Oud 13-06-2004, 10:35
Vrouw1986
Avatar van Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Herkent iemand dit?

Het is alsof je er niet staat of onzichtbaar bent.
Vaak geven mensen geen antwoord (reageren niet) of kijken ze je niet aan.
Het is zo raar, maar zelfs als ik bijvoorbeeld ergens afreken, dan geven ze antwoord aan de persoon die naast me staat, maakt niet uit wie die persoon is.

Nog een voorbeeld:
Laatst vroeg ik aan iemand of ze wist hoe ik ergens moest komen, en toen gaf ze de uitleg aan de persoon die naast me stond! Ik dacht; hallo? Hier ben ik?

En het gebeurt de laatste tijd steeds vaker, ik probeer te bedenken waarom dat gebeurd, geef ik een ongemotiveerde indruk? Of heb ik een negatieve uitstraling?

Het werkt belemmerend op je ontplooiing, want op een gegeven moment, vrees ik, dat ik maar beter niets meer kan zeggen, want niemand luistert toch.

Laatst was er ook zoiets vaags, ik had vrijdag een bruiloft, met twee collega’s (die meiden hebben dezelfde leeftijd als ik).
Het was uiterst leuk en gezellig, maar ze trokken alleen maar met elkaar op.
Ik hing er maar een beetje bij.
Ik vind het absoluut geen probleem, als ze elkaar aardig vinden. Leuk toch?
Maar dan vragen ze de volgende dag wel, of ik weer eens met ze uit wil gaan.
En dat we echt weer eens met zijn drieën iets leuks moeten gaan doen.
Sta ik er dan bij om hun twee bij elkaar te houden? Of ben ik alleen als aanhangsel bedoeld. Ik begrijp er geen steek van. En als ik het probeer te vragen, waarom ze zo doen, dan voelen ze zich aangevallen, en weten niet waar ik het over heb.
Een van die meiden belt me ook regelmatig, ik neem dan niet op, omdat ik vaak ergens ben waar mijn telefoon niet is. Dan belt ze, om te kletsen, wil ze weten wat ik aan het doen ben.
Maar zodra ik ergens letterlijk aanwezig ben, dan ben ik niet zichtbaar.

Het is gewoon niet leuk, als je jezelf niet gehoord voelt.
Ik voel me gewoon vaak een bepaald mikpunt, iemand waar je alleen maar om hoeft te lachen. Ik voel me niet serieus genomen, terwijl ik juist een serieuze persoonlijkheid heb.
Ik krijg het gevoel dat mensen je alleen maar nodig hebben voor een bepaald iets.
Ik wil er dan ook met die mensen over praten, maar ze hebben het zelf niet eens door.

Ik hoop dat iemand dit herkend, en wel weet waardoor het komt, zodat ik er wat aan kan doen, want het is heel erg vervelend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 10:50
Verwijderd
Misschien zie jij het zelf als dat je er bij hangt, maar zien zij het niet zo? Hoe zien anderen uit je omgeving het? Dan bedoel ik dus anderen die er verder echt buiten staan. Vinden zij dat anderen jou overal buiten laten hangen (en alles wat je verder zegt) of weten zij ook niet waar je het over hebt?

Soms ligt iets niet aan anderen, maar aan hoe je zelf iets ziet en/of ervaart. Misschien is het de moeite waard daar eens op te gaan letten? (Ik zeg niet dat het dat is, maar het kan wel.)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:21
Verwijderd
Ik reken wel eens iets af bij de kassa en dan groet de caissière zonder me aan te kijken, ik vind dat echt vreemd. Ik kijk ze dan net zo lang aan tot ze terugkijken, is flauw, maar helpt wel.

Ik denk dat de rest grotendeels aan jezelf ligt. Als je goed voor je zelf opkomt, en vanuit kracht iemand groet (dus niet binnensmonds maar echt "hier ben ik") krijg je datzelfde meestal ook terug.

Als ik naar mezelf kijk dan zie ik een verandering van hoe mensen op me reageren. Vroeger zei ik nooit wat, en als ik wat zei dan was het zonder kracht. Ik kreeg amper respons van mensen maar als ik nu een open houding heb dan krijg ik dat wel.

Aan die twee meiden kun je eens vragen of ze wel echt willen dat je meegaat, omdat je het gevoel hebt dat je er niet bij hoort. Het kan geen kwaad om dat aan te geven, misschien hebben ze het helemaal niet door. En je hebt ook weinig te verliezen denk ik zo. Op deze manier is het niet leuk en je kunt daar verandering in brengen. Het gevolg kan zijn dat ze je een aansteller vinden maar dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent. Het kan ook zijn dat ze jou er meer bij gaan betrekken. Veel dingen gebeuren onbewust, waarschijnlijk ook van jouw kant.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:51
Verwijderd
ik kan eig alleen maar zeggen dat ik het heel erg herken.
in de pauze zat ik met een vriendin buiten (we zitten in een andere klas). dit was begin dit jaar. we waen allebei steeds stil, zeiden niks. ik vond die stiltes echt vreselijk. dus ik denk ik vertel wat en dan komt het gesprek wel op gang. nou mooi niet dus. want als ik dan aan het einde van mn verhaal was. zei ze zo van 'he wat zei je iets? sorry ik heb niet geluisterd' en dacht ik zoiets van hallo?? ik vertel iets hoor. en met andere vriendinnen praten ze wel. ik ben toen steeds minder vaak naar buiten gegaan want ik had het gevoel dat ze mij niet aardig vonden enz. inmiddels heb ik geen contact meer met en voel me daar nogal rot door.
ik heb eig geen idee hoe het komt dat ze zo deden. wat je moet doen weet ik eig ook niet beetje nutteloos dit miss, mja miss heb je er wat aan.
xx kir
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:00
Braakdraak
Avatar van Braakdraak
Braakdraak is offline
Je moet de aandacht trekken. Stel vragen. Vraag om feedback, etc. Dan kijken ze je echt wel aan, hoor.

