Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2006, 10:29
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
heey mensen
ik heb een beetje een probleem:
ik moet een profiel kiezen, maar ik weet niet echt goed wat ik wil. Ik twijfel erg tussen e&m en n&t. Talen vind ik leuk, maar echt heel goed ben ik er niet in, maar genoeg om voldoendes te staan. Wiskunde vind ik ook wel een beetje leuk, en daar sta ik zonder al te veel moeite een 9 voor. Ook natuurkunde gaat me gemakkelijk af, maar om te zeggen dat ik het echt leuk vind... Latijn vind ik echt een onwijs leuk vak, grieks vind ik nou niet zo. Ik zat aan n&t met frans, latijn en economie te denken. Heeft iemand tips???
__________________
Niet alles is wat het lijkt...

Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 10:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2006, 10:39
Verwijderd
Wat vind je van geschiedenis/aardrijkskunde/economie en scheikunde/biologie? Ik hoor je alleen maar over de talen en wiskunde. De enige conclusie die ik kan trekken is dat CM dan niet het juiste profiel voor je is.

Ik zou in iedergeval Latijn in je vrije deel kiezen als je dat zo leuk vind .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:00
Estar
Estar is offline
Niet kijken of je een pretpakket kunt maken, maar kijken welke beroepen je het leukste vind en daar je profiel op samenstellen.


Je hebt 2 uiterste van elkaar dus veel zal je niet verliezen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:31
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
srrry... economie en aardrijkskunde vind ik leuk, geschiedenis en scheikunde wat minder en biologie al helemaal niet leuk
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:45
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
ik zou als ik jou was voor NT + ec12 + latijn gaan en desnoods nog een ander vak erbij.

Met NT + ec1(2) kan je ook alle beroepen doen van EM.
Als je ec12 doet heb je al helemaal een goede aansluiting op die beroepen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:52
Verwijderd
Als je natuurkunde en scheikunde beide niet leuk vind, zou ik niet voor NT gaan, het is zwaar om die discispline op te brengen als je het niet leuk vind en liever iets met Economie/Aardrijkskunde doet.

Als je wiskunde echt leuk vindt zou ik gaan voor :

EM + wiskundeB1,2 (i.p.v A1,2) en Latijn.

Je kan dan altijd nog econometrie e.d gaan studeren, maar je hebt toch ak/gs .

Wat wil je later worden?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 13:55
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
ik heb egt geen idee wat ik wil worden... Daarom vind ik profiel kieze ook lastig, t bepaalt tog een beetje je toekomst...
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
{~boerekool~} schreef op 27-05-2006 @ 14:55 :
ik heb egt geen idee wat ik wil worden... Daarom vind ik profiel kieze ook lastig, t bepaalt tog een beetje je toekomst...
Je moet voor jezelf ns bedenken met wat voor gevoel je nu naar de lessen natuurkunde en scheikunde gaat. Vind je het niet leuk omdat het makkelijk is, of vind je het gewoon niet interessant.

Om veel opties open te houden zou je NT + eco1 kunnen doen, zodat je later vrijwel alle studies kan doen. Het is wel zwaar, want je bent wel vrijveel bezig met na/sk/wi. En niets anders.

Ik zelf doe NT, en in mijn klas zitten twee meisjes en een jongen die om 'alles open te houden' ook NT zijn gaan doen, ze blijven alledrie zitten omdat het ze niet interesseert, ze willen zich er niet in verdiepen.

Misschien kan je een studiekeuze test doen (bijvoorbeeld die op : www.fontys.nl ) en eens kijken wat daar uit komt .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:06
S.Einstein
Avatar van S.Einstein
S.Einstein is offline
Citaat:
{~boerekool~} schreef op 27-05-2006 @ 11:29 :
heey mensen
ik heb een beetje een probleem:
ik moet een profiel kiezen, maar ik weet niet echt goed wat ik wil. Ik twijfel erg tussen e&m en n&t. Talen vind ik leuk, maar echt heel goed ben ik er niet in, maar genoeg om voldoendes te staan. Wiskunde vind ik ook wel een beetje leuk, en daar sta ik zonder al te veel moeite een 9 voor. Ook natuurkunde gaat me gemakkelijk af, maar om te zeggen dat ik het echt leuk vind... Latijn vind ik echt een onwijs leuk vak, grieks vind ik nou niet zo. Ik zat aan n&t met frans, latijn en economie te denken. Heeft iemand tips???

Ik denk dat NT met frans, latijn en economie zeer zwaar zal worden.
Ik jouw geval zou ik kiezen voor EM met frans2 en latijn.

Dit profiel moet zeker te doen zijn
__________________
A deep intuition into the essential elements of a problem.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:21
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik doe N+G en heb informatica als bijvak.

waarom is dat geen optie voor je ( maar dan eco1(,2) ipv informatica )

Je moet eerst eens kijken welke vakken je nu leuk vindt. Ik was in de derde aan het twijfelen tussen E+M , N+T en N+G. (want qua talen was ik precies zoals jij)

N+T is afgevallen vanwege Wiskunde. Want dat is bij dat profiel toch echt wel het moeilijkste, en in heel veel wiskunde had ik geen zin. SK en Natuurkunde zijn bij NT maar iets uitgebreider dan bij NG.

