11:17 :
Als je ooit met mensen die schizofreen zijn in aanraking bent geweest zul je weten dat ze vertellen dat ze schizofreen zijn nog eerder een averechts effect heeft dan dat het ze zou aanzetten een psychiater op te zoeken. Mijn tante is paranoïde schizofreen dus ik weet een klein beetje hoe dat soort mensen zich gedragen. Mijn tante kan trouwens de meest rare verhalen heel geloofwaardig vertellen, als je niet beter weet merk je echt niet dat ze schizofreen is, pas als je haar langer kent ga je zien dat er bepaalde dingen niet kloppen. Dus dat je aan een post kunt zien dat iemand schizofreen is lijkt me wel een beetje kort door de bocht. Heb je misschien voorbeelden van topics? Ik begrijp dat je het allemaal hartstikke goed bedoeld en die mensen echt wilt helpen, maar je moet begrijpen dat dat de taak is van de omgeving en niet die van jou.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=906219

Die gozer is echt niet goed snik hoor
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:44
Verwijderd
Niet de vergissing maken dat schizofrenie hetzelfde is als meervoudige persoonlijkheidsstoornis, want dat is niet zo.

Overigens vind ik Mystiek best een leuk forum en ik denk dat er ook best wel een draagvlak voor kan zijn, maar dan moeten de mensen die er niet in geloven een stuk minder 'agressief' worden. Zoals het nu is kan het net zo goed opgeheven worden: je hebt het clubje mensen wat 'gelooft' en het clubje mensen die de anderen belachelijk maken. Als dat eerste clubje nou wat meer openstaat voor kritiek en dat tweede clubje iets genuanceerdere reacties gaat geven met fatoenlijke onderbouwing, dan kom je al een heel eind.

Helaas moet je dan de mensen gaan veranderen en dat is lastig.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:51
Verwijderd
Deze thread vind ik (vooral op het eind) wel een voorbeeld van hoe het ook kan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:54
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 11:25 :
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=906219

Die gozer is echt niet goed snik hoor
Tsja, met dit soort verhalen weet je het inderdaad nooit. Ik vind dat je in de eerste plaats alles serieus moet nemen. Ik zie dat ik op dit verhaal heb geantwoord dat het waarschijnlijk een geest was en dat hij proffesionele hulp moest zoeken. Bij nader inzien zou inderdaad schizofreen kunnen zijn, maar zoals ik al zei, dat kunnen wij niet beoordelen. Ik zie dat jij je mening ook hebt gegeven en dat heb je volgens mij gewoon op een normale manier gedaan. Volgens mij is daar niets mis mee, alleen was het misschien tactischer geweest om zoiets in een persoonlijk bericht te schrijven, maar goed, ik zal ook niet gaan mierenneuken.
Dit soort reacties bedoel ik niet in mijn begin topic, je gaf gewoon je mening op een normale manier en daar heb ik dus helemaal niets op tegen. Waar het mij dus om gaat zijn de echt lullige reacties. Jij schrijft:

Ben je al bij een psychiater geweest?

Wat jij beschrijft klinkt mij sterk als een psychose in de oren. Ik denk dan ook dat het niet onverstandig zou zijn om jezelf op schizofrenie te laten testen. Ik zou niet met zekerheid durven beweren dat je schizofreen bent, maar het zou kunnen. Schizofrenie is over het algemeen met medicijnen goed te onderdrukken, maar als je er niets aan doet wordt het vaak erger. Dus ik zou toch even bij een psychiater langsgaan om te laten onderzoeken of alles in orde is.

Is een heel normale manier van antwoorden, maar er zijn ook antwoorden bij als:

Klinkt als liefde op het eerste gezicht

en

MIsschien moet je in plaats van GHB eens een keer melk drinken...

knurft

verder valt het in dit topic trouwens heel erg mee, het zijn meer de laatste topics waarin veel van dit soort antwoorden staan. En ach, een paar van dat soort stomme opmerkingen is nog niet zo erg, en in dit topic valt het allemaal nog wel mee, maar dit is dan ook een ouder topic. De laatste tijd heb je topics die alleen maar uit dit soort antwoorden bestaan, en dat is ook eigenlijk waar ik me aan erger.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 11:54 :
Tsja, met dit soort verhalen weet je het inderdaad nooit. Ik vind dat je in de eerste plaats alles serieus moet nemen. Ik zie dat ik op dit verhaal heb geantwoord dat het waarschijnlijk een geest was en dat hij proffesionele hulp moest zoeken. Bij nader inzien zou inderdaad schizofreen kunnen zijn, maar zoals ik al zei, dat kunnen wij niet beoordelen. Ik zie dat jij je mening ook hebt gegeven en dat heb je volgens mij gewoon op een normale manier gedaan. Volgens mij is daar niets mis mee, alleen was het misschien tactischer geweest om zoiets in een persoonlijk bericht te schrijven, maar goed, ik zal ook niet gaan mierenneuken.
Dit soort reacties bedoel ik niet in mijn begin topic, je gaf gewoon je mening op een normale manier en daar heb ik dus helemaal niets op tegen. Waar het mij dus om gaat zijn de echt lullige reacties. Jij schrijft:

Ben je al bij een psychiater geweest?

