Oud 09-01-2006, 23:55
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 09-01-2006 @ 22:19 :
Ik heb ook "gestudeerd" aan de University College in Utrecht, maar daar ben ik snel mee gestopt. Alleerst is de kwaliteit van het onderwijs zo slecht. Ik kreeg te leren hoe het koningshuis en parlement in elkaar zat op de meest kinderachtige manier die je je kan bedenken. Denk aan knippen en plakken. Bovendien kunnen ze je geen goed advies geven over de rest van je studiejaren. Zo hebben ze een pakket van mij neef de hemel ingeprezen terwijl hij er niks mee kan doen

Het tempo ligt ook een stuk later, om de 6 weken krijg je 1 MC toets die 10 vragen bevat.
Ik weet niet op welke UC jij hebt gezeten maar op de uc die ik ken moet ik redelijk hard werken (voor de niet academic core vakken vooral) en heb ik nog geen knip en plak werkjes moeten doen.
Bovendien moet ik, als ik het vergelijk met andere studies per week veel meer doen (studentenmonitor 2004). Al moet ik toegeven dat het tot nu toe redelijk goed te doen is.
Maar komend semester heb ik 3 keuze vakken en nog slechts 1 Academic core vak, waaronder 1 200-vak van Biologie en Scheikunde en daardoor denk ik dat het komende periode een stuk drukken zal zijn.

Over het advies: ik denk dat je je moet realiseren dat jouw ervaringen niet per se representatief hoeven te zijn. Mijn tutor is bijzonder goed, en kan me goed advies geven. Het helpt daarbij dat ze zelf in mijn richting (Biomedische wetenschappen) is opgeleid en dus weet waar ze het over heeft. Andere tutoren zijn soms heel erg goed, soms zit er een slechtere tussen, maar over het algemeen werkt dit systeem qua begeleiding nog altijd beter dan op de gemiddelde andere uni vermoed ik.

Mag ik vragen hoelang geleden je op UC gestudeert hebt, hoelang en welke vakken je genomen hebt en wat je nu studeert?
Advertentie
Oud 09-01-2006, 23:58
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 09-01-2006 @ 22:40 :
Ik heb ze maar eens gemaild. Jullie al iets gehoord?

@ noa-zut: Ik denk dat het voor iedereen heel verschillend is hoe UCU uitpakt. Net als met iedere studie eigelijk. Het systeem van eigen courses kiezen zal niet voor iedereen voordelig uitpakken, waardoor je denk ik inderdaad met en prutstudie opgezadeld kan raken. Daarom denk ik ook dat je (algemeen bedoeld) wel al een goed idee moet hebben van wat je wil gaan doen, voordat je aan UCU begint.
Mee eens, sommige mensen die weten eigenlijk niet precies wat ze willen als ze hier komen, en om eerlijk te zijn heb ik een beetje medelijden met ze dan. Je verpruts dan een groot aantal vakken en het is niet zo dat je als je in het 2e jaar pas weet wat je wil en nog nauwelijks vakken in die richting hebt afgerond dat je dan lekker confortabel zit wat tijd betreft.
Zelf wist ik al dat ik de biomedische richting op wilde, en dat is na het eerste semester alleen maar bevestigd door General Biology I (aanrader =)) omdat ik nu weet dat ik het razend interessant vind.
Hiermee ga ik dus ook door en ik vermoed dat ik zowel genoeg bagage over 2,5 jaar heb voor de SUMMA als een Biomedische Master's.
Oud 12-01-2006, 16:48
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb een mailtje terug. Ze hebben alles ontvangen, yay. Verden zeggen ze min of meer: sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar we hebben het druk. En ze gaan deze maand alle applications langs en je krijgt een mailtje als je uitgenodigd wordt voor een interview, en een brief als je 'rejected' bent.

Misschien ligt mijn application nu wel bovenop moehaha.
Oud 12-01-2006, 17:03
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Dear Esther,

First of all we must apologize for this late reply and the inconvience this lack of information may have caused.

With this email we would like to let you know we received your application , incl. the fee , in good order before our deadline of 15 December. Your application is being processed this month but due to the large number it might take longer than expected.

