Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2002, 15:45
Verwijderd
ik weet niet wat ik moet doen, mijn hond is eergisteren overleden...
hij was nog maar 3 jaar! een of andere klootz*k rijdt met 80 km/h in een wijk waar je maar 30 mag! net toen Monstertje de straat over stak...
en nou hoorde ik ook op school dat ik er van af moet, omdat mijn gedrag niet past bij de andere leerlingen en dat ik een andere school moet zoeken... ze zijn bang dat ik door mijn negatieve gedachten de andere mensen bij mij op school ook zo laat denken...
ik was pas alleen maar aan het huilen in de klas, toen een vriendin van me me kwam troosten, toen had ik het in eens allemaal gedaan! ik ben zo bang dat ik iedereen kwijt raak...
ik bedoel, ik ben gewoon zo lelijk, en super dik, ik weeg wel 80kg! en ik heb nog nooit een vriend gehad!
en nou hoor ik ineens rare stemmen en geluiden... echt heel raar, ik hoor kinderen gillen, mensen schreeuwen om hulp en dan ineens een stem... "PLEEG ZELFMOORD!!!!!ik weet dat je het wil, doe het dan ook!!!"

ik weet niet meer wat ik moet doen, niemand vind me aardig en alles maar dan ook alles gaat fout!

ik durf niet naar een hulpinstantie te gaan, ik ben zo bang dat ze me niet geloven, net als op school en mijn vader is altijd werken...
wat moet ik nou doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2002, 17:10
kleine wicca
kleine wicca is offline
ja het antwoord lijkt heel simpel, maar zo makkelijk is het niet: ga hulp zoeken!

Het is duidelijk dat jij door bepaalde gebeurtenissen nogal een negatief zelfbeeld gekregen hebt. dat hoeft niet. Ieder mens heeft mooie en minder mooie dingen. IEDEREEN!!!............. Ga eens bij jezelf na wat je positieve kanten zijn en schrijf ze maar es op, dat mag hoor! Je hebt vast wel eigenschappen als dat je goed naar anderen kan luisteren, of heel lief bent, of leuk met kinderen of dieren omgaat, heb je heel mooi haar of mooie ogen? misschien vind je het op het eerste moment moeilijk om zo anders te denken, maar op een of andere manier moet je uit die spiraal komen. Zoek iets om jezelf bezig te houden. en praate er met iemand over, desnoods met een dier, en een dagboek bijhouden kan ook heel prettig zijn, lekker alles van je af schrijven, iets dat alleen helemaal van jou is. Ga schrijven als je boos bent en schrijf ok waarom je boos bent en leer te realiseren dat niet alles jouw fout is...............

sterkte
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:46
Verwijderd
Idd toch hulp zoeken. Desnoods iemand op school.
Zoek iig hulp, hoe moeilijk dat misschien ook is.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2002, 17:47
Verwijderd
wat klote voor je!
volgens mij heb je het zelf ook in de gaten: je hebt hulp nodig. maar zoals je zelf al zegt is dat heel moeilijk.
Ik snap dat je bang bent dat ze je niet geloven, maar die mensen kennen de problemen zoals jij ze hebt, die zien ook dat het neit goed is. ga eens naar je huisarts, praat eens goed met hem/haar. misschien weet hij/zij wel een goede oplossing.
waar ik geen hol van snap is dat je van die school af moet. mensen met problemen zijn er ook, overal. je komt ze overal tegen maar op school meoten ze doen alsof ze blind zijn, ze willen het niet zien dus sturen ze je ervan af... daar kan ik kwaad om worden.
ik vind het trouwens heel goed dat je het hier neerzet... dat toch al 1 stap hebt gezet, je bent gaan praten. knap! zeer positief! ga zo door, stapje voor stapje. en het maakt niet uit als je eens een stapje terug zet. met steeds 2 stapjes vooruit en 1 stapje achteruit kom je er ook!
sorry dat deze reply een beetje een onsamenhangend geheel is. ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
knuffol,
mir
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 18:52
Verwijderd
thnx allemaal, ik weet niet of ik het durf/kan, maar ik ga zeker wel iets proberen want ik kan het gewoon niet meer aan!!een vriendin van me weet er ook van en ze zei dat ze me wilde helpen dus ik hoop echt dat het goed komt, anders weet ik niet hoelang me hart nog klopt...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 11:53
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
shithead schreef:
thnx allemaal, ik weet niet of ik het durf/kan, maar ik ga zeker wel iets proberen want ik kan het gewoon niet meer aan!!een vriendin van me weet er ook van en ze zei dat ze me wilde helpen dus ik hoop echt dat het goed komt, anders weet ik niet hoelang me hart nog klopt...
t Is fijn dat je een vriendin hebt die je wil helpen. Veel sterkte! *knuvvol*
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 12:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ik bedoel, ik ben gewoon zo lelijk, en super dik, ik weeg wel 80kg! en ik heb nog nooit een vriend gehad!
Niemand is lelijk! En dat je geen vriend hebt gehad, komt niet door jouw, maar omdat sommige jongens nou eenmaal niet verder kijken dan uiterlijk en het belangrijkste van een persoon juist missen. Daar komen ze pas later achter als ze wat volwassener zijn.