Wat jij beschrijft klinkt mij sterk als een psychose in de oren. Ik denk dan ook dat het niet onverstandig zou zijn om jezelf op schizofrenie te laten testen. Ik zou niet met zekerheid durven beweren dat je schizofreen bent, maar het zou kunnen. Schizofrenie is over het algemeen met medicijnen goed te onderdrukken, maar als je er niets aan doet wordt het vaak erger. Dus ik zou toch even bij een psychiater langsgaan om te laten onderzoeken of alles in orde is.

Is een heel normale manier van antwoorden, maar er zijn ook antwoorden bij als:

Klinkt als liefde op het eerste gezicht

en

MIsschien moet je in plaats van GHB eens een keer melk drinken...

knurft

verder valt het in dit topic trouwens heel erg mee, het zijn meer de laatste topics waarin veel van dit soort antwoorden staan. En ach, een paar van dat soort stomme opmerkingen is nog niet zo erg, en in dit topic valt het allemaal nog wel mee, maar dit is dan ook een ouder topic. De laatste tijd heb je topics die alleen maar uit dit soort antwoorden bestaan, en dat is ook eigenlijk waar ik me aan erger.
Dan begrijp ik je.

Je bedoelt dus meer dit soort reacties: http://forum.scholieren.com/showthre...5#post13924665

Vind ik inderdaad ook wel zeer ergerlijk.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:05
Verwijderd
Kan er niet ingevoerd worden dat mensen gebanned kunnen worden van een bepaald deelforum? Op die manier zouden bepaalde mensen die niet normaal weten te reageren geweerd worden van Mystiek, zonder meteen het zware middel van een algehele ban te hoeven hanteren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:19
Verwijderd
@lady of the dark
Het lijkt me vooralsnog niet goed om mensen die waarschijnlijk een psycho hebben in hun waandenkbeelden aan te moedigen.
Ze gaan heus niet naar psychologie welk mens wil nou vrijwillig toe geven dat er wat mis is met hen dan gaan ze liever een ander verklaring in plaats van hulp zoeken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 31-10-2004 @ 12:05 :
Kan er niet ingevoerd worden dat mensen gebanned kunnen worden van een bepaald deelforum? Op die manier zouden bepaalde mensen die niet normaal weten te reageren geweerd worden van Mystiek, zonder meteen het zware middel van een algehele ban te hoeven hanteren.
Ja, dat zou kunnen. Hoewel het imo beter is om die mensen van het hele forum te bannen. Als je ze nl. alleen een weekje bant van het subforum boeit hun dat echt niet. En komen ze later weer klieren. Met een algehele ban straf je ze veel beter. Bovendien is er een mogelijke kans dat ze bij een subforumban een andere subforum gaan vervelen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-10-2004 @ 12:26 :
Ja, dat zou kunnen. Hoewel het imo beter is om die mensen van het hele forum te bannen. Als je ze nl. alleen een weekje bant van het subforum boeit hun dat echt niet. En komen ze later weer klieren. Met een algehele ban straf je ze veel beter. Bovendien is er een mogelijke kans dat ze bij een subforumban een andere subforum gaan vervelen.
Natuurlijk kun je overwegen om mensen die vervelend doen op alle fora van het hele forum te bannen, maar er zijn mensen die dat alleen op Mystiek doen. Bijvoorbeeld omdat ze het onderwerp niet serieus kunnen nemen. Daartegen zou het een heel aardige maatregel zijn om die mensen van dat subforum te weren. Bovendien lijken me voor een dergelijke lichte maatregel minder zware feiten nodig dan voor een ban van het hele forum. Dus kan er eerder ingegrepen worden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:39
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
In principe geldt voor het gehele forum: je misdraagt je, je krijgt 2 waarschuwingen en daarna een ban. Bij sommige dingen vervalt 1 of soms zelfs alle waarschuwingen gaan we meteen door naar een ban. Dus op zich, op tijd ingrijpen is niet het probleem. Het probleem is dat die lui niet veranderen en ondanks alles lekker doorgaan. Op een gegeven moment houden onze machten ook op. Dan is het tijd voor een perm, maar daar gaat zo'n ontiegelijk lang proces aan vooraf. Moet erg gek gaan wil dan versneld worden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-10-2004 @ 22:51 :
waarom reageer je dan? Is dan tijdsverspilling in mijn ogen.
sadisme
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 13:32
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gary Gaytalk schreef op 30-10-2004 @ 16:55 :
Nu is het ook verrekte moeilijk om 14 jarige meisjes met br33zah namen serieus te nemen.

De enige serieuze posters daar zijn Angellena en Mutant.

Afschaffen dat hele forum, met religie derbij is mijn mening.

