Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2015, 20:26
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Hallo mensen,

Mijn pseudoniem is ''Kiritsugu.'' Ik ben nieuw op dit forum van Scholieren.com. Hopelijk krijg ik het hier naar mijn zin met jullie

Naar aanleiding van het onderwerp ''ER (ernstige rekenproblemen)-toets'' wil ik vermelden dat ik het schooljaar doubleer, dat mijn opleidingsniveau VMBO (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs) is en ik binnenkort een rekentoets moet afleggen. In het kader van de komende rekentoets kom ik zogenaamd in aanmerking met de zogeheten ''ER (ernstige rekenproblemen)-toets.'' De ER (ernstige rekenproblemen)-toets is een aangepaste rekentoets met hulpmiddelen (veelvuldig gebruik van een rekenmachine, rekenkaart, tijdsverlenging enzovoort) bestemd voor leerlingen met dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen op basis van hun leerbelemmeringen omtrent de basiskennis van het rekenen. Ik vraag mezelf af hoe ik hiervoor in aanmerking ben gekomen, want ik weet van mezelf dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen. Vorig schooljaar was er sprake van een vergelijkbaar incident omtrent de indicatie voor de ER (ernstige rekenproblemen)-toets, maar ik had het gecorrigeerd in het kader van mijn eigen welzijn, en ik mocht de reguliere 2F-rekentoets afleggen. Om in aanmerking te komen met de ER (ernstige rekenproblemen)-toets moet men voldoen aan deze voorwaarden:

a. In het voortraject in het onderwijs is vastgesteld dat door dyscalculie of ernstige rekenproblemen de eisen van de standaardtoets niet haalbaar zijn, ook niet nadat in dat voortraject sprake was van remediëring en daarbij behorende extra inspanning (oefening) door de leerling.

b. voorafgaand aan de afname van de aangepaste toets door de school een trainingstraject is geboden, gericht op de aangepaste afname, en dat traject ook door de leerling met extra inspanning (oefening) is gevolgd.

c. er een goed toegankelijk dossier is van de leerling waarin de onderdelen a. en b. zijn beschreven.

