Oud 09-11-2011, 20:37
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Ja, ik ben verliefd op een jongen die in de tweede zit. Ik zelf zit in de derde.
Ik ken hem niet echt goed, en moet dus een praatje maken om hem beter te leren kennen, maar dat is hetgene dat ik niet durf. Ik durf niet met hem te praten...

Ik heb hem op hyves, facebook en msn. Maar hij is echt heel weinig online en op msn zelfs nooit...
Natuurlijk al gereageerd op zijn profiel foto .

Nu was mijn vraag, hebben jullie enige tips voor mij? Ik durf dus niet te praten, gewoon omdat ik weet wat ik dan doe: Ik word ontzettend rood, ga domme dingen zeggen en superzenuwachtig zitten lachen, ja ik ken mezelf een beetje...

(Ook is er nu een meisje, die vorig jaar bij mij in de klas zat, een beetje met hem bezig, hij reageert daar niet echt op. Ik denk dat hij haar niet erg ziet staan... laten we hopen in ieder geval )

Laatst gewijzigd op 18-11-2011 om 15:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2011, 20:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Je durft niet met hem te praten, zeg je. En je hebt hem op Facebook/hyves. Oplossing: spreek hem aan op Facebook/hyves.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 00:21
SayWhat
SayWhat is offline
Inderdaad, praat via facebook en hyves. Wat je mag weten is dat hij niets voor niets achter jouw aan liep, dat betekent dat hij je ergens waarschijnlijk wel ziet zitten! Haal de schroom van je af en heb de ballen om het hem te vertellen! Ben benieuwd of je stappen onderneemt...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 12:52
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Inderdaad, praat via facebook en hyves. Wat je mag weten is dat hij niets voor niets achter jouw aan liep, dat betekent dat hij je ergens waarschijnlijk wel ziet zitten! Haal de schroom van je af en heb de borsten om het hem te vertellen! Ben benieuwd of je stappen onderneemt...
Idd, als je hem gewoon mee vraagt iets samen te doen zegt hij vast ja. Dan kun je hem beter leren kennen en wie weet
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 13:56
LouBega
Avatar van LouBega
LouBega is offline
Citaat:
Idd, als je hem gewoon mee vraagt iets samen te doen zegt hij vast ja. Dan kun je hem beter leren kennen en wie weet
Vaak is de stap om 'iemand gewoon mee te vragen' vaak te groot, als je al moeite hebt met het aanspreken. Een goede optie zou inderdaad kunnen zijn wat SayWhat al zei; Probeer eerst digitaal contact te maken. Via digitiaal contact, denk aan hyves, facebook etc., is het vaak makkelijker om te beginnen met een gesprek. Verder kun je ook rustig nadenken over wat je hem wil vragen.

De eerste contactlegging is meestal het moeilijkst, maar zodra je deze hebt gelegd zul je zien dat de rest vanzelf zal gaan!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 19:42
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Citaat:
Vaak is de stap om 'iemand gewoon mee te vragen' vaak te groot, als je al moeite hebt met het aanspreken. Een goede optie zou inderdaad kunnen zijn wat SayWhat al zei; Probeer eerst digitaal contact te maken. Via digitiaal contact, denk aan hyves, facebook etc., is het vaak makkelijker om te beginnen met een gesprek. Verder kun je ook rustig nadenken over wat je hem wil vragen.

De eerste contactlegging is meestal het moeilijkst, maar zodra je deze hebt gelegd zul je zien dat de rest vanzelf zal gaan!
De jongen zit ook niet vaak op facebook en hyves. Ik zie hem af en toe online, dan kijk ik op zijn profiel en staat hij weer offline. Op Hyves is hij altijd online, maar een vriendin van mij (zit bij hem in de klas) praatte een keer tegen hem, toen praatte hij ook al niet terug, dus ik neem aan dat hij dan niet achter zijn computer zit.

