Oud 17-03-2005, 18:37
bartdoornekamp
bartdoornekamp is offline
Hallo iedereen

Ik ben havo4 scholier en wil erna naar inholland, MER
ik las in de krant dat die alleen behoolrijk slecht aangeschrevn staat, is het eght een ramp ofnie

Laat @s horen
Advertentie
Oud 17-03-2005, 18:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind het een kutschool, maar ik weet niet hoe andere hogescholen zijn.
Oud 17-03-2005, 18:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het schijnt op dit moment wel heel slecht geregeld te zijn, maar wie zegt dat dat over 2 jaar nog zo is?
Ook is maar de vraag hoeveel last jij daarvan hebt. Als 60% slechte ervaringen heeft is dat natuurlijk een gigantisch aantal en is dat genoeg om daar terecht een negatief krantenbericht over te schrijven, maar jij kan nog altijd tot de overige 40% behoren die er geen last van heeft.
Ik noem maar een voorbeeld hoor (ik ken de cijfers van Inholland niet) maar ik zou de school nou niet direct afschrijven als jij daar juist heenwilde.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-03-2005, 18:50
bartdoornekamp
bartdoornekamp is offline
kutschool hej kan je uitleggen wrm...
<zijn verder geen ander economische scholen in de buurt >
Oud 17-03-2005, 18:57
Wawl
Wawl is offline
Ga geen MER doen!
__________________
Wauwel.
Oud 17-03-2005, 19:01
bartdoornekamp
bartdoornekamp is offline
Srry maar dat ben ik wl van plan MER doen
lijkt mij de idelae opleiding vertel anders why not
Oud 17-03-2005, 19:13
Verwijderd
Gisteren was er bij Nova een reportage over:

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=...ortage_id=3295

Daarin kwam wel een aardig negatief beeld naar voren, maar wat Balance ook zegt, het kan over twee jaar anders zijn.
Oud 18-03-2005, 11:35
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Volgens mij verschilt het per lokatie, maar de verhalen die ik over InHolland hoor zijn veelal niet positief. De studiebelasting en eisen schijnen niet zo hoog te zijn, wat het makkelijker maakt om je diploma op InHolland te halen dan elders (dat zegt dus ook wat over de kwaliteit van de opleidingen die zij bieden).

Zelf ben ik naar een open dag van InHolland geweest, ik raad je aan dat ook te doen. Ik kreeg een hele slechte indruk. Ze zijn marketing gericht, maar als je specifieke vragen stelt over de hogeschool of de opleiding, weten ze totaal niet waar ze over praten. Kwam op mij rommelig, onprofessioneel en ongeorganiseerd over.
__________________
free, single, sexy and sweet
Oud 18-03-2005, 11:52
Verwijderd
Omg, die NOVA-documentaire

Als ik dat zie zou ik mijn kinderen dus echt nooit van hun levensdagen naar INHOLLAND sturen, wat een ongelooflijk slap ruk-excuus voor een opleiding
Oud 18-03-2005, 11:54
Verwijderd
Gelukkig zijn er genoeg andere, fatsoenlijke hogescholen.
Oud 18-03-2005, 12:00
Verwijderd
Het mooiste is nog wel hoe die bestuursvoorzitter het probeert goed te praten: 'we hebben het over een nieuw onderwijsconcept, studenten moeten leren zelfstandig te werken, bla bla bla'.

