Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 13:59
Verwijderd
Ik wil graag international busness gaan studeren in Tilburg. Die studie is echter geheel in het engels en mijn engels is niet zo heel goed. Kan iemand mij vertellen op welk niveau het engels is? Is het echt moeilijk als je niet perfect engels kunt? Alvast bedankt. Oh en als je dan toch al bezig bent, zou je me kunnen vertellen wat jij van de studie vind?

bedankt chris
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2004, 21:01
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Ik zal hier ook even posten . Het niveau van het Engels valt echt wel mee. Ik hoor van iedereen dat het slechts een kwestie van wennen is (ook van mensen die niet goed in Engels waren). En omdat je constant in het Engels bezig bent gaat het steeds makkelijker. Of je moet echt SUPERSLECHT in talen zijn, tja dan wordt het anders...
__________________
"Ongeluk is het verschil tussen het talent en de verwachtingen van de mens"
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 23:27
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 05-10-2004 @ 22:01 :
Ik zal hier ook even posten . Het niveau van het Engels valt echt wel mee. Ik hoor van iedereen dat het slechts een kwestie van wennen is (ook van mensen die niet goed in Engels waren). En omdat je constant in het Engels bezig bent gaat het steeds makkelijker. Of je moet echt SUPERSLECHT in talen zijn, tja dan wordt het anders...
Dat geld dus niet voor iedereen, wij hebben er echt mensen bij dat je denkt: wat doen jullie hier. De economische termen pak je echt wel heel snel op, maar mensen die zelfs de simpelste dingen niet snappen krijgen het echt heel moeilijk. Ze snappen vragen niet op tentamens en zijn vaak niet eens in staat uit te drukken wat ze zelf nou eigenlijk bedoelen wanneer ze een vraag stellen.

Voor mijn opleiding (hbo) raden ze aan dat je minimaal ongeveer een 8 hebt op engels (havo dan)

Je zou natuurlijk altijd even kunnen bellen en vragen wat zij aanraden en misschien nodigen ze je zelfs uit voor een gesprek. Dat doen ze bij mijn opleiding namelijk wel wanneer ze niet zeker zijn van het niveau engels en bij nog wat willekeurige mensen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:04
Verwijderd
Het lijkt me logisch dat je een opleiding die geheel in het Engels en op het buitenland gericht is, niet gaat doen als je 'niet zo goed' bent in Engels. Vrienden van mij studeren IBA aan de EUR en als ik hun boeken inzie, dan snap ik best waarom die vriend het soms moeilijk vindt (hij is nu derdejaars, had een krappe 7 voor Engels). Het moet eigenlijk gewoon je tweede taal zijn, dus minstens een acht, liever een negen. En dat is best mogelijk. Zo moeilijk is Engels nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:43
Verwijderd
Je moet het niet gaan studeren als je niet heel goed bent in Engels. Dan valt het namelijk heel erg tegen. Termen zijn wel doen, maar het hele verhaal erom heen is af en toe lastig te snappen. Ik had zelf een 7 op mijn eindexamen voor engels, en dat is eigenlijk te laag merk ik nu.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 13:25
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 12:04 :
Het lijkt me logisch dat je een opleiding die geheel in het Engels en op het buitenland gericht is, niet gaat doen als je 'niet zo goed' bent in Engels. Vrienden van mij studeren IBA aan de EUR en als ik hun boeken inzie, dan snap ik best waarom die vriend het soms moeilijk vindt (hij is nu derdejaars, had een krappe 7 voor Engels). Het moet eigenlijk gewoon je tweede taal zijn, dus minstens een acht, liever een negen. En dat is best mogelijk. Zo moeilijk is Engels nou ook weer niet.
zelfs als je een nederlandse variant gaat doen (e.g. Bedrijfskunde oid) dan krijg je ook veel engelse boeken en in de loop van de tijd alleen maar engelse hoorcollege's
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Lyx schreef op 06-10-2004 @ 14:25 :
zelfs als je een nederlandse variant gaat doen (e.g. Bedrijfskunde oid) dan krijg je ook veel engelse boeken en in de loop van de tijd alleen maar engelse hoorcollege's
Logisch ook. Op veel wetenschapsgebieden is de gezaghebbende literatuur gewoon alleen in het Engels gesteld. Kijk maar naar de medische wetenschap, de natuurkunde en ook bedrijfskunde. De doctrine is gewoon in het Engels, dus is de studie ook in het Engels. En die taal moet je zo goed onder de knie hebben dat je niet eens meer bezig bent met 'in je hoofd vertalen', je moet het gewoon meteen in het Engels lezen en begrijpen. Dat komt dus inderdaad neer op een negen of hoger op het VWO. Je moet gewoon een subliem taalgevoel hebben, anders blijf je altijd schipperen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-10-2004 @ 15:42 :
En die taal moet je zo goed onder de knie hebben dat je niet eens meer bezig bent met 'in je hoofd vertalen', je moet het gewoon meteen in het Engels lezen en begrijpen. Dat komt dus inderdaad neer op een negen of hoger op het VWO.
Hmm ik ga even vervelend doen nu maar ik lees ook meteen in het engels (en begrijpen) maar ik haal toch bijlange geen 9.
En ik doe iets vergelijkbaar met vwo, maar dan in België.
Verder heb ik niets nuttigs toe te voegen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:02
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Op zich is het engels wel te doen
Het gaat erom hoe snel je omschakelt. Het is logisch dat je in het nederlands beter kunt redeneren.
Sommige mensen hebben eenmaal nog steeds moeite met het omschakelen van het engels naar nederlands na paar jaar
Sommige pikken het meteen in de eerste weken op.

Imho maakt het eindcijfer engels op het vwo nix uit.
Gaat erom of je de 'feeling' voor hebt voor het omschakelen van engels naar Nederlands
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 01:21
Studeren Ervaringen IBMS (International Business & Management Studies)
ba_s
0 10-11-2008 17:51
Studeren International Business
Bjorn008
14 29-01-2005 15:33
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Bedrijfswetenschappen/kunde.. ?
Shadina
25 03-04-2004 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.