Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 23:09
Strange Dude
Strange Dude is offline
Ik en Demon of Fire waren net aan het praten over de mogenlijkheden van parralelle universa toen we over meerdere dimensies gingen praten.
We hadden bedacht dat in andere universa de in ons universum gangbare natuurwetten niet per definitie hetzelfde hoefden te zijn. Ik bedacht daarop dat het dus ook mogenlijk om meer of minder ruimtelijke dimensies te hebben. Wij hebben er 3 (tijd is geen ruimtelijke dimensie, blijft over lengte-breedte en hoogte), maar je kunt je makkelijk een 2-dimensionale ruimte voorstellen (met platte sterren, planeten enzovoort). Zo kan er dus ook een universum met 4 of zelfs meer ruimtelijke dimensies bestaan (nu is dat iets moeilijker om voor te stellen met onze 3-dimensionale gedachten maar dat doet er niet toe).

Demon of Fire vond echter dat dat niet zo was, aangezien er volgens hem wel meerdere dimensies konden zijn, maar dat er dan nog steeds maar 3 'zichtbare' dimensies zouden zijn.

Hoe denken jullie hierover en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2002, 06:09
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik denk dater ook hier meerdere dimensies zijn
alleen kunnen we ze niet zien met onze ogen
onze geest bestaat denk ik uit alle dimensies samengevoegd, en met onze geestelijke ogen kunnen wij de dimensies dan ook wel zien, als we dood gaan
maar ja
dat zal wel weer veel te zweverig zijn voor jullie natuurkundigen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 09:54
Floef
Floef is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
We hadden bedacht dat in andere universa de in ons universum gangbare natuurwetten niet per definitie hetzelfde hoefden te zijn.
Waarom zouden natuurwetten in ons universum al constant zijn?
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 10:18
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
keppeenkeer een theoretisch-natuurkundig schema gezien met hoeveel tijds- en ruimtelijke dimensies er mogelijk zijn en wat voor natuurwetten er dan gelden en of er leven mogelijk zou zijn... zal t wel es voor je opzoeken
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:34
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
tuurlijk zijn er meer ruimtelijke dimensies. heeft iemand hier trouwens gehoord van de zogenaamde M-theory? membrane-theorie?
een theorie waarvoor er minstens 11 dimensies nodig zijn? een theorie die best wel kans maakt om de grand unification theory te zijn? (volgens wetenschappers tenminste)

er was pas nog een documantaire over op de BBC, in het programma horizon.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tuurlijk zijn er meer ruimtelijke dimensies. heeft iemand hier trouwens gehoord van de zogenaamde M-theory? membrane-theorie?
een theorie waarvoor er minstens 11 dimensies nodig zijn? een theorie die best wel kans maakt om de grand unification theory te zijn? (volgens wetenschappers tenminste)

er was pas nog een documantaire over op de BBC, in het programma horizon.
Je eerste zin (tuurlijk) strookt niet helemaal met de rest, waarin je zegt dat het een bestaande theorie is

Maarre, ik ben het met je eens dat het zeer goed mogelijk kan zijn
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:41
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
tuurlijk zijn er meer ruimtelijke dimensies. heeft iemand hier trouwens gehoord van de zogenaamde M-theory? membrane-theorie?
een theorie waarvoor er minstens 11 dimensies nodig zijn? een theorie die best wel kans maakt om de grand unification theory te zijn? (volgens wetenschappers tenminste)

er was pas nog een documantaire over op de BBC, in het programma horizon.

1 probleem is dat er nog steeds maar 3 RUIMTELIJKE dimensies zijn.

Bij de Snaren-theorie of M-theorie zijn de resterende dimensies na de oerknal ingeklapt die nu de Snaren opmaken.
Die snaren zelf hebben ook maar 2 ruimtelijke dimensies. Namelijk lengte en breedte. Ze bezitten geen diepte.

