Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2002, 17:57
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
dit argument wor dbehoorlijk veel op dit forum gebruikt valt me op, wat vinden jullie daar nou van? als iemand over jouw creatie zegt 'het is niet mn smaak' heb je daar dan echt iets aan? en zeg je het zelf wel eens? en zo ja, wat wil je er dan eigenlijk mee bereiken?

gwoon nieuwsgierig
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2002, 18:23
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
wat ze er mee bedoelen is dat ze er niet van houden en als ze niet meer zeggen hebben ze me dus niet geholpen. en ik zeg t zelf ook zo vaak
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:26
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
maar wat wil je er mee beriken? denk je nou echt dat die persoon zn stijl gaat veranderen omdat het toevallig jouw smaak niet is? dan kan je beter niet reply'en vind ik..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:26
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
dat wil zeggen dat ze het dan wel knap vinden gemaakt, maar dat het onderwerp ze niet aanstaat of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:06
Darvan
Avatar van Darvan
Darvan is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
maar wat wil je er mee beriken? denk je nou echt dat die persoon zn stijl gaat veranderen omdat het toevallig jouw smaak niet is? dan kan je beter niet reply'en vind ik..
ik zeg dat ik de tekening niet mooi vind omdat het niet mijn smaak is, niet dat hij zijn tekensijl moet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:08
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
dat zeg ik als het m'n smaak niet is, ik kan het niet beoordelen omdat ik vooroordelen heb of omdat ik het wel knap gedaan vind maar het me gewoon niet aantrekt(ond. , manier van werken enzow)
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:42
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
dat het niet iemands smaak is betekent meer zoiets van dat je ff moet beseffe dat niet alle mensen je dingen mooi vinden.
ik weet zeker dat als je hier een heel abstract 'kladderschilderijtje' zet dat er meer mensen zullen zeggen 'dit is niet mijn smaak' dan bij een heel mooi en goed geschilderd surrealistisch schilderijtje.

zo kun je een beetje doorkrijgen wat [de mensen van dit forum]
<-- (is een hokkie )over het algemeen mooi vinden en wat niet.

wat je er aan heb? je moet niet je stijl veranderen om dat, misschien kun je wel bedenke 'heeeeej ik ken ut ook zow probere!' om ut maar ff overdreve te zegge.

veel mensen zegge misschien ook wel 'dit is niet mijn smaak' omdat ze het zielug vinden om te zeggen dat ze het strontlelijk vinden.

__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:49
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
maar het blijft onzin om zoiets te zeggen... wat heb jij er nou aan als ik zeg dat je werk mijn smaak niet is? ma ja da zal wel aan mij liggen...
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:40
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Mee eens, je hebt niks aan een post met "niet mijn smaak" erin. Post dan a.u.b. gewoon niet, OF motiveer WAAROM het niet in jouw smaak valt.

Wat me ook vaak opvalt, is dat men dingen post als "Ja, moooooooooooooi!" ofzo.. en that's it. Ook aan dit soort posts hebben mensen weinig.. het is wel een compliment, dat kan wel fijn zijn, maar motiveer dan WAAROM je het mooi vindt.

Hopenlijk houdt men dit in 't achterhoofd
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 21:44
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
maar wat wil je er mee beriken? denk je nou echt dat die persoon zn stijl gaat veranderen omdat het toevallig jouw smaak niet is? dan kan je beter niet reply'en vind ik..
pff dan kan je net zo goed ook niet neerzette da je et mooi vind...daar heb je ok niks aan

je moet zowel negatieve als postieve kritiek kunne nemen

als iemand zegt'niet mijn smaak' dan vinden ze et over et algemeen gewoon niet mooi...als iemand zegt: mooi...ja das wel duidelijk

maar ja, beide heb je op da opzicht geen fok aan dan
toch wle leuk om te hore of et mooi is ofnie...

dus ja...niet mjn smaak replies zijn toch wel nodig vin ik
(maar onderbouwen kan natuurlijk nooit kwaad)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:43
Verwijderd
njah... stel dat iemand een gedicht in het nederlands schrijft en mij om mijn mening vraagt. dan zeg ik " njah, ik hou niet van gedichten die niet in het negels zijn geschreven, maar het ritme klopt en dit is wat minder.."

met andere woorden: ookal is iets niet je smaak, dan nog kan je toch erover beoordelen of het goed of slecht geschreven is, of een tuirtje iemand wel of niet staat... snap je..

who agrees?.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 19:33
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
njah... stel dat iemand een gedicht in het nederlands schrijft en mij om mijn mening vraagt. dan zeg ik " njah, ik hou niet van gedichten die niet in het negels zijn geschreven, maar het ritme klopt en dit is wat minder.."

met andere woorden: ookal is iets niet je smaak, dan nog kan je toch erover beoordelen of het goed of slecht geschreven is, of een tuirtje iemand wel of niet staat... snap je..

who agrees?.
ik, zeker weten het is neit mijn smaak s op zich dan wel goed om te zeggen, maar argumenteer het dan..
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:36
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Als ik zeg "het is niet mijn smaak"

dan bedoel ik gewoon, dat ik die tekening mooi vind maar dat het genre me niet zo aantrekt. Meestal is dat met fotosjopjes en lievige tekeningetjes (vooral met veel roze erin). Maar dat betekend niet dat ik het niet mooi vind.....

