Oud 11-09-2017, 20:27
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Hoi allemaal,

Ik woon sinds kort "op kamers". Ik heb een soort van begeleid wonen (alleen dan gewoon op kamers met 3 anderen en wanneer je vragen hebt of ergens mee zit kun je bij de buren, oftewel de verhuurders een huis verderop langs gaan). Nu zit het zo, er staat een router beneden in de meterkast, ik zit boven op de 1e etage en heb een wifi stick adapter (Develo Wifi Stick) omdat er in mijn pc zelf geen wifi adapter zit (zelf samengesteld had hem alleen gebouwd op basis van een LAN verbdinding omdat ik die voorheen altijd had...).

Nu is er dus in het hele huis geen mogelijkheid tot een LAN aansluiting blijkt.. op mijn kamer dus ook niet. Wifi is erg traag boven, behalve op mijn telefoon, dan is ie wel goed snel ook met YouTube bijv. Mijn PC heeft soms wel redelijke wifi maar soms ook totaal niet en dan kan ik niet eens dus op dit forum bijv. Simpele site als google openen duurt dan iets van 1 min. voordat deze volledig geladen is en soms zelfs heel vaak timeouts.

Dit kan ik totaal niet hebben voor mijn werk als programmeur!! haha...

Dusss.. aangezien ik programmeur ben en niet echt een netwerkbeheerder een vraag hoe ik toch snel internet boven kan hebben? Het liefste maak ik gebruik van een LAN kabel, alleen de verhuurders vinden het niet goed een LAN kabel te leggen omdat ik hier maar tijdelijk woon, ook willen ze niet deze netjes wegwerken langs een trap naar boven en tegen de plinten want dat vinden ze lelijk.. Was mijn liefste optie, want dan heb ik een stabielere verbinding dan nu. Power over LAN lijkt me ook geen strak plan, heb gelezen dat je dan geen betrouwbaarheid hebt en ook op dezelfde stroomgroep moet zitten e.d. en als er dan een magnetron of stofzuiger aangaat dat de LAN over het lichtnet verstoort. Die optie valt dus ook af..

Dan hebben we nog de Wifi extender/range extender, boven op de overloop is er geen stopcontact, die zit alleen op mijn kamer. Als mijn PC op mijn kamer al een trage verbinding heeft vraag ik mij af of een wifi versterker op mijn kamer plaatsen dan ook wel enig nut zal hebben..? Blijkt dat deze extenders ook de snelheid halveren, dus lijkt me nog een slechter idee..

Gekke is dat ik nu bijv wel op internet kan (al haal ik snelheden van 14mb/s wat voor mij heeeel weinig is natuurlijk, ik ben snelheden over wifi van op zijn minst 100mb/s gewend.. en aangezien ik ook remote desktop e.d. moet kunnen doen gaat dat niet goed op een trage verbinding..).

PC verplaatsen is ook geen optie, ik moet mijn werk vanuit mijn kamer kunnen doen.

Zijn er nog andere mogelijkheden voor het versterken van de wifi of een LAN verbinding krijgen zonder dat dit teveel werk kost? Er moet geen kabel getrokken worden, geen gaten geboord worden e.d. en geen wijzigingen worden gemaakt aan het huis, alles moet zijn zoals het nu is als ik vertrek. Ik stelde zelf voor de kabel dan netjes langs de plinten en langs de trap te drukken met zelfklevende bevestigingsclips (aangezien ze geen clips met schroeven willen want dan moet er geboord worden en dat mag niet van de huisbaas van onze verhuurders). Hoe kan dit het beste opgelost worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2017, 20:55
Verwijderd
Een echte programmeur moet toch niet zoveel moeite hebben met het troubleshooten van een netwerkverbinding?

Signaalsterkte heb je al gemeten? Met een hoge kwaliteit telefoon en bijbehorende app? Reviews gekeken over je wifi-stick? Ik heb zelden een huis meegemaakt dat met een klein beetje investeren in de apparatuur nog slechte wifi had. En router en wifi scheiden is ook verstandig. Wordt er nu gebruik gemaakt van de wifi/modem/router van de provider? Koop iets beters.

Maar ik vermoed dat je wifi-stick gewoon echt bagger is. Koop een wifi-pci express kaart met drie antennes voor een paar tientjes. Liefst iets wat 802.11ac ondersteunt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 20:57
Verwijderd
Je maakt zeker websites in drupal ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 21:36
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Ik ben opgeleid tot applicatie ontwikkelaar en niet tot netwerkbeheerder dus enige kennis die ik er dan van zou moeten hebben is research op het internet. Ik programmeer in C#, SQL, ASP.NET MVC 5, Razor script etc... Websites worden beheerd door de klant in Umbraco...

On topic: Speed test levert bijv. een 3mb/s download snelheid op. Misschien ligt het ook aan het internetabonnement van de verhuurders, dat die sowieso al traag is. En als ze dan met zn allen beneden streamen tjaa.. Nu doet ie het wel redelijk maar ik denk toch niet dat ik hier ff een bestand van 3gb in een half uur/uur kan downloaden op mijn kamer, dat zou wel zo'n dikke halve dag worden met deze snelheid.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2017, 21:47
Verwijderd
Ja maar het zijn gewoon bitjes en bytjes, zo complex is het allemaal niet. Als je jezelf nieuwe dingen van een nieuwe (versie van) compiler of taal kan leren dan lijkt me dit eenvoudig.

SQL is geen programmeertaal... Maar okay, dan moet dit een eitje voor je zijn. Sluit meuk uit, doe alsof je aan het debuggen bent. Identificeer alle componenten die van invloed kunnen zijn. Meten is weten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2017, 07:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
WiFi adapter in je pc zetten? Die losse sticks zijn in mijn ervaring echt pure ellende Of een losse kabel die je opruimt als je hem niet gebruikt (je mag hem immers niet bevestigen en als die kabel er altijd ligt gaan er ongetwijfeld mensen over vallen - letterlijk of figuurlijk).

Als het internet abonnement van de beheerders sowieso niet toereikend is zou je natuurlijk ook daar eens over in gesprek kunnen gaan met je huisgenoten en verhuurder. Wie weet wat er (tegen enige meerprijs) te regelen valt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-09-2017, 10:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik zou toch een paar tientjes uitgeven aan (fatsoenlijke tweedehands) powerline adapters, om te zien of het werkt. Het is nogal hit or miss, maar in dit geval had ik het de gok waard gevonden.

Voor de rest; wat deadlock zegt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Software & Hardware Nieuw netwerk ---> bij vlagen traag internet
Verwijderd
10 21-06-2010 15:54
Algemene schoolzaken Delft <-> Twente
Verwijderd
103 31-07-2005 17:44
De Kantine Hoe zit je droomhuis eruit?
minatjuh
77 16-04-2004 21:01
Liefde & Relatie afstand
xxx_anouk_xxx
17 01-05-2002 23:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.