Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 20:14
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Hoe is de mentaliteit in jouw klas/school?

Ben je automatisch een nerd als je meer dan een 6,0 haalt?
Of is er een zekere mate van respect voor "makkelijke" leerlingen?
Doet iedereen zijn best of gaat iedereen ieder jaar slechts kantje bord over?

En om het onderzoek dan compleet te maken: vermeld je klas, niveau en op wat voor een school je zit (scholengemeenschap, zelfstandig vwo, havo/vwo combinatie, ect.)

barst los!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2005, 20:19
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
5 Havo @ obc te bemmel ( lol niemand hier kent bemmel )

We hebben dan met name clusters maar eigenlijk is de sfeer overal wel hetzelfde.

Heel relaxed, het gaat eigenlijk de hele dag om de lol. Grappen maken etc. Er word bijna nooit serieus gewerkt, aan de andere kant is de relatie met leraren ook erg goed. Kunnen we ook lol mee hebben etc.

Er is juist meer respect voor leerlingen die goede punten halen dan voor leerlingen die lage punten halen volgens mij.

En ow ja.. mensen die arrogant, bekrompen etc zijn worden gewoon op hun plek gewezen, no hard feelings

toppie eigenlijk
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 20:26
Verwijderd
ik zit op de nassau, op het vwo, in de 5e klas
mijn school heeft 3 afdelingen (mavo, havo, vwo en ook tto en gymnasium maar och)

eh het wordt hier geaccepteerd als je dom bent
het wordt hier geaccepteerd als je slim bent
niemand scheldt elkaar daarvoor uit, het is gewoon eenmaal zo
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 21:01
-(L)-
En om het onderzoek dan compleet te maken: vermeld je klas, niveau en op wat voor een school je zit (scholengemeenschap, zelfstandig vwo, havo/vwo combinatie, ect.)
Ik zal 't ff beantwoorden voor 2 jaren. Vorig jaar in 4VWO, en nu in 4HAVO. Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen beide. School: scholengemeenschap voor VMBO/HAVO/VWO.

Hoe is de mentaliteit in jouw klas/school?
VWO:
HAVO: best wel (Vooral m'n mentorklas)

Ben je automatisch een nerd als je meer dan een 6,0 haalt?
VWO: Nee, absoluut niet.
HAVO: Hier schijnt 't gebruikelijker te zijn een 5 te halen dan een 7 of een 8, althans in mijn klas

Of is er een zekere mate van respect voor "makkelijke" leerlingen?
VWO: Ja
HAVO: Je wordt al snel als studiebol gezien.

Doet iedereen zijn best of gaat iedereen ieder jaar slechts kantje bord over?
VWO: De meeste halen 't met gemak, je hebt er altijd wel die op 't randje overgaan en een paar die blijven zitten, maar dit aantal is relatief klein.
HAVO: Momenteel hebben er maar 7 van de 30 leerlingen uit m'n klas een voldoende rapport Verder zijn er een stuk of 7 twijfelgeval, de rest staat onvoldoende.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 01:20
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik zit op een VMBO/HAVO/VWO school in Boxmeer, ik doe 5Havo

Mentaliteit in de klas is wel goed, iedereen gaat aardig met elkaar om. Heb zeker betere jaren gehad, maar niemand wordt gepest of iets dergelijks. De leermentaliteit is vrij slecht ik zit in een klas met zitteblijvers uit de 4e (ik heb ook 2 keer de 4e gedaan) en over het algemeen wordt er zo min mogelijk gedaan en veel gespijbeld, maar iedereen haalt het wel.

We hebben ook 4 nerds in de klas, 2 daarvan halen ook echt hele goede punten, maar daar doet niemand moeilijk over. Eentje zit nogal in de knoop met zichzelf en haalt veel onvoldoendes en de ander is gewoon gemiddeld.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 09:53
nobodysbitch
Avatar van nobodysbitch
nobodysbitch is offline
5 havo zit k nu.

