Oud 11-09-2005, 22:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 22:05 :
Luchtbuks niet, vuurwapen wel, dus zodra jij met munitie gaat werken, heb jij een vergunning nodig en moet je een kluis hebben voor je munitie en wapens.

Maakt verder ook niet uit, maar hou er wel even rekening mee dat als jullie vervelend gaan worden tegenover katten met wapens, dat je ook op een bezoekje kunt rekenen van de politie die komt controleren op illegaal wapen bezit en gebruik.
Het is geen illegaal wapenbezit
Maar er zou dan sowiezo al geen probleem zijn als jullie jullie katten binnen zouden houden
Of aan een lijn leggen oid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 22:11
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 22:08 :
En nogmaals, wie komt erachter. Ik ga natuurlijk niet schieten op een kat waarvan ik niet zeker ben dat ik hem niet goed kan raken. Anders ontkomt hij, en kan hij me inderdaad verraden.
Wij komen erachter, want je post het hier al een aantal dagen. En dan zijn de inspecteur van de dierenbescherming + politie zo bij je langs geweest.
En dan nog, lekker naief om te denken dat niemand erachter komt, net zoals een moord plegen. Er komt toch niemand achter dat ik dat heb gedaan want niemand heeft het schot gehoord.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 22:04 :
Ik denk toch echt dat je het zelf zegt en dat wij het niet op je afschuiven.
niet teveel verdraaien
Ik reageerde namelijk hier op:

Citaat:
AngelLena schreef op 09-09-2005 @ 23:59 :
Hahaha, kijk, je bent een kattenpersoon of je bent het niet, maar dan hoef je niet direct katten en hun eigenaren de schuld van van alles te gaan geven. Katten zijn geen honden, ze luisteren alleen als ze daar zin in hebben, zijn zo eigenwijs als de pest en het zijn dieren die veel buiten willen zijn. Om ze dan binnen te houden is eigenlijk mishandeling. Als jij een konijn hebt en die staat buiten, dan zorg je dat het hok dicht is of als ie open is dat katten er niet bij kunnen, dat is je verantwoordlijkheid als konijneneigenaar, het is niet de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar om een camera op dat beest te installeren zodat je iedere beweging van het dier na kunt gaan.
Zoals jij het plaatst lijkt het nog echt zo ook..
Zoals ik al eerder zei: je weet het mooi te vertellen jij
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 22:11 :
Wij komen erachter, want je post het hier al een aantal dagen. En dan zijn de inspecteur van de dierenbescherming + politie zo bij je langs geweest.
En dan nog, lekker naief om te denken dat niemand erachter komt, net zoals een moord plegen. Er komt toch niemand achter dat ik dat heb gedaan want niemand heeft het schot gehoord.
En jij weet waar mijn ma woont?? En jij weet waar ik woon???

Hehe think again.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 22:11 :
Wij komen erachter, want je post het hier al een aantal dagen. En dan zijn de inspecteur van de dierenbescherming + politie zo bij je langs geweest.
En dan nog, lekker naief om te denken dat niemand erachter komt, net zoals een moord plegen. Er komt toch niemand achter dat ik dat heb gedaan want niemand heeft het schot gehoord.
Een moord op een mens is wel even wat anders, dan wordt er technisch onderzoek gedaan met soms wel 25 rechercheurs op de zaak, dat is niet te vergelijken met een kat
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:16
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 22:13 :
En jij weet waar mijn ma woont?? En jij weet waar ik woon???

Hehe think again.
Don't be too sure about that

Maar nogmaals: je doet maar, maar laat me er geen lucht van krijgen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:18
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 22:14 :
Een moord op een mens is wel even wat anders, dan wordt er technisch onderzoek gedaan met soms wel 25 rechercheurs op de zaak, dat is niet te vergelijken met een kat
Ik heb het dan niet over 25 rechercheurs die de moord op een kat onderzoeken, maar over eventuele ooggetuigen die jij toevallig niet ziet.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 22:16 :
Don't be too sure about that

Maar nogmaals: je doet maar, maar laat me er geen lucht van krijgen.
o, maar ik wil je best vertellen waar ik woon, je kunt er zelf ook wel min of meer achter komen dmv IP-check ( fb skillz uhuh ) maar mijn hele stelling gaat over mijn moeders woonplaats, en tja die weet je niet.

