Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2001, 05:29
dystopia
dystopia is offline
Levende rond bijna 6 uur in de ochtend keek ik even uit m'n kleine raampje naar buiten. M'n mond viel open: het werd alweer licht! Snel deed ik de gordijnen dicht want met buiten had ik even niks te maken, ik was binnen. Rustig bracht ik de joint naar m'n mond waarna ik vervolgens een flinke teug nam. Ik vertelde haar dat ik ging slapen. Na een uitgebreide groet legde ik de GSM van me ma naast de TV. Meteen kreeg ik een SMS maar die wilde ik niet lezen, niet nu. Er lagen belangrijkere zaakjes in de Werkmap. Nu begint het echte leven pas, bedacht ik me. De hele wereld moest weten dat er 4 Nederlanders onterecht in een smerige gevangenis in Joegoslavie zaten. En dat moest en zou BSA, de crew waarin ik zat, mooi duidelijk maken aan de media! Ik dwaalde van m'n gedachten af en probeerde naar buiten te kijken. Omdat de gordijnen in de weg zaten besloot ik iets anders te gaan doen.

Verveling sloeg toe. Ik besloot maar eens te gaan WCeren want eigenlijk moest ik al de hele nacht ongelofelijk pissen. Ik zette de muziek zachter en startte ondertussen een nameserver scan op het domein van een universiteit van Belgrado, waarna ik zachtjes naar de WC toe sloop. Daar kwan ik tot m'n schrik me huisvijand tegen: pa. Het gesprek verliep ongeveer zoals altijd met veel aanvallen.

Pa (schreeuwend): Wat doe jij zooo laat nog op? Ga je bed in!
Ik (overtuigend): Het is helemaal niet laat het is juist vroeg.
Pa (schreeuwend): Voor jou is het wel laat!
Ik (nuchter): Ik heb allang geslapen. Duh!
Pa (kwaad): Je liegt! Ik heb toch de muziek gehoord!
Ik (zuchtend): Sukkel, de muziek staat altijd aan.
Pa (verslagen): Oja..

Een korte stilte viel en ik draaide me om. Ik zette de eerste stap richting mijn kamer maar met een schreeuw hield me vader me tegen. Hij vroeg me op strenge toon waar ik eigenlijk heen wilde. Hij vroeg me waar ik heen wilde. Jeetjemienee zeg! Dat zei ik niet, ik dacht: "gelukkig, hij zeurt niet door over de tijd". Ik antwoorde vlug dat ik vlug naar de WC moest. Hij keek me verbaasd aan en vroeg: "dus je wilde niet de GSM van moeder 'lenen' om te bellen?". Ik antwoorde koelbloedig met 'nee'. Nadat ik naar de WC was geweest (de details ben ik vergeten) liep ik stilletjes terug naar m'n kamer. Ik plofte in m'n stoel en keek naar de GSM die naast de TV lag. Woops.. die's nie van mij.

De vermoeidheid slaat toe. Ik nam een slok cola terwijl ik aan koffie dacht. Denkbeeldig zat ik te kwijlen. Koffie had ik eigenlijk veel meer zin in, bedacht ik me. Ik ademde diep in en uit en in en uit en.. Een korte pauze viel. Na de reclame zei ik tegen mezelf: houdt je kop erbij Jijoen! Het lukt! Ik keek naar me scherm. De scans waren voltooid. Vlug, doch gericht scande ik de logs af die de scanner had gemaakt. Het bleek dat er in de zone waar ik op doelde een zwakke schakel zat. Ik switchte van terminal en keek in mijn lijstje van computers waar mp3's op stonden. Ik logde in maar kreeg een foutmelding: "access denied". Hmmz lastig is dat zeg; dan maar even mezelf toegang geven. Toen volgden er een aantal duistere 'blackhat' handelingen. Al snel kwam ik erachter dat er een achterdeur op de computer met de mp3's stond. Ik zocht verbinding met de achterdeur en hoefde geen wachtwoord in te voeren. Er volgde een denkbeeldige "access granted". Voila, in 1x jackpot zonder moeite! Daar houdt een moe ventje nou van in de post-late nacht. Alles liep op rolletjes; ik logde een 2de keer in en selecteerde de mp3's die me leuk leken. Ineens schrok ik. Mijn hart klopte harder en harder. De adrenaline leek in het kwadraat te stijgen. Een op deze tijd onherkenbaar geluid galmde door de kleine kamer. Het bekende geluid van "oh-oh". Geirriteerd opende ik m'n ICQ en las ik het bericht. Het was van een collega de l'underground en lid van 'de groep'.

