Oud 04-04-2006, 15:04
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Hoe gaan jullie dit examen voorbereiden? Weten jullie alles nog uit de vierde? () Gaan jullie alle boeken doorlezen? Ikzelf vind dat nogal veel werk, want die boeken zijn echt dik.

En wat vinden jullie van de moeilijkheid van de vragen? Ik vond de SE's meestal veel makkelijker dan de CE's waaruit wij wel eens een som oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2006, 15:37
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb alle boeken van de bovenbouw al doorgelezen dit jaar (van begin tot eind) voor de tentamens, dus ik denk dat als ik de samenvattingen doorneem en plaatjes bekijk dat het dan wel weer bovenkomt allemaal. Ik maak gewoon wat oefenexamens en dan zie ik wel wat er verder nog moet gebeuren.
Verder heb zijn mijn SE's wel zo'n beetje van hetzelfde niveau als de vragen in examenbundels, veel vragen zijn zelfs vaak van oude examens.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 15:53
Estar
Estar is offline
Ik doe een thuisstudie, dus ik heb geen SE's gehad.
Maar ik ga gewoon testen per onderwerp uit de examenbundel en dan kijken waar ik moeite mee heb en waar aan gespijkert moet worden.

Ik zie er bij biologie niet tegenop want het is altijd mijn lievelingsvak geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 18:48
Verwijderd
Lang leve de samenvattingen! Het CE gaat toch niet zo héél diep op de stof in.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:38
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Quis schreef op 04-04-2006 @ 18:48 :
Lang leve de samenvattingen! Het CE gaat toch niet zo héél diep op de stof in.
Idd, het zijn meer inzichtvragen.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 19:43
American*Dream
Avatar van American*Dream
American*Dream is offline
Daarvoor zijn van die handige ' samengevat' boekjes Die dingen zijn echt heilig! Heb je onwijs veel aan! (was mijn ervaring vorig jaar...)
__________________
If there was no hate, there would never have been love
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:07
Verwijderd
Hmm die 'samengevat' boekjes vind ik niet zo heel erg handig. Maar ik ga gewoon alles een keer doorlezen wat van belang is en ik heb zelf samenvattingen gemaakt voor de overige hoofdstukken. Mijn leraar wees er overigens wel op dat Ecologie en Mens & Milieu steeds belangrijker wordt in het CE dus daar richt ik me dan ook wat meer op.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:09
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-04-2006 @ 20:07 :
Hmm die 'samengevat' boekjes vind ik niet zo heel erg handig. Maar ik ga gewoon alles een keer doorlezen wat van belang is en ik heb zelf samenvattingen gemaakt voor de overige hoofdstukken. Mijn leraar wees er overigens wel op dat Ecologie en Mens & Milieu steeds belangrijker wordt in het CE dus daar richt ik me dan ook wat meer op.
Echt? Dat zijn echt simpele hoofdstukken vind ik. Veel beter dan dat gezeur over plantjes enzo.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:41
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-04-2006 @ 20:07 :
Mijn leraar wees er overigens wel op dat Ecologie en Mens & Milieu steeds belangrijker wordt in het CE dus daar richt ik me dan ook wat meer op.
Goeie tip

Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 20:09 :
Echt? Dat zijn echt simpele hoofdstukken vind ik. Veel beter dan dat gezeur over plantjes enzo.
Het gezeur over plantjes vind ik juist één van de meest interessante onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:47
professor2
professor2 is offline
ik vind vooral die semi scheikundige dingen bij bio irritant
al ze nou ook de daadwerkelijke scheikundige reacties geven maar nee ze geven het rare naampjes en als je wat vraag krijg je te horen
'' ehh dat gebeurt spontaan ''

en ik vind het echt heel irritant als je niet precies weet hoe het werkt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:50
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
blubblubblub schreef op 04-04-2006 @ 20:41 :
Goeie tip