Gewoon een kutsmoes om minder uren te hoeven schrijven voor docenten

Wat mij verder opvalt is dat die HBO'ers in de docu echt nog van die kiddo's zijn
Oud 18-03-2005, 12:05
Verwijderd
Ja, die bestuursvoorzitter was echt vreselijk! Lijkt me trouwens wel lastig, zo'n belabberde reputatie goedpraten. Ik hoorde wel vaak 'eh eh'.
Oud 18-03-2005, 12:37
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Ik schaam me om naar voren te treden, maar ik zit op INholland.
En het is zo slecht als in de Nova reportage, die bestuursvoorzitter zegt zo vaak euh omdat het gewoon niet goed te praten valt. Er wordt meer geld gestoken in promotie dan in onderwijs.
Ik ben blij dat ik nog maar 4 maandjes moet, maar mijn advies is om een andere hogeschool te zoeken.
__________________
Hatsjoe!
Oud 18-03-2005, 12:52
Global
Avatar van Global
Global is offline
zowel de school als de opleding is kut. (ik zeg het niet uit ervaring maar van wat ik heb kunnen lezen)
Oud 18-03-2005, 12:55
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2005 @ 13:00 :
Wat mij verder opvalt is dat die HBO'ers in de docu echt nog van die kiddo's zijn
Ik kan je zeggen dat die gozers die je daar ziet wel representatief zijn voor mijn hogeschool, namelijk Avans. Inholland en Avans zijn volgens mij de grootste hogescholen van Nederland, dus misschien is de gemiddelde HBOer wel gewoon een kiddo.
Citaat:
Global schreef op 18-03-2005 @ 13:52 :
zowel de school als de opleding is kut. (ik zeg het niet uit ervaring maar van wat ik heb kunnen lezen)
Dat van de hogeschool kan ik niet beamen, maar van die opleiding wel.
__________________
Wauwel.

Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 12:58.
Oud 18-03-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 18-03-2005 @ 13:55 :
Ik kan je zeggen dat die gozers die je daar ziet wel representatief zijn voor mijn hogeschool, namelijk Avans. Inholland en Avans zijn volgens mij de grootste hogescholen van Nederland, dus misschien is de gemiddelde HBOer wel gewoon een kiddo.
Het probleem lijkt mij dat er op een school als INHOLLAND ook helemaal niet gestimuleerd wordt om echt goed te worden. Het draait allemaal om oppervlakkige dingen die worden ingepakt in opgeblazen Engelse termen. De instelling is gewoon zo ongelooflijk anders dan op een universiteit, ik denk dat dat mede de reden waarom die lui zulke kiddo's lijken. Op zich zit er niet zoveel verschil tussen een havo-leerling van 17 en een vwo-leerling van 18, het is het traject dat daarna komt dat gewoon bepalend is. En HBO is nou eenmaal ontzettend schools en zelfs die taak vervult INHOLLAND nog niet goed.
Oud 18-03-2005, 14:12
sas
Avatar van sas
sas is offline
Ik zit zelf op Inholland haarlem. Mijn ervaring is dat alles slecht geregeld is bij mijn opleiding. Ik studeer MBRT, iets heel anders dan MER. Je moet veel dingen zelf maar uitzoeken. Ook worden er tegenstrijdige berichten verteld.
Ze zijn nu bezig om hogeschool breed alles te organiseren, maar dat is veel te groot en er gaat dan ook een hoop mis.
__________________
waarom haast?? Weet jij wanneer je je werk afhebt
Oud 18-03-2005, 23:40
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
S&S --> Studiekeuze
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Ads door Google
Oud 19-03-2005, 00:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
bartdoornekamp schreef op 17-03-2005 @ 19:50 :
kutschool hej kan je uitleggen wrm...
<zijn verder geen ander economische scholen in de buurt >
Om te beginnen, is de organisatie kut. Nog voordat ik was ingeschreven, had ik dit door. Ik moest echt 2 maanden wachten, alvorens te horen dat ik was toegelaten. Vervolgens, op de 1e schooldag moesten we ons verzamelen in de grote kerk, wat ik van een vriend had gehoord. ik heb er geen brief over gehad. Op diezelfde dag scheen ik ook naar school te moeten, om me rooster op tehalen. Kom ik op school, blijkt dat ik en vele andere studenten hun boekenlijst al hadden moeten hebben, maar niet hebben. Lekker begin dus.

Ik doe een technische studie, waar voor sommige vakken een lab nodig is. Die was er ook, voordat inholland de school overnam. Nu moet ik helemaal naar alkmaar, om mijn proefjes enz. te kunnen doen.