Maar alle mentaliteiten zijn klote, van schoolleiding naar leerlingen als ik toe (beetje andere leerlingen dan andere)

Mentaliteit van klas is helemaal bagger, niemand heeft respect voor elkaar of praat met iemand die niet bij zijn groepje hoort. Echt super onzinnig!
Met mijn spreekbeurt liepen mensen onder de spreekbeurt gewoon weg (!) Zomaar, ze hadden geen zin meer, dus pakten ze met zn allen hun spullen (stuk of 10 mensen) Echt weird!

Toen k op mavo zat veranderde de mentaliteit in de examenklas tot een heel leuke klas, maar nu examenklas hoopt iedereen volgens mij van elkaar dat ze t niet halen...

Slaat ecfht nergens op!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 10:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik zit in zoveel verschillende klassen en veel mensen bemoeien zich niet met elkaars cijfers. Dus wat dat betreft is er niet echt een mentaliteit.

5 HAVO, katholieke school met havo en vwo, vmbo 3,4 zit op een andere locatie.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zes Vwo

Soms heb ik een leuke klas, soms niet. Hangt ervan af of er vriendinnen van me bij zitten Maar ik bemoei me verder niet echt met de rest, weet niet wat voor mentaliteit zij hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 11:12
Verwijderd
2ejaars technische natuurkunde. De meesten zijn wel blij als ze een 6 halen. Ongeveer 20% heeft zijn P in 1 jaar gehaald.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 12:54
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
4 gymnasium, op een zelfstandig gymnasium.
Over het algemeen goede mentaliteit; we hebben wel lol, maar vrijwel iedereen werkt ook gewoon. Er is één groepje met wat jongens die veel te weinig leren en die halen ook zware onvoldoendes. Maar dat is een uitzondering. Iedereen wil het jaar halen, dus werkt daar ook voor. Je wordt dan ook niet uitgescholden als je goede cijfers haalt, alleen soms een soort afgunst als het echt abnormaal hoog is.
Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de onderbouw en de bovenbouw. In de onderbouw kon je nog makkelijk voor 'studiebol' worden uitgemaakt en deden veel mensen hatelijk tegen elkaar. Aangezien de mensen die zelf nooit werkten zijn blijven zitten of van school zijn gegaan, is de sfeer ook meteen verbeterd .
Mentaliteit bij ons is , iedereen laat elkaar gewoon zijn gang gaan.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:17
Nyawa
5VWO op RSG Stad en Esch locatie Zuideinde, een havo/vwo-school met nog een tl/h-brugklas. Overal het algemeen is de sfeer wel relaxed, er is wel redelijk wat groepsvorming maar de meeste mensen kunnen goed met elkaar overweg. Iedereen werkt wel redelijk hard voor z'n cijfers, als je een hoog cijfer haalt wordt daar ook niet denigrerend over gedaan ofzo, want er zijn nogal wat die een lotingsstudie willen gaan doen en dus zo hoog mogelijk moeten komen. Mensen bemoeien zich minder met elkaar van in de onderbouw, het is wat zelfstandiger, individueler geworden.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 14:23
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik zit in het 1ste van de opleiding ergo.
En wat ik heb meegekregen is dat veel vrij laks zijn, vooral de havisten. haha
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:49
professor2
professor2 is offline
als je goed cijfer haalt vind iedereen dat wel goed niemand vind je dna echt een nerd ofzo

maar bijna niemand haalt goede cijfers 5,5 is eht streven meestal
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 17:53
Mara
Mara is offline
5VWO N&G

Hele goede cijfers? Geen probleem.

Altijd je werk afhebben en op willen letten in de les? Nerd, aanstellerig, niet gezellig.

Waarom zou je iets leren als je ook alles kan jatten?

Ik ben het daar trouwens niet mee eens, met de metaliteit van onze klas
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:21
Verwijderd
6vwo, in een gebouw met havo/vwo (ath/gym) en vmbo-gt bovenbouw. En brugpiepers van alle niveaus komen er soms ook.

