Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 14:04
Verwijderd
Deze viltstift tekening heb ik pas gemaakt. De opdracht luidde: 'Breng jezelf in kaart. Zowel uiterlijk- als innerlijkheden. Net wat je zelf wil laten zien.'

De uitleg staat eronder.




het hoofd...



borst



hoofd + kompas



totaal

Het is dus de bovenste foto uit mn fotoboek en het lijkt niet , zo realistisch was nou ook niet de bedoeling, het gaat meer om het de 'achterliggende gedachte..'

Mijn plukken haar hebben elk een ander patroon. Dat zijn de mensen om mij heen, die invloeden op mij uitoefenen, elk een eigen mening hebben, en van onder uit, 'in mijn hoofd kruipen'.
De spiraal in mijn arm is mijn 'levensloop' en de stipjes (mijn ECHTE moedervlekjes) zijn mijn liefhebberijen, bezigheden die ik in de jaren heb gehad en heb. Het kompas zweeft als een engel boven mij en wijst me de weg. De pijlen uit mijn ogen zijn meer gewoon.. de dingen om mij heen die ik zie en waarneem. Het 'stratenkaartje' tja.. dat is een lichtelijk misverstand.. het stelde mijn hart voor (AI AI! aan de verkeerde kant.. verkeerd uit gemeten ) Maar nu houd ik het maar bij 'ziel' dat kan toch overal zitten...? De 'bliksemschicht' op mijn voorhoofd staat voor de kerncentrale.

Tadaadaa.. ofzo

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 08:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 14:05
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Wauw
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:23
brinta
brinta is offline
I like it
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:24
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Beeldgrammatica?
Zoja grappig, mijne zien er totaal anders uit *logisch*

Leuk, leuk, leuk, alleen die bliksemdinges vind ik een beetje jammer. Te strak in vergelijking met de rest.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:25
Ndimension
Ndimension is offline
Ziet er mooi uit
Alleen je ogen zijn een heel klein beetje verkeerd, maar dat zie je haast niet.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 05-01-2004 @ 15:24:
Beeldgrammatica?
Zoja grappig, mijne zien er totaal anders uit *logisch*

Leuk, leuk, leuk, alleen die bliksemdinges vind ik een beetje jammer. Te strak in vergelijking met de rest.
Hee, ik hoopte dat je zou reageren.. heb je een digitale camera of een webcam? scanner eventueel? ik ben benieuwd naar die van jou..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 14:31
Fleur
Avatar van Fleur
Fleur is offline
Mooi gedaan en vooral leuk bedacht
__________________
http://fleur.madtech.cx
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:10
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
vet ik vind die symbolen koel, en de achtergrond.. en mooi getekend ook wel, jammer dat je haar zomaar ophoudt bij de bovenkant van je hoofd alleen.. neus is ook mooi
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:12
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Ik vind de haren leuk!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:13
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
ik vind het wel mooi vooral met het verhaal eromheen wat alles betekent enzo
leuk resultaat van zo'n opdracht
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 16:37
Mijke16
Avatar van Mijke16
Mijke16 is offline
heel mooi, maar waarom 'kerncentrale'??
__________________
Het is niet hoeveel jaren je leeft, maar hoeveel leven je aan die jaren geeft. ;)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Mijke16 schreef op 05-01-2004 @ 17:37:
heel mooi, maar waarom 'kerncentrale'??
als mijn hersens.. het was meer een grapje, omdat ik het symbool letterlijk zo in de atlas zag staan
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 17:46
Verwijderd
Ik vind er echt helemaal geen zak aan. Mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:10
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
ik vind et leuk!!
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:17
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
Forumbazin + schreef op 05-01-2004 @ 15:04:
Deze viltstift tekening heb ik pas gemaakt. De opdracht luidde: 'Breng jezelf in kaart. Zowel uiterlijk- als innerlijkheden. Net wat je zelf wil laten zien.'
Mijn plukken haar hebben elk een ander patroon. Dat zijn de mensen om mij heen, die invloeden op mij uitoefenen, elk een eigen mening hebben, en van onder uit, 'in mijn hoofd kruipen'.
De spiraal in mijn arm is mijn 'levensloop' en de stipjes (mijn ECHTE moedervlekjes) zijn mijn liefhebberijen, bezigheden die ik in de jaren heb gehad en heb. Het kompas zweeft als een engel boven mij en wijst me de weg. De pijlen uit mijn ogen zijn meer gewoon.. de dingen om mij heen die ik zie en waarneem. Het 'stratenkaartje' tja.. dat is een lichtelijk misverstand.. het stelde mijn hart voor (AI AI! aan de verkeerde kant.. verkeerd uit gemeten ) Maar nu houd ik het maar bij 'ziel' dat kan toch overal zitten...? De 'bliksemschicht' op mijn voorhoofd staat voor de kerncentrale.
opzich wel leuk idee, maar goed heb toch wat puntjes van kritiek
Je hebt de opdracht wel erg letterlijk opgepakt...jezelf in kaart brengen en dan als landkaart vin ik voor de hand liggende keuze, ik weet niet of dit ook ECHT de bedoeling was, of et ook anders te interpreteren mocht..maar goed .
Leuk idee van je haren, maar dat is alleen duidelijk als je et zo verteld, anders zou et voor mij alleen uitzien als verschillende soorten haar, verder zie ik niet echt dat ze invloed op jou uitoefenen. Verder maak je in mijn ogen een aantal duidelijke maar erg voor de hand liggende keuzes, het kompas bijvoorbeeld.
Verder oogt het geheel wel leuk , alleen bij de hand over je borst rommelt et beetje en je haar loopt rechts over je hoofd wat raar waardoor je breed hoofd lijkt te hebben.

