Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2006, 15:28
Green87
Green87 is offline
Ben je dan gek?

Wijsbegeerte lijkt mij wel interessant maar kan iemand mij wat vertellen over de studiedruk? En kan je zo'n studie combineren met Rechten? Of wordt dat te veel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2006, 23:25
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Als het je leuk lijkt en je gemotiveerd ben zou ik het gewoon proberen als ik jou was. Lukt het niet dan kan je altijd nog terug vallen op de studie die je het leukst vind, of je doet er gewoon iets langer over.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 13:24
Joyceb
Joyceb is offline
Ik zou beginnen met een studie en later binnenstromen bij een andere (na een half jaar of na een jaar) omdat het best wennen is om te studeren en je van tevoren niet kan inschatten hoeveel tijd je eraan kwijt bent.
Overigens zijn beide studies niet de meest tijdrovende studies ter wereld (zie ook: studentenmonitor 2005) dus valt vast uiteindelijk te combineren.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 14:17
Nyawa
Ik weet niet waar je wilt gaan studeren, maar in Groningen kun je filosofie als combinatiestudie doen met een bepaald wetenschapsgebied, in jouw geval dus rechten. Misschien is het handiger om zo'n programma te doen in plaats van zelf te gaan combineren, want dat kan nog wel eens lastig worden met tentamens die op hetzelfde moment vallen e.d.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 10:45
NN
NN is offline
Beide studies lijken me niet dusdanig tijdrovend dat je het niet zou kunnen combineren.

Verder biedt Groningen inderdaad de mogelijkheid om wijsbegeerte van een wetenschapsgebied te doen.

Tot slot kan je op de rechtenfaculteit ook nog de nodige rechtstheoretische vakken doen (rechtsfilosofie, rechtssociologie, etc.).

Kortom, genoeg mogelijkheden.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Je kunt het gewoon proberen, bij beide studies inschrijven en dan maar kijken of je ze naast elkaar kunt doen.
In het eerste jaar lijkt me dat niet zo'n probleem, maar naarmate je verder komt, krijg je het waarschijnlijk wel drukker. Maar het ligt er maar net aan hoe jij het zelf invult, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:15
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Denk wel aan het bindend studie advies. Het zou zonde zijn als je het eerste jaar aan allebei de studies begint, en er voor één of allebei 3 jaar worden uitgesloten. Dan kan je misschien beter met'één van de studies beginnen, en dan volgend jaar de volgende er bij pakken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 20:50
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
NN schreef op 07-05-2006 @ 11:45 :
Beide studies lijken me niet dusdanig tijdrovend dat je het niet zou kunnen combineren.

Verder biedt Groningen inderdaad de mogelijkheid om wijsbegeerte van een wetenschapsgebied te doen.

Tot slot kan je op de rechtenfaculteit ook nog de nodige rechtstheoretische vakken doen (rechtsfilosofie, rechtssociologie, etc.).

Kortom, genoeg mogelijkheden.
Rotterdam ook

wijsbegeerte in rotterdam heeft weinig college 6 ongeveer, in het 1e jaar, maar er wordt wel veel van je gevraagd om thuis te doen

2 studies lijkt mij te zwaar, van een wetensschapsgebied kan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hamas aan de macht
T_ID
500 30-01-2006 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.