Oud 25-07-2017, 21:41
xWaffle
xWaffle is offline
Ik ben al een lange tijd geleden thuis weggelopen, met als gevolg dat mijn ouders mijn bankrekening en spaarrekening leeg hebben gehaald. Ik heb al aangifte gedaan bij de politie (waar ze overigens niks mee hebben gedaan) en die zeiden dat ik mijn geld niet terug kan krijgen, omdat het door hen gestort is (in de vorm van zakgeld). Nou Ja, so be it, ik zit al zolang met dat gezeik dat ik er gewoon geen zin meer in heb.

Nou ga ik binnenkort ergens werken en dan krijg ik vanzelfsprekend het geld op mijn rekening gestort. Ik ben alleen echt heel bang dat mijn ouders het geld er af gaan halen zodra ze zien dat het erop is gestort. Mijn ouders hebben namelijk inzage in mijn bankrekening via mobiel bankieren, op die manier kunnen ze ook alles eraf halen en naar hun eigen rekening storten. Een eigen rekening openen zit er niet in, omdat ik nog 17 ben en helaas duurt het nog een paar maanden voordat ik 18 ben.

Nou is de vraag of mijn ouders geld wat ik zelf heb verdiend, dus geen zakgeld zoals eerder, zomaar van mijn rekening af mogen halen. Als iemand me zou kunnen helpen zou dat heel fijn zijn.

Tips zijn ook heel erg welkom!

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2017, 22:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou hierover even contact opnemen met je bank. Die weten waarschijnlijk precies wat de mogelijkheden zijn in jouw situatie. Mochten er geen mogelijkheden zijn dan zou je het er steeds zsm af kunnen pinnen zodat je er zelf iets aan overhoudt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2017, 22:07
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Het geld is op jouw rekening gestort, dus dan is het jou geschonken en daarmee is het jouw geld. Wat wel zo is is dat je, zolang je minderjarig bent, je niet zonder toestemming van je ouders over je eigen geld mag beschikken. Als ik dit artikel mag geloven valt het zonder toestemming opnemen van geld van kinderen onder slecht bewindvoerderschap en kun je je ouders in ieder geval vorderen het geld terug te storten.

Ik zou even langs een juridisch loket gaan en advies vragen over wat je het beste kunt doen.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #8
MizZoo
500 21-03-2011 23:50
Werk, Geld & Recht zeggenschap over geld
twistah007
15 17-12-2007 17:30
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #112 ‎
Verwijderd
492 06-11-2007 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.