Oud 03-04-2004, 14:10
bij
Avatar van bij
bij is offline
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje:
Bijvoorbeeld , ik teken een boom .
Bij mij wordt het dan een ' lege boom ' dus je ziet als stam zegmaar alleen 2 lijnen , ik vind het moeilijk om een beetje diepte aan die boom te geven en wat met schaduwen ( niet die op de grond ) maar dan op de boom zelf.. als je weet wat ik bedoel.
Dus heeft iemand tips ? Dan zijn ze van harte welkom!
.. tja groetjes kitty
__________________
z.o.z.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 14:19
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
licht komt van nature natuurlijk van de zon en ondanks dat licht "overal" schijnt komt het toch altijd van één kant, daardoor ontstaat schaduw (o.a. op de grond, maar ook op het object zelf). Dus één kant van de boom zal meer belicht zijn dan de ander. Nu is het met cilinders (boomstam) en bollen nog wat lastiger, maar ik zou zeggen, kijk goed om je heen, probeer (heel veel uit) en teken wat je waarneemt.
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:24
bij
Avatar van bij
bij is offline
oke .. maar dan nog een boom is niet helemaal egaal en vlak( mijne dus wel ),, .. en mijn boom is eerder een beetje 2d i.p.v. 3d
__________________
z.o.z.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 15:00
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Een boom met schaduw in drie stappen:



1. Teken de omtrek van de boom.
2. Bepaal uit welke richting het licht komt/de zon staat. Breng de donkere schaduw aan.
3. Breng de lichtere schaduw aan.

Edit: de schaduw klopt niet overal fantastisch, maar ik heb 't dan ook in drie minuten gemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.