Groetjes
Ben(die dus nog steeds stelt dat er maar 3 ruimtelijke dimensies kunnen zijn, maar eventueel meerdere niet zichtbare dimensies
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:50
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
M-theory is toch Matrix-theory ...
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:52
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

1 probleem is dat er nog steeds maar 3 RUIMTELIJKE dimensies zijn.

in ons universum zijn er slechts 3 ruimtelijke dimensies, en ons universum is volgens de M-theorie niets meer dan 2 golvende membranen die tegen elkaar aan botsen.

Bij de Snaren-theorie of M-theorie zijn de resterende dimensies na de oerknal ingeklapt die nu de Snaren opmaken.

m-theorie is niet hetzelfde als de snarentheorie. snarentheorie is een deel van de m-theorie geloof ik. volgens de m-theorie is de big bang niets meer dan het resultaat van 2 membranen die tegen elkaar aan golven in die 11de dimensie, een of ander parallel universum. en dat er 3 ruimtelijke dimensies zijn is gewoon toeval. al onze natuurwetten zijn toeval. volgens de m-theorie zijn er in feite constant big bangs en worden er constant nieuwe universa geschapen, omdat er een hele hoop membranen constant tegen elkaar aan knallen.


Die snaren zelf hebben ook maar 2 ruimtelijke dimensies. Namelijk lengte en breedte. Ze bezitten geen diepte.

o, volgens een docu op discovery hebben die snaren maar 1 dimensie, niet 2.

Groetjes
Ben(die dus nog steeds stelt dat er maar 3 ruimtelijke dimensies kunnen zijn, maar eventueel meerdere niet zichtbare dimensies
wie weet wat we in de toekomst allemaal kunnen.


[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (27-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:53
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
M-theory is toch Matrix-theory ...

volgens de docu die ik op bbc2 had gezien heet het membrane-theory en als je weet wat de theorie inhoud is dat oko veel logischer.

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 12:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
http://www.bbc.co.uk/science/horizon...alleluni.shtml

voor de geinterreseerden een artikel over M-theory en parralelle universa.

heel interresant allemaal.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (27-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 12:12
cyrillic
cyrillic is offline
Ons universum zou ook is een groot paars konijn kunnen zitten. Bewijs het tegendeel maar eens...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:11
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Mogelijk? Uiteraard.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 18:31
Floef
Floef is offline
Citaat:
cyrillic schreef:
Bewijs het tegendeel maar eens...
Met dit argument kunnen we nix. Ik kan ook zeggen: 'jij bestaat niet, bewijs het tegendeel maar eens'.

ALLES KAN, OMDAT WE NIETS 100% KUNNEN BEWIJZEN.

Maar we moeten toch ergens van uit gaan? We leven immers in een samenleving, waar je te maken hebt met andere mensen.
__________________
*hUh----?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:15
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

1 probleem is dat er nog steeds maar 3 RUIMTELIJKE dimensies zijn.
Slow down. We noemen bepaalde dimensies (de drie dimensies die we waarnemen) ruimtelijk, volgens mij is dit niks anders dan een menselijk concept. Drie dimensies nemen we rechtsreeks waar, die hebben we ruimtelijk genoemd, 1 dimensie die we alleen kunnen ervaren hebben we tijd genoemd. De andere dimensies zijn voor ons betekenisloos omdat ze niet waargenomen of ervaren worden en worden buitenwetenschappelijk niet benoemd.

Dus ik weet niet wat je buiten subjectiviteit bedoelt met ruimtelijke dimensies.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 19:16
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Floef schreef:
Met dit argument kunnen we nix. Ik kan ook zeggen: 'jij bestaat niet, bewijs het tegendeel maar eens'.

ALLES KAN, OMDAT WE NIETS 100% KUNNEN BEWIJZEN.

Maar we moeten toch ergens van uit gaan? We leven immers in een samenleving, waar je te maken hebt met andere mensen.

