Oud 03-08-2017, 10:35
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Alcoholmisbruik onder minderjarigen tijdens evenementen moet worden teruggedrongen. Tijdens festivals zouden bezoekers bijvoorbeeld niet meer dan twee drankjes per keer mogen halen aan de bar, zodat de kans dat een minderjarige alcohol drinkt kleiner wordt.
Daarvoor pleit Wim van Dalen, directeur van Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP, in een opiniestuk in De Gelderlander.

STAP zou ook graag zien dat de minimumleeftijd op besloten evenementen 18 jaar is, dat er polsbandjes worden uitgedeeld aan 18-plussers bij open evenementen, dat het aantal tappunten op een festival beperkt is en dat de leeftijdsgrens van 18 jaar duidelijk wordt gecommuniceerd.

"Wettelijk mag een barman geen drank verstrekken als duidelijk is dat de gekochte drank ter plekke wordt doorgegeven aan een 18-minner", aldus een woordvoerder van STAP.

"Maar het is nu voor een horecaman niet te doen om precies te weten voor wie al die drankjes zijn die hij schenkt. Daarom dat aantal van twee, dan heeft de barman het sneller in de gaten als er grote hoeveelheden drank worden doorgegeven."

STAP komt met het advies na uitlatingen van de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, die zijn zorgen uitte over het grote aantal dronken jongeren tijdens de vierdaagsefeesten.
Als ze dit gaan doorvoeren sta je langer in de rij voor drank dan je op de rest van het festival kan rondlopen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2017, 10:39
Verwijderd
In bijvoorbeeld Australië geldt dit in sommige bars al (ik heb de logica er nog niet helemaal van kunnen ontdekken - wellicht alleen in Sydney op stapavonden of zoiets). Echt schijtirritant als je met een grote groep bent en voor de hele groep drank wilt halen. Komt effectief neer op "Ik ga een rondje halen, kunnen er 3 mensen meelopen zodat ik 8 drankjes mag bestellen?"

In de auto naar het werk hoorde ik een interview met die Van Dalen, gaf schokkend zwakke antwoorden op de vragen van de verslaggever.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 11:23
Verwijderd
Lekker naar de individualistische samenleving toe, nooit meer drinken halen voor vrienden of praten met vreemden, alleen nog via de smartphone Over een paar jaar bedenkt je app gewoon wanneer je dorst hebt en komt er dan gelijk per drone een op jou afgestemde hoeveelheid alcohol aanvliegen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 12:13
Verwijderd
In Utah mag je in principe alleen maar drank voor jezelf halen en niet meer dan één per keer. Je mag ook geen shotje hebben terwijl je een biertje hebt staan. Als er een ambtenaar in de buurt is die naar wil doen; Tent dicht.

