Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2017, 18:18
Badeend55
Badeend55 is offline
Hey allemaal!

Ik heb vorig jaar een toets gemaakt voor scheikunde en daar een goed cijfer voor gehaald, namelijk een 8.7. Dit cijfer werd ingevoerd als een ET (examentoets) in de computer. Dit krijgen wij ook te zien als wij inloggen. Dit cijfer heeft hier ruim 8 maanden gestaan.
Al die tijd heb ik gedacht dat ik goed stond voor scheikunde dus heb ik mezelf meer gefocust op andere vakken. Nu scoorde ik voor het scheikunde ET aan het eind van het jaar een 5.5. Vet balen natuurlijk. Ik keek op de computer om mijn gemiddelde te bekijken en ja.... toen stond er ineens een 5.5 als ET cijfer! die 8.7 was gewoon weg! Ik ben boos naar de docent gestapt want ja... ik en mijn ouders dachten het hele jaar dat ik er super voor stond. Nu bleek het een fout te zijn geweest dat hij die 8.7 bij een ET heeft gezet, maar ja... wel het hele jaar vanuit gegaan dat het zo was. Nu sta ik dus nog maar net een voldoende

weet iemand of dit überhaupt is toegestaan om na een jaar even een ET cijfer te veranderen door een fout van de docent? En weet iemand ook waar ik dat officieel kan vinden als dat niet is toegestaan?

heel erg bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2017, 21:39
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Misschien kun je hier iets over vinden op de website? Een schoolreglement of examenreglement of iets dergelijks..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 07:35
Verwijderd
Dus je bestrijdt niet dat de 5,5 op zich het juiste punt is? Die 8,7 was helemaal geen eindexamentoets?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 14:19
Badeend55
Badeend55 is offline
Citaat:
Dus je bestrijdt niet dat de 5,5 op zich het juiste punt is? Die 8,7 was helemaal geen eindexamentoets?
Onze docent is over het algemeen heel onduidelijk met het aangeven van examentoetsen. Toen ik die 8.7 bij de examencijfers zag staan leek het me op zich redelijk logisch want het was vooral stof over de basis. Achteraf (na bijna een heel jaar) bleek dit geen examentoets te zijn, maar dit hebben wij wel het hele jaar gedacht. Voor de laatste examentoets had ik inderdaad een 5,5 gehaald.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 14:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Heeft jullie school een examencommissie? Want dan gaan zij over toetsen en kun je daar terecht met je vragen en klachten. Anders kun je evt je mentor er even over aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 15:41
Verwijderd
En stom gezegd, volgens je eigen theorie, je hebt je meer gefocused op andere vakken en daar dus betere punten gehaald dan je anders had gedaan. Het zou oneerlijk zijn als je nu opeens alsnog die 8,7 er bij kreeg, en de andere vakken worden niet naar beneden aangepast.

Ik snap dat het erg frustrerend is maar als het niet gaat om zakken/blijven zitten, zou ik er verder niet te veel tijd en moeite in steken. In de meeste gevallen doet het er in je latere leven niet zo toe wat voor punten je op school had. Er is mij werkelijk nog nooit naar gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 17:08
Badeend55
Badeend55 is offline
Citaat:
En stom gezegd, volgens je eigen theorie, je hebt je meer gefocused op andere vakken en daar dus betere punten gehaald dan je anders had gedaan. Het zou oneerlijk zijn als je nu opeens alsnog die 8,7 er bij kreeg, en de andere vakken worden niet naar beneden aangepast.

Ik snap dat het erg frustrerend is maar als het niet gaat om zakken/blijven zitten, zou ik er verder niet te veel tijd en moeite in steken. In de meeste gevallen doet het er in je latere leven niet zo toe wat voor punten je op school had. Er is mij werkelijk nog nooit naar gevraagd.
mijn vraag was of dit toegestaan is, en dus niet over andere vakken. En dit cijfer gaat mee naar het examen jaar dus of het om zakken/blijven zitten gaat kan ik nog niet zeggen, maar ik zou graag weten of het is toegestaan of niet aangezien het niet mijn beste vak is.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2017, 17:09
Badeend55
Badeend55 is offline
Citaat:
Heeft jullie school een examencommissie? Want dan gaan zij over toetsen en kun je daar terecht met je vragen en klachten. Anders kun je evt je mentor er even over aanspreken.
Ik zal het eens checken.
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2017, 11:30
Verwijderd
Citaat:
mijn vraag was of dit toegestaan is, en dus niet over andere vakken.
Je begon zelf over andere vakken:
Citaat:
Al die tijd heb ik gedacht dat ik goed stond voor scheikunde dus heb ik mezelf meer gefocust op andere vakken.
Je wilt wel het voordeel maar niet het nadeel. Volgens jijzelf heb je scheikunde wat laten liggen en andere vakken beter gedaan. Je hebt dus mindere cijfers voor Sk en betere voor de rest. Wat je nu verwacht is een aanpassing van het Sk punt maar niet van de andere punten. Dat is hypocriet.

Ik snap dat het een rotsituatie is, daar niet van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting
T_ID
454 31-05-2009 23:57
De Kantine Eenvoudige actie vóór behoud goed klimaat.
Verwijderd
65 02-02-2007 16:06
Psychologie Onzekerheid?
Stofzuigerslang
9 20-03-2005 13:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Koers VVD
NN
193 08-02-2004 14:46
Lifestyle Waar word jij nou echt ZIEK van?
Rebelhero
94 17-11-2003 10:53
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.