I agree. Ik denk ook dat we niets volledig kunnen bewijzen. We moeten alleen gezien de omstandigheden pragmatisch het best toepasbare kiezen...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 22:16
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Slow down. We noemen bepaalde dimensies (de drie dimensies die we waarnemen) ruimtelijk, volgens mij is dit niks anders dan een menselijk concept. Drie dimensies nemen we rechtsreeks waar, die hebben we ruimtelijk genoemd, 1 dimensie die we alleen kunnen ervaren hebben we tijd genoemd. De andere dimensies zijn voor ons betekenisloos omdat ze niet waargenomen of ervaren worden en worden buitenwetenschappelijk niet benoemd.

Dus ik weet niet wat je buiten subjectiviteit bedoelt met ruimtelijke dimensies.
Tijd is geen krommende dimensie.

Dat heeft geen invloed op de waarneming van de andere 3 ruimtelijke dimensies.(afgezien van beweging)
Einstein zegt wel dat de 4e dimensie de andere drie krommen, maar het is een misvatting om te denken dat er naast de x, y en z-coordinaten er nog 1 is.
De tijd dimensie een dimensie die aangeeft wanneer iets gebeurd is.
Hij stelt namelijk dat als je een gebeurtenis goed wil weergeven met coordinaten, dan moet je dat ook aangeven met een tijds-coordinaat.

De andere resterende 6(snarentheorie) of 7(M-theorie) dimensies zijn ook niet waarneembaar, simpelweg omdat ze 10^-35 meter klein zijn. ALs je dat met een deeltjesversneller wil onderzoeken op zo'n klein niveau, dan moet die waarschijnlijk zo groot als het Universum zijn. (probleem dus binnen de snaren en M-theorie.)


Dus ik stel dat je ook al bevind je je in een ander Universa, je nog steeds 3 ruimtelijke coordinaten zult behouden. Ik weet niet welke kant je nog meer op zou willen naast de x, y en z coordinaten.

Groetjes
Ben(die zo naar bed gaat
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 22:40
Demon of Fire
Demon of Fire is offline

in ons universum zijn er slechts 3 ruimtelijke dimensies, en ons universum is volgens de M-theorie niets meer dan 2 golvende membranen die tegen elkaar aan botsen.


Jep, maar ik stel dus dat dat ook voor een ander Universa zal gaan gelden. Maar dat hij misschien wel 5 extra dimensies heeft naast onze 11 . Alleen niet zichtbaar dus.



m-theorie is niet hetzelfde als de snarentheorie. snarentheorie is een deel van de m-theorie geloof ik. volgens de m-theorie is de big bang niets meer dan het resultaat van 2 membranen die tegen elkaar aan golven in die 11de dimensie, een of ander parallel universum. en dat er 3 ruimtelijke dimensies zijn is gewoon toeval. al onze natuurwetten zijn toeval. volgens de m-theorie zijn er in feite constant big bangs en worden er constant nieuwe universa geschapen, omdat er een hele hoop membranen constant tegen elkaar aan knallen.


Ik wist wat van Snarentheorie, maar niet zoveel van M-theorie. Heb nu even het 1 en ander gelezen.

M-theorie is de samenvoeging van 5 afzonderlijke snarentheorieen waar wetenschappers voorheen van dachten dat het 5 afzonderlijke theorieen waren. Maar het blijkt dus 1 gehele theorie te zijn waarschijnlijk. De M-theorie dus.

Het was een beetje het idee van 5 blinden die een olifant voelen. De 1 denkt bij een slurf dat het een een slang is, terwijl de ander denkt bij het been dat het een boom is etc. Ze weten niet van mekaar dat ze hetzelfde onderzoeken.

Dat is wat er eigenlijk ook een beetje bij deze wetenschappers is gebeurd. Edward witten deed het revolutionaire idee dat de 5 theorieen eigenlijk 1 geheel zijn.

Ik vraag mij af of het wel toeval is dat wij 3 ruimtelijke dimensies hebben.


o, volgens een docu op discovery hebben die snaren maar 1 dimensie, niet 2.