Het gezeur over plantjes vind ik juist één van de meest interessante onderwerpen.
ik niet. Met name het menselijk lichaam vind ik boeiend, dieren ook nog wel. Planten niet zo. Maar (mede) daarom wil ik ook geneeskunde gaan doen
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:55
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-04-2006 @ 20:47 :
ik vind vooral die semi scheikundige dingen bij bio irritant
al ze nou ook de daadwerkelijke scheikundige reacties geven maar nee ze geven het rare naampjes en als je wat vraag krijg je te horen
'' ehh dat gebeurt spontaan ''

en ik vind het echt heel irritant als je niet precies weet hoe het werkt
Oh ja daar erger ik me ook zo aan. 'Meneer, die reactievergelijking klopt niet, waar komt die H ineens vandaan?'
'Ja, hoef je niet te weten, leer het maar gewoon.' Aargh, ik kan het toch veel beter leren als ik weet hoe het werkt.
Ik krijg bij scheikunde nu veel biologische dingen over eiwitten en DNA enz., snap het veel beter dan bij bio omdat ze gewoon normaal de reacties geven enz.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 21:37
Verwijderd
Mens & Milieu en Ecologie zijn dan zelf wel simpele hoofdstukken, maar ik doel er ook op dat ze eigenlijk alles erbij kunnen slepen onder dat kopje.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 09:30
Verwijderd
Ik hoop juist dat ze er zo min mogelijke scheikunde instoppen, want dat heb ik niet. Eenderde van alle hoofdstukken snap ik dus echt niet bepaald goed. Veel M&M en Ecologie zou wel handig zijn, weinig werk. Maar planten blijven het leukste.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 10:43
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 04-04-2006 @ 20:55 :
Oh ja daar erger ik me ook zo aan. 'Meneer, die reactievergelijking klopt niet, waar komt die H ineens vandaan?'
'Ja, hoef je niet te weten, leer het maar gewoon.' Aargh, ik kan het toch veel beter leren als ik weet hoe het werkt.
Ik krijg bij scheikunde nu veel biologische dingen over eiwitten en DNA enz., snap het veel beter dan bij bio omdat ze gewoon normaal de reacties geven enz.
Het wordt nog veel leuker als je biologie gaat studeren! Dan kom je erachter dat je op de middelbare school de helft van de stof hebt gehad, bijvoorbeeld bij fotosythese, en soms zo gesimplificeerd dat het niet eens meer klopte!
Geen wonder dat voor de studie biologie scheikunde 1 verplicht is en biologie 1,2 niet

Ontopic: Biologie examen heeft ook meerkeuze vragen, maar ga er niet meteen vanuit dat die wel te doen zijn... ik had de meeste fouten in de meerkeuze vragen en irritante namen van hormonen en eiwitjes enzo....
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:12
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-04-2006 @ 20:47 :
ik vind vooral die semi scheikundige dingen bij bio irritant
al ze nou ook de daadwerkelijke scheikundige reacties geven maar nee ze geven het rare naampjes en als je wat vraag krijg je te horen
'' ehh dat gebeurt spontaan ''

en ik vind het echt heel irritant als je niet precies weet hoe het werkt
dat gebeurt idd spontaan in de biologie is alles erop gericht een zo gunstig mogelijk energetisch effect te hebben. Daarom zijn er ook enzympjes uitgevonden. Die verlagen namelijk de activeringsenergie van een biochemische reactie (bijvoorbeeld in de glycolyse oid) aanzienlijk. Dus dat is inderdaad (meestal) het correcte antwoord

verder zijn er allerlei cofactoren, zoals NADH en FADH2(+) die uit de omgeving protonen kunnen leveren. Daar komen dus die H-tjes vandaan
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 11:28
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 05-04-2006 @ 11:12 :
dat gebeurt idd spontaan in de biologie is alles erop gericht een zo gunstig mogelijk energetisch effect te hebben. Daarom zijn er ook enzympjes uitgevonden. Die verlagen namelijk de activeringsenergie van een biochemische reactie (bijvoorbeeld in de glycolyse oid) aanzienlijk. Dus dat is inderdaad (meestal) het correcte antwoord

verder zijn er allerlei cofactoren, zoals NADH en FADH2(+) die uit de omgeving protonen kunnen leveren. Daar komen dus die H-tjes vandaan
Als je zo redeneert gebeuren een heleboel scheikundige reacties ook spontaan.