HoI Ik BeN BlaBlaA En iK GeLo0F iN eLfjEs.

die neem je idd niet serieus
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:30
NilsHolgersson
Avatar van NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 10:08 :
Als je dit soort dingen zegt moet je ook met bewijzen komen beste vriend.
Lel, ik ga anders wel ff het hele mystiek forum afspeuren naar 'bewijsmateriaal', iig hebben ze het wel nodig

en mn beste vrienden kies ik zelf wel uit en dat zijn geen mensen die in elfjes geloven, mevrouwtje van de duisternis
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:09
Verwijderd
Het is anders vrij simpel, als je je er niet mee bezig wilt houden, blijf er gewoon weg. Mededelingen dat je het onzin vindt, ok, maar het belachelijk maken van andermans ervaringen...

En dan nog: het gaat heus niet alleen over elfjes en tralala. Het gaat ook over bepaalde ervaringen, ufo's, hekserij, natuurgeneeskunde, en daar wordt ook in gezeken.

Die deelbans zouden goed uitkomen. En Nilsgeval, het mystiek forum bestond al toen wij er fb werden, daarbij heeft mijn geloof niets met mijn psychische toestand te maken.
En waarom religie onderdeel is van Mystiek, mystiek hoort breder te zijn dan religie.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 23:55
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
storm in een glas water, wat ik je brom.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 09:06
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ach... dat die 5 forummers die actief bezig zijn op mystiek zich zo aangevallen voelen door een beetje loos commentaar.
Zoek dan privé forums op om je interesse in wicca en andere mumbojumbo hocuspocus te tonen.
Met zulke broodje aap verhalen waarvan de andere forummers "maar moeten aannemen dat het zo is"; vráág je gewoon om zulke reacties.

Trouwens, ook zonder de soms hilarische reacties vind ik mystiek een geweldig forum dankzij de, ik zal het netjes zeggen om toch mijn "respect" te tonen, 'aparte' verhalen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 12:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Als je niets anders dan loos commentaar te melden hebt kan je er ook voor kiezen om er gewoon niet te komen. Maakt het voor iedereen makkelijker. Is voor ons minder werk, en jij werkt jezelf er niet mee in de nesten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 12:50
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik geloof niet in geesten en dergelijke maar ik kom daar dan ook niet, in principe is het gewoon het probleem dat mensen die er niet in geloven de mensen die dat wel doen niet begrijpen, en uiteindelijk gaan de discussies over of het wel of niet bestaat i.p.v. eh ja weet ik veel wat daar de bedoeling is op dat forum...
Qua indeling, het hoort mijn inziens NIET bij psyg, dr is een groot verschil tussen hoe mensen zich voelen en geesten (jah ik weet het dit is een beetje kort door de bocht maar het gaat ff om het idee) en dat religie erbij staat kan ik me ook niet helemaal in vinden maar goed, je weet dat het allebij bestaat dus je klikt gewoon waar je naar toe wilt, weinig problemen lijkt mij
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
dit neigt naar een hier verder aanwezige religie-discussie.

je kunt ook uit een serie posts de goeie halen en je van de rest niks aantrekken. maar dat is mijn mening. er zullen vast mensen zijn die er niet tegenkunnen ofzo.

wat te doen he. verwijderen. fb's hebben het toch druk zat. bannen. ietwat overdreven, toch wel. waarschuwen. ze luisteren toch niet. mystiek afschaffen. yeah!

iemand toch een goed idee? wat zou een idee kunnen zijn om hier tegen in te gaan? is die er wel?
ik denk van niet. totdat er iemand komt die..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 11:10
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
tja het hele probleem is dat sommige mensen anderen veel minder serieus doen laten overkomen.

Zou het niet mogelijk zijn om op mystiek een strengere regelgeving in te voeren. Bijvoorbeeld op mystiek een topic van ik zie elke morgen blauwe kabouters levert gelijk 2 waarschuwingen op terwijl een soortgelijk incident (bijv spam) op een ander forum maar 1 waarschuwing oplevert?

Uiteraard zouden de bezoekers daar wel goed over geinformeerd moeten worden. Maar ik denk dat het de drempel tot nutteloze posts iets verhoogt en bovendien ben je sneller van de minder serieuze posters af.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 12:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Daboman schreef op 02-11-2004 @ 12:10 :
tja het hele probleem is dat sommige mensen anderen veel minder serieus doen laten overkomen.

Zou het niet mogelijk zijn om op mystiek een strengere regelgeving in te voeren. Bijvoorbeeld op mystiek een topic van ik zie elke morgen blauwe kabouters levert gelijk 2 waarschuwingen op terwijl een soortgelijk incident (bijv spam) op een ander forum maar 1 waarschuwing oplevert?

Uiteraard zouden de bezoekers daar wel goed over geinformeerd moeten worden. Maar ik denk dat het de drempel tot nutteloze posts iets verhoogt en bovendien ben je sneller van de minder serieuze posters af.
lees de mededeling van mystiek&religie eens


Nee, dat vetgedrukte stukje geldt niet alleen voor religie
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Mystiek --> rustig..
Mr.Ed.
76 19-10-2005 22:36
Beleidszaken Voorstel tot hervormingen, mbt vooral F&L en Mystiek en ook A&N en Lifestyle
Beryll
33 27-10-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.