Mijn klas: mja.. de jongens doen niks dan lol maken; maar kunnen soms op wonderbaarlijke wijze ook heel serieus zijn
De meeste meisjes zijn redelijk serieus.
Als je zeurt over een 6 vinden de meesten dat dom, maar goede cijfers worden zeker wel geaccepteerd.
Er worden voor zover ik weet wel veel onvoldoendes gehaald.. veel mensen gingen ook vorig jaar kantje boord over; en 't is wel duidelijk dat niet iedereen z'n examen zal halen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:08
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
4 VWO NT-klas

De meeste mensen doen geen flikker en halen dan nog cijfers rond de 7. Met werkstukken word redelijk vaak een paar dagen van te voren begonnen. Er zitten wel wat mensen in die veel huiswerk maken en hiermee hoge cijfers halen , btje studie.
Oftwel grootste deel VWO te makkelijk mentaliteit.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:36
Verwijderd
VWO, 5e klas, Bouwens van der Boijecollege (te Panningen).

Ik gebruik even dezelfde vragen als Happyyy.

Hoe is de mentaliteit in jouw klas/school?
Over het algemeen is de mentaliteit wel . De meeste zijn zich er wel van bewust dat het fijn is om straks een VWO diploma op zak te hebben en doen daarom ook hun best. En binnen die groep is er dan ook een verschil tussen de 'Zolang ik maar overga' persoon en de 'Ik wil koste wat kost cumlaude slagen' persoon. En dan is er ook nog de kleine 'Lang leve de lol' groep, die dit jaar waarschijnlijk ook niet halen. Momenteel interesseert ze dat nog niet veel - dat laten ze niet merken althans - maar daar komen ze op het einde van het jaar wel achter.

Ben je automatisch een nerd als je meer dan een 6,0 haalt?
Nee. Hoe hoog je punten zijn is in mijn klas niet bepalend voor het wel dan niet zijn van een nerd. Het heeft meer met je houding te maken. Van die types die áltijd hun huiswerk af hebben, bijna huilen als ze een onvoldoende hebben en hun uiterste best doen in de smaak te vallen bij de leraar, dát zijn nerds.

Of is er een zekere mate van respect voor "makkelijke" leerlingen?
Ik snap de vraag niet precies, maar als iemand een goed punt haalt is daar wel een zekere mate van respect voor. Meestal worden er dan wel 'Goed van je' of iets in die trend tegen elkaar gezegd.

Doet iedereen zijn best of gaat iedereen ieder jaar slechts kantje bord over?
De meeste doen hun best en ik denk dat het overgrote deel van de leerlingen wel over gaat. Sommige kantje boord, sommige dik. En natuurlijk zijn er ook leerlingen die ontzettend hun best doen en dan nog maar kantje boord - of niet - overgaan. En ook leerlingen die het hele jaar geen zak uitvoeren en nog makkelijk overgaan.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
iedereen bij ons doet chill...gewoon relaxe naar de 6de joh. jah en het lukt ons ook.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2005, 21:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
VWO, 5e klas (vooral NT/NG waar ik het nu over heb...) Ik zit op een multiculturele (rond 50% allochtoon) vmbo/havo/vwo school

Hoe is de mentaliteit in jouw klas/school?
Gewoon relaxed. Iedereen doet wat ie wil en ja iedereen is altijd last-minute met alles. Maar wanneer het last minute is doen ze wel hun best. Geen problemen met de klas ofzo, eigen keuze wat je doet.
Ben je automatisch een nerd als je meer dan een 6,0 haalt?
Neuh, dan zijn de meesten blij (en stiekem een beetje jaloers) voor je.
Of is er een zekere mate van respect voor "makkelijke" leerlingen?Jahzeker, ze leggen alles uit aan ons. Ze doen echt serieus nix, ze lezen wat... en dan zeggen ze 'oh dat zit zo...blablabla' alsof het the most obvious thing in the wereld is... maar ja. Wel handig toch dan snap je het ook.
Doet iedereen zijn best of gaat iedereen ieder jaar slechts kantje bord over?Mwah hangt van persoon af. Iedereen wil wel overgaan en doet ook op zich wel zn best. Ze zijn niet careless ofzo. Maar echt hard werken doen ze niet.