Hier zullen ze geen luchtbuks aantreffen, omdat die hier simpelweg niet is. En bij mijn ma evenmin, omdat ik er zelf geen heb.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:21
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 22:19 :
o, maar ik wil je best vertellen waar ik woon, je kunt er zelf ook wel min of meer achter komen dmv IP-check ( fb skillz uhuh ) maar mijn hele stelling gaat over mijn moeders woonplaats, en tja die weet je niet.
Wie zegt dat wij daar ook niet achter kunnen komen, als we het echt zouden willen...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 11-09-2005 @ 22:21 :
Wie zegt dat wij daar ook niet achter kunnen komen, als we het echt zouden willen...
naj doe je best maar.

ik denk op zich dat je best snapt waar het probleem zit wat mtpower en ik bedoelen. En zo niet, jammer dan
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-09-2005 @ 22:25 :
naj doe je best maar.

ik denk op zich dat je best snapt waar het probleem zit wat mtpower en ik bedoelen. En zo niet, jammer dan

Tuurlijk, maar ik krijg het vermoeden dat jullie niet snappen hoe katten in elkaar steken en hoe dat allemaal werkt en wat je tegenover een kat kan maken als eigenaar en wat niet. Er zijn genoeg opties die te bespreken vallen of in overweging genomen kunnen worden als katten eigenaar en als persoon die overlast ondervindt van de katten. Maar dan moet daar wel normaal over gesproken kunnen worden zonder direct te gaan dreigen met moord op die kat of met een vingertje te gaan wijzen dat men die kat binnen moet houden of aan moet lijnen of wat dan ook. Dat zijn dingen die je niet kunt maken tegenover de kat. Dus in jouw persoonlijke geval zou je kunnen zeggen dat er misschien met de eigenaar van de kat te praten valt of die zo af en toe mee kan helpen vogel lijkjes ruimen als die kat elke dag weer een vogel uit de lucht plukt. De helft van die vogels zal die kat meenemen naar huis, dan ruimt baasje ze op, de andere helft laat ie liggen, dan kan je de baas vragen om even te helpen opruimen die paar keer dat het voorkomt (want dat zal heus niet elke dag raak zijn). Je kunt er ook voor kiezen om de kat uit je tuin te weren dmv afstotende geuren, graskristallen, tijgerstront, noem maar op. En als je dat doet omdat je echt aan kunt tonen dat je last hebt van iemands kat dan kunnen jullie de kosten delen. Er zijn voldoende opties die openstaan, maar daar moet rustig over gepraat worden en je moet reeel blijven, tegenover jezelf, tegenover het baasje, maar ook tegenover de kat. En dat betekent dat je soms niet je volledige zin krijgt maar een compromis moet sluiten.

Is dat nou zo enorm lastig?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 20:49 :
Dus alle mensen die een kind genomen hebben, zijn schuldig aan kindermishandeling?
Niet te vergelijken daarmee. Een kind is het resultaat van voortplanting van de mens. En een kat nemen is gewoon uitbuiting. Een gevoel van macht hebben etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou, ik geloof dat de meeste mensen hier juist van mening zijn dat ze absoluut geen macht hebben over hun kat, dus dat argument gaat dan toch niet op *crazy*

(Volgens mij heb ik pas in een ander topic al gepost dat een huisdier nemen altijd egoďstisch is, maar dat wil niet zeggen dat het persé verkeerd is.)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-09-2005 @ 22:38 :
Tuurlijk, maar ik krijg het vermoeden dat jullie niet snappen hoe katten in elkaar steken en hoe dat allemaal werkt en wat je tegenover een kat kan maken als eigenaar en wat niet

Maar dan moet daar wel normaal over gesproken kunnen worden

. Je kunt er ook voor kiezen om de kat uit je tuin te weren dmv afstotende geuren, graskristallen, tijgerstront, noem maar op. En als je dat doet omdat je echt aan kunt tonen dat je last hebt van iemands kat dan kunnen jullie de kosten delen. Er zijn voldoende opties die openstaan, maar daar moet rustig over gepraat worden en je moet reeel blijven, tegenover jezelf, tegenover het baasje, maar ook tegenover de kat. En dat betekent dat je soms niet je volledige zin krijgt maar een compromis moet sluiten.

