Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2015, 20:26
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Hallo mensen,

Mijn pseudoniem is ''Kiritsugu.'' Ik ben nieuw op dit forum van Scholieren.com. Hopelijk krijg ik het hier naar mijn zin met jullie

Naar aanleiding van het onderwerp ''ER (ernstige rekenproblemen)-toets'' wil ik vermelden dat ik het schooljaar doubleer, dat mijn opleidingsniveau VMBO (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs) is en ik binnenkort een rekentoets moet afleggen. In het kader van de komende rekentoets kom ik zogenaamd in aanmerking met de zogeheten ''ER (ernstige rekenproblemen)-toets.'' De ER (ernstige rekenproblemen)-toets is een aangepaste rekentoets met hulpmiddelen (veelvuldig gebruik van een rekenmachine, rekenkaart, tijdsverlenging enzovoort) bestemd voor leerlingen met dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen op basis van hun leerbelemmeringen omtrent de basiskennis van het rekenen. Ik vraag mezelf af hoe ik hiervoor in aanmerking ben gekomen, want ik weet van mezelf dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen. Vorig schooljaar was er sprake van een vergelijkbaar incident omtrent de indicatie voor de ER (ernstige rekenproblemen)-toets, maar ik had het gecorrigeerd in het kader van mijn eigen welzijn, en ik mocht de reguliere 2F-rekentoets afleggen. Om in aanmerking te komen met de ER (ernstige rekenproblemen)-toets moet men voldoen aan deze voorwaarden:

a. In het voortraject in het onderwijs is vastgesteld dat door dyscalculie of ernstige rekenproblemen de eisen van de standaardtoets niet haalbaar zijn, ook niet nadat in dat voortraject sprake was van remediëring en daarbij behorende extra inspanning (oefening) door de leerling.