Daarnaast moet je overal( behalve bij de tafelvoetbal) met een chipknip betalen, zelfs voor de kopieermachine

En ik heb maar 2 dagen per week les. En als je daar dan bij optelt dat sommige leeraren niet de vereisten beschikken, kom je op nog minder uren uit.

Maar ik moet inholland Haarlem wel nageven dat het waasrschijnlijk het meest vette schoolgebouw van Nederland is. Echt, automatisch openende voordeuren, garage onder de school, sfeervolle kantine en bovenal een tafelvoetbal

Maar ik zou lekker naar de hogeschool van Amsterdam gaan
En btw, ik hoor weinig goeds over de MER, ik zou daar eens goed over nadenken, als ik jou was.
Iig, succes.
Oud 19-03-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 01:44 :
En ik heb maar 2 dagen per week les. En als je daar dan bij optelt dat sommige leeraren niet de vereisten beschikken, kom je op nog minder uren uit.
Serieus? Ik zit gewoon 5 dagen per week op school!
Oud 19-03-2005, 14:00
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 01:44 :
En ik heb maar 2 dagen per week les. En als je daar dan bij optelt dat sommige leeraren niet de vereisten beschikken, kom je op nog minder uren uit.
Dat hoor ik van meer InHolland studenten..
__________________
free, single, sexy and sweet
Oud 19-03-2005, 14:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik kijk sowieso al niet naar studies bij een inholland school. Zoveel slechte verhalen over gehoord...
Oud 19-03-2005, 15:43
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Bo schreef op 19-03-2005 @ 15:00 :
Dat hoor ik van meer InHolland studenten..
Op Avans is dat niet anders. Bijna al het onderwijs gieten ze in projecten die je met een groep moet uitvoeren. Van het daadwerkelijk doceren van de stof komt weinig tot niets.
__________________
Wauwel.
Oud 20-03-2005, 07:17
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 01:44 :
Daarnaast moet je overal( behalve bij de tafelvoetbal) met een chipknip betalen, zelfs voor de kopieermachine
Haha, ja..

Goed, je staat dus bij de printer, kut, je geld is op. Naar beneden, naar de kantine, waar je je chip op kunt laden. Je loopt erheen, pinpas (je kunt alleen maar pinnen, dat je het even weet) erin, geld op je pas, je rent weer naar boven, je loopt naar de algemene pc, je logt in, je steekt je vers opgeladen pas in de pc, je laat je bugdet op, je log weer uit, je rent naar je eigen pc, je drukt op "print", je loopt naar de printer, je logt in op de print pc en je hebt je printje...

En een inbindset kost 1 euro en je kunt alleen maar pinnen.... Schoolpas? Rot op, pinnen zul je. Voor 1 euro....

Waar maak je je druk om? Nou, dit is typisch, kun je nagaan hoe de rest gaat
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-03-2005, 17:19
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik heb anderhalf jaar aan InHolland gestudeerd en vond het geen aanrader.

Hoofdredenen:

* niveau van de opleiding was te laag
* de school is heel slecht georganiseerd (ook mbt vervanging van docenten die ziek zijn enzo)
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Advertentie
Oud 23-03-2005, 19:29
lieke18
Avatar van lieke18
lieke18 is offline
Goed geregeld is het inderdaad nergens! Maar ken wel wat mensen die op INholland zitten en die weten echt nooit waar ze aan toe zijn. Organisatie schijnt echt een puinhoop te zijn..... maarja, dan kan 't nog wel gezellig zijn
Oud 25-03-2005, 12:49
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-03-2005 @ 08:17 :
Haha, ja..

Goed, je staat dus bij de printer, kut, je geld is op. Naar beneden, naar de kantine, waar je je chip op kunt laden. Je loopt erheen, pinpas (je kunt alleen maar pinnen, dat je het even weet) erin, geld op je pas, je rent weer naar boven, je loopt naar de algemene pc, je logt in, je steekt je vers opgeladen pas in de pc, je laat je bugdet op, je log weer uit, je rent naar je eigen pc, je drukt op "print", je loopt naar de printer, je logt in op de print pc en je hebt je printje...

