Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2015, 22:34
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Ik heb laatst met een schoolactiviteit een docent beter leren kennen, hij is 23 en ik 16. Ik heb geen les van hem. Sinds die activiteit heb ik een weekje contact met hem gehad over FaceBook en het was ontzettend gezellig daar en we praatten over van alles en nog wat. Het leek net alsof we al hele goede vrienden waren: we maakten allebei flauwe grapjes en ik sprak m aan met je en zijn voornaam.

Daarnaast ben ik ook in 2 tussenuren voor een klaslokaal gaan zitten waar hij les gaf. Voordat de eerste les begon was ik naar hem toegelopen om even wat te vragen, niks ergs aan, maar tijdens die les viel het me heel erg op dat hij zo af en toe mijn kant op keek.. En als we elkaar aankeken, glimlachte hij mijn kant op.
Bij de tweede keer was dit precies hetzelfde geval, alleen liep ik niet aan het begin van de les naar hem toe, maar zag hij mij zitten. In die les werd er door zijn klas naar mij gestaard, omdat er werd gezegt dat de crush van die docent 'achter mij zat of liep'. Ook in deze les keek hij vaak naar buiten. En elke keer als we elkaar voorbij liepen op de gangen zei hij 'hoi', glimlachte hij naar me of zwaaide hij naar me.

Na dat ene weekje contact te hebben gehad met hem op fb, stuurde hij mij ineens een bericht dat het misschien handiger was om, tot na mijn examen(ik zit in havo 5), geen contact te hebben via fb, vooral omdat dit blijkbaar niet toepasselijk is voor docent-leerling verhoudingen, maar eigenlijk denk ik zelf dat het meer redenen heeft... Op school deed hij daarna nog heel gewoon en erg vriendelijk tegen me...

Wat denken jullie? Vind hij mij misschien leuk? Of zijn dit alleen maar waanideeen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2015, 22:58
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Het lijkt er wel heel erg op dat hij je leuk vindt. En hij is ook zo verstandig om te vragen om maar meer niet te FB'en. Als jij dat niet meer doet voorkom je dat hij er moeilijkheden mee zou kunnen krijgen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 00:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Na dat ene weekje contact te hebben gehad met hem op fb, stuurde hij mij ineens een bericht dat het misschien handiger was om, tot na mijn examen(ik zit in havo 5), geen contact te hebben via fb, vooral omdat dit blijkbaar niet toepasselijk is voor docent-leerling verhoudingen, maar eigenlijk denk ik zelf dat het meer redenen heeft... Op school deed hij daarna nog heel gewoon en erg vriendelijk tegen me...

Wat denken jullie? Vind hij mij misschien leuk? Of zijn dit alleen maar waanideeen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Hij kan je leuk vinden en het is heel verstandig dat hij geen Facebook-contact meer wil tot na je examen. Dat kan namelijk in de praktijk, uiteindelijk, leiden tot ontslag van de docent, ook al geeft hij geen les aan jou. Een docent moet zich namelijk altijd professioneel gedragen en een zekere afstand tot alle leerlingen houden.

Dus er hoeven niet per se meer/andere redenen achter te zitten.

Ik zou overigens niet alleen uitkijken met "te vriendschappelijk" contact via Facebook, maar ook met contact op school, via e-mail, WhatsApp, etc.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 00:57
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En via S.com!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 11:44
Merle1997
Merle1997 is offline
Denk ook dat hij je leuk vindt! Maar inderdaad kan hij hier wel problemen mee krijgen. Dus dat hij dan toch een tijdje contact met je heeft gehad geeft voor mij aan dat hij je leuk vind gezien het risico wat hij loopt. Ook zegt hij dat tot je examen geen fb contact wil, waardoor het erop lijkt dat hij daarna wel contact met je wil...als hij je niet leuk vind zou hij dat niet willen lijkt me? En jij? Ben je verliefd op hem?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 21:56
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Denk ook dat hij je leuk vindt! Maar inderdaad kan hij hier wel problemen mee krijgen. Dus dat hij dan toch een tijdje contact met je heeft gehad geeft voor mij aan dat hij je leuk vind gezien het risico wat hij loopt. Ook zegt hij dat tot je examen geen fb contact wil, waardoor het erop lijkt dat hij daarna wel contact met je wil...als hij je niet leuk vind zou hij dat niet willen lijkt me? En jij? Ben je verliefd op hem?
Het zou ook gewoon kunnen zijn, wat hij zelf ook zei tegen mij, dat hij me gewoon erg aardig vind... Maar hoe haal je eruit dan dat hij me toch wel leuk vind? Doordat hij zo vriendelijk doet? Of dat hij steeds naar me kijkt?