Bitchie: Hey nog wakker Jijoen? Heb je nog aan het project gewerkt?
Ik: Tuurlijk wat dacht jij? Heb waarschijnlijk wat leuks erbij: een lekke primaire DNS
Bitchie: Lief! IP? Internet brak bij jou ofzo? Ik kan je bijna niet bereiken via ICQ.. en waarom zit je niet op IRC?
Ik: Geef ik je zo. Ja ik wordt op IRCnet geflood door een kiddie.
Bitchie: Ah kut. Jasc wil je spreken en kan je niet bereiken via ICQ. Reconnect ff met je ISP en log dan ff in via een root.
Ik: Will do. Zal ook meteen die lekke DNS pakken vanaf een root.
Bitchie: Geef de IP maar doe ik dat ff
Ik: Oops.. vergeten

Wat een lul-smoesjes van mij weer. Alsof iemand mij gaat flooden. Hah, da's verloren moeite. Ik ging naar IRC en gebruikte daarvoor een bouncer, waardoor ik anoniemer kon chatten. Het wachtwoord van de bouncer had ik per toeval onderschept enkele weken geleden. Op de chat aangekomen ontstond het volgende gesprek:

Jasc: hey Jij
Ik: 'lo
Bitchie: heb je die DNS al?
Ik: nope nie zoveel zin in het gedoe
Bitchie: geef dan ff de IP doe ik 'em
Ik: 192.168.0.1
Jasc: Uhm. Lol?
Bitchie: dat is me gateway duh
Ik: DUH! maar dies ook lek
Jasc: klopt heb ik bofh access op
Bitchie: omdat IK het je heb gegeven
Ik: en nu heeft half internet er bofh access op
Jasc: shhhht
Bitchie: damn
Bitchie: geef gewoon even die IP deface ik ff
Ik: kap eens met je gemanipuleer ik doe het zelf
Jasc: bij de Gamma?
Bitchie: hehe
Ik: nee @Home
Bitchie: okay maar je zei laatst dat je whitehat wilde worden
Ik: word ik ook. dit trieste gedoe heeft geen nut die gasten komen echt nie vrij door ons
Jasc: so? wij krijgen een naam
Bitchie: hmmm
Ik: so? hoef ik dus nie ik ben liever anoniem
Jasc: bang om gepakt te worden...
Bitchie: idd o.a.
Ik: idd o.a.
Bitchie: ken Jij wel een beetje
Ik: you think so
Ik: dit wordt me laatste root
Bitchie: yeah right..
Ik: stop ermee
Jasc: uhm?
Ik: blijf wel ircop en regel het botnet
Ik: en ik installeer wel progs als sniffers op de roots
Bitchie: mij best
Jasc: wie root er hier nou al maanden in z'n eentje?
Ik: heb je laatst 100 roots gegeven
Bitchie: goh.. da's niks
Jasc: da's waar..
Ik: waar is Jor?
Bitchie: die is vast meiden hacken
Ik: grapje zeker?
Bitchie: uhm.. ja
Ik: *probeert te lachen*
Ik: weer een kneus minder, kben die DNS rewten
Bitchie: die is weg..
Signoff: Ik

Zucht.. Wat een #%$@! zijn het ook. Eigenlijk wil ik stoppen met dit nutteloze tijdverdrijf bedacht ik me. Ik opende een ander venster en ging verder met de DNS. Na een aantal zwarte zetten had ik identiteit 0 op de DNS. Er stond weinig interessants op. Ineens stond de muziek keihard aan. Het was 7 uur, de wekker ging. Een mp3 maakte me wakker. Er knapte iets..

Ik had er allemaal geen zin meer in. Op dat moment wist ik het zeker: ik wordt depri van dat hax0rgedoe. Ik moet er gewoon mee stoppen. Zo enorm veel haat had ik nog nooit gevoeld. Vlug installeerde ik het programma 'srm' op het zwarte schap. Nog nooit eerder had ik zo'n zwarte magie gebruikt. Ik deed een 'screen srm -rf / &' en schreeude "boom". Een seconde later logde ik uit. Dit was de laatste keer; ik had afscheid genomen op mijn manier. Deze donkere wereld heeft 1 klootzak teveel en deze klootzak kapt ermee. Mijn verleden pleegde zelfmoord en ik begon opnieuw. Een nieuw levensdoel werd gecreerd: "ik wordt whitehat!"

My way of life, zomer 2000

Namen zijn onwerkelijk && gebeurtenissen zijn gebasseerd op de ONwerkelijkheid. Achteraf gezien lijkt het een nutteloze tijd. Het enige dat ik eraan over heb gehouden is mensenkennis. Zal binnenkort ook een verhaal schrijven over hoe het nu (een jaar later) gaat. Totaal anders.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2001, 19:31
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
het wordt een beetje saai na een tijdje..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2001, 22:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
het wordt een beetje saai na een tijdje..

