Oud 25-06-2006, 17:48
lauke
lauke is offline
wie helpt mij?
Ik moet profielen kiezen,voorkeur gaat naar N&Gmaar..

Ik ben beter in de C&M vakken, vind ze miss iets leuker.
Ben niet goed in de N&G vakken, ga net met magere 6jes over, maar ik zou N&G kiezen omdat je daar later een ruimere keus mee hebt.
Maar dan riskeer ik wel blijfen zitten of miss eindexamen niet halen..?
Je kan niet zo makkelijk op mijn school overspringen van het een naar het ander.
Maar als ik C&M kies heb ik altijd het gevoel,wat als ik toch N&G had gekozen..
It drives me crazy wie kan mij helpen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2006, 17:59
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Ik zou puur kiezen voor de vakken die je op dit moment het leukst vindt. Je volgt ze tenslotte nog drie jaar lang, dat is best veel. En ik denk dat als je natuurkunde, scheikunde, wiskunde nu al moeilijk vindt , je het er de komende jaren nog veel moeilijker mee zal gaan krijgen. Of kies anders C&M met een hogere wiskunde (als je dat kan) en bio1 in je vrije ruimte, dan hou je het toch nog wat breder. Als je dan later toch geneeskunde oid wil gaan studeren, hoef je in ieder geval minder certificaten te halen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:06
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Zoals ik in je andere topic zei:
Citaat:
dutch gamer schreef op 25-06-2006 @ 17:51 :
Nouja ik zou altijd voor een natuur profiel kiezen, maar als jij zelf nu al moeite hebt met natuurkunde, wiskunde en scheikunde en dan ook nog eens de vakken niet leuk vindt, moet je je toch eens afvragen of je later echt iets met deze vakken wil gaan doen. Wat je in jouw geval misschien beter kan doen, is wiskunde b in je vrije deel nemen. Je zult er misschien wel voor moeten werken, maar het houdt wel meer mogelijkheden open.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:43
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Als je nu al moeite hebt met exacte vakken zou ik je N keuze maar in heroverweging nemen. Er zijn bij mij in de klas tig mensen teruggekomen van eengelijke beslissing. Het geluk was dat bij ons op school er vrij makkelijk wordt gedacht over een wissel van 'stream' c.q. 'profiel', heb je dat geluk niet dan verlies je dus één jaar.

Ik zelf zou gewoon zeggen: ga voor wat je het leukst vindt. Je bent niet alleen op school om je te moeten uitsloven om zessen te halen, er moet ook nog tijd voor lol zijn. Ik heb ook een CM profiel gedaan en ik heb gewoon maar gevolgd wat ik het leukst vond. Ik stond wel gewoon achten voor de exacte, maar ik wist al dat ik de cultuur kant op wilde.