Ik zou gewoon naar hulpinstanties gaan, want daarvoor zijn ze nou eenmaal!

TechXP
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 16:56
Verwijderd
je hebt zeker nog geen fotow van me gezien!?

ik wou dat ik er uit zag als mijn moeder, zijn was altijd zo mooi...
ik mis haar gewoon zo erg...waarom moet dit nou gebeuren???
ik wil dit niet, ik wil dood
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:04
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
shithead schreef:


ik bedoel, ik ben gewoon zo lelijk, en super dik, ik weeg wel 80kg! en ik heb nog nooit een vriend gehad!
Niemand is lelijk, en niemand is knap, iedereen is zichzelf, iedereen heeft zijn/haar positieve en negatieve kanten. En zolang je open blijft staan voor mensen ben ik er van overtuigd dat je ooit de ware tegenkomt.

Citaat:
shithead schreef:


en nou hoor ik ineens rare stemmen en geluiden... echt heel raar, ik hoor kinderen gillen, mensen schreeuwen om hulp en dan ineens een stem... "PLEEG ZELFMOORD!!!!!ik weet dat je het wil, doe het dan ook!!!"

Meiske, ga please hulp zoeken...

Je hebt door alle gedoe op school een heel negatief zelfbeeld gekregen.. en als je niet oppast gaan die stemmen macht over je krijgen, en kan het goed fout gaan...

Pas alsjeblieft op jezelf!

x-je

Lau.

p.s Als je wil praten: aso_geit@hotmail.com / vleerwolfje@hotmail.com
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:12
Croeloes
Croeloes is offline
inderdaad.. je moet echt hulp zoeken... en niemand is lelijk.. maar omdat jij zo'n slecht zelfbeeld heb zal je dat moeilijk vinden om te accepteren. Je kan goede of slechte dagen hebben... dagen dat je je goed voelt, en dagen dat je je slecht voelt.. maar het echte probleem blijft vaak in je zitten. Daarmee bedoel ik dat het heel moeilijk is om in je eentje al je problemen uit je hoofd te zetten. Daarom zou ik hulp zoeken. Je kan bijvoorbeeld naar een psycholoog gaan. En naar een psycholoog gaan wil echt niet zeggen dat je gek bent. Psychologen zijn er om mensen die in de knoei zitten te helpen. Om hun weer gezond te maken. En ik snap best dat het heel eng is om naar een psycholoog toe te gaan.. maar misschien kan je eerst naar de huisarts gaan.. en vragen of die vriendin van je meegaat als je dat wilt.. of je kunt de kindertelefoon bellen, of andere instellingen die zich bezig houden met problemen van jongeren. Problemen zijn er om opgelost te worden, dus ik ben er van overtuigd dat je geholpen kunt worden!

khoop dat je je al wat beter voelt

xxxxxxxxxxxxx
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:38
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
je hebt zeker nog geen fotow van me gezien!?
Nee, ik heb geen foto van je gezien, maar dat hoeft ook niet! Ik kan toch niet oordelen op foto! Dat is alleen het uiterlijk en het innerlijk telt!

En zoals ik altijd zeg: "Iedereen heeft zijn eigen schoonheid!"

TechXP
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 18:09
illch84
illch84 is offline
Citaat:
shithead schreef:
ik weet niet wat ik moet doen, mijn hond is eergisteren overleden...
hij was nog maar 3 jaar! een of andere klootz*k rijdt met 80 km/h in een wijk waar je maar 30 mag! net toen Monstertje de straat over stak...
Dat is jammer. Gecondoleerd.

Eigenlijk zouden ze van die automobilist weer een fietser moeten maken. Wie weet rijdt hij morgen wel een kind plat.

Citaat:
en nou hoorde ik ook op school dat ik er van af moet, omdat mijn gedrag niet past bij de andere leerlingen en dat ik een andere school moet zoeken... ze zijn bang dat ik door mijn negatieve gedachten de andere mensen bij mij op school ook zo laat denken...
Negatieve gedachten alleen zijn daarvoor niet voldoende.