Waar precies?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-06-2001, 12:36
MAS187
MAS187 is offline
Een nacht doorbrengen achter de computer... Ik vond het altijd een raar gevoel in de ochtend als het opeens niet meer zo donker was

* Is zelf geen hacker, maar houdt zich wel bezig met het beveiligen van zijn computers *

Het verhaal is echter wel een beetje saai. Misschien omdat ik (zoals vele anderen) een paar dingen niet begrijp

Dat commando wat je gebruikte op het einde klinkt echter niet zo goed (van onschuldige Linux freak):
> screen + srm
> -rf (recursive + force)
> / (root - oh oh!!!)
> & (op achtergrond - maakt waarschijnlijk weinig uit )

Citaat:
Zal binnenkort ook een verhaal schrijven over hoe het nu (een jaar later) gaat. Totaal anders.
Ben es benieuwd

MAS187
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 12:58
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waar precies?
bij het gedeelte dat je met al die woorden gaat gooien waar ik geen verstand van heb

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-07-2001, 15:23
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Hmmm, sorry maar ik vind dit niet erg literair!
Maar is dit echt 100% non-fictie?
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 02-07-2001, 15:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Hmmz, na al dat negatieve commentaar hier, ik vond em wel goed, maar dat wist je al....
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:14
An
Avatar van An
An is offline
Ik vind het WEL goed
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:47
dystopia
dystopia is offline
Zo tog nog wat reacties ik ga eens even reageren!

Citaat:
MAS187 schreef:
Een nacht doorbrengen achter de computer... Ik vond het altijd een raar gevoel in de ochtend als het opeens niet meer zo donker was
Idd maar in de nacht vind ik het des te fijner. Heerlijk donker dol op in de ochtend is het idd een raar gevoel altijd..

Citaat:
* Is zelf geen hacker, maar houdt zich wel bezig met het beveiligen van zijn computers *
Blabla dat zegt iedereen

Citaat:
Het verhaal is echter wel een beetje saai. Misschien omdat ik (zoals vele anderen) een paar dingen niet begrijp
Dat vat ik dan maar op als een compliment ik heb het overigens nog makkelijk geprobeerd te houden!

Citaat:
Dat commando wat je gebruikte op het einde klinkt echter niet zo goed (van onschuldige Linux freak):
> screen + srm
> -rf (recursive + force)
> / (root - oh oh!!!)
> & (op achtergrond - maakt waarschijnlijk weinig uit )

Ben es benieuwd

MAS187[/B]
screen: blijft het draaien ook als de ssh connectie wordt afgebroken en de terminal dus uitsterft.
srm: secure remove zorgt ervoor dat de data die je verwijderd wordt overgeschreven met nulletjes en eendjes
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:49
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
autodropje schreef:

bij het gedeelte dat je met al die woorden gaat gooien waar ik geen verstand van heb


was niet echt de bedoeling maar op een gegeven moment MOEST ik dat wel anders begon het oppervlakkig te blijven. Er moest gewoon wat realiteit in en zo'n chat en hack-actie hoort er dan bij, vind ik.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mcsun schreef:
Hmmm, sorry maar ik vind dit niet erg literair!
Maar is dit echt 100% non-fictie?
Het is een verhaal, so..
dit is niet waargebeurd maar gefantaseerd.. het heeft wel wat weg van wat er echt is gebeurd..

Vooral het laatste stuk is realistisch omdat ik echt depressief werd van de hele scene en de blackhat uithangen. Dit verhaal heeft dan ook bijgedragen aan het verwerken...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Hmmz, na al dat negatieve commentaar hier, ik vond em wel goed, maar dat wist je al....

Thanks jeah ik weet het
en negatief commentaar: GRAAG! zolang het goed onderbouwt is
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 11:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
An schreef:
Ik vind het WEL goed


dankjewel
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 12:13
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
screen: blijft het draaien ook als de ssh connectie wordt afgebroken en de terminal dus uitsterft.
srm: secure remove zorgt ervoor dat de data die je verwijderd wordt overgeschreven met nulletjes en eendjes
Hmmm, dat srm moet ik toch eens gaan opzoeken

Nog bedankt voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 03-07-2001, 21:51
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
dystopia schreef:


was niet echt de bedoeling maar op een gegeven moment MOEST ik dat wel anders begon het oppervlakkig te blijven. Er moest gewoon wat realiteit in en zo'n chat en hack-actie hoort er dan bij, vind ik.
hoort er ook bij, alleen snap ik het dan niet maar als je er gewoon overheen leest blijft het nog best een leuk verhaal

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 06:00
AXE
AXE is offline
wel leuk verhaal, alleen beetje weinig aktie

wat is een whitehat btw? een h4x0r die niet meer ### wil?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 20:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
AXE schreef:
wel leuk verhaal, alleen beetje weinig aktie

wat is een whitehat btw? een h4x0r die niet meer ### wil?
De actie is zo ontzettend moeilijk te beschrijven.. voor mij zaten er dus wel actiemomenten in..

Een whitehat is een iemand die geen (of vrijwel geen) illegale activiteiten uitvoert maar toch een interesse blijft houden voor computers en zijn kennis ook uitbreidt door te verkennen. Je kunt ook 'legaal' hacken.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.