Maar ik ben het er niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 12:28
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Je mag ook geen shotje hebben terwijl je een biertje hebt staan.
RIP kopstootje
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 12:37
Verwijderd
Daar keken ze van op. Ze hebben in ABG's Ketel One Jenever en ik bestelde dus een Grolsch (hebben ze ook) en een jenever; MAGNIET. Maar de bar was leeg dus ze doen het biertje ff achter de bar en als je je kopstoot hebt gehad komt 'ie magisch weer terug.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 12:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Op Parkpop kreeg je een 18+ stempel!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 12:57
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
We kunnen er hier in Wacken ook hard om lachen ik loop nog es naar m'n koelbox
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 13:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik zal het hier zo eens proberen. 10 bier? Nee je mag ee maar 2
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 13:19
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Daar keken ze van op. Ze hebben in ABG's Ketel One Jenever en ik bestelde dus een Grolsch (hebben ze ook) en een jenever; MAGNIET. Maar de bar was leeg dus ze doen het biertje ff achter de bar en als je je kopstoot hebt gehad komt 'ie magisch weer terug.
The land of the free...
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 15:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Op Parkpop kreeg je een 18+ stempel!
Dat geldt voor een betaald festival als Lowlands ook; als je minderjarig bent krijg je een ander bandje. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal wassen-neus beleid.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 15:33
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Als ze dit gaan doorvoeren sta je langer in de rij voor drank dan je op de rest van het festival kan rondlopen
Geen alcohol schenken kan ook natuurlijk
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 16:24
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Er wordt veels te veel verdiend aan bier om deze regel te gaan toepassen, dus ik denk niet dat we ons zorgen hoeven maken.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 16:58
Verwijderd
In Australië, waar de regel zoals gezegd gedeeltelijk al geldt, is de accijns op alcohol een bizar veelvoud tov Nederland. Op een liter pils zit in Nederland ongeveer 38 cent accijns. In Australië 1,63 euro, aan de huidige wisselkoers. Dus als jouw winstmaximalisatieredenering opging, dan zou Australië dat toch niet gedaan hebben?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:01
Verwijderd
Puur ter vermaak: op een literfles Wodka (of ander sterk) betaal je in Australië alleen al 13 euro aan accijns.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:06
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Die treetjes niet meer verkopen zie ik niet zo snel gebeuren.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 17:06
Verwijderd
Citaat:
In Australië, waar de regel zoals gezegd gedeeltelijk al geldt, is de accijns op alcohol een bizar veelvoud tov Nederland. Op een liter pils zit in Nederland ongeveer 38 cent accijns. In Australië 1,63 euro, aan de huidige wisselkoers. Dus als jouw winstmaximalisatieredenering opging, dan zou Australië dat toch niet gedaan hebben?
Dat hangt er vanaf of de Australische regering deze accijns zo hoog heeft gemaakt als afschrikmiddel of om er serieuze inkomsten mee binnen te halen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2017, 18:22
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Pakjes sigaretten kosten daar ook 25 dollar ofzo.

En misschien zorgden de bezopen Australiers voor meer kosten aan reparaties dan dat de accijns opleverde. Gevaarlijk volk, die Aussies.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2017, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er vanaf of de Australische regering deze accijns zo hoog heeft gemaakt als afschrikmiddel of om er serieuze inkomsten mee binnen te halen
Dat is leuk, maar ik reageerde op de stelling van HO die stelde dat dat laatste zo was.
Citaat:
Pakjes sigaretten kosten daar ook 25 dollar ofzo.

En misschien zorgden de bezopen Australiers voor meer kosten aan reparaties dan dat de accijns opleverde. Gevaarlijk volk, die Aussies.
27 AUD. Iets meer dan 18 euro. Het gemiddeld inkomen is in Australië wel veel hoger dan in Nederland, en Nederland scoort al prima wat dat betreft.

Ach, dat zijn van die rare vooroordelen. Australië is vooral een beetje een gespleten land, in de goede zin van het woord. In de grote steden gebeurt er veel minder dan in Europa of Noord-Amerika. Juist omdat ze overal overdreven fel op zijn. En juist omdat zo ongeveer iedereen werk heeft - met een goed salaris! Als je naar de afgelegen kleinere steden in het noorden gaat, dan kom je wat ruigere taferelen tegen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 12:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat geldt voor een betaald festival als Lowlands ook; als je minderjarig bent krijg je een ander bandje. Maar goed, dat is natuurlijk allemaal wassen-neus beleid.
Er werd mij niet eens om ID gevraagd, maar ik kreeg wel een stempel. Nou kun je zeggen dat ik misschien een oude kop heb, maar dan had ik nog 17 kunnen zijn bandjes waren ook wat handiger geweest, het regende die dag en flink wat stempels waren eraf geregend.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 14:19
Verwijderd
Citaat:
En juist omdat zo ongeveer iedereen werk heeft - met een goed salaris!
5.6% werkloosheid vs 5.3% hier. Goed salaris klopt maar de prijsindex t.o.v. hier is 1,7 en dat is exclusief de huizenbubbel in de bewoonde gebieden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 14:48
Verwijderd
Citaat:
5.6% werkloosheid vs 5.3% hier. Goed salaris klopt maar de prijsindex t.o.v. hier is 1,7 en dat is exclusief de huizenbubbel in de bewoonde gebieden.
Ik had het over de grote steden in Australië, maar dat maakt niet zo veel verschil (want als je de goede steden hier uitkiest heb je vast hetzelfde effect). Sydney zit op 3,9%. Maar ik vergeleek niet met Nederland. Met "Europa en Noord-Amerika". De EU zit geloof ik nog boven de 10%, al kan ik op Eurostat zo snel geen recent cijfer vinden. In 2014 zat de EU er nog ruim boven. Mijn stelling van Noord-Amerika was leuk geroepen maar nergens op gebaseerd, ik heb geen flauw idee van die cijfers daar. USA had vroeger altijd juist lage werkeloosheid. Over het algemeen leidt lage werkeloosheid en hoge salarissen tot niet-gevaarlijk gedrag (je hebt wat te verliezen, er is geen reden risico's te nemen, als je werk hebt heb je geen tijd en energie om gekke dingen te doen, verzin het maar)