Ik voldoe niet aan deze voorwaarden, hoewel ik in het primair onderwijs bijles voor rekenen kreeg in het kader van enkele rekenmoeilijkheden, maar dat waren algemene rekenproblemen. Zelfs als er in mijn toestand sprake was van dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen (ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is), dan werd er nooit een trainingstraject aan mij geboden, gericht op de aangepaste afname (zoals vermeld in voorwaarde b). Ik heb al hierover met de examensecretaris gesproken, maar hij legt de nadruk dat ik zogenaamde aantoonbare rekenproblemen heb naar aanleiding van ''Got it?!'' (online rekenprogramma met rekenonderdelen uitgedrukt in een percentage), wiskunde, economie en mijn prestaties van vorig schooljaar omtrent de rekentoets. Volgens de examensecretaris is Got it?! een indicatiefactor voor de twee rekentoetsen (2F en 2ER), maar het staat vreemd genoeg niet vermeld in de algemene criteria omtrent de ER (ernstige rekenproblemen)-toets. Ik heb een benedengemiddelde score op Got it?! op basis van de criteria van de school. Hierdoor denkt de examensecretaris dat ik lijd aan ernstige rekenproblemen, maar ik heb een goede reden voor mijn benedengemiddelde score op Got it?!. In mijn toestand is er sprake van luiheid omtrent het rekenen, en door mijn luiheid werkte ik niet veel op Got it?! (ik maakte weinig opdrachten en toetsen). Ook herinner ik me dat ik voor een lange tijd een verkeerd referentieniveau had op Got it?!, en pas jaren later op 2F werd geplaatst (dit had invloed op mijn score). De examensecretaris gebruikte ook mijn prestaties voor wiskunde en economie als indicatie voor de ER (ernstige rekenproblemen)-toets. Wiskunde en economie staan los van het rekenen, ondanks de overeenkomsten. Ik vind het nogal oneerlijk dat de examensecretaris de vakken wiskunde en economie erbij betrekt, want zelfs een gemiddelde of goede rekenaar kan slecht zijn in wiskunde en/of economie. Zelfs als men dit als indicatiefactor kon benaderen op basis van slechte prestaties omtrent deze twee specifiek genoemde vakken dan is het nog steeds foutief in mijn toestand, want ik krijg ook rekenen op de vakken boekhouden en bedrijfsgetallen (waar ik goed voor sta vergeleken met wiskunde en economie). Naast twee vakken als indicatiefactoren te noemen had hij het ook over mijn prestaties van vorig schooljaar omtrent de prestaties van de rekentoets. Vorig schooljaar mocht ik de reguliere 2F-rekentoets afleggen in het kader van mijn correctie. Ik haalde de eerste keer een vier voor de rekentoets in het kader van stress omtrent mijn vervolgopleiding, omdat ik niet geoefend had en lui was. Ik moest de rekentoets van mijn ouders herkansen, dus ik moest tegen mijn wil de rekentoets opnieuw afleggen. Ik haalde weer een vier voor de rekentoets, omdat ik weer niet geoefend had en wanhopig was. Naar aanleiding van mijn prestaties van vorig jaar bestempelt de examensecretaris mij als een ''slechte/zwakke rekenaar'', terwijl ik zelf weet dat dit het geval niet is. Zijn advies en van een rekendocent is ''Maak de ER (ernstige rekenproblemen)-toets en als er sprake is van een gemiddeld of goed cijfer, dan mag je het herkansen met de reguliere 2F-rekentoets.'' Ik ging niet akkoord, want ik weet van mezelf dat ik echt niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen. Waarom zou ik dan de ER (ernstige rekenproblemen)-toets in de eerste instantie afleggen? De examensecretaris denkt dat ik in de ontkenningsfase zit en mijn ''eer'' wil verdedigen, maar ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Ik weet van mezelf dat ik tekortkomingen heb. Ik mag weer de reguliere 2F-rekentoets afleggen door middel van een brief van mijn ouders, ondanks ik hoogstwaarschijnlijk nog steeds in het ER (ernstige rekenproblemen)-traject zit.

Hoe kan ik bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen? Ik wil niet aangekeken worden met zo'n label. Ik heb zelf nagedacht om de examencommissie te bellen, of andere instanties. Tips en adviezen zijn altijd welkom. Bedankt voor het lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2015, 20:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je scoort "benedengemiddeld"/onvoldoendes voor rekenen. Zeggen dat dat alleen komt doordat je lui was of er geen zin in had, is natuurlijk niet heel overtuigend en moeilijk te controleren voor de examensecretaris

Ik snap ook niet direct dat je niet gewoon vorig jaar de kans hebt aangegrepen om een ER-rekentoets te maken en te laten zien dat je wel kunt rekenen door daar gemiddeld (of beter) op te scoren. Gemiddeld scoren op de ER-rekentoets was al genoeg om nu de volwaardige rekentoets te mogen maken! Als je dit soort dingen gaat weigeren, stel je je niet echt coöperatief op. Je kiest zo echt niet de snelste en makkelijkste weg, want zo wordt de kans groot dat je bent aangewezen op formele bezwaar- en beroepsprocedures waarvan de uitkomst veel onzekerder is.

Voor zover ik weet heeft deelname aan de ER-rekentoets op vmbo-niveau overigens geen gevolgen voor mogelijke vervolgopleidingen. Maak je je dan toch niet alleen druk om je "eer"?

Laatst gewijzigd op 15-12-2015 om 20:45.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 20:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik mag weer de reguliere 2F-rekentoets afleggen door middel van een brief van mijn ouders, ondanks ik hoogstwaarschijnlijk nog steeds in het ER (ernstige rekenproblemen)-traject zit.