En ik zal eerlijk zijn... Ik vind hem wel een beetje leuk ja... Maar ik probeer het uit me hoofd te zetten omdat het gewoon echt fout is...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2015, 23:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En ik zal eerlijk zijn... Ik vind hem wel een beetje leuk ja... Maar ik probeer het uit me hoofd te zetten omdat het gewoon echt fout is...
Gewoon na je eindexamen nog eens kijken (als je hem dan nog steeds leuk vindt).
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 09:50
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Gewoon na je eindexamen nog eens kijken (als je hem dan nog steeds leuk vindt).
Hoe bedoel je nog eens kijken?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 10:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe bedoel je nog eens kijken?
Nog eens bedenken of je deze docent ook nog leuk vindt wanneer jij van school af bent.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 10:33
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Nog eens bedenken of je deze docent ook nog leuk vindt wanneer jij van school af bent.
Ahh oké... Maar we weten natuurlijk niet zeker of hij me nou leuk vind of niet... Ik denk dat het ook wel logisch is dat ik liever hou dat ik hem leuk vind/vond... En is het uberhaupt wel legaal? 16 en 23? D:
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 10:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ahh oké... Maar we weten natuurlijk niet zeker of hij me nou leuk vind of niet... Ik denk dat het ook wel logisch is dat ik liever hou dat ik hem leuk vind/vond... En is het uberhaupt wel legaal? 16 en 23? D:
Na je eindexamen kun je opnieuw (persoonlijk) contact leggen met deze docent. Dan kun je erachter komen of hij jou ook echt leuk vindt.

Ja, even simpel gezegd is dat legaal zodra je van school af bent.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 10:51
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Na je eindexamen kun je opnieuw (persoonlijk) contact leggen met deze docent. Dan kun je erachter komen of hij jou ook echt leuk vindt.

Ja, even simpel gezegd is dat legaal zodra je van school af bent.
Oké bedankt :3
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 18:38
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Waarom zou hij zijn baan riskeren om met "zomaar een aardige leerlinge" te FB'en?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 31-12-2015, 18:38
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik denk ook dat hij je leuk vindt
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 16:36
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Waarom zou hij zijn baan riskeren om met "zomaar een aardige leerlinge" te FB'en?
Nouja kijk... Ik had hem toegevoegd, hij mij niet. En er zijn er vaker docenten die gewoon leerlingen op facebook accepteren als vriend... Dus eigenlijk snap ik je punt niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 16:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nouja kijk... Ik had hem toegevoegd, hij mij niet. En er zijn er vaker docenten die gewoon leerlingen op facebook accepteren als vriend... Dus eigenlijk snap ik je punt niet helemaal
Het is niet toegestaan om leerlingen op Facebook te hebben wanneer je docent bent. Het gebeurd wel, maar zodra de directie ontdekt dat een docent (via Facebook of op andere aantoonbare wijze) met een leerling flirt, kan deze docent ontslagen worden. Natuurlijk wordt er nog wel eens een Facebook-vriendschap door de vingers gezien, maar op veel scholen is het toch niet toegestaan om als docent leerlingen toe te voegen of vriendschapsverzoeken van leerlingen te accepteren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 16:50
Rynnn
Avatar van Rynnn
Rynnn is offline
Citaat:
Het is niet toegestaan om leerlingen op Facebook te hebben wanneer je docent bent. Het gebeurd wel, maar zodra de directie ontdekt dat een docent (via Facebook of op andere aantoonbare wijze) met een leerling flirt, kan deze docent ontslagen worden. Natuurlijk wordt er nog wel eens een Facebook-vriendschap door de vingers gezien, maar op veel scholen is het toch niet toegestaan om als docent leerlingen toe te voegen of vriendschapsverzoeken van leerlingen te accepteren.
Hmm... oke bedankt! Eigenlijk klinkt het best wel logisch. Daarentegen heeft hij, zover ik weet, niet met mij lopen flirten... Maar ik zal het onthouden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2016, 02:03
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Even offtopic. Wat nou als je bijvoorbeeld 20 bent en een docent 25. Zou het dan wel mogen? Of als je bijvoorbeeld een relatie hebt met een leraar die niet jou leraar is maar je een nieuw opleiding start en diegene je leraar wordt. Mag het dan wel?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2016, 10:46
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Even offtopic. Wat nou als je bijvoorbeeld 20 bent en een docent 25. Zou het dan wel mogen? Of als je bijvoorbeeld een relatie hebt met een leraar die niet jou leraar is maar je een nieuw opleiding start en diegene je leraar wordt. Mag het dan wel?
Het mag niet met leerlingen onder de 18. Zodra ze 18 zijn, kom je in een beetje vaag gebied: wat in ieder geval niet mag is dat een leerling/student wordt beoordeeld door een docent met wie hij/zij een relatie heeft of heeft gehad.

Dus als je een relatie hebt met iemand en diegene wordt vervolgens je leraar, dan is er wel een probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2016, 19:40
2e jaars
2e jaars is offline
ik ben doe ook altijd vriendelijk tegen docenten en ze zeggen tegen mij altijd hallo/hoi op de gang....en een docente (mijn favoriete)... kijkt ook wat vaker naar mij dan de rest van de klas... hij vind jouw waarschijlijk gewoon aardig...en docenten en leerlingen mogen geen contact via fb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #127!
Verwijderd
497 02-05-2008 23:55
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #110
Verwijderd
495 15-10-2007 09:57
Verhalen & Gedichten Enquete leesgewoonten
studentteacher
49 11-09-2004 11:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam
Verwijderd
254 31-01-2004 14:07
Algemene schoolzaken Mensen die Nederlands studeren,
Verwijderd
45 30-11-2003 18:33
Algemene schoolzaken gym op school
alpha
58 02-09-2002 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.