Is dat nou zo enorm lastig?
Eerste Alinea: Het zal mij eerlijk gezegd aan mijn reet roest wat je tegenover een kat wel of niet kan maken. Het is niet mijn huisdier. Je hebt er maar voor te zorgen dat het beest mij niet lastig valt.

Tweede alinea: er moet gepraat worden, maar uitendelijk houdt praten op, leert de ervaring me ( en ik geloof ook MT POWER ).

Derde alinea: kosten delen?? NO fucking way: het is iemand anders kat, laat hem maar voor de kosten opdraaien. ( uiteraard, als hij dat niet doet neem ik eigen maatregelen, welke staat dan open aan mijn fantasie ).
Compromissen sluiten over mijn tuin?? No Way! eruit met dat beest. Op welke manier dan ook. En ik geef de eigenaar uiteraard alle redelijke kansen om ervoor te zorgen dat zijn kat mijn leven niet binnen komt wanneer hem hem uitkomt. Maar ergens is een grens bereikt.

Kijk, jij hebt misschien alleen maar positieve verhalen over kattenbezitters: ik ken alleen maar die familie die toen ik erover wilde praten de deur in mijn smoel dichtsloeg. Oke dan, geen praatwerk: dan maar doe werk. Jammer dan, een gesprek+ alle verantwoordelijkheden nemen die er zijn, had veel ellende bespaard kunnen blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 23:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 11-09-2005 @ 22:56 :
Nou, ik geloof dat de meeste mensen hier juist van mening zijn dat ze absoluut geen macht hebben over hun kat, dus dat argument gaat dan toch niet op *crazy*

(Volgens mij heb ik pas in een ander topic al gepost dat een huisdier nemen altijd egoďstisch is, maar dat wil niet zeggen dat het persé verkeerd is.)
Ze mogen die mening hebben. Feit blijft dat ze die dieren hebben genomen uit redenen die betrekking hebben op hun eigen gevoel.
Het willen van een huisdier omdat iemand van poezen houd of honden of omdat het stoer is zo een huisdier of omdat iemand gezelschap wil hebben etc.

In geval van opvangen van dieren in nood dan heb je nog dat je het ook voor het dier doet, maar bij kopen bij fokker en dierenwinkel gaat het 100% om eigen belang.

De macht is er altijd. En dan zegt men wel bij katten dat het 'baasje' de slaaf is, maar dat klopt niet, omdat het dier genomen is om het baasje te dienen in de behoefte. En het baasje weet dat de kat eigenwils bezig is voornamelijk. Maar men vergeet dat het baasje eten koopt, de dierenarts betaald, bepaald of het dier zicht mag voortplanten en zelfs ook vaak wanneer het dier moet dood gaan (bij ziekte oid).

Het is zeker verkeerd als je het ethische aspect bekijkt. Wij bepalen voor de dieren en je moet die zin vooral zien in een neutraal aspect. Vind je de zin kloppen bij hoe wij ons moeten gedragen?
Moet A macht hebben over B, is de macht van A over B goed te keuren? Nee. Daarom niet ok. Want je kan moeilijk zeggen dat de ene keer dat A macht heeft over B wel goed te keuren is en als C macht heeft over D dan weer niet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 00:06
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 11-09-2005 @ 16:53 :
Per kat was het 300-400 dieren per jaar las ik eens. Nou laten we 300 nemen.