verder moet je dit niet als aanval zien ofzo, maar ik zeg gewoon even wat meer dan alleen leuk en hoop dat je er wat mee kan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 05-01-2004 @ 19:17:
opzich wel leuk idee, maar goed heb toch wat puntjes van kritiek
Je hebt de opdracht wel erg letterlijk opgepakt...jezelf in kaart brengen en dan als landkaart vin ik voor de hand liggende keuze, ik weet niet of dit ook ECHT de bedoeling was, of et ook anders te interpreteren mocht..maar goed .
Leuk idee van je haren, maar dat is alleen duidelijk als je et zo verteld, anders zou et voor mij alleen uitzien als verschillende soorten haar, verder zie ik niet echt dat ze invloed op jou uitoefenen. Verder maak je in mijn ogen een aantal duidelijke maar erg voor de hand liggende keuzes, het kompas bijvoorbeeld.
Verder oogt het geheel wel leuk , alleen bij de hand over je borst rommelt et beetje en je haar loopt rechts over je hoofd wat raar waardoor je breed hoofd lijkt te hebben.

verder moet je dit niet als aanval zien ofzo, maar ik zeg gewoon even wat meer dan alleen leuk en hoop dat je er wat mee kan.
oke, dankjewel de haren wil ik sowieso nog over het gezicht laten vallen zodat het misschien iets natuurlijker lijkt. over de de bekenis van het haar, dat dat onduidelijk is, snap ik, maar het is ook niet de bedoeling dat iemand dat er gelijk uit op maakt. er hoort een handleiding bij. en over het raster op de achtergrond.. dat heb ik in eerste instantie niet eens zo opgevat als kaart, maar omdat ik i.v.m. het natekenen van de foto al een raster had getekend stonden de lijnen er, en het was meer de bedoeling dat het lijkt alsof ik uit het hek om mij heen kruip. maar misschien is het raster daarvoor nog te dik en vast..
toch dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 05-01-2004 @ 18:46:
Ik vind er echt helemaal geen zak aan. Mijn excuses.
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:10
Verwijderd
Ik vind dat je je idee heel mooi hebt uitgewerkt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2004, 19:13
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Sorry, maar ik vind het eigenlijk niet zo mooi .....
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Forumbazin + schreef op 05-01-2004 @ 15:29:
Hee, ik hoopte dat je zou reageren.. heb je een digitale camera of een webcam? scanner eventueel? ik ben benieuwd naar die van jou..
Scanner

