Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 15:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
We moeten voor school een eind opdracht maken voor anw. en dat doe ik samen met nog 2 meisjes. de ene is sowieso niet erg slim en de ander is koerdisch (je weel wel uit koerdistan), daardoor heeft ze af en toe een rare zinsopbouw, normaal valt dit wel mee. maar ze moest nu dus een samenvatting maken en dat ging niet helemaal goed. Maar nou komt het. ze sturen allebei alles wat ze hebben gemaakt naar mij op zodat ik het 1 geheel kan maken en uitprinten.
Maar kan ik het nou maken om een paar van hun zinnen te veranderen of zullen zij zich hierdoor beledigd voelen?? tja hoe zouden jullie het vinden als iemand dat bij jou deed. ik weet van mezelf dat als ik moe ben, m'n zinsopbouw ook niet meer klopt, maar ik zou zelf zoiets hebben van: als zij weet hoe het beter kan en ze heeft er tijd voor dan mag ze dat best doen.
Ik wil dus wel graag een goed cijfer halen, maar ik heb geen zin in gekwetsde klasgenootjes. Dus wat vinden jullie: laten staan of veranderen???

Alvast bedankt
Kuzzzz
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2002, 15:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Aryáve schreef:
Ze sturen het toch niet voor niets naar jou op?
Veranderen dus.
Dat opsturen was meer bedoeld zodat we alles mooi onder elkaar kregen. maar okay nr 1 die vind dat het ik moet veranderen
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:38
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
gewoon veranderen. Deed k zelf ook
die anderen begrepen t wel
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 15:41
Swami Salami
Swami Salami is offline
rare zinnen zou ik veranderen, inhoudelijk het gewoon laten zoals het was. Dus niet allerlei dingen gaan toevoegen of wegstrepen, beetje mag wel want je moet het ook allemaal aan elkaar breien.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:07
MacArt
Avatar van MacArt
MacArt is offline
gewoon veranderen.. ik heb laatst 9 kantjes geschreven voor bio, waar het totaal 8 moest zijn.. we waren met ze 4en, de helft van mij is weg geknipt en ik ben nu ook niet beledigt ofzo.
Als ze vragen waarom zeg je gewoon dat het was om een doorlopende schrijfstijl te hebben, wat het geheel beter leesbaar maakt.
daar kunnen ze toch weinig tegen in brengen dunkt mij.
__________________
With all our common consciousness and all our energy, let's feel the sound of the sun and dance!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:19
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Dat koerdische meisje zal zelf iig wel weten dat haar zinsbouw nou eenmaal nog niet helemaal geweldig is, daar kan ze nix aan doen, het is gewoon niet anders. Het is vrij normaal dat, als je nog niet zo lang in nederland woont, dat je dan nog geen prachtig kloppende volzinnen kan maken. Ik denk dat je dat iig het beste gewoon een beetje kan veranderen, ze zal het vast wel begrijpen.
Tjah, en dat meisje dat gewoon niet zo slim is, daarvan zou ik de zinsbouw ook gewoon verbeteren, t lijkt mij dat ze alleen maar blij zal zijn als ze (denkzij jou) een beter cijfer krijgt.

jah, tis ook jouw cijfer, dus ik zou het gewoon aanpassen, ze moeten er maar blij mee zijn.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:26
Verwijderd
Gewoon aanpassen. Er is 1x iets van mij aangepast, en dat vond ik niej erg. Maar dat was dan wel meer omdat mijn computertypprogramma geen pi-toets had en ook geen superscript. Lastig als je het volume van een buckeyball moet berekenen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:55
Verwijderd
Aanpassen die hap. Ik neem aan dat je samen voor één cijfer gaat? Dan is het jouw taak om dat cijfer zo hoog mogelijk te krijgen, dus ook door middel van het verbeteren van hun fouten.