300 dieren in een gebied van de kat. Een gebied waar misschien nog 10 andere katten leven.
Dus 3000 vogels bijvoorbeeld de dupe. Kortom zit het binnen de mogelijkheden dat ze een populatie van aantal vogelsoorten in 1 klein gebied totaal kunnen uitroeien. Dank je wel kat... of beter gezegd... dank je wel mens. (...)
Een denkfout die vaker wordt gemaakt. De draagkracht van een (micro-)ecosysteem wordt namelijk zelden door één enkele factor bepaald, het is dus vrij sterk dat de hoeveelheid prooidieren voor meer dan, ik noem maar iets, 50% zou worden veroorzaakt door de hoeveelheid predators. Veel huismussen die gedood worden door katten bijv. zouden anders waarschijnlijk sterven door een gebrek aan voedsel, dat op zijn beurt weer wordt veroorzaakt door ZOWEL VERSTEDELIJKING ALS KLIMAATSCHOMMELINGEN, voordat ze zich voort zouden hebben kunnen planten.
Citaat:

De huismus is trouwens bedreigd. Merendeel door de verstedelijking. Maar andere factoren zijn toch katten en verkeer.
Fout, de belangrijkste andere factor is het klimaat. Daarna komt pas het verkeer en dáárna komen dan misschien de katten. Sterker nog: katten spelen vrijwel geen rol in het hele verhaal. Het feit dat jij in een huis woont, veel energie gebruikt en lawaai en licht maakt heeft waarschijnlijk veel meer invloed dan de aanwezigheid in jouw milieu van een hele kattenfamilie.

Het is schrijnend dat juist jij, een veganist, met zo'n argument op de proppen komt. Dit is namelijk een argument dat, vaak ten onrechte, wordt aangewend door plezierjagers om hun hobby te vergoelijken.

Jammer dat je er niet wat meer verstand van hebt, je blijft me verbazen.

Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 00:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 12-09-2005 @ 00:06 :
Een denkfout die vaker wordt gemaakt. De draagkracht van een (micro-)ecosysteem wordt namelijk zelden door één enkele factor bepaald, het is dus vrij sterk dat de hoeveelheid prooidieren voor meer dan, ik noem maar iets, 50% zou worden veroorzaakt door de hoeveelheid predators. Veel huismussen die gedood worden door katten bijv. zouden anders waarschijnlijk sterven door een gebrek aan voedsel, dat op zijn beurt weer wordt veroorzaakt door ZOWEL VERSTEDELIJKING ALS KLIMAATSCHOMMELINGEN, voordat ze zich voort zouden hebben kunnen planten.

Het is idd dat er vele factoren mee spelen, maar de invloed van katten is er toch wel degelijk. En of deze nou een grote of kleine invloed heeft (het voorbeeld was theoretisch) dat maakt niet uit voor het feit dat katten een geintegreerde invloed zijn binnen de gebieden dicht bij de huizen waar katten wonen.
En de katten vangen dieren die anders sterven van voedseltekort? En daarmee is het goed te praten? Ik vind dat een rare bewering eigenlijk als ik het goed begrepen heb.

Citaat:
Fout, de belangrijkste andere factor is het klimaat. Daarna komt pas het verkeer en dáárna komen dan misschien de katten. Sterker nog: katten spelen vrijwel geen rol in het hele verhaal. Het feit dat jij in een huis woont, veel energie gebruikt en lawaai en licht maakt heeft waarschijnlijk veel meer invloed dan de aanwezigheid in jouw milieu van een hele kattenfamilie.
Volgens vogelbescherming Nederland ligt de problemen met de huismus vooral in het feit van te kort aan nestplekken wat resultaat is van verstedelijking. Daarom beveelt met aan om plekken te creeren om ze te kunnen laten nestelen.
Klimaar speelt denk bij huismus geen grote rol, omdat deze in veel klimaten zit over de hele wereld. Die kunnen vrij goed overleven lijkt me. We hebben geen hele strenge winters gehad afgelopen tijd dus daar lijkt me niet een probleem te zitten.
En als je een bron hebt wat anders zegt dan zie ik die graag. Dan kan ik dat in mijn hoofd veranderen

Citaat:
Het is schrijnend dat juist jij, een veganist, met zo'n argument op de proppen komt. Dit is namelijk een argument dat, vaak ten onrechte, wordt aangewend door plezierjagers om hun hobby te vergoelijken.
Wat is een argument van jagers? Dat begrijp ik nl. niet uit je reactie. Dat van verstedelijking? dat lijkt me geen echt argument van een plezierjager. Je doelt denk op dat een jager vind dat er gejaagd moet worden omdat er teveel dieren komen in een kleiner wordend gebied door verstedelijking? Dat is een heel anders iets dan ik aangeef.