Ik weet wel dat die H-tjes uit NADH enz komen, maar dan maken ze daar een reactievergelijking van die niet klopt en daar erger ik me aan. En het is niet alleen zo met H-tjes.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:24
sdekivit
sdekivit is offline
dan is je boek niet goed --> de reactievergelijking moet namelijk ook in de biologie kloppen (en dat doet het ook, maar je moet wel opletten op elektronenoverdracht )

per definitie zijn reactie spontaan als de Gibbs vrije energie negatief is en dat gebeurt door enzymen te gebruiken. De meeste reacties die in de metabolisme plaatsvinden zouden nooit plaats kunnen vinden als ze niet worden gekoppeld aan ATP of enzymatische systemen. (in een reageerbuisje alleen zouden ze dus niet plaatsvinden)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-04-2006, 13:43
hotrid
Avatar van hotrid
hotrid is offline
Een examenbundel lijkt me als voorbereiding heel toepasselijk..
__________________
Drinken halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:03
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-04-2006 @ 21:37 :
Mens & Milieu en Ecologie zijn dan zelf wel simpele hoofdstukken, maar ik doel er ook op dat ze eigenlijk alles erbij kunnen slepen onder dat kopje.
Zo simpel vond ik ze anders niet. Ik vond het altijd zo oninteressant dat ik er niets van onthield. Doe mij maar onderwerpen zoals osmose.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 17:10
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 05-04-2006 @ 13:24 :
dan is je boek niet goed --> de reactievergelijking moet namelijk ook in de biologie kloppen (en dat doet het ook, maar je moet wel opletten op elektronenoverdracht )

per definitie zijn reactie spontaan als de Gibbs vrije energie negatief is en dat gebeurt door enzymen te gebruiken. De meeste reacties die in de metabolisme plaatsvinden zouden nooit plaats kunnen vinden als ze niet worden gekoppeld aan ATP of enzymatische systemen. (in een reageerbuisje alleen zouden ze dus niet plaatsvinden)
Ik weet het niet, maar mijn bioleraar legde het iig uit met een reactievergelijking die niet klopte.
En ook zoiets: hij beweerde dat HCL zoutzuur is. Wij dus van: meneer dat is geen zoutzuur, dat is waterstofchloride.
"ja maar dat hoef je alleen bij scheikunde te weten, bij biologie noemen we het gewoon zoutzuur"
__________________
Dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd op 05-04-2006 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-04-2006 @ 17:10 :
Ik weet het niet, maar mijn bioleraar legde het iig uit met een reactievergelijking die niet klopte.
En ook zoiets: hij beweerde dat HCL zoutzuur is. Wij dus van: meneer dat is geen zoutzuur, dat is waterstofchloride.
"ja maar dat hoef je alleen bij scheikunde te weten, bij biologie noemen we het gewoon zoutzuur"
Waarom doe je zo moeilijk? Dat *is* gewoon zoutzuur (mits opgelost in water, maar dat is in de praktijk altijd zo)
Zal waarschijnlijk zelfs in Binas tabel 103 staan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Bloody_Kisses schreef op 05-04-2006 @ 17:03 :
Zo simpel vond ik ze anders niet. Ik vond het altijd zo oninteressant dat ik er niets van onthield. Doe mij maar onderwerpen zoals osmose.
Nou ik vind het wel simpeler dan impulsgeleiding oid, of de nierwerking. Het is wel oninteressant ja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 05-04-2006 @ 11:12 :
dat gebeurt idd spontaan in de biologie is alles erop gericht een zo gunstig mogelijk energetisch effect te hebben. Daarom zijn er ook enzympjes uitgevonden. Die verlagen namelijk de activeringsenergie van een biochemische reactie (bijvoorbeeld in de glycolyse oid) aanzienlijk. Dus dat is inderdaad (meestal) het correcte antwoord

verder zijn er allerlei cofactoren, zoals NADH en FADH2(+) die uit de omgeving protonen kunnen leveren. Daar komen dus die H-tjes vandaan
erh ?
je weet niet eens waa rik het over heb lol

scheikundige reacties verlopen niet spontaan
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 20:57
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-04-2006 @ 19:09 :
Waarom doe je zo moeilijk? Dat *is* gewoon zoutzuur (mits opgelost in water, maar dat is in de praktijk altijd zo)
Zal waarschijnlijk zelfs in Binas tabel 103 staan.
Mijn scheikundelerares flipt als iemand beweert dat HCl zoutzuur is dus ik heb geleerd om stellig vol te houden dat HCl géén zoutzuur is. Het mens kan enorm bitchen
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 05-04-2006 @ 20:57 :
Mijn scheikundelerares flipt als iemand beweert dat HCl zoutzuur is dus ik heb geleerd om stellig vol te houden dat HCl géén zoutzuur is. Het mens kan enorm bitchen
Gek figuur, die lerares
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Bio is chill, daar zie ik niet echt tegenop. Had ook best goed gescoord voor de olympiade en weet veel dingen nog wel. Gewoon nog alles even doornemen, maar ik ga echt niet alles opnieuw lezen!
Hoe handig is Samengevat eigenlijk met dit vak? Met natuurkunde heb je er echt niks aan, vind ik.