En een inbindset kost 1 euro en je kunt alleen maar pinnen.... Schoolpas? Rot op, pinnen zul je. Voor 1 euro....

Waar maak je je druk om? Nou, dit is typisch, kun je nagaan hoe de rest gaat
ok......maar dat is op veel hogescholen zo? Ik heb bijv: print-opdracht> hej je moet de printer nog installeren? >welke wil je?>printer geinstalleerd> *PRINT*> bij de printer...>kut geld op> naar beneden naar de chipknipoplaadpunt >weer naar boven naar de printer> doet je chipknip in de printer.....*pieeeeeeeeeeeeep onbruikbare pas*
> sta je daar over je kleding te wrijven met je pasje......

en btw dan heb ik t nog niet gehad over die belachelijke ns-fietsenstalling bij t station waar k studeer, waarbij je alleen met je eigen chipknip eruit mag waarbij je NIET met contant geld mag betalen en waarbij je 10 min moet lopen naar een bank voor een chipknip oplaadpunt.......... MAAR DAT HEEFT NIX MET DE SCHOOL TE MAken MAAR MOEST K TOCH FF KWIJT
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 25-03-2005, 13:21
Verwijderd
Ik zie dat het HBO veel aan schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden doet ^_^
Oud 25-03-2005, 13:34
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik moet eerlijk toegeven dat het met de studeerbaarheid aan de RU Leiden rechtsgeleerdheid niet veel beter gesteld is. Vaak is literatuur nog niet gedrukt bij de aanvang van een bepaald vak, zijn er te weing syllabi voorradig, zijn de openingstijden belabberd, zijn de tentamenmogelijkheden zeer beperkt en slecht op elkaar afgestemd, net als de roosters, als je niet het normale standaard curriculum volgt. En het volgen van onderwijs is verplicht gesteld, min of meer, door het systeem van bonuspunten voor ingeleverde opdrachten. In feite zijn dit strafpunten voor degenen die het niet doen, want de tentamenwaardering is gewoon strenger geworden.

Om zoveel mogelijk studiepunten in zo weinig mogelijk tijd te kunnen proppen, wordt er met lesdagen en opdrachtdagen geschoven op een bijzonder onhandige manier, die bovendien meer is afgesteld op de wensen van de docent dan op de mogelijkheid de collegs voor te bereiden.

Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 13:40.
Oud 25-03-2005, 13:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2005 @ 13:00 :

Wat mij verder opvalt is dat die HBO'ers in de docu echt nog van die kiddo's zijn
En ga er maar vanuit dat dat soms heel irritant kan zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 25-03-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-03-2005 @ 14:34 :
Ik moet eerlijk toegeven dat het met de studeerbaarheid aan de RU Leiden rechtsgeleerdheid niet veel beter gesteld is. Vaak is literatuur nog niet gedrukt bij de aanvang van een bepaald vak, zijn er te weing syllabi voorradig, zijn de openingstijden belabberd, zijn de tentamenmogelijkheden zeer beperkt en slecht op elkaar afgestemd, net als de roosters, als je niet het normale standaard curriculum volgt.
Het is bekend dat aan sommige universiteiten de inrichting van het onderwijs een rommeltje is. Zie de UvA laatst, met de Maagdenhuisbezetting. Als zelfs rechtenstudenten gaan demonstreren is er echt wel iets aan de hand

Anyway, het verschijnsel is bij HBO natuurlijk nog veel erger. De markt is groter (meer mensen doen HAVO dan VWO), het HBO is meer marketinggericht (het draait vooral om het binnenhalen van studenten) en is weinig 'output' gericht (het draait met name om het zo snel mogelijk droppen van zoveel mogelijk afgestudeerden bij het bedrijfsleven, in plaats van bijv. universiteiten die zelf de eer krijgen als oud-studenten hun universiteit op de kaart zetten met wetenschappelijke publicaties).