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:48
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
havo/vwo school, 6 vwo, vooral NT/NG mensen in de klas

Eerst zat ik in een hele relaxte klas waar niemand ooit wat deed en de sfeer heel goed was, helaas zijn er daardoor wel een heleboel mensen blijven zitten en zit ik nu bij allemaal mensen die heel hard werken, ook de mensen die dat vroeger niet deden. Omdat ze allemaal zo hard werken wordt niemand daar dus op aangekeken, mensen die alsnog lage cijfers halen worden wel dom gevonden, terecht. Er zijn wel mensen die het niet gaan halen maar dat ligt zeker niet aan hun inzet. Ik ben een van de weinige mensen die echt laks is maar wel voldoendes haalt, daar krijg ik geen respect voor maar onbegrip, want ze snappen niet dat ik niet meer werk zodat ik hogere cijfers krijg.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:05
Verwijderd
vmbo/havo/vwo VWO NG met Grieks en Geschiedenis.

De mentaliteit is op zich wel goed, er zijn maar heel weinig mensen die echt niets uitvoeren, er zijn er wel een aantal die weinig moeite hoeven doen en dat wordt wel geaccepteerd. Het is niet dat als je een 3 hebt dat je wordt uitgelachen en ze vinden het meestal wel knap als je een goed cijfer haalt. Dat is in ieder geval het algemene beeld, er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:11
Verwijderd
Vijfde jaar Nederlands recht KU Nijmegen. De mentaliteit is ronduit zielig, de meerderheid bestaat uit drie- tot zesentwintigjarigen die nog steeds denken dat ze een zesje halen om de leraar tevreden te stellen. Ze hebben geen idee wat ze hierna moeten doen, zijn apathisch, onzelfstandig en onintelligent. Ik walg van ze.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:03
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-02-2005 @ 21:36 :
Ik gebruik even dezelfde vragen als Happyyy.

Ik heb ze gewoon uit de openingspost geplukt hoor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
derde jaar multimedia vormgeven mbo

Ik zit sinds een paar weken in een nieuwe klas en ik baal er behoorlijk van. De klas is veel te groot. Een stuk of 34 leerlingen waarvan een deel bij veel vakken gewoon niet komt opdagen. Hoewel dat soms ook een voordeel kan zijn. Verder weet ik nog vrij weinig van ze.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:43
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 12:11 :
Vijfde jaar Nederlands recht KU Nijmegen. De mentaliteit is ronduit zielig, de meerderheid bestaat uit drie- tot zesentwintigjarigen die nog steeds denken dat ze een zesje halen om de leraar tevreden te stellen. Ze hebben geen idee wat ze hierna moeten doen, zijn apathisch, onzelfstandig en onintelligent. Ik walg van ze.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 17:56
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
6VWO, scholengemeenschap

Ik denk wel dat er een zeker mate van respect is voor degenen die goede punten halen, alleen valt dat door de nogal jolige sfeer niet zo op. Het is wel zo als je eenmaal zeer goede punten haalt, dat iedereen voortaan verwacht dat die trend doorzet, wat een indruk van jaloezie geeft. Ik heb het over uitspraken als "Heb je weer een 10?" bij elk proefwerk, terwijl een 10 maar zo nu en dan voorkomt, of "Dat had ik nou niet van jou verwacht zeg" als je een 8 hebt. Daarnaast is er ook respect voor degenen die nix uitvoeren, daar wordt alleen maar om gelachen (niet uitlachen), wat de rest weer een beetje de motivatie wegneemt. De meeste mensen in mijn klas zullen wel slagen, hoewel er een paar zijn die er echt met de pet naar gooien en dan nog verwachten dat ze zullen slagen en strax op hun sloffen de universiteit door kunnen. En als ze een onvoldoende hebben, dan lijkt het hun niet eens te kunnen schelen.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:25
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
zechs VWO

Meisjes: ik denk dat ik wel kan stellen dat vrijwel alle meisjes hun huiswerk maken, goed opletten, en dan over het algemeen ook de betere cijfers halen. 80% van de leerlingen in 6vwo is bij ons vrouw...

Jongens: Er zijn een paar dudes die er wel helemaal voor gaan, en dan ook meestal wel goede cijfers halen. Er zijn er ook een aantal die af en toe huiswerk maken en redelijk opletten in de les, en deze halen ook redelijke tot goede cijfers. De derde categorie waartoe ook ik behoor doet er geen fuck voor (een minderheid).

Tot vorig jaar leerde ik al mijn toetsen door een uur eerder op te staan op de betreffende dag en ze te leren. Resultaat: Allemaal zesjes en soms een 5, uitgezonderd engels en nederlands waar ik altijd standaard een 8 voor stond.