Zoutzuur is de triviale naam voor een waterstofchloride oplossing
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:17
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-04-2006 @ 21:01 :
Gek figuur, die lerares
Idd. Is ook mijn mentrix en ze zeurt altijd als je 3 minuten voor de bel gestopt bent met werken. Of als je labello opdoet in het scheikundelokaal. Nouu dan kun je zo ter plekke dood neervallen
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 23:00
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-04-2006 @ 20:50 :
erh ?
je weet niet eens waa rik het over heb lol

scheikundige reacties verlopen niet spontaan
als 2e jaars BMW zal ik er toch wel enigzins iets vanaf weten

--> leer eens wat meer over thermodynamica: reacties verlopen spontaan wanneer delta G < 0

Waarom denk je dat bij sommige stappen een ATP of GTP nodig is? je moet eerst een energetisch gunstige verbinding hebben om bepaalde reacties uit te voeren. Door bijvoorbeeld een fosfaatgroep ergens aan de koppelen creeer je een delta G < 0 en dus een spontaan verlopende reactie.

Koppeling van ATP maakt het mogelijk om reacties die thermodynamisch gezien niet gunstig zijn toch te laten verlopen bij een lichaamstemperatuur van 37 graden celsius

Laatst gewijzigd op 07-04-2006 om 23:11.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 00:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 07-04-2006 @ 23:00 :
als 2e jaars BMW zal ik er toch wel enigzins iets vanaf weten

--> leer eens wat meer over thermodynamica: reacties verlopen spontaan wanneer delta G < 0

Waarom denk je dat bij sommige stappen een ATP of GTP nodig is? je moet eerst een energetisch gunstige verbinding hebben om bepaalde reacties uit te voeren. Door bijvoorbeeld een fosfaatgroep ergens aan de koppelen creeer je een delta G < 0 en dus een spontaan verlopende reactie.

Koppeling van ATP maakt het mogelijk om reacties die thermodynamisch gezien niet gunstig zijn toch te laten verlopen bij een lichaamstemperatuur van 37 graden celsius
ja niet spontaan dus

mijn leraar zegt gewoon zonder utileg dat alles spontaan gebeurt
ook splitsing van water etc
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 13:58
sdekivit
sdekivit is offline
in het metabolisme gebeuren ze op deze manier dus wel spontaan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 19:05
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
OT:
ik ga zeker niet meer de boeken lezen, heb ik nu vaak genoeg gedaan, bijna alle SE's gingen over alle stof tot dan toe namelijk. misschien wel nog samenvattingsboekje doorbladeren, maar vooral heel veeeeel oude examenopgaves maken
had de olympiade ook redelijk gemaakt zonder ook maar iets ervoor te leren, dus ik ga er van uit dat het met leren goed komt
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:34
Monchoutaart
Avatar van Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Ik ben met oude examens aan het oefenen, vind het wel leuke vragen allemaal. De vragen op de tentamens vind ik ook altijd veel boeiender dan die in de boeken.. Alleen die scheikindige dingen heb ik moeite mee, te meer omdat ik geen scheikunde in m'n pakket heb (Ben een C&M'ertje maar ik doe bio als extra vak omdat ik het té interessant vind) en dat gedoe met planten vind ik niet zo leuk.. Geef mij maar menselijk/dierlijk lichaam. Erfelijkheid is vooral gaaf
__________________
Voorheen VirginVampiress - Mrhanky mag in mijn sig :)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 18:28
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
Monchoutaart schreef op 15-04-2006 @ 16:34 :
Erfelijkheid is vooral gaaf
gelijk heb je..
balen dat het wegvalt bij dit examen
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 18:30
sdekivit
sdekivit is offline
deze erfelijkheid/genetica nog wel ja
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 18:35
Verwijderd
Citaat:
xliselottex schreef op 15-04-2006 @ 18:28 :
gelijk heb je..
balen dat het wegvalt bij dit examen
Daar was ik dus nét goed in. (ik ben ook zo'n C&Mmertje met biologie in het vrije deel.)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2006, 18:37
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
Quis schreef op 15-04-2006 @ 18:35 :
Daar was ik dus nét goed in. (ik ben ook zo'n C&Mmertje met biologie in het vrije deel.)
Ik heb NT, maar vond dat ook het allerleukste..
Heb tot nu toe eigenlijk nog van niemand gehoord dat ie echt blij was dat juist erfelijkheid wegviel..
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 22:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik ben echt superblij dat het wegvalt!!! Had liever natuurlijk energie en impulsgeleiding eruit geschopt, maar dit is ook prima. Het is best veel en ben blij dat ik in ieder geval iets niet hoef te leren.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 10:57
Verwijderd
Tis vooral weet-werk
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 12:02
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-04-2006 @ 10:57 :
Tis vooral weet-werk
Hmm.. Volgens mij is het juist vooral snap-werk.. Dingen die je niet weet kun je nog opzoeken in Biodata, maar als je het niet snapt heb je daar ook niks aan. Toch?
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 19:14
perfect circle
perfect circle is offline
Zijn er hier nog mensjes die een compex examen moeten maken? Zoja, zijn er nog belangrijke dingen die je erover moet weten ofzo?
Mn lerares zadelde ons ermee op.. omdat het voordelig zou zijn blablabla. Vervolgens oefenen we nergens mee & schijnt ze ook geen idee te hebben waar ze het over heeft.. van dat laatste heeft ze wel vaker last(maar dat terzeide).
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 20:06
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Citaat:
perfect circle schreef op 21-04-2006 @ 19:14 :
Zijn er hier nog mensjes die een compex examen moeten maken? Zoja, zijn er nog belangrijke dingen die je erover moet weten ofzo?
Mn lerares zadelde ons ermee op.. omdat het voordelig zou zijn blablabla. Vervolgens oefenen we nergens mee & schijnt ze ook geen idee te hebben waar ze het over heeft.. van dat laatste heeft ze wel vaker last(maar dat terzeide).
Wij hebben ook een compex gedeelte en hebben er nu twee keer mee geoefend. Het is nog vrij lastig vind ik zelf (vooral omdat onze leraren ook geen idee hebben hoe het werkt) Vooral de schakelschema's vind ik erg onduidelijk.

