Oud 09-11-2017, 17:48
Limbi
Avatar van Limbi
Limbi is offline
Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar en ik ben afgelopen zomervakantie verhuisd naar een nieuwe stad. Ik ben ook op een nieuwe school gegaan, en zit in de derde. Ik ben heel oktober en half september ziek geweest, ik ben dus ongeveer maar 3 weken opgetrokken met mijn klas. Nu zit er een jongen in mijn klas, we noemen hem wel even Mike, en we zitten met vaste plekken naast elkaar (sinds afgelopen maandag). Ik ben best wel een 'loner' in mijn klas, ik heb weinig contact met klasgenoten en heb geen vrienden. Gisteren kwam hij te laat in de klas en ging hij snel naast me zitten. We keken elkaar aan, hij knikte naar me en om ons heen hoorde ik zijn vrienden lachen. Ook stootte hij 'perongeluk' 2 keer tegen me aan en dan begonnen zijn vrienden ook weer te lachen. Hij zij dan 'sorry', en ging verder praten met zijn vrienden. Ook hoorde ik hem tegen zijn vrienden zeggen (met zijn rug naar me toegekeerd) "Ja maar ik heb liever haar dan een plank." Ik ben zelf niet zo slank, maar ook niet dik. Zo ben ik gebouwd, ergens daartussenin.De volgende les riep zijn vriend die naast hem zat mijn naam waardoor ik die kant op keek, toen maakte Mike een foto en ging hij snel weer met zijn telefoon onder de tafel. Ik liet het er voor de rest bij zitten. Even later hoorde ik hem zeggen "Ja maar ze is er een kwart van het jaar niet geweest". Het gaat dus echt overduidelijk over mij. Hij probeerde dinsdag ook een gesprek met me aan te knopen, maar voordat ik iets terug kon zeggen trokken zijn vrienden alweer zijn aandacht. Ik heb ook nog nooit echt met hem gepraat, want zijn vrienden trekken steeds zijn aandacht.

Nu weet ik echt niet wat ik moet doen en wat hij van me wilt. Hij is hartstikke aardig en ik vind hem zelf ook wel een beetje leuk, maar ik ben bang dat het gewoon stoer doen is voor zijn vrienden en dat ze een weddenschap hebben of hij mij kan versieren of niet (uit voorgaande ervaring), aangezien ik stil ben en niemand veel van me weet, wat natuurlijk extra leuk is en ik daardoor ook wel een makkelijk slachtoffer ben (ik ben een soort van nieuwe planeet die ontdekt moet worden; het nieuwe meisje in de klas, die nog niet echt een reputatie heeft maar aan de andere kant toch wel). Voor de rest ben ik eigenlijk helemaal niet zo verlegen en weet ik altijd precies wat ik wil zeggen en als ik een gesprek met iemand heb dan krabbel ik ook niet zo snel terug of zo, maar omdat ik ziek ben geweest kent niemand me in de klas eigenlijk.
__________________
Geloof in jezelf en laat je niet kennen door mensen die je naar beneden proberen te halen.

Laatst gewijzigd op 09-11-2017 om 17:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2017, 18:15
Justin199
Justin199 is offline
Dit klinkt flink kut...
Dr zijn volgens mij 2 dingen die het geval kunnen zijn:
1) Hij vindt je leuk, maar omdat zijn vrienden jou niet leuk/knap vinden doen ze lacherig (als het aan jongens ligt zijn er maar bar weinig meisjes die alle jongens leuk/knap vinden, trek het je niet aan).

2) Wat je zelf al zei, hij dolt met je vanwege zijn vrienden om "stoer" te lijken ofzo.

iig zou ik tijdens de les als je naast hem zit of als je alleen bent met hem tegen hem zeggen dat je hem een keer hoorde praten met zijn vrienden over jou. Vraag het dan wel zonder dat je argwanend lijkt, doe dat pas als hij het ontkent. Wss legt hij het wel uit want veel jongens komen pas los als je ze losmaakt van de groep (als hij alleen is). Ik weet natuurlijk niet wat verder de situatie is bij jullie op school maar 'Don't take candy from strangers'.

