Oud 21-06-2001, 13:06
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Al mijn vrienden zijn echte boekenliefhebbers, mijn vriend en ik dus ook..

Nu ben ik in een bepaalt boek express allemaal commentaar gaan zetten, bv leuke zinnen / quotes onderstrepen, "first mention of this character", "friendship of <foo> and <bar> begins here", "See page 488 for more about this", "Was this ever further explained?", "who was this person?", "Do they mean the jewel mentioned on page 134?" enzovoort.

Het boek is overigens Lord of the Rings (In de Ban van de Ring) en ik gebruik mijn goedkope paperback versie om dit te doen. (ik heb nog verschillende andere versies)

M'n vriend vind dit mishandeling van een boek, want volgens hem mag je nooit in boeken schrijven, dat is zonde.
Ik vind juist dat dit soort commentaar een boek leuker maakt, helemaal als meerdere mensen dit gedaan hebben.

Wat vinden jullie? En heb je ook wel eens in een boek geschreven? Wat het geklieder of een serieus comment?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Advertentie
Oud 21-06-2001, 13:09
Akrobatiks
Akrobatiks is offline
K&l ?
__________________
I chose the mic to recite, ignite/ light in the night, ....aiiiight?
Oud 21-06-2001, 13:27
Verwijderd
heb ik ook gedaan.. in de bijbel

bij mooie spreuken of dingen waar ik het juist meej eens ben ofzo...

en soms ook in andere boeken.. maar meestal stop ik er briefjes in

me tante doet het ook, maar die is boekrecencente geweest voor de trouw
Oud 21-06-2001, 13:42
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Akrobatiks schreef:
K&l ?
het is meer iets voor k&l ja, ik verplaats hem even..

zelf schrijf ik nooit in boeken (ja behalve in de Bijbel op de basisschool, ieder had een eigen Bijbel en dan moest je de belangrijke passages onderstrepen).
ik vind het gewoon zonde van mijn boeken (ik ben zo zuining op ze, dat het zelfs richting een obsessie gaat..ik vervoer ze nooit los in een tas, altijd met een extra plastic tasje eromheen, of in het geval van boeken waar ik echt heel erg zuinig op ben zelfs in een handdoek). Ik kan me voorstellen dat anderen wel graag commentaar in boeken zetten, maar ik zou het nooit doen...het enige commentaar wat ik in een boek heb staan is 'no worries' en daaronder de handtekening van Terry Pratchett

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 21-06-2001, 13:46
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:
het enige commentaar wat ik in een boek heb staan is 'no worries' en daaronder de handtekening van Terry Pratchett

ik heb me carry slee en ronald giphart gesigneerd.. trots!!!
Oud 21-06-2001, 18:34
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik heb bijna al m'n Terry Pratchett boeken laten signeren.. en m'n supersoaker.. en een Terry's chocolate Orange, en een klein blauw olifantje..
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 21-06-2001, 21:18
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Ik heb bijna al m'n Terry Pratchett boeken laten signeren.. en m'n supersoaker.. en een Terry's chocolate Orange, en een klein blauw olifantje..

*hihi*

ik WOU dat ik al m'n boeken had laten signeren..stond er verdomme lang genoeg voor in de rij

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 22-06-2001, 10:27
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
ik doe het nooit maar zou het wellus kunnen gaan doen, het ligt tussen mishandeling en eren in..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Oud 16-08-2004, 17:46
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
hmmm..ik schrijf liever niet in boeken om dat ik het iets van beschadigen vind

maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om oude boeken op een boekenmarkt te vinden met allemaal comentaar

als je dr iets aan hebt kan het denk best, maar niet zoals mijn oma die alle vloeken door streppte...*grin* behalve de franse want die snapte ze niet
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Oud 16-08-2004, 17:53
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
OMG, wat een up
Oud 16-08-2004, 18:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Wow.. dit is misschien wel de grootste up die ik ooit heb gezien
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 16-08-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef op 21-06-2001 @ 14:06 :
[...]
...Dus een boek extra aandacht geven, staat gelijk aan mishandeling? Absoluut niet mee eens. Ik streep in ieder boek - met een potlood, dat wel - en ik doe dat met beleid: ik streep per paragraaf of hoofdstuk en alleen wat ik echt belangrijk acht. Ik doe dat ik vakliteratuur, maar ook in gewone literatuur. En ik doe dat uit respect voor de schrijver .

Oh en:
Citaat:
dionnetje schreef op 16-08-2004 @ 18:53 :
OMG, wat een up
Oud 16-08-2004, 18:53
Ndimension
Ndimension is offline
Ik schrijf nooit in boeken, maar dat is gewoon een tic van me. Ik wil alles altijd in zo perfect mogelijke staat houden
__________________
© Ndimension
Oud 16-08-2004, 19:35
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dit is nog uit de tijd van Kunst & Literatuur Als er interresse is in zo'n topic mag er wel een nieuwe worden geopent, dit is echt wat te oud.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verbod op het slaan van kinderen
DEADLOCKED
74 28-11-2004 20:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief?
Mujahideen
200 21-09-2004 09:04
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: geen hoofddoek op school
Isa
366 22-01-2004 13:39
De Kantine Mishandeling en de wet
Menahem
7 14-12-2003 13:34
Verhalen & Gedichten goed boek?
emmi
3 12-05-2003 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.