Hmmm...zou best kunnen, is al weer een tijdje geleden dat ik een programma er over heb gezien(snarentheorie dan, M-theorie is voor mij nieuw). En heb het even niet zo snel on-line kunnen vinden.

wie weet wat we in de toekomst allemaal kunnen.

Hoe bedoel je dit? In wat voor zin?

Groetjes
Ben(die de snarentheorie een interessant concept vind, maar waarvan het nog in de kinderschoenen verkeert
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2002, 21:27
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Tijd is geen krommende dimensie.
Volgens de huidige theorie, ja.


Dus ik stel dat je ook al bevind je je in een ander Universa, je nog steeds 3 ruimtelijke coordinaten zult behouden. Ik weet niet welke kant je nog meer op zou willen naast de x, y en z coordinaten.


Dat was mijn punt niet. "Ruimtelijk" is slechts een concept dat we gegeven hebben aan de voor ons direct waarneembare dimensies.

Grtz,
Daniel, die zich begint af te vragen waarom sommige mensen heilig in de relativiteits/snaar/M-theorie geloven, het zijn allemaal subjectieve menselijke theorieen (die overigens heel goed kunnen werken) over de werkelijkheid. Ik blijf bij mijn standpunt dat we de werkelijkheid nooit voor 100% zullen snappen (of of er ueberhaupt een objectieve werkelijkheid bestaat) omdat we slechts een bepaalde niche innemen in een groot "web" van onderlinge afhankelijkheden. Jammer genoeg geloven mensen zo heilig in bestaande theorieen dat mensen die er kritiek op leveren als quasi-filosofisch of (niet hardop) dom worden beschouwd. Een erg onverstandig standpunt wat mij betreft aangezien de visies op de werkelijkheid de komende tijd naar alle waarschijnlijkheid nog aanzienlijk kunnen veranderen. BTW niet een directe aanval op jou Ben, gewoon wat kritiek op de dogmatisch quantummechanische sfeer die hier soms wat in de lucht hangt.

[Dit bericht is aangepast door danieldk (28-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 22:54
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Grtz,
Daniel, die zich begint af te vragen waarom sommige mensen heilig in de relativiteits/snaar/M-theorie geloven, het zijn allemaal subjectieve menselijke theorieen (die overigens heel goed kunnen werken) over de werkelijkheid. Ik blijf bij mijn standpunt dat we de werkelijkheid nooit voor 100% zullen snappen (of of er ueberhaupt een objectieve werkelijkheid bestaat) omdat we slechts een bepaalde niche innemen in een groot "web" van onderlinge afhankelijkheden. Jammer genoeg geloven mensen zo heilig in bestaande theorieen dat mensen die er kritiek op leveren als quasi-filosofisch of (niet hardop) dom worden beschouwd. Een erg onverstandig standpunt wat mij betreft aangezien de visies op de werkelijkheid de komende tijd naar alle waarschijnlijkheid nog aanzienlijk kunnen veranderen. BTW niet een directe aanval op jou Ben, gewoon wat kritiek op de dogmatisch quantummechanische sfeer die hier soms wat in de lucht hangt.

[Dit bericht is aangepast door danieldk (28-02-2002).]

Hmmm....dat klopt niet helemaal, want de speciale relativiteitstheorie en quantummechanica etc. zijn theorieen die juist van een zeer wispelturige werkelijkheid uitgaan, waar datgene wat je ziet niet zo vanzelfsprekend is of zelfs gezichtsbedrog of onwerkelijk overkomt maar toch zo is.

Filosofie en wetenschap gaan uitstekend samen. Filosofie houdt zelfs zeg maar een klein oogje op de objectiveit en rationaliteit van wetenschap. En af en toe moet er weer eens wat gecorrigeer worden of we even de klepjes van onze ogen moet halen om iets veel omvangrijker te aanschouwen.Of de implicaties van onze acties onder de ogen moeten nemen etc.