Laatst gewijzigd op 09-11-2017 om 18:17. Reden: Spelling
Met citaat reageren
Oud 09-11-2017, 19:05
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Als je bijvoorbeeld ook zijn nummer hebt kun je misschien wat opener zijn via Whatsapp. En probeer hem dan langzaam steeds wat beter te leren kennen. Via app en persoonlijk op school.

Ik neem aan dat als je alleen leuk met elkaar praat er geen reden is om bang te zijn inzet te zijn van een weddenschap
Spreek als het goed gaat een keer af in de komende kerst vakantie.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2017, 23:04
Mel99
Mel99 is offline
Heee, je zegt dat je niet weet wat hij van je wil enzo, maar wat zou jij willen? Vind je het leuk omdat het lijkt alsof er interesse is of heb je een crush op hem? Want je zegt alleen aardig en beetje leuk.... Ik denk wel dat met zijn vrienden erbij het wel lastig is om hem te peilen, want wat al is gezegd, volgens mij zijn jongens indd heel anders met hun vrienden of wanneer ze alleen zijn met een meisje. Dus als je echt wilt weten wat hij van je vindt, kijk indd of het lukt hem te spreken zonder de andere boys erbij... als dat lukt natuurlijk..

En van je reputatie, lekker niks van aantrekken. Maar ik herken het wel, was/ben zelf ook vaak wel loner en rustig. Wss ben je idd mysterieus voor de buitenwereld omdat je het nieuwe meisje bent, maar dat maakt je niets minder dan de rest hoor! ik hoop dat je toch wel leuke nieuwe mensen tegenkomt in de klas of op school om mee op te trekken
Met citaat reageren
Oud 10-11-2017, 02:51
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hij vindt je interessant, en laat dat op een kinderachtige manier blijken.

Op zich is dat laatste normaal op jullie leeftijd, maar over mensen praten als inwisselbare objecten ('heb liever haar dan een plank') en stiekem foto's maken, dat kan wel een teken zijn van dat-ie een rotte persoonlijkheid heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2017, 07:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hij vindt je interessant, en laat dat op een kinderachtige manier blijken.

Op zich is dat laatste normaal op jullie leeftijd, maar over mensen praten als inwisselbare objecten ('heb liever haar dan een plank') en stiekem foto's maken, dat kan wel een teken zijn van dat-ie een rotte persoonlijkheid heeft.
Dat hij in de les zomaar foto's van je maakt is inderdaad niet oké. Het kan zijn dat hij dat simpelweg niet echt aanvoelt, of sociale druk ervaart om het toch te doen, maar het is hoe dan ook niet netjes Hij komt niet erg respectvol over richting jou.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2017, 14:26
nastja21
nastja21 is offline
hoi als ik dit zou over komen en een foto maken ongewenst zet hem voor lul het liefst in een volle groep , dan mag hij ook ervaren hoe het is zoals jij je voelt
Met citaat reageren
Oud 12-11-2017, 17:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
hoi als ik dit zou over komen en een foto maken ongewenst zet hem voor lul het liefst in een volle groep , dan mag hij ook ervaren hoe het is zoals jij je voelt
Je beseft zelf ook dat dat weinig oplevert...?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-11-2017, 18:44
Mel99
Mel99 is offline
Ik zou dat ook niet doen indd, maakt ze zich niet populair mee. Niet dat populair zijn boeit, maar lijkt me niet handig in haar situatie. Maar het is en blijft een rare actie van die foto, maar is denk ik ook stoer doen voor z'n vrienden, maar wel beetje losergedrag al zou hij het alleen wss niet nooit doen lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 12-11-2017, 21:41
Ben Strik
Ben Strik is offline
Misschien als je vraagt waarom hij die foto maakte dat je dan kan zien hoe hij reageert en/of duidelijkheid krijgt over dit hele gebeuren. Lijkt mij een redelijke normale vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hulp nodig in liefde, hopeloos :(
xwebelieve
6 09-06-2013 10:17
Liefde & Relatie Hij nou opdringerig of ligt het aanmij?
devilcat
101 10-10-2004 23:05
Liefde & Relatie wat moet ik hier nou van denken??
@Moon
10 13-02-2004 17:50
Verhalen & Gedichten 1e hoofdstuk van mijn verhaal
Guinevere03
4 21-01-2004 19:21
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.