Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2016, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens Wikipedia wijken sommige gemeenten af omdat ze dan vroeger ook dezelfde dominee hadden en die had toen langer reistijd voor de deltawerken er waren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Advertentie
Oud 23-02-2016, 21:36
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Precies. Meiden die altijd een panty droegen, maar waarbij niemand ze durfde te vertellen dat het dan wel een goed idee was om ook eens je benen te scheren
Ohja
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-02-2016, 21:48
Verwijderd
Wat is biddag?
Oud 23-02-2016, 21:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wat is biddag?
Biddag voor Oogst en Gewas. Een oude traditie vanuit de tijd dat een groot deel van Nederland nog kerkelijk was en het nodig achtte dat er gebeden werd voor de landbouw van het komende seizoen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 23-02-2016, 21:56
Verwijderd
Oud 23-02-2016, 21:57
Verwijderd
Ik ben Rk opgevoed en ken het overigens niet.
Oud 23-02-2016, 23:01
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben Rk opgevoed en ken het overigens niet.
Het is dan ook vooral iets wat de protestanten hebben bedacht.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-02-2016, 23:02
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
:')
__________________
Forumnist.
Oud 24-02-2016, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Wat is biddag?
Een nogal achterlijk gebruik. Als er niets op het land groeit dan houden ze nog steeds een dankdag.
Oud 24-02-2016, 08:30
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Een nogal achterlijk gebruik. Als er niets op het land groeit dan houden ze nog steeds een dankdag.
Wordt er dan ook een popster geofferd, a la 'Britney must die'?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 24-02-2016, 08:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Een nogal achterlijk gebruik. Als er niets op het land groeit dan houden ze nog steeds een dankdag.
Dan kan je danken dat je ondanks alles nog leeft o.i.d.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-02-2016, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Wordt er dan ook een popster geofferd, a la 'Britney must die'?
Was het maar zo'n feest
Oud 24-02-2016, 08:40
Verwijderd
Ik vind dankdag trouwens wel een van de minder vervelende diensten waar ik ben geweest
Oud 24-02-2016, 12:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind kerkdiensten best fijn eigenlijk.
Oud 24-02-2016, 12:34
Verwijderd
Ligt er aan wat voor kerkdiensten. Vrienden trouwden voor de kerk en daar werd God als enige helemaal verantwoordelijk gehouden voor hun geluk, hun samenzijn en alles wat er goed was. Zelf hadden ze hier weinig over in te brengen en ze zouden hem op hun blote knieën moeten danken. Dat was een andere kerkdienst dan ik gewend ben en ik werd er helemaal opstandig en recalcitrant van.
Oud 24-02-2016, 12:37
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is niet het soort kerkdienst dat ik ken. Ik ging naar een kerk waar de dominees heel erg bezig waren met de bijbelteksten te Interpreten Tot een taal waar we tegenwoordig ook iets mee kunnen. Ruth peetoom was er een van trouwens. Ze is zo lekker gewoon gebleven.
Oud 24-02-2016, 12:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ligt heel erg aan de dienst idd. De rouwdienst van oma (of eigenlijk dankdirenst voor haar leven) was heel mooi en fijn. Gaf echt troost. Maar ik heb ook diensten meegemaakt die alleen maar hel en verdoemenis waren
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2016, 12:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Maar ik heb ook diensten meegemaakt die alleen maar hel en verdoemenis waren
Dit is dus waarom ik niet meer met mijn oma mee naar de kerk wil, hoe gelukkig ze daar ook van wordt Heel je leven vroom leven en dan nog niet in de hemel komen, omdat Gods genade vast niet voor jou is. Dat vind ik ook echt geen prettige diensten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 24-02-2016, 13:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat is niet het soort kerkdienst dat ik ken. Ik ging naar een kerk waar de dominees heel erg bezig waren met de bijbelteksten te Interpreten Tot een taal waar we tegenwoordig ook iets mee kunnen. Ruth peetoom was er een van trouwens. Ze is zo lekker gewoon gebleven.
Ik was laatst voor het eerst in jaren bij een dienst (reguliere zondagsmis, maar ook ivm diamanten bruiloft van mijn grootouders die daar graag bij wilden zijn); en de pastoor was een vrij progressieve man die in positieve zin zelfs Darwin en Freud betrok bij relevante huidige maatschappelijke problemen; ik trok bijna een obama-not-bad face.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 24-02-2016, 19:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wolter viel steeds bijna in slaap bij de huwelijksinzegening van mijn zus en zwager
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-02-2016, 19:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb wat afgepord.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-02-2016, 19:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Overigens gaf ik hem wel groot gelijk
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-02-2016, 20:14
Verwijderd
Dat heeft zelfs Jos nog nooit gepresteerd, en die stond er tot z'n 22e ofzo om bekend dat hij overal in slaap viel.
Oud 25-02-2016, 14:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline


Dingen waarvoor vrouwen 100 jaar geleden werden opgesloten in het gekkenhuis.
Oud 25-02-2016, 14:56
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
imaginary female problems, wat zou daar nou onder vallen?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 25-02-2016, 14:58
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
political excitement ook echt
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 25-02-2016, 14:58
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
tragische lijst
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 25-02-2016, 15:01
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Vicious vices
Oud 25-02-2016, 15:25
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
De twee die je niet kan lezen door het zwarte cirkeltje zijn 'mental excitement' en 'nymphomania'.
Oud 25-02-2016, 15:34
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Bad company.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 25-02-2016, 15:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Van sommige dingen heb ik echt geen idee wat het is of wat er mee bedoeld wordt. Time of life? Female disease? Dropsy? Women trouble?
Oud 25-02-2016, 15:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Time of life, mogelijk de overgang o.i.d.?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 25-02-2016, 16:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ah, aldus die lijst mocht een moeder wel haar zoon neer schieten
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-02-2016, 16:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik ken de context verder niet maar 'reasons of admission' is overigens wel iets anders dan 'hier wordt je voor opgesloten'.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-02-2016, 16:15
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
[afbeelding]


Dingen waarvoor vrouwen 100 jaar geleden werden opgesloten in het gekkenhuis.
Tag yourself, ik ben menstrual deranged, tobacco & masturbation en bad whiskey.

Maar eh, hoe waren er in Godesnaam vrouwen die níet in een gekkenhuis zaten? De tering.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-02-2016, 16:29
Verwijderd
Omdat de mensen in de wereld niet van zulke mongolen zijn als het lijkt door dat ene domme schijtpapiertje.
Oud 25-02-2016, 16:46
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Omdat de mensen in de wereld niet van zulke mongolen zijn als het lijkt door dat ene domme schijtpapiertje.
Ik geloof dat mensen best wel behoorlijke mongolen zijn.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 25-02-2016, 16:54
Verwijderd
Alleen als groep, individuen zijn echt best wel heel gaaf
Oud 25-02-2016, 16:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Het verbaast me vaak hoe er een ogenschijnlijke paradox is tussen enerzijds het feit dat alles vrij soepeltjes lijkt te draaien, en anderzijds de prevalentie van zwakzinnige klapjosti's.
Oud 25-02-2016, 17:27
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Waar komt die lijst vandaan?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 25-02-2016, 18:54
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
uit de kut van tante sjaan
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 25-02-2016, 19:29
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Tag yourself, ik ben menstrual deranged, tobacco & masturbation en bad whiskey.

Maar eh, hoe waren er in Godesnaam vrouwen die níet in een gekkenhuis zaten? De tering.
Die gekkenhuizen waren vooral een (betaalde) dumpplek voor vrouwen waar de man op uitgekeken was.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 25-02-2016, 20:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het verbaast me vaak hoe er een ogenschijnlijke paradox is tussen enerzijds het feit dat alles vrij soepeltjes lijkt te draaien, en anderzijds de prevalentie van zwakzinnige klapjosti's.
Dit vraagt om smeuig onderzoekje naar een verband tussen gemiddeld IQ, opleidingsniveau, stemgedrag, BNP en een welvaarts-index! /rellen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 27-02-2016, 13:57
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het verbaast me vaak hoe er een ogenschijnlijke paradox is tussen enerzijds het feit dat alles vrij soepeltjes lijkt te draaien, en anderzijds de prevalentie van zwakzinnige klapjosti's.
Omdat het vrij soepeltjes draaien niet opvalt, omdat het nu eenmaal vrij soepel draait, terwijl de zwakzinnige klapjostis juist extra opvallen omdat ze níet soepel draaien. Plus dat 'de media' (of mensen in het algemeen, eigenlijk) liever over dingen die niet goed gaan vertellen, en niet over dingen die wél goed gaan (muv sport en andere competities), en dat dit nieuws zich door technologische vooruitgang ook nog eens sneller verspreidt.

Zo ontstaat de paradox dat de menselijke bevolking zich (uiteraard nog niet zonder problemen) in zijn meest vreedzame en welvarende periode ooit bevindt (ja, echt), maar het voor het oog lijkt alsof de wereld in brand staat.
__________________
you're not my demographic
Oud 27-02-2016, 13:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ohja en vroeger was natuurlijk alles beter. Behalve dat het dat niet was, maar we willen het wel graag zo denken.
__________________
you're not my demographic
Oud 27-02-2016, 15:03
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, ik heb het niet over ISIS of zo, gewoon in het algemeen, gewone mensen die niet druk bezig zijn met anderen onthoofden.
Oud 27-02-2016, 15:14
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik ben geregeld in de weer met mensen onthoofden. In mijn hoofd, dat dan weer wel. Daar zal het ook wel bij blijven, naar verwachting.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-02-2016, 15:51
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Complexity theory!
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 28-02-2016, 20:36
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
de skype test-stem is dezelfde als de moeder van sharon spits uit beugelbekkie.

Houden jullie je daar ook mee bezig? Met stemmen herkennen?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 28-02-2016, 20:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
de skype test-stem is dezelfde als de moeder van sharon spits uit beugelbekkie.

Houden jullie je daar ook mee bezig? Met stemmen herkennen?
Ik vind dat wel interessant ja! (Ik sta nu bijna op het punt om Skype op te starten )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.