Dan kwam dus de keuze tussen EM en NG. De keuze is uiteindelijk gevallen op NG omdat je daar meer moet rekenen enzo. Als je eenmaal iets weet (bepaalde formule gebruiken) kun je al veel oplossen. Dat zie ik nu in mijn eindexamenjaar. Ik hoef bijna niks te doen tov vrienden uit de EM klas. Zij moeten allerlei begrippen uit hun hoofd leren (GS en AK), met een aantal jaartallen(GS).

Bij NG heb je ook een voordeel qua wiskunde, sommige van eco hebben wiskB1 gekozen dan 3/4 van hen staat onvoldoende terwijl bij ons niemand onvoldoende staat.

Als je dan toch per sé NT wilt kiezen zou ik je aanraden om biologie1,2 en economie1,2 erbij te pakken, mocht het profiel dan te zwaar zijn kun je nog altijd NG gaan doen en heb je geen verloren jaar.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:37
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Ik denk dat biologie echt helemaal niks voor mij is... Ik heb ook huidproblemen, dus later kan ik met mijn biologie ook vrijwel niks, want de gezondheidszorg dat kan gewoon niet voor mij (dat hebben ze me al eens fijntjes duidelijk gemaakt )
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
{~boerekool~} schreef op 27-05-2006 @ 16:37 :
Ik denk dat biologie echt helemaal niks voor mij is... Ik heb ook huidproblemen, dus later kan ik met mijn biologie ook vrijwel niks, want de gezondheidszorg dat kan gewoon niet voor mij (dat hebben ze me al eens fijntjes duidelijk gemaakt )
Dat je een huidprobleem hebt hoeft nog niet te betekenen dat het geen nut heeft om biologie te volgen. NG leidt echt niet automatisch tot de gezondheidszorg maar heeft nog heel erg veel andere opties.

Vind je buiten het feit dat je niet in de gezondheidszorg kan werken het vak wel leuk?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 16:08
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Nee ik vind biologie niet echt leuk, ik zal blij zijn als ik er van af ben volgend jaar , dus biologie lijkt me niej zoon goed idee....
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
{~boerekool~} schreef op 27-05-2006 @ 17:08 :
Nee ik vind biologie niet echt leuk, ik zal blij zijn als ik er van af ben volgend jaar , dus biologie lijkt me niej zoon goed idee....
Oké, dan valt NG + CM af, en lijkt mij NT ook geen goede optie.

Ik zou gaan voor EM, had je al zo'n studiekeuze testje gedaan?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:09
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Ja, ik heb verschillende testjes gedaan, maar er kwam telkens wat anders uit, dus echt veel wijzer werd ik er niet van . Er kwam wel zoon beetje uit dat wiskunde wel bij me past, maar daar was ik al achter. Als je in e&m wiskunde b erbij neemt, telt dat dan als een keuzevak of vervangt het wiskunde a???
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:50
Verwijderd
Citaat:
{~boerekool~} schreef op 28-05-2006 @ 10:09 :
Ja, ik heb verschillende testjes gedaan, maar er kwam telkens wat anders uit, dus echt veel wijzer werd ik er niet van . Er kwam wel zoon beetje uit dat wiskunde wel bij me past, maar daar was ik al achter. Als je in e&m wiskunde b erbij neemt, telt dat dan als een keuzevak of vervangt het wiskunde a???
Het vervangt wiskunde A, want je hebt dan geen wiskundea1,2 maar wiskundeb1,2.

Maar omdat je aangeeft dat je Latijn een erg leuk vak vindt zou ik Latijn in je vrije deel kiezen.

Je profiel is dan :

EM met B12 i.p.v A1,2 en Latijn.

Als je deze studie doet, sluit je echter wel uit dat je ooit een technicshe studie kan gaan doen. Als je overweegt om bijvoorbeeld later technische wiskunde/toegepaste wiskunde te doen, dan is het handig als je ook natuurkunde1 hebt (geloof ik, i.v.m toelating), maar dat moet je alleen doen als het je leuk lijkt.

[edit] Correctie: Als je Technische Wiskunde of Wiskunde wil studeren dan heb je géén natuurkunde nodig, alleen wiskundeb12 [/edit]
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Moet dit niet naar Studiekeuze?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:54
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Je kunt ook EM gaan doen met WiskA1,2 en WiskB1 (,2) als je wiskunde echt zo'n leuk vak vindt. En dan zou ik latijn als extra bijvak pakken voor het geval dat wiskunde toch té zwaar is.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 28-05-2006 @ 13:09 :
Moet dit niet naar Studiekeuze?
Ja, vergeten
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:25
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Allemaal heel erg bedankt!!!
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:48
Barry K
Barry K is offline
Wat word je uiteindelijke keuze?
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:04
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Barry K schreef op 30-05-2006 @ 20:48 :
Wat word je uiteindelijke keuze?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:15
{~boerekool~}
{~boerekool~} is offline
Het word e&m, met wiskunde B. Andere keuzevakken wil ik ook, maar dat is nog niet helemaal zeker, daar moet ik het nog ff over hebben met m'n mentor. Thanx!!!
__________________
Niet alles is wat het lijkt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profiel kiezen
Goudvis69
5 21-01-2017 21:23
Studeren Welk profiel kies/koos jij en waarom?
faithfully
53 22-05-2011 18:14
Studeren Profiel kiezen
Juultjeh
8 27-01-2011 18:20
Studeren Profiel kiezen :s
Verwijderd
15 13-10-2010 14:04
Studeren Profiel kiezen
Emma2812
16 21-01-2009 08:20
Algemene schoolzaken profiel kiezen voor havo..
Marloutjuh
26 21-02-2003 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.