We will either send you an email with an invitation for an interview (so please check your email regularly ) or we will send you a letter of rejection by regular mail.

Kind regards
Janneke de Graaf
jgraaf@ucu.uu.nl


^.^
Oud 12-01-2006, 18:39
Verwijderd
oh ik heb een emailtje in het nederlands gestuurd zou dat heel erg slecht overkomen?
Oud 12-01-2006, 20:01
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb precies hetzelfde mailtje gekregen, hee!
Oud 13-01-2006, 14:37
Verwijderd
mja ik heb hem nu ook
Oud 13-01-2006, 15:59
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Yes yes yes ik ben uitgenodigd voor een interview!

Feest! \o/
Oud 13-01-2006, 17:46
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Esther schreef op 13-01-2006 @ 15:59 :
Yes yes yes ik ben uitgenodigd voor een interview!

Feest! \o/
Gefeliciteerd!
Oud 13-01-2006, 22:24
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Esther schreef op 13-01-2006 @ 15:59 :
Yes yes yes ik ben uitgenodigd voor een interview!

Feest! \o/
Wat??? Weet je dat nu al??

Gefeliciteeeeerd!!! Nu ben ik nog zenuwachtiger


ETA: Wat is je achternaam (of iig de beginletter?) *hoopt op AAAAAAAA*

Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 22:28.
Oud 14-01-2006, 17:18
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 13-01-2006 @ 22:24 :
Wat??? Weet je dat nu al??

Gefeliciteeeeerd!!! Nu ben ik nog zenuwachtiger


ETA: Wat is je achternaam (of iig de beginletter?) *hoopt op AAAAAAAA*
Ze doen het volledig willekeurig volgens mij. In iedergeval vorig jaar.

Mijn achternaam begint met een B, die van een jongen uit mn klas met een D en toch wist ik meer dan 3 weken van tevoren dat ik kon komen e.d. (en zoveel b's en c's zullen ook weer niet zijn)

Nog vreemder was dat hij het een maand voor me had ingestuurd in ik op 13 december =) (en nee, dit is ook geen opmaat voor logica; ik heb ook mensen gesproken die het rond dezelfde tijd als ik hebben ingestuurd en later het gesprek hadden..)


Sterkte dus met het wachten..!
Oud 14-01-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 12-01-2006 @ 18:39 :
oh ik heb een emailtje in het nederlands gestuurd zou dat heel erg slecht overkomen?
Dat is te hopen van niet. Er is niets zo blasé als het onder Nederlanders in het Engels spreken en schrijven als dat niet nodig is.
Oud 14-01-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2006 @ 17:49 :
Dat is te hopen van niet. Er is niets zo blasé als het onder Nederlanders in het Engels spreken en schrijven als dat niet nodig is.
Daar denkt Janneke misschien wel heel anders over
Oud 14-01-2006, 18:55
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2006 @ 17:49 :
Dat is te hopen van niet. Er is niets zo blasé als het onder Nederlanders in het Engels spreken en schrijven als dat niet nodig is.
Daar dacht ik aan toen ik dat mailtje van Esther las. Engelse brieven laten sturen kan nog wel, maar engelse mailtjes terug sturen is toch totaal nutteloos. Het is geen controlemiddel ofzoiets. Mocht je het niet begrijpen, dan gooi je het gewoon in de vertaalmachine..