Citaat:
ik was pas alleen maar aan het huilen in de klas, toen een vriendin van me me kwam troosten, toen had ik het in eens allemaal gedaan!
Ah kijk, hier is een actie. Voortdurend huilen in de klas is inderdaad niet bevorderlijk voor de sfeer.

Als je droevig bent om het verlies van je hond kun je toch een paar dagen thuis blijven? Dat is veel beter. Heb je even tijd het te verwerken en kun je uithuilen.

Ga pas naar school als je je daar normaal kunt gedragen.

Citaat:
ik ben zo bang dat ik iedereen kwijt raak...
ik bedoel, ik ben gewoon zo lelijk, en super dik, ik weeg wel 80kg! en ik heb nog nooit een vriend gehad!
Waarom zou je iedereen kwijtraken? Mensen gaan nu toch ook met je om, ondanks alles?

Citaat:
en nou hoor ik ineens rare stemmen en geluiden... echt heel raar, ik hoor kinderen gillen, mensen schreeuwen om hulp en dan ineens een stem... "PLEEG ZELFMOORD!!!!!ik weet dat je het wil, doe het dan ook!!!"
Besef dat die geluiden er niet werkelijk zijn. De geluiden representeren juist hetgene dat je probeert te onderdrukken. Jij wil niet opgeven, jij wil geen chaos. Nee, jij wil rust. Daarom komen die geluiden, omdat je bang bent.

Citaat:
ik weet niet meer wat ik moet doen, niemand vind me aardig en alles maar dan ook alles gaat fout!
Het is belangrijk dat je probeert te redden wat er te redden valt. Dus niet wanhopig gaan doen en jezelf zó zielig vinden, maar proberen gewoon door te gaan.

Hulpinstanties kunnen je ook alleen maar begeleiden. Uiteindelijk moet je er zelf uitkomen.
__________________
Man is the only creature that is able to perceive something simple as complicated.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 15:58
Verwijderd
sorry van laatste keer, ik voelde me zo klote en ik wist gewoon niet wat ik moest doen, nou gaat het wel wat beter alleen ik heb het gevoel alsof er zo weer een tegenslag komt...
ik heb met mijn vriendin gepraat en we gaan morgen samen naar het psygiatrisch ziekenhuis voor een adres van een hulpinstantie bij mij in de buurt... dan hoop ik dat het goed komt, want ik weet het zo echt niet meer...

bedankt allemaal voor jullie reacties, als er nog mensen zijn die ideen hebben ofzo, blijf reageren, dat zou ik wel fijn vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:04
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
je zult echt hulp moeten zoeken, ze gelovan je heus wel als je je verhaal gaat vertellen.
ik geloof je toch ook.
het is het werk van die mensen en je voelt je denk ik een stuk fijner als je met en vertrouwenspersoon hebt gepraat.
en wat ee onzin dat je niet in de klas past.
die mensen die dat zeggen zijn echt zo dom.
ze zijn gewoon bang dat jij hun beïnvloedt.
dan moeten ze zich maar niet zo makkelijk laten beïnvloeden.
maarjah.......
misschien praat ik wel makkelijk,,,,,,,,,, ik zit niet in jouw situatie, ik weet niet precies hoe jij je voelt....
iniedergeval veel succes en ik hoop dat je op het punt komt dat je hulpt durft te zoeken....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 17:05
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ow sorry, ik had je laatste bericht niet gelezen
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 08:34
Verwijderd
hey meissie,

ik weet precies hoe je je voelt, alleen ik heb mijn moeder gelukkig nog, en heb geen hond, maar verder voel ik wat jij voelt, ik ben depressief, en slik daar ook medicijnen voor, ik heb hulp gezocht en daar ben ik echt blij mee, ik hoop voor je dat ze je kunnen helpen en je moet het echt volhouden ook al valt het tegen, I've bin there...
HANG IN THERE!

heel veel sterkte...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef:
hey meissie,

ik weet precies hoe je je voelt, alleen ik heb mijn moeder gelukkig nog, en heb geen hond, maar verder voel ik wat jij voelt, ik ben depressief, en slik daar ook medicijnen voor, ik heb hulp gezocht en daar ben ik echt blij mee, ik hoop voor je dat ze je kunnen helpen en je moet het echt volhouden ook al valt het tegen, I've bin there...
HANG IN THERE!

heel veel sterkte...
bedankt, ik weet dat het tegen kan vallen, want er zijn al genoeg dingen tegengevallen als ik dacht dat het beter ging, maar altijd komt er dan weer zo'n stomme tegenslag...
maar bedankt, bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zal nog wel reageren als het beter gaat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.