Oud 22-06-2006, 21:33
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
He wat vinden jullie eigenlijk van de cijfergeving van de schoolexamens waar je geen CE in doet?
ik vind het eigenlijk heel raar dat dit per school is geregeld. Omdat de ene school hele hoge cijfers geeft en de andere juist weer hele lage cijfers

Bijv GS1. In dit vak doe je geen CE. Bij ons op school werkt iedereen zich uit de naad voor dat vak en het gemiddelde is zo ongeveer een 6je. er worden heel veel onvoldoendes uitgedeeld.

of letterkunde. ook hier ligt het gemiddelde een 6/7

ik vind dit heel erg jammer. Vooral omdat ik graag een lotingstudie wil doen. maar zulke vakken halen je gemiddelde dan wel mooi omlaag.

wat vinden jullie hier nu van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 13:41
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Bij ons valt het wel mee. Als je gewoon je best voor die vakken deed had je makkelijk een voldoende te pakken.
Op geschiedenis had ik dan ook een 8 en op letterkunde een 9. Nou moet ik zeggen dat de vakken nogal redelijk pittig waren (vooral letterkunde, we kregen rampzalige toetsen op de computer!) en dat je natuurlijk ook wel een beetje 'gevoel' voor het vak moest hebben aangezien er ook voldoende mensen uit mijn klas zijn die net een 6je voor letterkunde hebben gehaald.
Wel heb ik het idee dat vooral bij Frans 1 erg streng genormeerd werd, daar zijn ook nog een paar leerlingen met een 5 het examen in gegaan. Maar toch denk ik dat de cijfers van de schoolexamens waarover je geen CE hebt ook aan de leraar liggen (en natuurlijk aan je eigen werk, maar dat is logisch )
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 16:44
Verwijderd
Enkele weken geleden stond in de Volkskrant een artikel waarin werd geconcludeerd dat de onderwijsinspectie vaak niet ingrijpt indien een school jarenlang veel te hoge SE-cijfers geeft, met als gevolg de toename van de inflatie waaraan de diploma's al jaren onderhevig schijnen te zijn...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:03
Experiment
Experiment is offline
het verschilt bij ons heel erg per vak.

Wij hadden in de 4e Frans1 en Duits1 ging door op de onderbouw. Dus nog gewoon met zo'n boek, lezen, woordjes leren, grammatica, etc. Het SE-cijfer was je rapportcijfer, dus dat gaf wel een goed beeld denk ik.

KCV was dramatisch makkelijk, in de zin van: multiple choice toetsen. Als je een beetje geleerd had, had je die 8 wel te pakken.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:22
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ANW, maatschappijleer, Duits1, vakken waar ik een hekel aan had tot... ik geneeskunde wilde gaan doen! Vooral bij ANW had je zo een dik cijfer te pakken, ik sta er een 9 voor net als voor MA en GS1 en Literatuur Maar opzich is literatuur niet zo simpel en ook bij Dui1 waren er voor sommigen moeilijkheden. ANW was bij ons gewoon echt een weggevertje, Ma dan weer niet.
Het is dus niet zo dat alle SE vakken bij ons kado'tjes zijn, het zou wel beter zijn als dit wat meer centraal was. Maar het schijnt dat scholen het liefste zelf regelen en niet dingen centraal laten bepalen.

Voor de rest vind ik het verkeerd om in beginsel hoge cijfers van leerlingen te wijten aan de simpelheid van een toets, het omgekeerde gebeurt toch ook niet? Het kan ook aan de leerlingen zelf liggen of mischien is het vak gewoon niet moeilijk? tsja ANW is nu eenmaal niet bepaald ingewikkeld en dat geldt ook voor Dui1 of CKV. Dus waarom zou een leerling daar niet hoog voor mogen scoren? Je moet toch toetsen maken die aansluiten op het lesniveau en verwachtte eindkennis. Het is toch zot om te zeggen dat een leerling nooit een tien zou mogen halen terwijl het cijfer wel bestaat. Maar om toetsen speciaal zo simpel te maken dat iedereen een 10 haalt kan ook niet.

zesjescultuur sucks
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 15:19
(ik)(L)(8)
(ik)(L)(8) is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-06-2006 @ 19:22 :