Nu baal ik van mezelf en van mijn klote mentaliteit want dit jaar gaat het behoorlijk ruk met de tentamens. Ik heb nooit geleerd om op tijd te beginnen met je werk en dat uit zich dan ook in 2 zware onvoldoendes voor wiskunde en economie... ( die echter nog wel op te halen zijn voor het examen begint, hoop ik) Voor engels sta ik echter een 9
__________________
I left my cock in the yard so the kids can play with it.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:45
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
scholengemeenschap met vmbo, havo, vwo

Vorig jaar deed ik havo. De sfeer was daar wel relaxed, maar ik vond de mensen niet echt aardig. 't waren vooral mensen die stoer aan het doen waren enzo. Cijfers boeiden niet echt, vooral vlak voor de examens vond iedereen het wel lekker als ie goed ervoor stond. Niemand deed echt zijn best, en veel mensen stonden er ook lang slecht voor, ook met leraren ging het niet altijd goed. Maar uiteindelijk is iedereen geslaagd

VWO 5 nu: Mensen werken hier meer. Ik heb mijn havo-mentaliteit geïntroduceerd in de klas, dus mensen zijn wat losser geworden . Nee, er zijn wel mensen die het niet zo nauw nemen met de regels, maar soms... Ik vind dat er teveel tutjes zitten in de klas, maar dat zal wel aan mij liggen. Beetje jammer dat er maar 5 jongens in de klas zitten want dan krijg je zoveel meisjesgezeik. De jongens (behalve een) doen nooit serieus en zijn grappig.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 17:19
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Twanos schreef op 18-02-2005 @ 21:19 :
5 Havo @ obc te bemmel ( lol niemand hier kent bemmel )

We hebben dan met name clusters maar eigenlijk is de sfeer overal wel hetzelfde.

Heel relaxed, het gaat eigenlijk de hele dag om de lol. Grappen maken etc. Er word bijna nooit serieus gewerkt, aan de andere kant is de relatie met leraren ook erg goed. Kunnen we ook lol mee hebben etc.

Er is juist meer respect voor leerlingen die goede punten halen dan voor leerlingen die lage punten halen volgens mij.

En ow ja.. mensen die arrogant, bekrompen etc zijn worden gewoon op hun plek gewezen, no hard feelings

toppie eigenlijk
ik ken bemmel!! ligt richting nijmegen!!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-02-2005 @ 12:11 :
Vijfde jaar Nederlands recht KU Nijmegen. De mentaliteit is ronduit zielig, de meerderheid bestaat uit drie- tot zesentwintigjarigen die nog steeds denken dat ze een zesje halen om de leraar tevreden te stellen. Ze hebben geen idee wat ze hierna moeten doen, zijn apathisch, onzelfstandig en onintelligent. Ik walg van ze.


Rechten, hè.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-02-2005 @ 19:29 :


Rechten, hè.
Helaas. Er werd in een van de eerste colleges in het eerste jaar al voor gewaarschuwd door een van onze hoogleraren: 'van de honderdvijftig mensen die er nu voor me zitten worden er misschien tien echt goede juristen'.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2005 @ 19:55 :
Helaas. Er werd in een van de eerste colleges in het eerste jaar al voor gewaarschuwd door een van onze hoogleraren: 'van de honderdvijftig mensen die er nu voor me zitten worden er misschien tien echt goede juristen'.
Hehe. Gelukkig worden de luiwammesen er bij ons uitgefilterd (die halen meestal 0 studiepunten in het eerste jaar). Er is nu nog zo'n 50% van de eerstejaars over in mijn jaar.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 23:16
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
In de klas waar ik zat, was je inderdaad een nerd als je 7ens en 8en haalde. Sorry, maar ik haald eop mijn sloffen die cijfers nog.
Ook werd je al snel afgezeken door iedereen en had iedereen daar wel een grote mond.
De helft van de meisjes verkleedde zich als goedkope sloerie en liet je lui dmee genieten van het gesmak op kauwgom.

De gene die wel wilde leren, hadden daar enorm veel last van.