Zelfde vak, volgende opdracht, iets met kleur, vond 't nogal vaag. Je moest eerst iets van jezelf weergeven in lijnen, daarna met alleen kleurvlakken, en vervolgens een combinatie van.
Nogal rare opdracht. Mijne is ok niet zo diepgezocht als die van jouw, maar goed. De enige waar ik echt over te spreken ben, is die als dezelfde opdracht als van jou, maar die is te groot voor onder de scanner.

Schetsen uit m'n dummie;



__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:26
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mooi gedaan en de gedachte erachter is heel mooi!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:51
Verwijderd
apart, maar dan in positieve zin.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:49
Drommels
Avatar van Drommels
Drommels is offline
Vind de foto mooier....
__________________
Take off your disguise, I know that underneath its me
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 05-01-2004 @ 20:22:
Scanner

Zelfde vak, volgende opdracht, iets met kleur, vond 't nogal vaag. Je moest eerst iets van jezelf weergeven in lijnen, daarna met alleen kleurvlakken, en vervolgens een combinatie van.
Nogal rare opdracht. Mijne is ok niet zo diepgezocht als die van jouw, maar goed. De enige waar ik echt over te spreken ben, is die als dezelfde opdracht als van jou, maar die is te groot voor onder de scanner.

Schetsen uit m'n dummie;

[afbeelding]

[afbeelding]
ook leuk, de onderste vooral. is het een oog, een vogel of een abstract iets?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:57
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Forumbazin + schreef op 06-01-2004 @ 16:44:
ook leuk, de onderste vooral. is het een oog, een vogel of een abstract iets?
allebei een oog
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 15:26
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
Het onderwerp lijkt me erg leuk!
Alleen jammer dat ik alleen kruisjes zie
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Li3s schreef op 07-01-2004 @ 16:26:
Het onderwerp lijkt me erg leuk!
Alleen jammer dat ik alleen kruisjes zie
Oh. Ja. Ik kan nu niet bij de foto's, maar ik zal ze zo snel mogelijk uploaden. Bedankt voor het aangeven.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:21
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik zie kruisjes.

Zoek 'ns een degelijke host.

Eigenlijk zouden topics waarin geen goede host gebruikt wordt standaard verwijderd/gesloten moeten worden?
__________________
yupyup.

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 08:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Links aangepast.
Vind ze wel bijzonder. Ik vind alleen dat bliksemflitsje op haar voorhooft wat minder, die is zo strak en de rest heeft vooral echt vloeiende lijnen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:25
bekkie15
bekkie15 is offline
leuk gedaan!!! alleen hoe kom je op het idee?!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 23:11
funest
Avatar van funest
funest is offline
omg lees et topic
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 18:36
firelizzard
Avatar van firelizzard
firelizzard is offline
Ik zeg niet dat ik het beter kan (want dat kan ik niet ) Maaruh ik vind het nie echt mooi (srry) Misschien komt het door de viltstiften ofzo.......
__________________
WWW.GOUWENAAR.NL
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
firelizzard schreef op 14-01-2004 @ 19:36:
Ik zeg niet dat ik het beter kan (want dat kan ik niet ) Maaruh ik vind het nie echt mooi (srry) Misschien komt het door de viltstiften ofzo.......
ah. dat kan. maar de viltstiften was ook de opdracht. de volgende moet met acryl.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:56
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
ik vind de symboliek heel mooi!!!!
de uitwerking en het uiteindelijke tekenresultaat vind ik niet mooi
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 15-01-2004 @ 13:56:
ik vind de symboliek heel mooi!!!!
de uitwerking en het uiteindelijke tekenresultaat vind ik niet mooi
dankjewel. ik ben gisteravond met acryl begonnen. ver de achtergrond ben ik wel redelijk tevreden, maar ikzelf wil nog niet echt lukken... maar ik ga vol goede moed verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.