Bovendien, je beledigt ze daar heus niet door, je doet ze er juist een plezier mee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:04
LSD
Avatar van LSD
LSD is offline
Tsjeee! dit ken ik! had ik ook de hele tijd! Je moet het gewoon veranderen, daardoor wordt jullie cijfer toch alleen maar beter?? Als ze beledigd zijn ,dan is t lastig natuurlijk, maar je kan ze denkik wel makkelijk overtuigen van het nut v je aanpassingen...
__________________
Get the cool shoe shine!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:11
Verwijderd
Waarom overleg je het niet met ze? Dan weet je wat zij er van vinden, daar gaat het om. Ze mailen het jou? Mail ze terug. Of bel ze op. Of vraag het morgen op school (ik neem tenminste aan dat je het morgen nog niet in hoeft te leveren).
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Key thanx, neej ik denk dat ik het dan maar gewoon een beetje aanpas. Ik heb dat van dat meisje wat sowieso niet zo slim is nog niet gezien, maar ik weet dat ze er wel moeite mee heeft.
en dan koerdische meisje woont al haar hele leven hier opzich. maar ze praat thuis bijna geen nederlands. en ook erg onduidelijk zeg maar. je moet voor haar wel duidelijk praten, maar zelf praat ze erg slordig (dus dat ze de helft van de letters niet uitspreekt). van dat meisje heb ik het al wel gelezen en het klopte van geen kant. ik heb er toen meteen wel iets van gezegd, maar toen ging net de bel en toen dacht ik ook van nou ja laat maar zitten.
Naja ik hoop dat ze zich niet gepasseerd voelen, en anders verzin ik daar wel weer wat op.
BTW we hoeven het pas volgende week in te leveren duzzz.

ohw ja trouwens, dat koerdische meisje maakt steeds 1 en dezelfde fout en ze wil het ook maar niet snappen. ze zegt: zij wilt dat zo ipv zij wil dat zo. ze wil niet snappen dat het echt zonder t is, Het is niet echt logisch. maar tis wel erg raar als zij het steeds verkeerd zegt en ook schrijft. Kennen jullie ook iemand die dit verkeerd zegt, of eerst dacht dat wil met een t erachter is??? Ik heb dit nog nooit eerder gehoord van iemand, daarom vroeg ik met me af om meer half-allochtonen dit ook hebben
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom overleg je het niet met ze? Dan weet je wat zij er van vinden, daar gaat het om. Ze mailen het jou? Mail ze terug. Of bel ze op. Of vraag het morgen op school (ik neem tenminste aan dat je het morgen nog niet in hoeft te leveren).
Mja overleggen vindt ik ook zo raar, zou wel goed zijn. maar tja. dan heb ik juist het gevoel dat ik ze passeer.
En neej t hoeft morgen nog niet af Ja ja ik ben eindelijk es optijd met iets het moet volgede week af zijn
En het is wel voor een cijfer, maar tis wel van m'n mentor en die rekent het niet zo zwaar dus dat scheelt.
Als ik die vormfouten laat zitten dan weet hij ook niet wie er die fouten maakt, en ik wil ook niet dat hij denkt dat ik dat doe ofzow...
__________________
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
hup gewoon controleren die hap.

ik heb altijd 20 spellings fouten per pagina dus ik vind het altijd wel lief van iemand als ie even alles er uit haalt .
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:
Mja overleggen vindt ik ook zo raar, zou wel goed zijn. maar tja. dan heb ik juist het gevoel dat ik ze passeer.
Ik denk dat ik het zelf ('k zal toch ff zeggen hoe ik het zou vinden dan maar ) minder erg zou vinden wanneer iemand het met me zou overleggen dan wanneer iemand het zo maar deed (nou ben ik eigenlijk altijd degene die het in mekaar zet, dus komt dit bij ons niet echt ter sprake Als ik bij andere rare dingen zie staan (en die staan er...) dan verbeter ik het altijd.). Waarschijnlijk weten ze zelf ook wel dat ze fouten maken. Maar ja, je kunt de ergste fouten er uit halen, maar alleen de fouten. Voor de rest is het hun stuk. En je mentor zal best op de hoogte zijn van jullie kunnen en het Nederlands van die meisjes, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 22:49
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Hebben ze geen spelling en gramatica controle?

Maargoed,
Gewoon veranderren en achter af zeggen wat je verandert heb en met welke reden dan kunnen ze daar op letten voor de volgende keer.
Zo is het bij mij altijd gedaan en heb ik het van andere altijd gedaan.
Ze moeten dan alleen wel tegen opbouwende kritiek kunnen, en je moet ze natuurlijk ook opbouwend bekritiseren niet zeggen "Domme fout" etc. (ook al is dat wel het geval want dan voelen mensen zich gauw beledigd, wat je ze niet kwalijk kan nemen dan)