Maargoed, ik ben er gelukkig toch weg. Kleuters daarzo... Er moest zelfs beveiliging komen om 2 leerlingen te verwijderen...en dan ben je 18...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:31
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 00:16 :
In de klas waar ik zat, was je inderdaad een nerd als je 7ens en 8en haalde. Sorry, maar ik haald eop mijn sloffen die cijfers nog.
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:42
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
6 vwo, scholengemeenschap spijkenisse


ik volg het profiel E&M

de mentaliteit is over het algemeen zeer arrogant

er wordt niet zozeer naar de cijgfers van iemand gekeken maar mee hoe iemand werkt.

een meisje in mn klas boekt teringhoge resultaten, maar raakt er niet over uitgepraat over hoe andere spiijbele, dit wordt niet zo gewaardeerd, het gespijbel ook niet, maar daarvan wordt nog gezegd, ach ze zien t wel weer terrug op hun eindlijst etc
soort van Nerden worden wel een beetje zo bestempeld maar niet ion nagatieve zin of zo

de algemene sfeer is dus erg arrogant, een groot deel van de kals denkt t wel te halen als ze alleen de week voor t examen hun best doen en de rest van t jaar nix
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:18
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Een overwegend witte Vwo6-maatschappij klas op een overwegend zwarte school.

Sommigen halen altijd hoge cijfers terwijl ze zeggen dat ze het niet snappen of dat ze het slecht hebben gemaakt en die krijgen dat wel te horen op een sarcastische manier...

Verder is de klas begripvol al iemand een onvoldoende haalt...

Het is altijd wel gezellig en relaxed hoewel er ook wel eens een hevige discussie losbarst...

Op mijn school hangt een agressieve sfeer dus we vormen echt 1 blok tegen alle schreeuwende irritante mavo-marokaantjes

Er zitten wel een paar one-liners in de klas die zich absoluut niet mengen in de groep ookal doet de groep zijn best om ze erbij te betrekken.
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2005, 19:40
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik zit in het tweede jaar van de pabo, mag ik dan ook reageren??

Tis bij ons niet zo dat je een nerd bent als je goede punten haalt, je zit allemaal immers met een doel op deze opleiding..

Maar ik vind de mentaliteit van sommige medestudenten op andere gebieden wel irritant..
Zo zijn er studenten die nu nog precies willen weten hoeveel pagina's een verslag moet worden, ze willen tot in de puntjes weten wat ze in hun aantekeningen moeten zetten, etc.
Bij sommige studenten schrik ik echt hoe weinig zelfstandigheid ze hebben en dat ze alles precies voorgeschreven willen hebben!!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 23:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Bernero schreef op 22-02-2005 @ 16:31 :
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor
In die klas dus wel. Weet je hoe stuur je was als je je een onvoldoende haalde?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 08:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
zit op 5 havo, op de school zit zowel havo als vwo

Hier gaat iedereen echt goed met elkaar om. Eigelijk doet iedereen normaal of je nou 10nen haalt of 3en. Wel is het zo dat ik bijv. iemand ken die altijd super goede punten haalt, maar ook echt altijd over van die moeilijke onderwerpen praat etc, en daarvan heeft wel iedereen zoiets van Maar dat komt dan meer door de manier waarop hij omgaat met andere enzo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:05
geriber
Avatar van geriber
geriber is offline
zelfstandig gymnasium, vierde klas

Er wordt alleen af en toe iets van gezegd door medeleerlingen als je er echt uitsprint met je cijfer. Bijvoorbeeld heel laag, maar ook als je veel hoger hebt dan de rest wordt er iets van gezegd.

Als iemand altijd hele hoge cijfers haalt, zodat het begint op te vallen, dan wordt je nog wel eens voor 'stuud' aangezien. En dan vooral bij mensen die altijd brullen dat ze het 'heel slecht gemaakt hebben' en dan vervolgens weer een 9 hebben.
(dat is best vermoeiend))
__________________
Everybody who claims to be happy all the time is clearly on fucking prozac
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:32
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Eend schreef op 24-02-2005 @ 00:28 :
In die klas dus wel. Weet je hoe stuur je was als je je een onvoldoende haalde?
Waarom zou je je daar wat van aantrekken? Je gaat toch niet slechter presteren dan je op je sloffen kunt.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 16:51
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
bij mij zitten op school doen ze er niet moeilijk over. maar ik word af en toe wel ziek van die kakkers die schreeuwen dat ze nooit leren en dan toch een 9 halen!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:41
Verwijderd
4 vmbot.