Hoe kan ik bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen? Ik wil niet aangekeken worden met zo'n label. Ik heb zelf nagedacht om de examencommissie te bellen, of andere instanties. Tips en adviezen zijn altijd welkom. Bedankt voor het lezen
Tot slot: er is dus eigenlijk geen probleem, want je ouders kunnen gewoon een briefje schrijven

Dat is ook meteen de makkelijkste manier om het te "bewijzen": laat je ouders dat briefje schrijven en maak de reguliere 2F-rekentoets voldoende.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 21:27
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Je scoort "benedengemiddeld"/onvoldoendes voor rekenen. Zeggen dat dat alleen komt doordat je lui was of er geen zin in had, is natuurlijk niet heel overtuigend en moeilijk te controleren voor de examensecretaris

Ik snap ook niet direct dat je niet gewoon vorig jaar de kans hebt aangegrepen om een ER-rekentoets te maken en te laten zien dat je wel kunt rekenen door daar gemiddeld (of beter) op te scoren. Gemiddeld scoren op de ER-rekentoets was al genoeg om nu de volwaardige rekentoets te mogen maken! Als je dit soort dingen gaat weigeren, stel je je niet echt coöperatief op. Je kiest zo echt niet de snelste en makkelijkste weg, want zo wordt de kans groot dat je bent aangewezen op formele bezwaar- en beroepsprocedures waarvan de uitkomst veel onzekerder is.

Voor zover ik weet heeft deelname aan de ER-rekentoets op vmbo-niveau overigens geen gevolgen voor mogelijke vervolgopleidingen. Maak je je dan toch niet alleen druk om je "eer"?
Ik scoorde in het verleden vaak redelijk tot goed voor het rekenen (op het primair onderwijs en in de eerste twee leerjaren van het voortgezet onderwijs). Sinds het derde leerjaar gingen de rekenlessen vooral om het rekenprogramma Got it?! (waar ik niet mijn best voor deed). Ik ben er van bewust dat ik mijn luiheid en gebrek aan motivatie moeilijk kan bewijzen aan de examensecretaris, maar de examensecretaris kan het zeker fout hebben.

Vorig jaar ging ik de ER (ernstige rekenproblemen)-toets niet afleggen, omdat het een aangepaste rekentoets met hulpmiddelen (veelvuldig gebruik van een rekenmachine, rekenkaart, tijdsverlenging enzovoort) bestemd voor leerlingen met dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen op basis van hun leerbelemmeringen omtrent de basiskennis van het rekenen. Ik lijd niet aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen. Dat is een reden waarom ik de ER (ernstige rekenproblemen)-toets niet heb afgelegd.

De ER (ernstige rekenproblemen)-toets heeft inderdaad geen invloed op de doorstroommogelijkheden omtrent mogelijke vervolgopleidingen. Het wordt wel strenger beoordeeld op het HBO (hoger beroepsonderwijs). Ik kan je verzekeren dat het niets met ''eer'' te maken heeft, want waarom zou ik een toets afleggen waar ik niet eens in aanmerking voor kom? Je kan het vergelijken met een niet-dyslectische leerling die een d (dyslexie)-versie van de rekentoets moet afleggen. Dat gezegd te hebben wil ik vermelden dat ik in het verleden vaker verkeerde indicaties kreeg en onderschat werd door mensen en instanties.

Trouwens, ik had vorig schooljaar een zogeheten ''AMN-test'' afgelegd. Ik scoorde daar bovengemiddeld voor het rekenen, maar zwak voor taal en ruimtelijk inzicht (sommige vragen had ik foutief in het kader van de zenuwen omtrent de tijdslimiet). Dit kan men als een indicatiefactor benaderen tegen de ER (ernstige rekenproblemen)-toets.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 21:33
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Tot slot: er is dus eigenlijk geen probleem, want je ouders kunnen gewoon een briefje schrijven

Dat is ook meteen de makkelijkste manier om het te "bewijzen": laat je ouders dat briefje schrijven en maak de reguliere 2F-rekentoets voldoende.
Ik ben er niet helemaal zeker van, want ik heb een vermoeden dat ik nog steeds in het ER (ernstige rekenproblemen)-traject zit, en dat ik de reguliere 2F-rekentoets mag afleggen in het kader van een uitzondering. Ik wil definitief bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen, dus ik wil niet dat er zo'n alternatieve toets in de eerste instantie wordt aangeboden.

