Oud 20-04-2022, 11:38
Inhaarhanden
Avatar van Inhaarhanden
Inhaarhanden is offline
Vorige jaar ben ik gediagnosticeerd met PTSD (PTSS), na jaren lang gekampt te hebben met mijn depressies ben ik eindelijk begonnen met gerichte therapie wat gelukkig goed werkt! Je kunt je voorstellen dat ik veel in mijn leven heb meegemaakt. Ik ben gek op schrijven, maar heb dit helaas nooit echt goed doorgezet. Nu wil ik het een keer echt doorpakken! Ik heb daarom een blog gemaakt waar ik door middel van mijn verhalen het verleden probeer te verwerken.

Het eerste verhaal wat erop staat heet Dun voor december. In dit verhaal neem ik je mee door de ogen van nog een jong meisje genaamd Rosa, die op de middelbare school zit en geobsedeerd raakt met Jaydee, het populairste meisje van de klas; het meisje dat alles lijkt te kunnen maken, omdat ze zo knap en dun is. Rosa ontmoet al snel genoeg een ander meisje dat veel slanker en mooier is dan Jaydee. Haar schoonheid is met niks te evenaren en dit meisje weet het geheim naar een mooi en slank postuur. Zij kent het geheim wat iedereen voor Rosa probeert te verbergen, en zij is ook de enige die het beste met Rosa voor heeft - althans dat beweert ze!

Dun voor december gaat over de periode waar in ik zelf worstelde met een eetstoornis en een heel laag zelfbeeld. Rosa is het jonge meisje die ik toen was (ik ben nu 25 jaar). Hieronder een klein stukje uit Dun voor december:

Ik ben een Godsgeschenk en jij moet me dankbaar zijn. Wat zeg je? Heb je mij de eerste keer niet goed verstaan? Ik kan je niet serieus nemen. Je bent een grap! De regels? Goed, omdat jij niet kan luisteren zal ik het nog een keer herhalen. Zorg dat je dit keer niet afgeleid raakt. Luister! Eerst zorg je ervoor dat je voldoende beweegt, daarom begin je met het tellen van jouw stappen. Je zorgt dat je per dag minimaal 15.000 stappen maakt. Hierna tel je de calorieën. Dit is het allerbelangrijkste, zorg dat je dit goed bijhoudt!
Wanneer je dit uiteindelijk onder de knie hebt, begin je met het tellen van jouw leugens. Nee, niet die kleine leugens die je tegen jouw moeder of aan die vriendinnen van je vertelt. Haha, God nee! Ik heb het over de leugens die je tegen jezelf vertelt dag in en dag uit. Maar het meest verachtelijke wat je doet, wil ik dat je ook bijhoudt; dit zijn de leugens die je aan MIJ vertelt!
Hoe dan ook aan het einde van de rit ben ik de enige die ervoor kan zorgen dat JIJ dun bent voor december. Dat is mijn erewoord!


Rest van het verhaal is te lezen op: https://waarhaarhandenookgaan.com/
Elke vrijdag wordt er een nieuw hoofdstuk toegevoegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.