het is niet zozeer mijn klas, maar die kut school.
ik kan niet eens normaal op school lopen, of er worden allemaal dingen geroepen, gegooit etc naar me hoofd.
tja vmbo vmbo he.. vind ik zo kloote allemaal! ik word dan uit gescholde: het is geen carnaval meer of kanker gothic etc etc.
en in sommige klusters is dit ook wel zo, van die zielige jongetjes die dan leuk proberen te zijn voor hun vriendjes..haha..
na ik heb geen zin om hier een heel lang verhaal neer te planten, want je weet vast wel hoe het gaat.
vind het gewoon diep triest, zielige mensen.....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:00
00RedBaron
Avatar van 00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 24-02-2005 @ 19:41 :
4 vmbot.

het is niet zozeer mijn klas, maar die kut school.
ik kan niet eens normaal op school lopen, of er worden allemaal dingen geroepen, gegooit etc naar me hoofd.
tja vmbo vmbo he.. vind ik zo kloote allemaal! ik word dan uit gescholde: het is geen carnaval meer of kanker gothic etc etc.
en in sommige klusters is dit ook wel zo, van die zielige jongetjes die dan leuk proberen te zijn voor hun vriendjes..haha..
na ik heb geen zin om hier een heel lang verhaal neer te planten, want je weet vast wel hoe het gaat.
vind het gewoon diep triest, zielige mensen.....
Ben ik mee eens. Wij (HAVO/VWO Bovenbouw) zitten in een apart gebouw, maar ik kom nog af en toe in het VMBO gebouw. Dan ergeren we ons vaak aan die irritante mensen daar.
__________________
I'm an offer you can't refuse
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:40
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Ik denk dat ik best als nerd wordt gezien in mijn klas.. Ik studeer nu voor onderwijsassistente en mijn medestudenten zijn nog best wel puberaal.. Ik werk voor mijn studie en verlang naar de stages etc anderen lopen alsmaar te zeuren dat ze stage moeten lopen en blijven bij veel belangrijke lessen ook gewoon weg.. Ik vraag me echt af waarvoor ze eigenlijk op school zitten..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 11:12
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
hoe hoger je cijfers hoe populairder je wordt Ik doe gym
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:09
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:12 :
hoe hoger je cijfers hoe populairder je wordt Ik doe gym
Ruilen?



Nee laat maar, dan moet ik al die onzin weer opnieuw doen, het 2e semester van 6vwo is net lekker rustig
__________________
Het leven is geen vakantie.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:45
gekkie:D
Avatar van gekkie:D
gekkie:D is offline
Ik zit op een gemengde school in 5 Havo en het is heel gezellig!
__________________
Gek zijn is lang zo gek nog niet!!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 21:53
Codaz
Codaz is offline
Als je bij ons altijd alles maakt en afhebt, dan dien je gewoon er rekening mee te houden dat je alles via msn door moet gaan sturen. Bij ons is het namelijk zo dat meer dan de helft altijd zijn stencils kwijtraakt, waardoor ik ze dan 1 dag voor inlevertijd nog op kan gaan sturen. Nu zul je denken is toch geen moeite, maar ik vind het niet echt fijn. Aan de andere kant weer kei gezellie want we hebben veel lol met de leraren. Een klas zonder rotte mispels heb je natuurlijk nooit is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:32
Xymox
Avatar van Xymox
Xymox is offline
Havo 4(scholengemeenschap) Stellingwerf College Friesland
Mijn school heeft 3 gebouwen:
Een voor de brugklas(allemaal), 2e(allemaal) en 3 havo/vwo
Een voor het vmbo vanaf de 3e.
En als laatste het 2e fase gebouw voor 4/5 havo en 4/5/6 vwo.

Aangezien ik van de 2e twee gebouwen alleen een oppervlakkige kennis heb van de weinige lessen die ik daar toevallig heb.