Ga anders eens na wat je misschien zou willen worden, of wat je altijd geroepen hebt te willen worden. Meestal liggen die beroepen wel in een lijn, en kan je zo kijken of je met een Cultuurprofiel ook uit de voeten kunt.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:44
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Als je de C-kant leuker vind dan de N-kant, zal je dat waarschijnlijk later ook wel hebben als je een vervolg opleiding kiest, waardoor je hoogstwaarschijnlijk toch niet op een opleiding komt waarvoor je N-vakken nodig hebt (ik sluit het niet uit natuurlijk, maar de kans is wel groot dat je toch meer voor een opleiding richting C-kant gaat).
Daarnaast moet je, net als wat de anderen zeggen, nog 3 jaar en vind je de C-kant leuker, dan kan je beter daarvoor kiezen lijkt me, dan maak je het jezelf niet onnodig lastig. Misschien kan je eens opzoek gaan naar opleidingen die je wel leuk lijken, dat kan je helpen bij het maken van een goeie keuze. Je kan altijd voor een C-profiel gaan met wat extra natuurvakken!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 22:01
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Als je nu al 6jes haalt voor de N-vakken , krijg je de komende jaren problemen. Ik ken 4 meisjes die N&G hebben gekozen terwijl ze beter waren in de talen en economie en die zijn alle 4 in de 5e blijven zitten. Als je de C&M-vakken makkelijker én leuker vindt zou ik gewoon voor C&M kiezen, omdat je later waarschijnlijk toch een studie gaat doen in die richting... Alleen als je heel graag geneeskunde of iets dergelijks wil gaan studeren zal je een N-profiel moeten nemen
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 00:09
Trala
Trala is offline
Als je interesses toch bij de C&M-vakken liggen, doe je waarschijnlijk niks met natuur en scheikunde en misschien wiskunde. Maar als ik je een tip mag geven: kies iig wiskunde a1,2 bij C&M dit vergroot je mogelijkheden ontzettend, voor veel opleidingen (die voor de rest wel aansluiten bij c&m wordt namelijk wia1,2 gevraagd.
Als je zesjes haalt voor natuur, schei en wiskunde zou ik geen natuurprofiel kiezen. Je bent dan waarschijnlijk gewoon een 'Maatschappijmens' En als je vakken niet leuk vindt wil je je er ook niet voor inzetten dus grote kans dan dat je het niet haalt. Als je de vakken wel leuk vind is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Maar je moet je iig niet alleen focussen op 'waar je het meest mee kan' : kijk waar je goed in ben en wat je leuk vindt om te doen. Je zal, zoals is gezegd, neigen naar een opleiding waar je leukste vak(ken) in terugkomt/komen. Als in dit in jouw geval dus de vakken van C&M zijn, zou ik echt C&M kiezen. (met extra wiskunde!)

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:24
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik zou voor de NG vakken gaan, laat je niet al te bang maken. Ik ken een meisje dat NG ook wat lastig leek, daarom heeft ze CM gekozen. Hier heeft ze later echt ontzettend spijt van gekregen! Er zijn echt weinig opleidingen die je kan kiezen met CM, en alle CM opleidingen kunnen ook met NG.
Je bent nog heel jong en je zult nu vaak van intresse veranderen, pin je daarom niet vast aan CM. Zo moeilijk is NG niet, CM is gewoon heel makkelijk. Met een beetje inzicht en wat moeite haal je het heus wel. En de cijfers in de onderbouw zeggen lang niet alles over de bovenbouw. Voor zowel hoge als lage cijfers, alles kan veranderen.

En tsja heel veel mensen zeggen dat je moet doen wat je "leuk" vind, maar wat heb je eraan als je na school geen leuke studie kan doen. NG is voor de gekste dingen een eis, Aardwetenschappen bv, niet erg natuurkundig ofzo. Zo zijn er wel meer, het leven hoeft niet altijd leuk te zijn, het hier wel om je toekomst.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:28
Verwijderd
Als voorbeeld de UU, met CM 'droog' kun je sowieso 31 bacheloropleidingen volgen, met CM+ec1+wa2 33. Met dat laatste kun je ook alle economische dingen volgen. Technisch en medisch niet, maar over het algemeen is de uitspraak 'met CM kan je niks' érg overtrokken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:34
Debbelien
Avatar van Debbelien
Debbelien is offline
Met N&G heb je misschien wel meer mogelijkheden qua studie, maar dan moet je wel van plan zijn om bijvoorbeeld scheikunde of biologie te gaan studeren. Voor de meeste opleidingen wordt je met alle profielen aangenomen.

Persoonlijk zou ik voor het leuke en makkelijke kiezen (C&M in jouw geval). School is op een gegeven moment gewoon niet leuk meer als je telkens zo je best moet doen om voldoenden te halen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:50
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Debbelien schreef op 28-06-2006 @ 23:34 :
Met N&G heb je misschien wel meer mogelijkheden qua studie, maar dan moet je wel van plan zijn om bijvoorbeeld scheikunde of biologie te gaan studeren.
Dit is dus echt niet waar, weet niet precies meer uit mn hoofd. Maar dat meisje wilde allemaal hele normale dingen doen, geen diehard beta studies. En toch had ze wiskunde B nodig of natuurkunde. Ik heb daar verder niet erg in verdiept omdat ik iets biomedsich wilde, dat wordt geneeskunde volgend jaar!