Toch heel erg bedankt voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 20:31
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Sommige telefoons zorgen ervoor dat het lijkt of dat je altijd online bent. Dus dat zou best wel eens kunnen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 21:14
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Ja, zoiets had ik me ook bedacht haha
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 22:29
LouBega
Avatar van LouBega
LouBega is offline
Je kunt altijd een reactie onder een foto van hem zetten, zo zet je jezelf toch een beetje in de schijnwerpers. Als je denkt dat het je met digitaal contact niet gaat lukken, probeer dan om ervoor te zorgen dat je contact kunt leggen in de kantine bijvoorbeeld. Begin gewoon met een keer gedag zeggen, pak het niet gelijk groots aan. Dit kan soms nogal opdringerig overkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 07:30
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Onder zijn foto heb ik een reactie gezet: mooi. Tussen alle andere meiden die alleen maar: Hot, of lekker kunnen zeggen... Ik vond mooi wel iets leuker klinken... Digitaal gaat inderdaad niet lukken, dus ik zal vandaag eens kijken of ik hoi kan zeggen in de kantine, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 08:06
Noctiluca
Noctiluca is offline
Gewoon altijd als je hem op school tegenkomt in de gangen hem begroeten met een lach en een 'hai'.. dan laat je in ieder geval merken dat je hem opmerkt. Ik heb eenzelfde situatie gehad, maar dan met een jongen die twee klassen hoger zat. Ik ben gewoon begonnen met hem ook altijd begroeten, en na een tijdje gingen de 'hai's over in korte gesprekjes, en zo praatten we steeds vaker.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 11:17
SayWhat
SayWhat is offline
Altijd vrolijk lachen als hij langs loopt, dan laat je eigenlijk zien dat je hem graag wilt zien!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:21
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Hij kijkt al 2 dagen niet meer naar mij. Ja soms heel af en toe, maar dan kijkt hij snel weer weg. Ik durf hem niet zo aan te kijken terwijl ik me altijd voorneem om te lachen...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je hem niet eens durft aan te kijken zit er weinig toekomst voor jullie in, denk ik. Probeer het gewoon eens, wat is nou het ergste dat je kan gebeuren?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:36
Merible
Avatar van Merible
Merible is offline
Citaat:
Als je hem niet eens durft aan te kijken zit er weinig toekomst voor jullie in, denk ik. Probeer het gewoon eens, wat is nou het ergste dat je kan gebeuren?
dat hij kortaf reageert
maar dat zou hij denk ik niet doen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 16:50
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
@Cherry Springs: Ik ben bang dat ik mijzelf voor paal zet als ik een praatje begin, ik weet niks te zeggen, ik hoef hem niet echt iets te vragen ofzo, ik word echt heel snel rood enzo... En zijn vrienden zijn niet echt de leukste vind ik, maar die kijken mij ook de hele tijd aan. Dus tegenover hen schaam ik me eigenlijk ook wel.

Vandaag had ik pauze. En hij zat naast een jongen die ik ken, nja niet persoonlijk maar wel gewoon herkennen. En toen de pauze was afgelopen liep ik naar de kluisjes. Die jongen die ik "ken" stond daar. En ik ging met mijn vriendin gewoon over de jongen die ik leuk vind praten. Die jongen keek mij aan, moest lachen en liep daarna weg... niet uitlachen maar gewoon lachen... wat zou hij bedoelen? (Hij is niet het type jongen dat je even vriendelijk aankijkt zegmaar)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 17:32
Noctiluca
Noctiluca is offline
Ik denk dat je moet ophouden met achter elke blik of lach of zucht of knik van wie dan ook iets te zoeken.. Als je hem leuk vindt moet je daar werk van maken, daar heeft niemand iets mee te maken behalve jij!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 03:40
Mark1991
Avatar van Mark1991
Mark1991 is offline
Ja precies en je hoeft je ook echt niet aan 1 iemand vast te klemmen
__________________
Ik verdien veel geld op internet! : http://www.euroclix.nl/index?SRef=xwZG2vV7kfcVAScQ
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2011, 09:43
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou zeggen, trek je er niets van aan wat die ene jongen die zomaar naar je lachte en wegliep.

Ik begrijp heel goed dat je het eng vindt, maar het wordt nooit iets als je je niet over die angst heenzet en gewoon alsnog een praatje met hem maakt. Als je echt nergens de moed daarvoor kunt vinden dan denk ik dat je die jongen maar gewoon moet laten zitten. Je kunt ook weer niet gaan zitten wachten tot hij besluit dat hij jou leuk vindt ofzoiets. Bovendien, als je nog nooit een praatje met hem hebt gemaakt en hem nauwelijks echt durft aan te kijken kun je toch ook niet echt een gefundeerde reden hebben om hem leuk te vinden behalve zijn uiterlijk/uitstraling en wat hij op zijn facebook/hyves zet?

Ik denk dat er heel veel meisjes zijn die net als jij 'verliefd' worden op een jongen op school waar ze nog nooit echt mee gepraat hebben. Ik ook. Als ik je vanuit dat idee advies mag geven zou ik zeggen dat dit gewoon niet de juiste jongen voor je is en je het beter kan laten gaan en vooruit kijken naar een andere jongen die jou ook leuk vindt en die je wel durft te benaderen. Daar heb je namelijk meer aan dan dit.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 10:16
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Ik bedoelde niet dat die jongen die zomaar even lachte mij leuk zou vinden. Ik denk daar niks achter, ik dacht alleen. Omdat ik de naam van die jongen aan aantal keer wel zei, en aangezien die jongen die naar mij lachtte bevriend met hem is, dacht ik misschien dat hij het grappig vond ofzo dat ik hem leuk vond. Maar die gedachte kan ik moeilijk uitleggen.