We hebben een zeer extreme groepjes vorming op mijn school, al vervaagt deze op het 2e fase gebouw(al is die daar ook zeer zeker aanwezig!)

Het brugger gebouw is een reusachtige herrie van gillende, vechtende, bellende, rennende bruggertjes en net wat hogere klassen doen vrijwel het zelfde(ja, heb ik ook allemaal gedaan)(cliché brugklas dus) Ik heb niet echt verstand van dit gebouw, omdat ik er zeer zelden kom, en het way te chaotisch is om te volgen. Als begint de groepjes vorming hier zich langzaam in de brugklas te vormen, in de 2e klas hoor je ergens bij(of niet) en komen de hormoontjes in het spel(dat wil zeggen vechtpartijden tussen 'de boeren' en 'de altos' of 'de blowers'.
In de 3e klas gaat dit door, al neemt het extremisme wat af.

Het vmbo gebouw zijn vooral veel lui uit gehuchten die over het algemeen zichzelf heel stoer/manlijk vinden, en alleen andere gelijksoortige mensen accepteren. Die lui zijn erg vijandig tegen mensen die anders dan hen zijn.(vooral tegen mij trouwens want ze hebben het daar al helemaal niet op ho/le/bi's)
De meeste kneuzige mensen worden daar rond de 3e alto, en dat is niet echt positief voor hun imago.
Je hebt er zeker ook een paar groepjes die erg gezellig zijn.
Voor de rest bestaat het uit gemiddelde mensen die zich neutraal opstellen. (ruw weg schat ik het op 50% platteland/10%alto/40% overig)

Ik zit in het 2e fase gebouw, en daar heb ik dus het meeste verstand van(4 havo dan!)

De leerlingen in de les:
Over het algemeen kloot iedereen wat(ik vind het altijd gezellig in de klas), en alles word eingelijk wel geaccepteerd. Hoge cijfers, lage cijfers, what ever. Spijbelen doen de meesten mensen wel eens, en je word er ook niet raar op aangekeken. Geen PO? geen handelings deel? BOEIU. Dat maakt echt geen hol uit bij ons in havo 4 . Er zijn altijd wel een aantal mensen die blijft zitten(minimaal 5), maar meestal wel rond de 10-20 mensen.

De leraren:
Vooral makkelijke mensen die niet echt moeilijk over onze mentaliteit doen(uitenraad heb je uitzonderingen) en het maakt ze ook niet erg veel uit hoe of wat, zolang je het uiteindelijk maar in de les bent grotendeels. Onze schoolleiding is echt ene verhaal apart(hillarisch danwel) maar daar gaat deze topic niet over .

Sociaal:
De groepjes vorming is aardig verkleind hier. Over het algemeen gewone mensen die hun eigen dingetje doen. Nerds worden gewoon geaccepteerd en iedereen laat hun hun gang gaan, al worden ze af en toe wle het doelwit van wat kleine treiterijtjes. Alto's worden direct op de brandstapel gezet en de overlevende van de inquistie worden in een donkerhoekje onder de drap gejaagt . Zodra ze dara zijn worden ze met rust gelaten. Voor de rest is het vrij rustig in de pauze omdat 25% van alle leerlingen stiekem gaat roken bij de nabijgelegen vijver, de andere 20% gaat stiekem blowen in de nabijgelegen parkjes, en de andere 10% blowt bij mij thuis (ik woon 40 meter van school). Voor de rest hangt iedereen een beetje rond in school(en de mensen die geen zin hebben om te roken en te 'roken').

offtopic: ik heb huisarrest, dus ik verveel me ZOO erg dat ik maar een groot verhaal heb geschreven)
__________________
Everything is one...worship yourself
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Leerkrachten
Boii
9 15-11-2016 18:42
Algemene schoolzaken What boardens your horizon
Verwijderd
8 13-10-2016 12:58
Liefde & Relatie Val op jongere meisjes
Verwijderd
45 20-11-2011 12:26
Lichaam & Gezondheid Mentale diarree?
EndlessFighting
16 24-09-2010 14:25
Psychologie Sociale klasse
Missy
63 10-07-2007 17:00
Psychologie Het veranderen van een bepaalde instelling/mentaliteit.
Quiana
9 05-04-2004 07:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.