Edit
Je kunt ook nog van gedachten veranderen in 3 jaar tijd! Zo heb ik pas midden zesde voor geneeskunde gekozen, terwijl ik vanaf de 3e altijd andere studie in gedachten had. Pin je niet teveel vast.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper

Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:53
Verwijderd
Okay, maar jij noemt als voorbeeld aardwetenschappen, wat juist wel een hele technische studie waarbij je echt de ondersteuning van wiskunde B, natuurkunde en scheikunde nodig hebt. En als ze wa12+ec1 erbijneemt kan ze alsnog alle economische dingen doen, en zijn alleen bètastudies onbereikbaar. Maar goed, wie wil nou een bètastudie doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 28-06-2006 @ 23:53 :
Okay, maar jij noemt als voorbeeld aardwetenschappen, wat juist wel een hele technische studie waarbij je echt de ondersteuning van wiskunde B, natuurkunde en scheikunde nodig hebt. En als ze wa12+ec1 erbijneemt kan ze alsnog alle economische dingen doen, en zijn alleen bètastudies onbereikbaar. Maar goed, wie wil nou een bètastudie doen.
Je moet aardwetenschappen geen 'technische' studie noemen (daarbij moet je denken aan civiele techniek/elektrotechniek/alles waar ze in Delft/Eindhoven/Enschede mee bezig zijn). Het zit zelfs helemaal aan de 'zachte' kant van het natuur-spectrum (niet erg wiskundig).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 02:06
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 29-06-2006 @ 01:37 :
Je moet aardwetenschappen geen 'technische' studie noemen (daarbij moet je denken aan civiele techniek/elektrotechniek/alles waar ze in Delft/Eindhoven/Enschede mee bezig zijn). Het zit zelfs helemaal aan de 'zachte' kant van het natuur-spectrum (niet erg wiskundig).
Nou ja, het is een bètastudie en daarom dus logischerwijs alleen met de relevante vakken te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
lauke schreef op 25-06-2006 @ 17:48 :
wie helpt mij?
Ik moet profielen kiezen,voorkeur gaat naar N&Gmaar..

Ik ben beter in de C&M vakken, vind ze miss iets leuker.
Ben niet goed in de N&G vakken, ga net met magere 6jes over, maar ik zou N&G kiezen omdat je daar later een ruimere keus mee hebt.
Maar dan riskeer ik wel blijfen zitten of miss eindexamen niet halen..?
Je kan niet zo makkelijk op mijn school overspringen van het een naar het ander.
Maar als ik C&M kies heb ik altijd het gevoel,wat als ik toch N&G had gekozen..
It drives me crazy wie kan mij helpen????
Je moet het profiel kiezen dat het beste past bij de richting die je op wilt gaan. Wat heb je bijvoorbeeld aan N&G als je toch geen geneeskunde, biomedische wetenschappen oid wilt doen? Ga dus eerst kijken naar de studies die je leuk lijken, dan naar wat je kunt. Welke studies lijken je bijvoorbeeld leuk?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 23:38
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik vond natuurkunde en scheikunde heel stom maar had het toch gekozen En nu vind ik natuurkunde nog steeds stom maar scheikunde leuk. In de 3de krijg je eigenlijk geen goed beeld van de stof en het vak (vooral bij economie was dit bij mij het geval ) Maar dit is eigenlijk een ander verhaal want ik stond er geen zessen voor En de stof in de bovenbouw is sowieso wat dieper en 'moeilijker' (al ontwikkel je je natuurlijk wel steeds wat meer blabla enz). Tis een moeilijke keuze, als het alleen ging om wat je leuk vond en je kan alles zou ik sowieso N&G kiezen, maar als je nu al niet sterk blijkt in bepaalde vakken lijkt het me duidelijk: ik zou als ik jou was toch wel C&M met bio1(of 2) en/of ec1 en wb1 doen. Kan je toch wel veel kanten mee op en je zit niet met na en sk opgescheept.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.