Maar goed, dit is redelijk offtopic.
__________________
Oud 14-01-2006, 23:23
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2006 @ 17:49 :
Dat is te hopen van niet. Er is niets zo blasé als het onder Nederlanders in het Engels spreken en schrijven als dat niet nodig is.
Om eerlijk te zijn vind ik dat communicatie door/over/naar UC wel in het engels moet verlopen, zelfs als ben je er bijna zeker van dat iemand wel Nederlands kan. Het kan namelijk ook goed zijn dat die misschien-Nederlander wel Nederlands is, maar de e-mailtjes door iemand anders laat afhandelen oid.
In iedergeval in zo'n formele situatie kan ik engels wel aanraden.
Oud 15-01-2006, 00:22
Verwijderd
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar dat Engelse mailtjes sturen of verzenden komt bij toch wel érg over als 'kijk ons eens elitair zijn'.
Oud 15-01-2006, 09:34
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 14-01-2006 @ 23:23 :
(...) Het kan namelijk ook goed zijn dat die misschien-Nederlander wel Nederlands is, maar de e-mailtjes door iemand anders laat afhandelen oid.
(...)
Kan dat nu niet dan? Voor de rest sluit ik me aan bij Sylph en nare.
__________________
Wauwel.
Oud 15-01-2006, 09:51
Verwijderd
Het is wel beter als je het nu al weet zeg, straks hoor je een halve week van tevoren dat je dat interview hebt.. Maar dat zal wel niet.. toch?
Op welke datum moet je op gesprek komen?
Oud 15-01-2006, 10:30
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Sylph schreef op 15-01-2006 @ 00:22 :
Dit moet je niet verkeerd opvatten, maar dat Engelse mailtjes sturen of verzenden komt bij toch wel érg over als 'kijk ons eens elitair zijn'.
De voertaal is engels op UC en in dit soort formele schriftelijke situaties vind ik dan ook dat je engels moet gebruiken.

Maar zelf hou ik er niet van om de hele dag engels te praten (mondeling dus) met Nederlanders. Dat doe ik dus ook niet. Wat dat betreft sluit ik me aan bij het 'belachelijk'. Nederlands is immers je moedertaal en het is raar om te denken dat je je net zo goed en subtiel kan uitdrukken in Engels.
Oud 15-01-2006, 11:48
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 15-01-2006 @ 09:51 :
Het is wel beter als je het nu al weet zeg, straks hoor je een halve week van tevoren dat je dat interview hebt.. Maar dat zal wel niet.. toch?
Op welke datum moet je op gesprek komen?
Ik neem aan dat ze het iedereen op tijd laten weten... Ik moet maandag 23 januari om 13.30 op gesprek komen Dus ik wist het ook 10 dagen van tevoren. Als ik niet had gekund dat moment, moet ik dat voor 18 januari laten weten. Maar gelukkig kan ik dan ^^
Oud 15-01-2006, 13:18
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Esther schreef op 15-01-2006 @ 11:48 :
Ik neem aan dat ze het iedereen op tijd laten weten... Ik moet maandag 23 januari om 13.30 op gesprek komen Dus ik wist het ook 10 dagen van tevoren. Als ik niet had gekund dat moment, moet ik dat voor 18 januari laten weten. Maar gelukkig kan ik dan ^^
Succes! Laat je ons weten hoe het gegaan is? Hoor je meteen die dag of je aangenomen bent, of krijg je een brief ofzo?
Oud 15-01-2006, 15:59
Verwijderd
Oja trouwens wat voor cijfers hadden jullie eigenlijk.. Ik vraag me af of er nou veel mensen zijn die echt alleen maar negens hebben.. Ik had overwegend 8en, en ik vond dat wel goed maar misschien is het dat naar hun maatstaven wel helemaal niet
Oud 15-01-2006, 16:34
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 15-01-2006 @ 15:59 :
Oja trouwens wat voor cijfers hadden jullie eigenlijk.. Ik vraag me af of er nou veel mensen zijn die echt alleen maar negens hebben.. Ik had overwegend 8en, en ik vond dat wel goed maar misschien is het dat naar hun maatstaven wel helemaal niet
Ik heb (afgerond) achten. Een enkele zeven. Negen voor engels. Ik heb ook mijn Havo-lijst erbij gedaan, die ziet er ongeveer hetzelfde uit (alleen dan een 10 voor engels, hehe ).
Ik heb op de open dag vorig jaar met iemand gesproken, die zei dat hij zelf ook gemiddelde cijfers had maar gewoon ook veel buiten school deed en dat dat ook indrukt maakte.
Oud 15-01-2006, 17:25
Verwijderd
Op een of andere manier zou ik het sneu vinden als je met een zeven gemiddeld aangenomen kon worden bij zo'n 'internationale topopleiding'.
Oud 15-01-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 15-01-2006 @ 17:25 :
Op een of andere manier zou ik het sneu vinden als je met een zeven gemiddeld aangenomen kon worden bij zo'n 'internationale topopleiding'.
Nou, het kan best. Op de open dag werd ik zelfs rondgeleid door iemand die vooral zessen had. De selectie vindt voor 95% van de UCU-studenten vooral plaats op basis van "betrokkenheid in de gemeenschap", i.e. hoeveel sociale buitenschoolse activiteiten je hebt. Ze mogen dan opscheppen over die 3.4 GPA of zo die de studenten gemiddeld hebben, maar met een beetje grade inflation is dat natuurlijk niet zo moeilijk.
Oud 15-01-2006, 18:15
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 15-01-2006 @ 15:59 :
Oja trouwens wat voor cijfers hadden jullie eigenlijk.. Ik vraag me af of er nou veel mensen zijn die echt alleen maar negens hebben.. Ik had overwegend 8en, en ik vond dat wel goed maar misschien is het dat naar hun maatstaven wel helemaal niet
Mijn cijferlijst was niet echt bijzonder. 8 gemiddeld, ongeveer. Gelukkig heb ik veel 'extra dingen' gedaan, zoals schoolkrant en leerlingenraad e.d., dat zal wel in mijn voordeel zijn. En inderdaad, ik heb op UCU ook iemand gesproken die met een 6,5 gemiddeld was geslaagd...
Oud 15-01-2006, 23:33
Joyceb
Joyceb is offline
Over het algemeen denk ik dat het gemiddelde eindcijfer tpch wel >7 is geweest, maar er zijn idd ook mensen die veel 6'jes hadden of gemiddeld niet boven de 6,5 uitkwamen.
Dat zijn denk ik wel uitzonderingen trouwens.