Per vogel is het overigens veelal anders wat de belangrijkste invloedsfactor is.

Citaat:
Jammer dat je er niet wat meer verstand van hebt, je blijft me verbazen.
Ik heb veel verstand. Maar ik weet natuurlijk niet alles. Dus als je info hebt die mijn kennis kan bijspijkeren dan sta ik daar altijd voor open.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 10:25
juno
Avatar van juno
juno is offline
Vossen eten ook vogeltjes. En roofvogels en marters ook. En ze eten ook konijntjes en muizen.

Allemaal uitroeien dan maar?

(Dat doen jagers namelijk. En daarna gaan ze op konijnen jagen, omdat er teveel konijnen zijn. )
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 13:44
cagie
Avatar van cagie
cagie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 11-09-2005 @ 21:09 :
Ik hou al niet van katten, dus no-way dat ik een kat neem, al helemaal niet omdat dat zou moeten om de kat van de buren uit mijn tuin te houden, dan toch maar de buks
Kortom omdat jij last heb van een kat moet hij maar dood? Dat slaat toch nergens op. Als het zo zou werken zou ik ook mijn buurjongetje dood moeten schieten omdat hij overlast veroorzaakt en zijn ouders daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 14:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
cagie schreef op 13-09-2005 @ 13:44 :
Kortom omdat jij last heb van een kat moet hij maar dood? Dat slaat toch nergens op. Als het zo zou werken zou ik ook mijn buurjongetje dood moeten schieten omdat hij overlast veroorzaakt en zijn ouders daar geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Lees eerst mijn andere posts voor je domme opmerkingen maakt
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-09-2005 @ 14:38 :
Lees eerst mijn andere posts voor je domme opmerkingen maakt
Je zegt anders niets nieuws en blijft erop hameren dat als iets of iemand voor overlast zorgt bij jou en degene die verantwoordelijkheid daarover dragen er niets aan doen, dat jij vindt dat je het recht hebt om dat dan zelf op te lossen door het voor eeuwig te begraven. Dus niets geen domme opmerking, er wordt alleen herhaald wat jij zelf zegt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 13-09-2005 @ 18:17 :
Je zegt anders niets nieuws en blijft erop hameren dat als iets of iemand voor overlast zorgt bij jou en degene die verantwoordelijkheid daarover dragen er niets aan doen, dat jij vindt dat je het recht hebt om dat dan zelf op te lossen door het voor eeuwig te begraven. Dus niets geen domme opmerking, er wordt alleen herhaald wat jij zelf zegt.
Lees jij ook maar eens wat beter dan

Ik zei dus dat ik was wezen klagen bij mijn buren, dat die mij gewoon uitlachten, zeiden dat dat hun probleem niet was en de deur in mijn gezicht gewoon dicht gooiden.
Daaruit concludeer ik dus dat het mijn probleem is en als dat zo is heb ik inderdaad het recht mijn probleem op te lossen, op welke manier dan ook.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:38
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-09-2005 @ 18:30 :
Lees jij ook maar eens wat beter dan

Ik zei dus dat ik was wezen klagen bij mijn buren, dat die mij gewoon uitlachten, zeiden dat dat hun probleem niet was en de deur in mijn gezicht gewoon dicht gooiden.
Daaruit concludeer ik dus dat het mijn probleem is en als dat zo is heb ik inderdaad het recht mijn probleem op te lossen, op welke manier dan ook.
dat is precies wat ik zeg dat jij zegt. Het maakt niet uit hoe de eigenaar de verantwoordelijkheid niet neemt, gaat erom dat ie het niet doet of niet kan en jij daarom het recht denkt te hebben om het dier af te knallen die er niets aan kan doen. Als mijn buren een baby hebben, dat kind begint te janken, ik lig de halve nacht wakker, ik klop daar aan om te vragen of ma dat kind niet wat stil kan houden omdat ik wil slapen, maar pa en moe zeggen dat het ze niet lukt omdat dat kind gewoon niet ophoudt, dan komt dat in principe op hetzelfde neer. Ik ervaar overlast door mensen die iets in huis hebben wat lawaai maakt en die mensen hebben dat niet in de hand, ze zijn wel verantwoordelijk. Zelfde principe. Dat geeft mij desondanks niet het recht om een shotgun te pakken en dat kind neer te schieten. Dat geeft mij het recht om oordoppen te kopen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sommige mensen kunnen niet accepteren dat er zaken zijn in de wereld waar zij overlast van ervaren en waar ze niets tegen mogen doen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:05
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 13-09-2005 @ 18:30 :
Lees jij ook maar eens wat beter dan