Laatst gewijzigd op 13-04-2002 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:40
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Draakiej schreef:
Als ik zeg "het is niet mijn smaak"

dan bedoel ik gewoon, dat ik die tekening mooi vind maar dat het genre me niet zo aantrekt. Meestal vind ik die tekeningen iets te zoetig en te lievig. Maar dat betekend niet dat ik het niet mooi vind.....
jawel, maar heeft degene iets aan die opmerking? Tuurlijk kan iets je smaak niet zijn, en dat je niet kunt uitleggen waarom.. maar in mijn ogen kun je dan het beste niet posten.

Ik vind dat t hier wel een beetje.. ehm.. mja, professioneel moet blijven.

Dus géén posts met "oooooooooooooooooooooooooooooooh! wat mooj seg!" enzo.. dat straalt iets kinderachtigs uit, amateurtistisch. Tuurlijk is het gewoon het uiten van je mening, maar vertel dan ook waarom het zo "mooj" is.. zo moeilijk is dat niet.

Ik hoop dat de mensen die dit topic lezen het in hun achterhoofd houden
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:51
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
p-chez schreef:


jawel, maar heeft degene iets aan die opmerking? Tuurlijk kan iets je smaak niet zijn, en dat je niet kunt uitleggen waarom.. maar in mijn ogen kun je dan het beste niet posten.

Ik vind dat t hier wel een beetje.. ehm.. mja, professioneel moet blijven.

Dus géén posts met "oooooooooooooooooooooooooooooooh! wat mooj seg!" enzo.. dat straalt iets kinderachtigs uit, amateurtistisch. Tuurlijk is het gewoon het uiten van je mening, maar vertel dan ook waarom het zo "mooj" is.. zo moeilijk is dat niet.

Ik hoop dat de mensen die dit topic lezen het in hun achterhoofd houden
same here. tuurlijk, ik zeg ook wel eens gewoon 'cool' maar niet 'dat sucks' en k kan me dan ook best wel ergeren aan mensen die iemand's werk afkraken zonder argument.. hoe moet die persoon dan weten wat ie fout doet?
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 20:58
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
p-chez schreef:


jawel, maar heeft degene iets aan die opmerking? Tuurlijk kan iets je smaak niet zijn, en dat je niet kunt uitleggen waarom.. maar in mijn ogen kun je dan het beste niet posten.

Ik vind dat t hier wel een beetje.. ehm.. mja, professioneel moet blijven.

Dus géén posts met "oooooooooooooooooooooooooooooooh! wat mooj seg!" enzo.. dat straalt iets kinderachtigs uit, amateurtistisch. Tuurlijk is het gewoon het uiten van je mening, maar vertel dan ook waarom het zo "mooj" is.. zo moeilijk is dat niet.

Ik hoop dat de mensen die dit topic lezen het in hun achterhoofd houden
Ik snap je punt.
vaak reply ik ook niet meer als het mijn smaak niet is of als ik iets helemaal niet mooi vind, want een ander heeft er niets aan. Alleen als ik de tekening zelf erg mooi vind gemaakt (bijvoorbeeld dat ene nagetekende engeltje) en toch buiten m'n smaak valt, zet ik er een reply neer.

Maar ja, ik ben zelf het type die moeilijk uit z'n woorden kan komen en toch wel iets van me wil laten horen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
soms vind ik een tekening echt goed getekend, maar houd ik er gewoon niet van. Kan toch?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 15:28
marla85
marla85 is offline
als het mijn smaak niet is bedoel ik dat ik zoals zij het maken ik het niet mooi vind, zoals zij tekenen...zoiets
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2002, 17:37
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ja, maar is het reageren op die topic dan nodig? voegt het iets toe ? is het nuttig, en heeft de topicstarter er ook maar iets aan ?

Voorzover ik kan zien niet.

Als je het niet mooi vindt, motiveer dan waarom niet.. kun je dit niet, post dan a.u.b. niet
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:10
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Ja, maar is het reageren op die topic dan nodig? voegt het iets toe ? is het nuttig, en heeft de topicstarter er ook maar iets aan ?

Voorzover ik kan zien niet.

Als je het niet mooi vindt, motiveer dan waarom niet.. kun je dit niet, post dan a.u.b. niet
als ik het niet mooi vin, en ik zet erbij dat het m'n smaakt niet is vind ik het dus niet mooi omdat het m'n smaak niet is.
omdat ik het wel goed gemaakt vind maar niet mooi enz..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De verhalenwedstrijd!
Ieke
154 26-06-2010 09:36
Muziek Funky Jazz mix
DJ_Eddy
10 14-04-2008 14:36
Verkeer & Vervoer Show je auto fototopic :) part 2
Kurogane
500 07-06-2007 16:52
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #5
Verwijderd
342 12-08-2005 10:15
Verhalen & Gedichten Why'd you have to abuse him...?
TheOneWhoLeft
7 14-12-2002 21:05
Muziek Beste song aller tijden
Doc
119 07-07-2002 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.