Als je je gedraagt als een zenuwachtig klein huiskamerplantje, kijkt niemand je aan, nee.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
vreemd, dat als jij iets vraagt, diegene antwoord geeft aan degene die naast je staat. Misschien helpt het om een keer te zeggen van 'hallo? ik vroeg het hoor!' maarja, om dat nou iedere keer te moeten zeggen is ook niet alles.

Ik kan niet echt oordelen of jij iets in je houding moet veranderen, omdat ik je niet ken, en dus ook niet weet hoe jij je opstelt tov anderen. Maar het helpt wel als jij zelfverzekerd bent en dit ook uitstraalt, dus Rechtop staat, schouders naar achteren, en ZELF ook anderen aankijken... Dan trek je meestal iemands aandacht wel en zien ze je ook echt staan.

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 23:40
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
..nou ik ben cassiere en ik betrap me zelf er ook altijd op dat ik idd de klanten soms niet meer aan kijk als ik ze groet,..vooral als het heel erg druk is,..maar dat wordt echt niet expres gedaan hoor,..het is gewoon zo saai op laatst,..want je zegd en doen iedere keer helfde en op laatst ga je je eigen stem nog horen van wat je net hebt gezegd,.(als je begrijpt wat ik bedoel)..ik weet ook van mijn collega's dat die dat ook niet alijd doen...komt gewoon omdat je telkens hetzelfde blijft doen en gelijk de artikelen wil aan slaan om de rij weg te werken,..Maar ik zal er op gaan letten...!

En verder herken ik het wel een beetje van wat je zij over die meisjes die heel erg met elkaar op trekken ,..en dan later jou ook weer mee vragen...dat was bij mij heel erg met me zus,..die gebruikte me gewoon om iemand te hebben om op terug te vallen..
maar ik denk dat je dan gewoon met de verkeerde mensen omgaat,..echte vrienden laten zien door hun gedrag dat je gewaardeerd wordt,..zo niet,.. blijf er dan niet te lang want je hebt wel beter verdient..!!

Echt,..!!
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:49
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Ik weet wat je bedoelt. Heb het zelf ook. Maar dat ligt niet aan jou vind ik...
Als ik in een groepje ben word alles wat ik zeg genegeerd. Ik kan nergens tussen komen ofzo.
En ook bij dingen doen enzo, hang ik er voor mn gevoel ook altijd maar een beetje bij...

Maar in mijn geval komt dat JUIST door mn serieuse persoonlijkheid. En jij bent ook serieus zeg je net dus misschien ligt het bij jou ook daaraan.

Aangezien ik mijzelf niet zo snel meng in lol e.d. halen anderen mij er ook minder snel bij. Omdat ik simpelweg minder aanwezig ben omdat ik serieus ben en dus stiller ben vaak....

Als je met iemand praat en ze luisteren niet zoals je zegt, kan dat OF komen doordat je ook weer niet zo aanwezig bent omdat je rustig/serieus bent, OF omdat het gewoon klootzakken zijn

2 oplossingen:

Als jij wil dat ze je anders behandelen enzo, moet je je instelling veranderen en drukker zijn e.d. Maar dat houdt in dat je je persoonlijkheid moet veranderen en dat is nooit goed.

2de oplossing is je er gewoon niks van aantrekken. Ze vinden je heus niet minder ofzo, ze zien jou als gelijke vriendin. Alleen doordat je serieuser bent en waarschijnlijk minder druk en impulsief, val je vaak buiten de conversatie en/of de lol...

Ikzelf heb voor het 2de gekozen
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:48
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
weet je wat ook scheelt?

Neem een opvallender kapsel ofzo... Toen ik nog halflang haar had (vrij standaard dus) werd er veel vaker voorgedrongen ofzo dan nu. Nu heb ik erg kort haar (2 cm ofzo) Sommige mensen behandelen mij heel anders, terwijl ik toch echt dezelfde ik ben!

Ik heb niet alleen mijn haar gekort om meer op te vallen hoor, het is mooi en makkelijk, maar het is soms wel handig
__________________
zing bid huil vecht lach werk bewonder
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Hallo(net zoals alvin hallo zei tegen zoe op het eiland in alvin thwe chipmunks 3,)
Spoiler-Dude
7 15-01-2012 21:42
Wegwijzen & Voorstellen hallo! hier ben ik dan
mcpaulus
6 25-07-2011 23:14
Wegwijzen & Voorstellen hallo
immortelle
11 04-01-2011 16:06
Wegwijzen & Voorstellen Hier ben ik dan!!!
Verwijderd
4 13-12-2010 20:41
Wegwijzen & Voorstellen Hier ben ik dan
scholier111
3 03-08-2010 18:33
Verhalen & Gedichten Toet, ik ben een kip!
Verwijderd
12 04-03-2004 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.