Maar zoals hier al werd aangegeven, buitenschoolse activiteiten zijn erg belangrijk. Een goede motivatie daarnaast ook. Zorg er goed voor dat je kan uitleggen waarom je nou per se naar UC wil, probeer internationaal georienteerd over te komen en ambiteus e.d.
Oud 16-01-2006, 18:28
planckton
planckton is offline
Jahaaah Ook een uitnodiging!! Dinsdag 24 januari om 14.30
Ohh ik ben echt zo blij!!

Weten jullie of er nu nog een strenge selectie plaatsvindt? Ik heb namelijk gehoord dat ongev 1/3 aangenomen werd, maar dat zegt niet hoeveel mensen op t interview mogen komen. T lijkt me echter niet dat ze heel veel mensen op gesprek laten komen, veel te arbeidsintensief.
Lijkt me best lullig eigenlijk, als je alsnog afgewezen wordt..
Oud 16-01-2006, 18:51
Barry K
Barry K is offline
Maar het lijkt me ook niet dat ze deze gesprekken gaan voeren als ze toch al weten dat je aangenomen bent. Dat is pas tijdverspilling.
__________________
No nonsense
Oud 16-01-2006, 19:48
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik moet echt niet meer in dit topic komen..

@ planckton: gefeliciteerd!!!
Oud 17-01-2006, 10:51
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Wat ik begrepen heb is dat ze ongeveer 600 aanmeldingen hebben per jaar, 300 mogen er op gesprek komen, en 200 worden er toegelaten Maar je hoort ook weleens andere aantallen. Ik was iig super blij toen ik was toegelaten!
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 17-01-2006, 10:53
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik heb trouwens nog nooit gehoord van iemand die niet werd toegelaten. Maar ja. Daar ga je natuurlijk ook niet echt mee te koop lopen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 20-01-2006, 17:14
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Maandag al interview :x

Nog een vraagje voor de mensen die al op UC zitten: wat voor vragen kan ik verwachten dat ze gaan stellen? en: hoe lang moet ik wachten tot ik weet of ik ben aangenomen of niet?
Oud 21-01-2006, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Esther schreef op 20-01-2006 @ 17:14 :
Maandag al interview :x

Nog een vraagje voor de mensen die al op UC zitten: wat voor vragen kan ik verwachten dat ze gaan stellen? en: hoe lang moet ik wachten tot ik weet of ik ben aangenomen of niet?

succes Hoe heb je je voorbereid?
Oud 21-01-2006, 15:18
planckton
planckton is offline
nog 3 daagjes..