Ik zei dus dat ik was wezen klagen bij mijn buren, dat die mij gewoon uitlachten, zeiden dat dat hun probleem niet was en de deur in mijn gezicht gewoon dicht gooiden.
Daaruit concludeer ik dus dat het mijn probleem is en als dat zo is heb ik inderdaad het recht mijn probleem op te lossen, op welke manier dan ook.
En daaruit concludeer ik dat je in een niet al te gezellige buurt woont en dat dat niet de schuld van de kat is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 13-09-2005 @ 19:05 :
En daaruit concludeer ik dat je in een niet al te gezellige buurt woont en dat dat niet de schuld van de kat is.
Is ook zeker zo, maar als het baasje de verantwoordelijkheid niet neemt en beweert dat het mijn probleem is mag ik dat op mijn manier oplossen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 20:50 :
Het beste middel om een vreemde kat uit de tuin te houden, is zelf een kat nemen. Die accepteert geen indringers.
Of een hond nemen.

Overigens snap ik wel dat mensen last hebben van katten die buiten lopen. Ik zou het ook niet leuk vinden als de katten uit de buurt mijn tuin onder poepen. Alleen moet je dan niet de kat straffen, maar het baasje. Die kat kiest er echt niet bewust voor om in de tuin van zijn buurman een behoefte te doen, om zijn buurman te pesten.

Dus MTpower, als de kat de volgende keer weer in jullie tuin heeft gepoept, ga dan niet de kat straffen, maar raap het drolletje op met een schep en gooit het door de brievenbus van de eigenaar. Normaal kun eerst altijd even netjes een klacht indienen, maar de manier hoe die eigenaar bij jou in de buurt met het probleem omgaat is zo acosiaal, dat hij/zij gewoon niet beter verdient.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-09-2005 @ 12:36 :
Of een hond nemen.

Overigens snap ik wel dat mensen last hebben van katten die buiten lopen. Ik zou het ook niet leuk vinden als de katten uit de buurt mijn tuin onder poepen. Alleen moet je dan niet de kat straffen, maar het baasje. Die kat kiest er echt niet bewust voor om in de tuin van zijn buurman een behoefte te doen, om zijn buurman te pesten.

Dus MTpower, als de kat de volgende keer weer in jullie tuin heeft gepoept, ga dan niet de kat straffen, maar raap het drolletje op met een schep en gooit het door de brievenbus van de eigenaar. Normaal kun eerst altijd even netjes een klacht indienen, maar de manier hoe die eigenaar bij jou in de buurt met het probleem omgaat is zo acosiaal, dat hij/zij gewoon niet beter verdient.
Ik gooi het altijd over de schutting tegen de ramen aan
Mensen hier in de buurt durven mij op dat soort dingen nooit aan te spreken, altijd meteen politie aan de deur... opzich jammer, ik zou graag de confrontatie aangaan namelijk

Maar ik moet je zeggen, na een aantal weken met drollen gesmeten te hebben zou ik liever dat kattenlijkje over de schutting de tuin in sodemieteren
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 16:04
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 14-09-2005 @ 12:47 :
Ik gooi het altijd over de schutting tegen de ramen aan
Mensen hier in de buurt durven mij op dat soort dingen nooit aan te spreken, altijd meteen politie aan de deur... opzich jammer, ik zou graag de confrontatie aangaan namelijk