Ik denk sowieso al dat ik deze jongen moet laten gaan.
Toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 19:22
Noctiluca
Noctiluca is offline
Citaat:
Ik bedoelde niet dat die jongen die zomaar even lachte mij leuk zou vinden. Ik denk daar niks achter, ik dacht alleen. Omdat ik de naam van die jongen aan aantal keer wel zei, en aangezien die jongen die naar mij lachtte bevriend met hem is, dacht ik misschien dat hij het grappig vond ofzo dat ik hem leuk vond. Maar die gedachte kan ik moeilijk uitleggen.

Ik denk sowieso al dat ik deze jongen moet laten gaan.
Toch bedankt.
Ik bedoelde ook niet dat jij dat bedoelde Ik bedoel gewoon: je hebt er niets aan achter alles iets te zoeken. Dus ook niet achter de lach van een andere jongen als je het over die jongen die je leuk vindt hebt. Het enige waar je iets aan hebt is als je met de jongen die je leuk vindt gaat praten, dat was mijn punt. Als je dat niet durft dan houdt het op, maar heb gewoon wat lef en doe het want wat heb je nou in hemelsnaam te verliezen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 12:27
LouBega
Avatar van LouBega
LouBega is offline
Ik snap je standpunt dat je je veel aantrekt van zijn vrienden. Dit zijn de jongens waar hij veel mee omgaat en zal hiermee waarschijnlijk ook over jou hebben. De punten die je hebt opgemerkt (Snel wegkijken, zijn vrienden die jou aankijken, wanneer je over hem praat dat zijn vriend dit opmerkt), zijn naar mijn mening geen slechte punten hoor. Dat zijn vrienden jou ook opmerken betekent in principe alleen maar dat hij het dus over jou heeft gehad en het je dus gelukt is om jezelf in de schijnwerpers te zetten! Al een hele stap! Ik denk dat als je zo doorgaat, hij vanzelf ook stappen zal ondernemen. Laat me even weten hoe het gaat en misschien dat ik je nog verdere tips kan geven!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 13:21
SayWhat
SayWhat is offline
Deze dingetjes die je opmerkt bij die jongen, zijn inderdaad juist dingen die je doet, wanneer je iemand leuk vind en echt gevoelens voor diegene hebt. Ben wel benieuwd naar je vervolg stappen, ik kan je ook nog wel verder helpen, pm me maar anders....

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 21:34
Verwijderd
Je kan op MSN, facebook of hyves beginnen met : heey schatje;p bijvoorbeeld en als hij dan zoiets terug zegt is het raak, op die manier kun je best ver gaan in een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 07:36
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Je kan op MSN, facebook of hyves beginnen met : heey schatje;p bijvoorbeeld en als hij dan zoiets terug zegt is het raak, op die manier kun je best ver gaan in een gesprek.
Als je zo al begint, dan kun je het gelijk al vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2011, 08:59
TheHitch
TheHitch is offline
Neem maar een keer een initiatief en als hij er niet op ingaat. Dan weet je beter hoie het zit.

Greetz TheHitch
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 11:56
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als je zo al begint, dan kun je het gelijk al vergeten
Je overschat de jeugd van tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 12:58
EZBlade
Avatar van EZBlade
EZBlade is offline
Citaat:
Je overschat de jeugd van tegenwoordig.
Haha ja duidelijk. Bij mij zou je in ieder geval al niet echt meer een kans maken
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 12:59
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Haha ja duidelijk. Bij mij zou je in ieder geval al niet echt meer een kans maken
Ja, bij mij ook niet. Ik heb sowieso al een hekel aan het woord "schatje" en al helemaal als het iemand is die ik amper ken. Ik vind het zo beledigend.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 00:20
SayWhat
SayWhat is offline
Is het al een gesloten boek Dipsaus?? Zou je wat van hem willen probeer nogmaals via social media in contact te komen... Always keep smiling!

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:19
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Sorry, vergat online te komen haha :$ SayWhat en LouBega bedankt
Het is nog geen gesloten boek Ik heb nog geen contact, maar ik merk dat hij echt best veel naar mij kijkt.
Nu is er weer een probleem, een meisje, waarbij ik vorig jaar in de klas zat, (ze heeft echt met iedereen verkering onderhand...) is nu met hém bezig. Hij reageert er niet echt op, ik denk ook dat hij nog niet echt met meiden bezig is. Maar misschien betekend het ook niks...