Zo moest je laatst een variabele toevoegen, maar dat ding gaf alleen maar errors
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 22:27
perfect circle
perfect circle is offline
Vooruitzicht om vrolijk van te worden dus. Bij ons hebben ze dus ook geen idee hoe het werkt "tsja.. daar hebben wij geen opleiding voor gehad hoor". lekker scheef aangezien ze ons er vrijwillig voor hebben ingeschreven. succes iig, I sure need it
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 10:58
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Dus niet iedereen moet compex doen? gelukkig ik dacht dat wij het ook kregen, maar onze docent heeft er niks over verteld. het zal dus wel gewoon examen zijn
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 13:44
perfect circle
perfect circle is offline
myup, happy you
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:58
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Moet populatiegenetica nou wel of niet? (hoofdstukje 4 uit de examenbundel). Er staat niet bij dat het niet hoeft, maar het lukt me ook niet om in de eindtermen terug te vinden wat nou wel en niet moet. Moet je p^2 + 2pq + q^2 = 1 nou wel of niet kennen? In ieder geval hoeft eindterm 36 niet (o.a. met X-chromosomale genen). Kan iemand mij dit uitleggen? Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:01
sdekivit
sdekivit is offline
staat er iets over Hardy-Weinberg-evenwicht in de eindexamentermen dat niet cursief gedrukt is ? (zo heet deze formule namelijk
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:27
Verwijderd
de Wet van Hardy Weinberg
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:52
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-04-2006 @ 21:27 :
de Wet van Hardy Weinberg
Wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 14:12
Lidlhoer
Lidlhoer is offline
Je moet echt de hoofdstukken doorlezen die je moeilijk vindt. Die over voortplanten ken je natuurlijk al uit je hoofd
Zorg dat je Biodata hebt, die mag je er bij gebruiken en is echt nuttig. Lees die van tevoren ook door zodat je weet WAT er in staat en waar, en zorg dat je het overige uit je hoofd weet.

En doe een examen van vorig jaar dan weet je wat je te wachten staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken vraagje over biologie
bolleken
2 03-01-2007 11:44
Algemene schoolzaken examen Biologie 2e fase HAVO moeilijk?
eindhovenrulez
4 18-06-2003 23:23
Eindexamens 2003 Biologie voor jou
annette
7 14-05-2003 22:14
Eindexamens 2003 Biologie: geen erfelijkheid op examen?
Mmmmm
29 05-05-2003 20:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.