tsja ANW is nu eenmaal niet bepaald ingewikkeld
dat is bij ons dus juist totaaal NIET het geval! integendeel juist! de meeste bij ons staan net aan een 6je en sommige zelfs een 5 of een 4! en dat ligt zeker WEL aan de toetsen. De stof op zich valt nog wel mee (al is dat oo kniet makkelijk soms) maar de vraagstelling van de toetsen.. echt niet normaal..! dat is dan toch eigenlijk ook niet eerlijk, als ik zie dat het bij ons juist heeel moeilijk is en bij jullie heel makkelijk..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:18
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ja dat bedoel ik nou. Bij de ene school haal je 'gemakkelijk' een 9 en terwijl je bij de ander met moeite een 6 haalt. Dit vind ik erg jammer ivm lotingstudies.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:59
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
(ik)(L)(8) schreef op 27-06-2006 @ 15:19 :
dat is bij ons dus juist totaaal NIET het geval! integendeel juist! de meeste bij ons staan net aan een 6je en sommige zelfs een 5 of een 4! en dat ligt zeker WEL aan de toetsen. De stof op zich valt nog wel mee (al is dat oo kniet makkelijk soms) maar de vraagstelling van de toetsen.. echt niet normaal..! dat is dan toch eigenlijk ook niet eerlijk, als ik zie dat het bij ons juist heeel moeilijk is en bij jullie heel makkelijk..
Zelfde hier. ANW sloeg nergens op. Meeste mensen stonden een 6 of lager en met uitzondering waren er een aantal 7ens voor zover ik het me herinner! En dan kan je nagaan dat wij zelfs nog open boektoetsen hadden . De vragen sloegen alleen gewoon niet op de stof of gingen er zo ver op in dat niemand er nog wat van begreep.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 01:30
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Uh.. ANW bij ons was echt dom!
Zo weet ik me nog een vraag te herinneren: 'Wat voor kleur sokken heeft je leraar aan'
A) Geel
B) Een gele en een rode
C) Geen
D) Het is lekker weer buiten

Alle antwoorden waren hierbij goed, behalve antwoord D omdat dat geen antwoord gaf op de vraag.. Hoezo vaag, hoezo punten scoren?!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 02:15
Verwijderd
De invulling van vakken verschilt nog veels te veel per school. Er moet meer uniformiteit komen vind ik. Duidelijke richtlijnen. Noem het centralisering, maar die verschillen vind ik echt niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 07:14
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Philemon schreef op 29-06-2006 @ 01:30 :
Uh.. ANW bij ons was echt dom!
Zo weet ik me nog een vraag te herinneren: 'Wat voor kleur sokken heeft je leraar aan'
A) Geel
B) Een gele en een rode
C) Geen
D) Het is lekker weer buiten

Alle antwoorden waren hierbij goed, behalve antwoord D omdat dat geen antwoord gaf op de vraag.. Hoezo vaag, hoezo punten scoren?!
wij hadden een raadsel als vraag met een poort wachter en een wachtwoord
ik verzon dat het raadsel op de dagelijkse voetbal wedstrijd sloeg en verzon een willekeurige uitkomst 100 % goed
oh en een vraag over of we wel of geen informatie over onzelf de ruimte in moeste sturen

mijn antwoord nee want dan kunnen aliens hier binnestromen en ons 24 uur per dag te salsa laten dansen
alle punten
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 11:37
Vash112
Vash112 is offline
wtf dat menen jullie toch niet, was dat echt ANW bij jullie. Wat een lompe vragen.
Wij kregen meer vragen zoals: noem alle planeten.
Wat was de grondslag om over te gaan van het filosoferende denken tot doen.
We moesten een keer de afstand van aarde en venus berekenen met het lichtjaar.
Wat is de evolutie theorie en wat heb je daarvoor nodig.
Toen kregen we een aantal voorbeelden en moesten we uitleggen of ze met de evolutie theorie te maken hadden of niet.
Leg het onstaan van de aarde uit.
Allemaal van dat soort vragen. Moeilijk was het niet echt, maar je moest er toch voor leren.
De domste vraag bij ons ooit was in welke tijd leefde Darwin. Die wisten heel weinig mensen.
Heb ANW met een 8 afgesloten.

My was bij ons erg moeilijk.
De eerste 2 tentamens had ik goed gemaakt, beide een 8. De laatste tentamen was dodelij, we kregen ruim 40 vragen voor 1,5 uur. Allemaal vragen die bestonden uit a,b,c,d,e (nee geen multi!) en bronnen van 1 blz. lang. Ik miste uiteindelijk 14 vragen ofzo. En had een 6 gescoord. Maar de vragen die ik maakte had ik haast allemaal goed.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:03
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Hmm... Bij ons hield de leraar steeds in het achterhoofd dat er ook mensen van C&M en E&M in zaten die dus écht geen ANW konden.. (hebben het allemaal net met een 6je afgesloten).. Daardoor werd het voor de N&G en N&T mensen wel érg gemakkelijk, omdat er dus ook super makkelijke vragen inzaten.
Maarja, als ANW leraar wil je natuurlijk ook niet dat mensen met een onvoldoende voor ANW zakken!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 19:02
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
op zich allemaal wel jammer ja...maar om nu overal een gezamelijk examen van te maken
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 11:34
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ja nou het is in ieder geval eerlijker met loting enz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vraagje over schoolexamens
NewManed
3 06-12-2013 18:30
Eindexamens 2008 'Het centraal examen is makkelijker dan de schoolexamens.'
Missy
43 23-05-2008 19:33
Algemene schoolzaken [Vraagje] Schoolexamens
Evil-milkshake
4 30-01-2008 17:31
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Schoolexamens
sten-vvv
5 13-12-2006 21:11
Algemene schoolzaken VWO 5 moeilijk
Annoniempie
59 08-07-2004 01:00
Eindexamens 2003 Afschaffing CSE
Veenbes
15 12-06-2003 09:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.