Bovendien zie je bij INHOLLAND gewoon het probleem van een moloch met meer dan veertigduizend studenten. Dat is onbeheersbaar, de lijnen in het management zijn onaanvaardbaar lang, persoonlijke klachten van studenten bereiken de juiste persoon nauwelijks, totdat ze en masse een advocaat in de arm nemen of naar de LAKS of LSVB stappen. Belachelijk.
Oud 25-03-2005, 14:08
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
juno schreef op 25-03-2005 @ 14:34 :
Ik moet eerlijk toegeven dat het met de studeerbaarheid aan de RU Leiden rechtsgeleerdheid niet veel beter gesteld is.
Duh.

Oud 25-03-2005, 14:21
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-03-2005 @ 08:17 :
Haha, ja..

Goed, je staat dus bij de printer, kut, je geld is op. Naar beneden, naar de kantine, waar je je chip op kunt laden. Je loopt erheen, pinpas (je kunt alleen maar pinnen, dat je het even weet) erin, geld op je pas, je rent weer naar boven, je loopt naar de algemene pc, je logt in, je steekt je vers opgeladen pas in de pc, je laat je bugdet op, je log weer uit, je rent naar je eigen pc, je drukt op "print", je loopt naar de printer, je logt in op de print pc en je hebt je printje...

En een inbindset kost 1 euro en je kunt alleen maar pinnen.... Schoolpas? Rot op, pinnen zul je. Voor 1 euro....

Waar maak je je druk om? Nou, dit is typisch, kun je nagaan hoe de rest gaat
Om eerlijk te zijn lijkt me een chipknip makkelijker dan een apart pasje dat je alleen met kleingeld kan opladen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 28-03-2005, 22:36
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Gadverdamme, die onderkin

Ik ga dus echt niet naar inholland, ook niet vanplan geweest ofzo..
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Oud 28-03-2005, 22:54
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
het is een kutschool duidelijk..slecht geregeld, onkundige docenten, slecht niveau, onbegrijpelijke vakken..
ik ben nu bijvoorbeeld in anderhalf jaar al 3 keer verhuisd van gebouw, van slechter tot heel erg, ik doe journalistiek maar volg lessen met sport-management(ik zie nergens de link tussen die twee opleiding)..

maarja, ik heb hiervoor op het fontys gezeten en daar was het net zo ruk geregeld en kreeg ik zelfs nog minder les, dus of het nou echt aan Inholland ligt..ik vind het in ieder geval erg vervelend van de lui die naar NOVA zijn gestapt om die school af te gaan zeiken, niet alleen naaien ze hierdoor hun medestudenten maar slaan ze ze zichzelf ook nog eens goed in het gezicht..ik bedoel straks kom ik aan met mijn diploma van de opleiding InHolland, net of je dan nog serieus wordt genomen..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Oud 31-03-2005, 17:55
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-03-2005 @ 15:21 :
Om eerlijk te zijn lijkt me een chipknip makkelijker dan een apart pasje dat je alleen met kleingeld kan opladen.
Chippas, geen chipknip..

Die heb ik niet eens, nu me dat zo bedenk.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Ads door Google
Oud 30-01-2006, 19:35
Angel-a89
Angel-a89 is offline
Nu een jaar later, geldt al dit negatieve nog steeds?
XxX
Oud 31-01-2006, 10:35
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik zou ff een nieuw topic maken.

Maar goed, ken inholland niet echt, maar je krijgt miss een betere indruk als je naar een open dag gaat. Zie je toch wel redelijk wat van de organisatie. Of probeer eens een meeloopdag te regelen.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 31-01-2006, 11:03
Verwijderd
En dan raad ik meer een meeloopdag dan een open dag aan, want tijdens die open dag is het toch allemaal opgeklopte zooi. Tijdens de meeloopdag kun je zien hoe het allemaal gaat en kun je ook makkelijker wat aan de studenten vragen etc.
Oud 05-02-2006, 12:32
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-03-2005 @ 01:44 :