Ik heb voor mezelf gewoon een beetje een antwoord geformuleerd op de vragen die ik denk dat ze gaan stellen. En als ik dan een engels woord niet weet, zoek ik t ff op.
Logische vragen lijken me:
-waarom wil je het?
-waarom willen wij jou?
(evt) -goede/slechte eigenschappen
-wat wil je er later mee?
Oud 21-01-2006, 20:12
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik denk dat ze ook vragen wat je gaat studeren, mocht je afgewezen worden.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Oud 21-01-2006, 20:47
Oscar de Grouch
Avatar van Oscar de Grouch
Oscar de Grouch is offline
Citaat:
planckton schreef op 21-01-2006 @ 15:18 :
nog 3 daagjes..

Ik heb voor mezelf gewoon een beetje een antwoord geformuleerd op de vragen die ik denk dat ze gaan stellen. En als ik dan een engels woord niet weet, zoek ik t ff op.
Logische vragen lijken me:
-waarom wil je het?
-waarom willen wij jou?
(evt) -goede/slechte eigenschappen
-wat wil je er later mee?
Waarom deze specifieke UC? (utrecht,maastricht,whatever)
Zeg iets over de manier van lesgeven, de verschillen dus. Laat zien dat je je erin verdiept hebt. Niet over de stad zelf beginnen.

Wat je daar denkt te gaan studeren. En waarom.

Verder worden je capaciteiten niet getest?
__________________
Waarom?
Oud 23-01-2006, 19:14
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Vandaag dus interview gehad. Gelukkig liep 't vrij soepel allemaal... De twee mensen die erbij waren, waren heel vriendelijk. Ze gingen in op de dingen die ik had gezegd in mijn brief en stelden vrij logische vragen. (Waarom UC iets voor mij is, wat mijn internationale ervaring is e.d.) Het duurde wel bijna een uur, maar het was dan ook gezellig. Waarschijnlijk hoor ik pas eind februari of ik ben aangenomen of niet -.-
Oud 23-01-2006, 19:46
Verwijderd
Wees blij, ik heb nog niet eens gehoord of ik op gesprek mag komen :/
Oud 23-01-2006, 19:56
Esther
Avatar van Esther
Esther is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 23-01-2006 @ 19:46 :
Wees blij, ik heb nog niet eens gehoord of ik op gesprek mag komen :/
Volgens mij was ik ook 1 van de eerste mensen die op gesprek mochten komen idd, ze zeiden dat ze nog gesprekken tot ver in februari hadden... Ik hoop voor jou dat je snel wat hoort... Wachten is vervelend
Oud 23-01-2006, 21:24
planckton
planckton is offline
Jezus, wachten tot eind februari..

Heb morgen mijn gesprek.. *starting to feel nervous*
Oud 24-01-2006, 16:41
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Esther schreef op 20-01-2006 @ 17:14 :
Maandag al interview :x

Nog een vraagje voor de mensen die al op UC zitten: wat voor vragen kan ik verwachten dat ze gaan stellen? en: hoe lang moet ik wachten tot ik weet of ik ben aangenomen of niet?
ze gaan ook vragen naar wat je ermee wilt gaan doen, welke tracks je wilt gaan kiezen. als je dan een bep vakgebied noemen gaan ze daar nog wat specifieke vragen over stellen. tenminste, dat was bij mij. maar je moet je niet te druk maken, een beetje relaxt komt beter over denk ik. mij vonden ze nogal grappig
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Oud 24-01-2006, 19:32
planckton
planckton is offline
Nou, ik ben net terug, en het ging wel goed, denk ik. In ieder geval wel lol gehad.. En ik moest idd 4 weken wachten..
Het waren helemaal niet zo'n standaardvragen bij mij, maar ze zijn het via andere vragen wel te weten gekomen allemaal. En inderdaad over je 'vakgebied' wat vragen.
Oud 28-01-2006, 15:49
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Esther schreef op 15-01-2006 @ 18:15 :
Mijn cijferlijst was niet echt bijzonder. 8 gemiddeld, ongeveer. Gelukkig heb ik veel 'extra dingen' gedaan, zoals schoolkrant en leerlingenraad e.d., dat zal wel in mijn voordeel zijn. En inderdaad, ik heb op UCU ook iemand gesproken die met een 6,5 gemiddeld was geslaagd...
8 gemiddeld niet bijzonder? Toch best een prestatie vind ik. Sta nu ong. een 7,4 gemiddeld maar daar heb ik toch wel wat voor moeten doen.
Oud 29-01-2006, 11:15
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Hmm ik weet nog steeds niet of UC nou iets voor mij is of niet... Maar goed ik heb nog een jaartje om te beslissen. Hoe zit het trouwens als je na je middelbare schooldiploma een jaartje 'ertussenuit' gaat en daarna heel misschien UC wil gaan doen? Want je hebt van die aanbevelingsbrieven nodig van je middelbare school...