Ik heb ook met de examensecretaris gesproken over mogelijke concentratiestoornissen en/of concentratieproblemen. Mijn mentor van het vorig schooljaar dacht hier ook aan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 21:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik ben er niet helemaal zeker van, want ik heb een vermoeden dat ik nog steeds in het ER (ernstige rekenproblemen)-traject zit, en dat ik de reguliere 2F-rekentoets mag afleggen in het kader van een uitzondering. Ik wil definitief bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen, dus ik wil niet dat er zo'n alternatieve toets in de eerste instantie wordt aangeboden.
Ja, dus? Je mag toch, als je ouders een briefje schrijven, de reguliere 2F-toets afleggen? Dat lijkt me echt de manier om je gelijk te bewijzen en ook de beste manier om uit het ER-traject te komen. Doen dus.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 21:59
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Ja, dus? Je mag toch, als je ouders een briefje schrijven, de reguliere 2F-toets afleggen? Dat lijkt me echt de manier om je gelijk te bewijzen en ook de beste manier om uit het ER-traject te komen. Doen dus.
Hier dacht ik ook aan. Ik heb hierover ook met de wiskundedocent gesproken (omdat hij bij de ER-toetsen betrokken is). Hij werd nogal nijdig en zei ''Het is te laat om jezelf te bewijzen! Je had het veel eerder moeten doen! Mijn advies is om de ER (ernstige rekenproblemen)-toets af te leggen!'' Door hem raakte ik nogal in de war, want waarom zou ik zo'n alternatieve toets afleggen als ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen in de eerste instantie? Krijgen leerlingen waarbij er sprake is van luiheid, gebrek aan motivatie of andere omstandigheden onterecht de ER (ernstige rekenproblemen)-toets aangeboden? Hij heeft me nogal aan het denken gezet. Ik denk dat ik veel aan het ijsberen ben

Ik ga gewoon de reguliere 2F-toets afleggen en zo bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen

Bedankt voor je advies!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 22:03
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hij werd nogal nijdig en zei ''Het is te laat om jezelf te bewijzen! Je had het veel eerder moeten doen! Mijn advies is om de ER (ernstige rekenproblemen)-toets af te leggen!'' Door hem raakte ik nogal in de war, want waarom zou ik zo'n alternatieve toets afleggen als ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen in de eerste instantie? Krijgen leerlingen waarbij er sprake is van luiheid, gebrek aan motivatie of andere omstandigheden onterecht de ER (ernstige rekenproblemen)-toets aangeboden?
Leerlingen die in de bovenbouw niet voldoende scoren op rekenen, zullen sneller de ER-rekentoets krijgen aangeboden. Niet zo gek, lijkt me.
Er zitten ook leerlingen op het vmbo die eigenlijk wel havo konden doen, maar "te lui" zijn: dat komt overal in het onderwijs voor.

Citaat:
Hij heeft me nogal aan het denken gezet. Ik denk dat ik veel aan het ijsberen ben
Denk eraan dat de schuld ook/vooral bij jezelf ligt: jij bent lui geweest en had geen zin in rekenen meer.

Citaat:
Ik ga gewoon de reguliere 2F-toets afleggen en zo bewijzen dat ik niet lijd aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen
Top, succes!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 22:10
Verwijderd
Wat Axel zegt: maak gewoon die toets en werk je uit de naad zodat je een voldoende haalt en jezelf bewijst.