Daarnaast moet je overal( behalve bij de tafelvoetbal) met een chipknip betalen, zelfs voor de kopieermachine
Moet ik ook, studeer aan NHL in Leeuwarden. Om te printen moet je eerst een printer selecteren uit een lijst van 8 nummers *welke staat op mijn verdieping?*, vervolgens moet je naar de pc naast de printer lopen om je printopdracht te selecteren en dan maar hopen dat je genoeg printsaldo hebt om al die printjes te betalen! Zo niet? Verdieping hoger staat een speciale opwaardeercomputer, waarbij je dus geld van je chip op je account zet. Weer naar beneden, printopdracht weer van je eigen pc versturen naar de pc naast de printer, weer opdracht selecteren en verder printen. Ja, dat kan inderdaad wat mensvriendelijker! Maar ik heb er geen moeite mee om mn kopje koffie van een chip te betalen aangezien ik toch nooit kleingeld bij me heb. Waardeer mn pas gewoon 1 keer in de zoveel tijd op met een briefje van 10 euro en heb er helemaal geen omkijken meer naar!
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 12:34.
Oud 06-02-2006, 16:14
Jahney
Jahney is offline
Inholland scholen zijn 10x ruk
__________________
With Love ~
Oud 07-02-2006, 09:30
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Ik zit nu zelf voor het eerste jaar op Inholland in Den Haag. Het is idd een slecht geregelde school (ik moest op maandag van de eerste week van de eerste periode nog naar school omdat ik geen rooster had en dus niet wist of ik uberhaupt naar school moest, daarvoor hebben we toen wel allemaal een boekje gehad, als excuses, omdat het zo slecht geregeld was) Ook is het in het begin van de periode altijd een beetje onduidelijk wat er nu van je verlangt wordt dat blok, maar dat wordt vanzelf duidelijker als je eenmaal bezig bent. Veel dingen worden pas heel laat geregeld en ik hoef ook niet zoveel naar school. Maar als ik dat tegen vrienden van mij zeg, dan zeggen ze dat het bij hen op school niet veel beter is (zij zitten op Avans hogeschool). Mijn zus heeft op Fontys gezeten en daar is schijnbaar ook helemaal niets geregeld en zij kreeg tentamen punten een maand na het tentamen ofzo ook nog eens terug. Ik denk dus dat het overal wel wat is, met die hbo opleidingen.
__________________
*
Oud 07-02-2006, 15:42
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 31-01-2006 @ 12:03 :
En dan raad ik meer een meeloopdag dan een open dag aan, want tijdens die open dag is het toch allemaal opgeklopte zooi.
Hehe, bij ons (Grafisch Lyceum) worden dan altijd van die vreselijk kitcherige plastic planten overal neergezet

Serieus: ik hoor viavia van mensen die er zitten ook behoorlijk wat klaagzangen. waarom denk je dat er nu bijna elke dag in de Metro (of Spits, kan ook nog) een zogenaamde colum staat van een héél vrolijke hippe student(e) die het vréselijk naar zijn/haar zin heeft ("En ja, misschien gaat dit-en-dat wel eens mis, maar...")?

Ik zit er zelf niet, maar alleen al door die vrolijke 'colum' (join us... join us...) vertrouw ik het voor geen meter
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 06-03-2006, 10:48
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
bartdoornekamp schreef op 17-03-2005 @ 19:37 :
Hallo iedereen

Ik ben havo4 scholier en wil erna naar inholland, MER
ik las in de krant dat die alleen behoolrijk slecht aangeschrevn staat, is het eght een ramp ofnie

Laat @s horen

Een vriendin van mij studeert daar sph, maar veel tentamens die ze maakt ziet ze pas veel later terug omdat ze er zo ontzettend lang over doen om ze na te kijken. (beetje rottig met herkansingen etc).

Maar zoals andere al zeggen kan het in de tussentijd allemaal wel weer verbetert zijn. Laat je niet leiden door de verhalen die nu over inholland rondgaan, kijk over een jaartje, hoe de ervaringen met die school dan zijn. Misschien hebben ze dan wel het een en het ander veranderd.

groetjes
__________________
cogito ergo sum
Oud 13-03-2006, 15:13
stud. MER INHOL
stud. MER INHOL is offline
Hallo Moniquejuh,

Als ik jou was zal ik niet naar de Hogeschool Inholland gaan.
Ik ben zelf ook een 3e jaars MER student op de Hogeschool Inholland. Maar ik ben er niet tevreden over. Ik zou je zo een paar voorbeelden geven, maar het zijn er teveel. Ik geef je hier een paar.