Ik had tegenover hem les vandaag, en onze beide klassen moesten wachten op onze leraren die later kwamen, dus stonden onze klassen nog op de gang. Ik keek vrij veel naar hem maar op een gegeven moment begon ik te merken dat hij wel terug begon te kijken enzo, zijn vrienden vragen in ieder geval al veel aandacht... ik denk dat ze mij wel hebben opgemerkt ja
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:42
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je te lang wacht, heb je kans dat een ander je voor is. dan kun je je toch maar beter even over dat enge heenzetten en gewoon iets tegen hem zeggen? wat kan daar nou mis mee gaan?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:43
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Niets kan mis gaan, het is alleen dat als hij mij helemaal niks vind, ik me dan echt doodschaam, niet tegenover hem maar tegenover die vrienden omdat zijn vrienden nogal raar zijn :$
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:51
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ja ehhh nou en? je gaat toch niet meteen voor hem op je knieën? als jij iets neutraals zegt, gaan die vrienden jou toch niet afzeiken? misschien is ie net zo raar als zijn vrienden, daar kun je maar beter snel achter komen als je niks doet, gebeurt er ook niks. lekker veilig want je wordt niet afgewezen. maar als je 'niks' genoeg had gevonden, had je dit topic niet geopend lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:55
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Klopt, klopt helemaal, maar wat moet ik dan zeggen? ik weet niks, ik heb geen vragen aan hem en zomaar over iets beginnen dat wordt dan een gesprek dat uiteindelijk stil valt, en gered wordt door de bel...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 14:59
Verwijderd
Je kunt héél wat dingen van tevoren bedenken als je die allemaal hebt gehad en het gesprek loopt nóg niet, dan zijn jullie gewoon niet heel erg chatty samen en kun je ook je conclusies trekken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2011, 15:02
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Ja. Ik denk dat hij trouwens ook best verlegen is. Misschien kan ik gewoon eens met mijn vriendin op hem afstappen, en dan met zn alle een praatje maken, maar wel zo dat ik hem ook een beetje leer kennen enzo... of is dat niet echt een goede techniek?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 15:05
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
wat iemand al eerder zei: begin dan gewoon met 'hoi' zeggen als je hem tegenkomt. als je dat doet, voelt het vast minder raar om hem iets te vragen als je bij hem in de buurt staat. zoasl wat je net beschreef, je had bijvoorbeeld kunnen vragen wat voor les hij straks heeft. gaat helemaal nergens over, maar je heb tenminste íets gezegd dat het begin van een gesprekje kan zijn. en dat hoef jij niet in je eentje op gang te houden, hij zegt ook dingen terug he
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 15:07
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Ja. Ik denk dat hij trouwens ook best verlegen is. Misschien kan ik gewoon eens met mijn vriendin op hem afstappen, en dan met zn alle een praatje maken, maar wel zo dat ik hem ook een beetje leer kennen enzo... of is dat niet echt een goede techniek?
het maakt niet uit wat je doet, als je maar met hem in contact komt want dat is wat je wil als je dit wel durft, zou ik dat gewoon doen. want daarna is het niet meer eng om iets tegen hem te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2011, 15:09
Dipsaaus
Dipsaaus is offline
Citaat:
wat iemand al eerder zei: begin dan gewoon met 'hoi' zeggen als je hem tegenkomt. als je dat doet, voelt het vast minder raar om hem iets te vragen als je bij hem in de buurt staat. zoasl wat je net beschreef, je had bijvoorbeeld kunnen vragen wat voor les hij straks heeft. gaat helemaal nergens over, maar je heb tenminste íets gezegd dat het begin van een gesprekje kan zijn. en dat hoef jij niet in je eentje op gang te houden, hij zegt ook dingen terug he
Haha ohja, ik was dat even vergeten dat hij ook nog dingen terugzegt inderdaad haha
Ja dan zal ik daar eens mee beginnen. Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie vind hij mij leuk?
katnisseverdeen
11 29-04-2013 12:46
Liefde & Relatie Het grote 'Vindt hij/zij me leuk?' topic
x-spekkie-x
442 15-11-2012 23:40
Liefde & Relatie Wil hij me wel?
Gezeligemeid
50 25-06-2005 16:50
Liefde & Relatie Wat moet ik er mee?
Pitousje
3 02-06-2003 18:12
Liefde & Relatie vreemde situatie tss mij en m'n ex
freaky me
3 30-10-2002 12:04
Liefde & Relatie Ik weet niet of ik hem nog leuk vind!
abygail
3 02-03-2002 00:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.