Wat ik wilde zeggen is dat het leven in grote steden in Australië - alleen in Sydney en Melbourne woont 40% van de bevolking - echt geen "gevaarlijk" iets is, zit voor mijn gevoel dichter tegen een stad in Zwitserland aan dan gekke dronken aussies die krokodillenworstelend en messenzwaaiend door het leven gaan. De keren dat ik in Australië op stap ben geweest, heb ik geen enkele keer ook maar het begin van een ruzie of vechtpartij gezien. Zal gedeeltelijk wel toeval zijn maar het beeld van Australianen klopt gewoon niet Als ik ook de vriendengroep van mijn zus en haar man zie, die zijn eerder ronduit voorzichtig, braaf, preuts en conservatief in mijn ogen. Maar dat zegt wellicht vooral iets over mijn zus

De mensen zijn wel relaxter en het weer is beter dan in Zwitserland Goed salaris en hoog prijspeil sluit ook aan op vergelijking met Zwitserland. Dat stimuleert toch bepaald gedrag, en dat is juist "niet gevaarlijk" gedrag.

Maar ik ga er veel te serieus op in
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 15:35
Verwijderd
De EU zit sinds vorige maand op 9,7%. Maar Australië heeft slechts 25 miljoen inwoners en is veel homogener dan de EU, meer als Nederland, dus ik snap de vergelijking die je wil maken niet zo goed.

Australiërs zelf zijn wel veel gekker. Net als de Ieren bijvoorbeeld. Zo vatte ik het meer op eigenlijk En 40% van alle dieren en 50% van alle planten wil je doodmaken geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 15:45
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Zo zeg, fascinerend!
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 15:46
Verwijderd
Ja, ik heb niet echt een duidelijk punt, tot nu. Ik vind Australiërs dus helemaal niet veel gekker, eerder juist rustiger. Ik geloof dat dat vooral mijn punt is. En ik zelf relateer dat heel erg aan de welvaart van het land, staat tweede op de Human Development Index bijvoorbeeld.

Er wonen echt freaky dieren in Australië maar ook het gevaar daarvan valt reuze mee. In 2016 stierf voor het eerst sinds 37 jaar iemand aan een spinnenbeet en als je dat artikel leest, blijkt dat hij sowieso al herstellende was van een auto-ongeluk. Waardoor ik vermoed dat zijn weerstand lager was. Maakt het nog niet minder sneu natuurlijk.

De cassowary, "the most dangerous bird on earth", heeft voor het laatst in 1926 iemand gedood.

andere cijfers:
http://www.bobinoz.com/migration-adv...-about-deaths/

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2017, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Zo zeg, fascinerend!
Hey lekker wijf
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 18:14
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hey lekker wijf
*met tetten pronkt*
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 18:17
Verwijderd
*oehlalah*

*Met kontje schudt*
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 18:40
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Ja, ik heb niet echt een duidelijk punt, tot nu. Ik vind Australiërs dus helemaal niet veel gekker, eerder juist rustiger. Ik geloof dat dat vooral mijn punt is. En ik zelf relateer dat heel erg aan de welvaart van het land, staat tweede op de Human Development Index bijvoorbeeld.
Wat vind je van de inequality-adjusted HDI?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 18:43
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik wil inequality-adjusted stoelen in OV. For fuck's sake, schurende en zwetende dikkies tegen je aan
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 04-08-2017, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Wat vind je van de inequality-adjusted HDI?
Die bedoelde ik zo te zien, want daar staat Australië tweede met de score die ik vanmiddag gezien had. Hoezo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.