* Cijfers kloppen niet of de docenten kijken het niet optijd na. Er is een regel dat zij binnen 10 de cijfers al moeten hebben, dat gebeurt dus nooit.

* Docenten kan je meestal alleen bereiken via de mail, niet dat zij daar op reageren.

* Administratie loopt niet goed mee. waardoor ik mij niet kan inschrijven voor mijn hertentamen. Ik ben niet de enige.

* Docenten zijn niet altijd aanwezig. (ik heb welleens gehad dat een docent 4 weken van de 7 weken niet aanwezig was, en de school zorgt niet een voor vervanging, want als je vragen hebt kan je nergens terecht.)

Er zijn nog meer voorbeelden maar dat zijn er teveel om op te noemen.

Ik hoop dat je aan de hand van mijn punten beter naar Hogeschool Rottedam gaat.

Groetjes: 3e jaars student die het zat is om achter iedereens zijn kont aan te lopen.
Oud 15-03-2006, 07:51
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Ach, als slechte administratie niet je ding is raad ik je aan om gewoon NIET te gaan studeren
(zelfs de HU Amersfoort heeft een Administratie om te huilen. Wel goede sfeer en leuke leraren. Nadeel dat sommige leraren wel enorm geleerd zijn in hun vak maar het gewoon niet kunnen overbrengen)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 15-03-2006, 13:54
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 15-03-2006 @ 08:51 :
Ach, als slechte administratie niet je ding is raad ik je aan om gewoon NIET te gaan studeren
(zelfs de HU Amersfoort heeft een Administratie om te huilen. Wel goede sfeer en leuke leraren. Nadeel dat sommige leraren wel enorm geleerd zijn in hun vak maar het gewoon niet kunnen overbrengen)
Maar hebben die ook de eer dat NOVA aandacht aan ze besteed?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 25-04-2006, 19:50
butterflyonfire
Ik wil Media & Entertainment Management gaan studeren. Helaas wordt dat alleen maar op InHolland gegeven en in Breda aan de NHTV. Die laatste is dan ook meteen 500 euro duurder per jaar en er geldt een selectie voor maar 180 mensen.

Maar goed, niet veel goeds over InHolland. Op dit moment studeer ik zelf propedeuse Toegepaste Psychologie aan Fontys in Eindhoven. Het is wel aardig geregeld (het is maar een kleine opleiding en degene die het organiseert doet het gewoon goed) en ik kan klagen. Ik ben dan ook 1 van de weinigen die dat ook echt bij haar doet en niet zoals de rest van de opleiding loopt te zeiken en er zelf niets aan doet. Maar goed, ook wij krijgen amper les en het niveau is behoorlijk laag. Volgens mij is het onderwijs op dit moment gewoon ontzettend slecht vanwege die onnozele competenties en zelfstandig en projectmatig werken.
Uiteindelijk gaat het toch om het halen van je papiertje. Ondertussen kan je met al die vrije tijd geld verdienen met een bijbaantje en sparen voor na je papiertje, waarna je kan gaan doen wat je leuk vindt.
Oud 26-04-2006, 09:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Was daarvoor de up nodig?
__________________
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren IBL @ Inholland amsterdam/diemen
XPS_k
9 27-11-2010 12:24
Algemene schoolzaken Inholland
SpecialX
3 15-05-2006 10:43
Algemene schoolzaken Belangrijk! Inholland
Neil
26 16-03-2006 09:22
Algemene schoolzaken Inholland Rotterdam: Vragenlijst.
anjali
10 05-09-2004 22:56
Algemene schoolzaken HvA vs Inholland Diemen
Energie
20 09-07-2004 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.