Ik ga in ieder geval aankomende (zomer)vakantie twee weken naar Malta met een taalvakantie-organisatie. In een gastgezin + met veel jongeren (hoop ik) engels leren zes uur per dag. Dit omdat ik sowieso Engels wat beter wilde leren beheersen en omdat me dat wel leuk lijkt met veel andere nationaliteiten... Nu maar hopen dat ik dat alleen durf
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 30-01-2006, 07:50
Verwijderd
Pff nog steeds niks gehoord, ik word gek, stomme slome ambtenaren (please don't read this )
Oud 30-01-2006, 16:38
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 30-01-2006 @ 07:50 :
Pff nog steeds niks gehoord, ik word gek, stomme slome ambtenaren (please don't read this )
Same here.. nothing yet.
Oud 09-02-2006, 18:49
planckton
planckton is offline
Esther, krijg jij een mailtje of een brief? De uitnodiging voor t interview was bij mij via mail, maar de mensen die het interview afnamen zeiden dat het via brief ging. Maar die wisten misschien niet dat de uitnodiging via e-mail ging.
Elke keer als ik mn mailbox open.. zenuwen.. maar misschien is dat dus niet nodig
De rest nog steeds niks gehoord? Sterkte
Oud 10-02-2006, 09:41
~louise~
Avatar van ~louise~
~louise~ is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 29-01-2006 @ 11:15 :
Hmm ik weet nog steeds niet of UC nou iets voor mij is of niet... Maar goed ik heb nog een jaartje om te beslissen. Hoe zit het trouwens als je na je middelbare schooldiploma een jaartje 'ertussenuit' gaat en daarna heel misschien UC wil gaan doen? Want je hebt van die aanbevelingsbrieven nodig van je middelbare school...

Ik ga in ieder geval aankomende (zomer)vakantie twee weken naar Malta met een taalvakantie-organisatie. In een gastgezin + met veel jongeren (hoop ik) engels leren zes uur per dag. Dit omdat ik sowieso Engels wat beter wilde leren beheersen en omdat me dat wel leuk lijkt met veel andere nationaliteiten... Nu maar hopen dat ik dat alleen durf
Een kennis van mij was al aangenomen voor UCU, terwijl ze eerst nog een jaar naat het buitenland wilde. Toen hebben ze haar aangenomen voor het jaar erop. Dus, zeg het gewoon bij je gesprek en als ze je willen hebben nemen ze je dan wel voor een jaar later aan.
Oud 10-02-2006, 16:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
planckton schreef op 09-02-2006 @ 18:49 :
Esther, krijg jij een mailtje of een brief? De uitnodiging voor t interview was bij mij via mail, maar de mensen die het interview afnamen zeiden dat het via brief ging. Maar die wisten misschien niet dat de uitnodiging via e-mail ging.
Elke keer als ik mn mailbox open.. zenuwen.. maar misschien is dat dus niet nodig
De rest nog steeds niks gehoord? Sterkte
t gaat via mail als je je emailadres hebt opgeschreven in je brief. Via mail is het makkelijker enzo, kun je sneller reageren.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 11:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 19:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 15:17
Algemene schoolzaken University College
NY
3 27-10-2002 19:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.