Je hebt tot nu toe jezelf/je rekenskils nog niet laten zien. Dan kun je dus heel boos worden dat ze een verkeerd beeld van je hebben maar als ik je verhaal zo lees denk ik dan meer aan een gevalletje eigen schuld (dikke bult). Met die boze/verbaal agressieve manier van verdediging zul je dan denk ik ook niet ver komen.
Als jij bang bent dat je als nog in een ER-traject beland wanneer je een voldoende haalt dan zou ik dit bespreekbaar proberen te maken. Anders kan het voor je motivatie averechts gaan werken en blijf jij met deze angst/frustratie zitten.
Vertel ze rustig dat je denkt dat het beeld wat ze van je hebben niet klopt. Dat jij denkt dat er veel meer in je zit en dat je dat graag wilt laten zien tijdens de normale toets. Vraag of het traject van die toets mag afhangen: voldoende -> geen traject, onvoldoende -> acceptatie en meewerken aan het traject.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 22:10
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Leerlingen die in de bovenbouw niet voldoende scoren op rekenen, zullen sneller de ER-rekentoets krijgen aangeboden. Niet zo gek, lijkt me.
Er zitten ook leerlingen op het vmbo die eigenlijk wel havo konden doen, maar "te lui" zijn: dat komt overal in het onderwijs voor.



Denk eraan dat de schuld ook/vooral bij jezelf ligt: jij bent lui geweest en had geen zin in rekenen meer.



Top, succes!
Helemaal mee eens.

Trouwens, ik was destijds niet goed voorbereid voor de reguliere 2F-toets. Ik had een vreemde gedachtegang en dacht ''Ik ga die toets met gemak halen!'' Ik ben erachter gekomen dat je altijd voor toetsen moet leren. Rekenproblemen of geen rekenproblemen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 22:24
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Wat Axel zegt: maak gewoon die toets en werk je uit de naad zodat je een voldoende haalt en jezelf bewijst.

Je hebt tot nu toe jezelf/je rekenskils nog niet laten zien. Dan kun je dus heel boos worden dat ze een verkeerd beeld van je hebben maar als ik je verhaal zo lees denk ik dan meer aan een gevalletje eigen schuld (dikke bult). Met die boze/verbaal agressieve manier van verdediging zul je dan denk ik ook niet ver komen.
Als jij bang bent dat je als nog in een ER-traject beland wanneer je een voldoende haalt dan zou ik dit bespreekbaar proberen te maken. Anders kan het voor je motivatie averechts gaan werken en blijf jij met deze angst/frustratie zitten.
Vertel ze rustig dat je denkt dat het beeld wat ze van je hebben niet klopt. Dat jij denkt dat er veel meer in je zit en dat je dat graag wilt laten zien tijdens de normale toets. Vraag of het traject van die toets mag afhangen: voldoende -> geen traject, onvoldoende -> acceptatie en meewerken aan het traject.
Ik ben er niet echt zeker van, want (meerdere keren) een onvoldoende halen voor de rekentoets is geen indicatie voor de ER (ernstige rekenproblemen)-toets. Het is een illusie. Dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen zijn aantoonbaar in het dagelijks leven (klokkijken, hoofdrekenen, de gang van zaken omtrent geld enzovoort).

Laat ik het maar uitleggen met een voorbeeld: Mijn vriend (die wel geslaagd is voor zijn examen) had vorig jaar de reguliere 2F-toets afgelegd (hij zit niet in een ER-traject). Hij heeft tweemaal een onvoldoende gehaald net zoals ik (lager dan ik). De reguliere 2F-toets afsluiten met één of meerdere onvoldoendes maakt je nog geen ''zwakke rekenaar.''
Met citaat reageren
Oud 15-12-2015, 23:01
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Offtopic: je nederlands is gruwelijk goed
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 16-12-2015, 01:55
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Offtopic: je nederlands is gruwelijk goed
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2015, 06:40
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik moet na de kerstvakantie ook die toets gaan maken en we hebben geen enkele voorbereiding
Met citaat reageren
Oud 16-12-2015, 08:32
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Ik moet na de kerstvakantie ook die toets gaan maken en we hebben geen enkele voorbereiding
Ik heb een sterk vermoeden dat het verschilt op iedere school. Waarom moet jij de ER (ernstige rekenproblemen)-toets afleggen? Lijd jij wellicht aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2015, 22:58
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Ik heb de examencommissie gebeld voor vragen omtrent het (adaptief/passend) onderwijs. Volgens de examencommissie is het ten strengste verboden om de ER (ernstige rekenproblemen)-toets nogmaals aan te bieden (er zijn geen uitzonderingen met betrekking tot eventuele doublering) als een leerling de reguliere 2F-toets al afgelegd heeft (dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen of niet). In mijn toestand is er geen sprake van dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen, dus ik vind het nogal absurd. Ik kreeg hetzelfde advies weer als mijn mentor van vorig schooljaar en van dit topic: "Gewoon de reguliere 2F-toets afleggen en zo bewijzen dat er geen sprake is van dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen."
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 01:23
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Zeik niet zo en maak gewoon die toets als je zo slim kunt praten
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 01:23
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Niet een 8 of hoger halen voor de 3F toets :')