Suc6 dreen

Groetjes Marco,
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 10:21
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij mij haalt ook iederen de fouten eruit. Dat vind ik absolut niet erg. Maar heel soms en dan is het hier op het forum. Ik zou het gewoon doen. Des noods vraag je even of ze er een probleem mee hebben als je wat fouten eruit haalt en het zo aanpast dat het een goed lopent verhaal wordt. Je werkt tenslotte samen om elkaar ook te verbeteren. Een van mijn leraren zei laatst ook dat als je samenwerkt het vaak beter wordt omdat je elkaars fouten eruit haalt.
Als de gene met wie ik samenwerk mijn taalfouten er niet uithaalt, krijgen we er juist commentaar op.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:28
Verwijderd
het is toch ook hun cijfer? Ik zou er alleen maar blij mee zijn wanneer de fouten eruit gehaald werden, en ik een hoger cijfer kreeg. Bovendien kunnen ze er iets van leren wanneer hun fouten eruit gehaald worden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 12:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik zal wel onduidelijk zijn geweest maar het gaat om zinsopbouw. die wordt niet fout aangegeven met de spellings controle
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2002, 12:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ieke schreef:
Bij mij haalt ook iederen de fouten eruit. Dat vind ik absolut niet erg. Maar heel soms en dan is het hier op het forum. Ik zou het gewoon doen. Des noods vraag je even of ze er een probleem mee hebben als je wat fouten eruit haalt en het zo aanpast dat het een goed lopent verhaal wordt. Je werkt tenslotte samen om elkaar ook te verbeteren. Een van mijn leraren zei laatst ook dat als je samenwerkt het vaak beter wordt omdat je elkaars fouten eruit haalt.
Als de gene met wie ik samenwerk mijn taalfouten er niet uithaalt, krijgen we er juist commentaar op.
Heeyz dit vind ik wel een super idee. ik zeg gewoon ff dat ik de tekst van hun een beetje aanpas dan passeer ik ze niet zo. en ze hoeven zich niet beledigd te voelen, want ik zeg niet dat ze een rare zinsopbouw hebben. THANX!!!!
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 13:36
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dreen schreef:
Heeyz dit vind ik wel een super idee. ik zeg gewoon ff dat ik de tekst van hun een beetje aanpas dan passeer ik ze niet zo. en ze hoeven zich niet beledigd te voelen, want ik zeg niet dat ze een rare zinsopbouw hebben. THANX!!!!
Geen dank hoor. Maar zelf voel ik me niet beledigt als iemand zo zeggen dat ik een rare spelling heb. Dat weet ik en heeft een reden, het is alleen maar handig als ze het verbeteren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 14:41
Joyce-b
Joyce-b is offline
MEestal is het ook zij bij mij, uiteindelijker ben ik meestal de gene die (gebvraagd of ongevraagd) de lay-out nog moet gaan itten maken 's avonds.. En perfectionistisch als ik ben lees ik altijd veel te veel dingen over bepaalde onderwerpen, dus al sik dan iets zi e in het gedeelte van iemand anders, verbeter ik het wel..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 18:38
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Eindverantwoordelijke van het verslag haalt er nog even een spellings/gramatica controle overheen, dat is toch eik altijd zo?

Anders is het juist lullig dat je het laat staan.
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 20:02
Verwijderd
Ik vind het wel kunnen... mjah maar dat ben ik en ik ben bot
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 15:48
Demeter
Demeter is offline
Je moet toch van die tekst een kloppend geheel maken??? Spreekt voor zich dat je dan het een en ander moet aanpassen en veranderen, lijkt mij...
__________________
Love ya all
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tegen dat ene meisje (dat koerdische) heb ik via msn gezegd dat ik er nog een beetje aan ga veranderen. ook omdat er misschien dingen dubbel in staan. Die vond dat prima, dat andere meisje vertel ik dat denk ik ook. misschien kan ik ook gewoon het resultaat niet laten lezen en meteen inleveren....
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 20:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dreen schreef:
Tegen dat ene meisje (dat koerdische) heb ik via msn gezegd dat ik er nog een beetje aan ga veranderen. ook omdat er misschien dingen dubbel in staan. Die vond dat prima, dat andere meisje vertel ik dat denk ik ook. misschien kan ik ook gewoon het resultaat niet laten lezen en meteen inleveren....
Dat vind ik niet prettig. Heb ik met een profielwerkstuk vorig jaar ook gehad. De gene had het nog niet af en heeft het ingelevert zonder dat ik het heb gezien. Daar baal ik nog steeds van. Ik zou het niet doen. Als ze het goed vonden dat je het wat ging veranderen kun je het ze toch best laten lezen. Tenzij het hen niet uitmaakt of je er zoveel problemen mee krijgt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 08:49
mariejelle
mariejelle is offline
nou ik zou het niet erg vinden als iemand mijn zinnen veranderd. ik zeg het er zelf ook altijd bij als ik samen met iemand iets maak, zo van joh als het niet helemaal klopt of je weet iets beter moet je het maar ff veranderen. ik doe het zelf ook al krijg ik alles toe gestuurd.. en dan zeg ik daarna he ik heb ff een paar dingen veranderd , das wel goed he? nou en dan is er toch niets aan de hand????
__________________
blablablablablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.