Maar ik moet je zeggen, na een aantal weken met drollen gesmeten te hebben zou ik liever dat kattenlijkje over de schutting de tuin in sodemieteren
Ik zou er 100 euro voor geven dat jij die kat (zonder vangkooi) nooit te pakken krijgt. En dan nog katten vermoorden is niet de manier om aan je doel te komen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-09-2005 @ 18:49 :
Sommige mensen kunnen niet accepteren dat er zaken zijn in de wereld waar zij overlast van ervaren en waar ze niets tegen mogen doen.
dat beslis jij niet, of ik wat mag doen aan de overlast van jouw kat. Als ik er last van heb, en jij weigert mee te denken over een oplossing, is het leed geleden, en dan had je in eerste plaats maar wat meegaander kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 21:22
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Sommige mensen kunnen ook echt alleen naar de nadelen van katten kijken, maar ze hebben ook voordelen:

- Onze kat wordt al 15 jaar hier in de buurt geaccepteerd omdat hij de steenmarters hier weghoudt uit de auto's. En ik weet zeker dat veel mensen hun auto belangrijker vinden dan hun tuin.
- Ze houden de andere roofdieren uit de buurt weg (ook roofvogels die jou konijntje willen opeten).
- Ze houden vogels weg die van jou zelf geteelt fruit willen eten (zoals bramen, aardbeien etc.)
- En ze zijn gewoon ontzettend lief
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 21:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 15-09-2005 @ 21:22 :
Sommige mensen kunnen ook echt alleen naar de nadelen van katten kijken, maar ze hebben ook voordelen:

- Onze kat wordt al 15 jaar hier in de buurt geaccepteerd omdat hij de steenmarters hier weghoudt uit de auto's. En ik weet zeker dat veel mensen hun auto belangrijker vinden dan hun tuin.
- Ze houden de andere roofdieren uit de buurt weg (ook roofvogels die jou konijntje willen opeten).
- Ze houden vogels weg die van jou zelf geteelt fruit willen eten (zoals bramen, aardbeien etc.)
- En ze zijn gewoon ontzettend lief
Hier hebben we geen steenmarters.

We hebben geen konijn in de tuin.

We hebben netten gespannen tegen die vogels, die die klote katten dus iedere keer slopen!!!

Lief vind ik ze ook zeker niet.


Dus al die punten gaan hier niet op
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 07:08
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2005 @ 21:51 :
Hier hebben we geen steenmarters.

We hebben geen konijn in de tuin.

We hebben netten gespannen tegen die vogels, die die klote katten dus iedere keer slopen!!!

Lief vind ik ze ook zeker niet.


Dus al die punten gaan hier niet op
idem+ we hebben geen auto
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 07:58
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-09-2005 @ 21:51 :
Hier hebben we geen steenmarters.
Omdat er katten zitten
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 11:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-09-2005 @ 07:58 :
Omdat er katten zitten
Anders hadden we ze ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:26
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-09-2005 @ 11:25 :
Anders hadden we ze ook niet
Dat zou ik maar niet te snel zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 19:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 16-09-2005 @ 14:26 :
Dat zou ik maar niet te snel zeggen
Ik zou ook niet te snel zeggen dat die katten er voor zorgen, weet je nooit
Het kan ook aan de bebouwing liggen, of aan al het lawaai hier
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 14:58
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Een keer een emmer met water over die kat heengooien. Succes gegarandeerd! Heb je er nooit meer last van.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 17:14
Verwijderd
Heel raar, maar ik heb hem sinds dat hij in dat hok was gekomen.. niet meer in de tuin gezien. Terwijl hij er eerst heel regelmatig kwam
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 09-09-2005 @ 18:08 :
Omdat Nederland hypocriet is, daarbij een hond eventueel gevaarlijker is voor mensen en honden tegenwoordig amper nog opgevoed worden. Dáárom moeten de meeste honden aangelijnd, omdat ze simpelweg voor geen meter luisteren, agressief gemaakt worden door het stoere baasje en/of andere honden lastig vallen.
Honden worden aangelijnd omdat ze niet sluipen. Probeer een kat maar eens aan te lijnen; hij zit binnen no time helemaal verstrikt in struiken, draad, bomen en andere ongein.
(Ons hondje is overigens niet aangelijnd omdat hij onopgevoed is of andere honden lastig valt, maar gewoon omdat hij, als hij schrikt, soms domweg wegrent. Dat kan gewoon niet langs een drukke weg).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.