Amateurs
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-12-2015, 03:12
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Niet een 8 of hoger halen voor de 3 s :')

Amateurs
De 3F-rekentoets is bestemd voor leerlingen met het opleidingsniveau HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs), VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs) of het MBO (middelbaar beroepsonderwijs)-niveau 4. Leerlingen van een "lager" opleidingsniveau kunnen in het kader van een uitzondering omtrent een (relatief) hoog cijfer voor de 2F-rekentoets de 3F-rekentoets afleggen. Daarnaast bestaat er ook een 3ER-rekentoets.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 10:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoogstwaarschijnlijk is je probleem niet je rekenvaardigheid maar je defaitistische attitude.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 10:59
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Hoogstwaarschijnlijk is je probleem niet je rekenvaardigheid maar je defaitistische attitude.
Ik heb een sterk vermoeden dat de oorzaken van mijn verkeerde diagnose in mijn toestand luiheid, een nare thuissituatie en mijn gebrek aan motivatie zijn. Het probleem is dat ik het ontzettend moeilijk kan bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 19:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb een sterk vermoeden dat de oorzaken van mijn verkeerde diagnose in mijn toestand luiheid, een nare thuissituatie en mijn gebrek aan motivatie zijn. Het probleem is dat ik het ontzettend moeilijk kan bewijzen.
Nee, het probleem is dat jij zo moeilijk doet en allerlei problemen zoekt
Met citaat reageren
Oud 23-12-2015, 21:43
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
De 3F-rekentoets is bestemd voor leerlingen met het opleidingsniveau HAVO (hoger algemeen voortgezet onderwijs), VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs) of het MBO (middelbaar beroepsonderwijs)-niveau 4. Leerlingen van een "lager" opleidingsniveau kunnen in het kader van een uitzondering omtrent een (relatief) hoog cijfer voor de 2F-rekentoets de 3F-rekentoets afleggen. Daarnaast bestaat er ook een 3ER-rekentoets.
Waarom doe je die dan niet HE genie????
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 10:00
Kiritsugu
Kiritsugu is offline
Citaat:
Waarom doe je die dan niet HE genie????
Dat komt omdat het boven mijn opleidingsniveau is. Mijn opleidingsniveau is VMBO (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs), kaderberoepsgerichte leerweg. Ik kom niet in aanmerking met de 3F-rekentoets, tenzij ik een relatief hoog cijfer haal voor de 2F-rekentoets. Ik kan het wellicht proberen, maar het is niet echt noodzakelijk in mijn toestand.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 14:37
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik heb een sterk vermoeden dat het verschilt op iedere school. Waarom moet jij de ER (ernstige rekenproblemen)-toets afleggen? Lijd jij wellicht aan dyscalculie en/of ernstige rekenproblemen?
Nee, ik moet de normale maken.
Totaal geen rekenproblemen verder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2015, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een sterk vermoeden dat de oorzaken van mijn verkeerde diagnose in mijn toestand luiheid, een nare thuissituatie en mijn gebrek aan motivatie zijn. Het probleem is dat ik het ontzettend moeilijk kan bewijzen.
Luiheid is eenvoudig op te lossen. Stap 1: Forceer jezelf om dingen te doen.
Klaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.