Daarnaast zal de Geunnificeerde theorie eigenlijk de werkelijkheid zijn zou je kunnen zeggen. Dat is de theorie, misschien nog geen 3 cm groot in omvang, die alles zal kunnen verklaren. Alle 4 de elementaire krachten zal verenigen.

De vondst van die theorie, die misschien dichterbij is dan men denkt, zal een hele grote uitwerking hebben op de wereld. Dan zal de wereld van vandaag letterlijk niet meer hetzelfde zijn als morgen.

Dus ik ben het er niet echt mee eens.

Groetjes
Ben(die overal voor open staat, mits er een zekere mate van logica en rationalisme aan te pas komt
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 23:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Dus ik stel dat je ook al bevind je je in een ander Universa, je nog steeds 3 ruimtelijke coordinaten zult behouden. Ik weet niet welke kant je nog meer op zou willen naast de x, y en z coordinaten.
Als jij 2dimensionaal had geleeft had je ook gezegd wat je nog meer zou kunnen willen... Dat is het em juist, we kúnnen áls de mogelijkheid er is em niet zien, en daardoor niet voorstellen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:40
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Als jij 2dimensionaal had geleeft had je ook gezegd wat je nog meer zou kunnen willen... Dat is het em juist, we kúnnen áls de mogelijkheid er is em niet zien, en daardoor niet voorstellen.

Ja, dat is wel zo, en dat is waarom ik ook enigzins wel wat twijfel over mijn eigen stelling...

Groetjes
Ben(die het er eens met zijn natuurkunde leraar over zal hebben
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 05:41
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
SP666 schreef:
je zou eigenlijk de menselijke geest moeten wissen op communicatie-gebied na...
Een baby heeft namelijk nog geen vastgeroest denkraam (de babybox is het universum).


__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 10:02
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Als jij 2dimensionaal had geleeft had je ook gezegd wat je nog meer zou kunnen willen... Dat is het em juist, we kúnnen áls de mogelijkheid er is em niet zien, en daardoor niet voorstellen.
Uuh.. noem mij dom, maar hoe kun je in 2 dimensies leven? Alles heeft minimaal 3 dimensies. Atomen (en wat daar in zit, die quad dingen) zijn toch ook 3D? Alles is toch opgebouwd uit atomen?

Of wou je dit weerleggen??

[edit]
typo's
[/edit]


[Dit bericht is aangepast door eddie (02-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 12:39
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
eddie schreef:
Uuh.. noem mij dom, maar hoe kun je in 2 dimensies leven? Alles heeft minimaal 3 dimensies. Atomen (en wat daar in zit, die quad dingen) zijn toch ook 3D? Alles is toch opgebouwd uit atomen?

Of wou je dit weerleggen??
Hij bedoelt dat, als er een twee-dimensionaal universum zou zijn (met dus 2-dimensionale atomen etc), dat díe mensen die daar in leefden dan zich geen derde dimensie zouden kunnen voorstellen.

Wat overigens ook een argument van mij was tegen Demon of Fire's standpunt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 11:04
virus1824
virus1824 is offline
Volgens mij leven we al in een 4 dimensionaal universum 4e demensie is tijd.
Ik denk nou ja weet praktish zeker dat parralelle universums bestaan Denk aan de big bang theorie dat de big bang niet in dit universum is ontstaan maar in een ruimte waar alle parralelle universums samenkomen
beetje moeilijk uit te leggen zonder visuele ondersteuning...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 11:18
Verwijderd
Er is al eerder gezegd dat het gaat om ruimtelijke dimensies, dus niet tijd.

Nu heb ik eens gelezen dat het al sinds 1994 of zo wetenschappelijk is bewezen dat er minstens nog een 5de, 6de en 7de dimensie bestaan.
Maar als niemand daar een woord over rept, vraag ik me toch af of dat wel geaccepteerde feiten zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 11:51
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Nu heb ik eens gelezen dat het al sinds 1994 of zo wetenschappelijk is bewezen dat er minstens nog een 5de, 6de en 7de dimensie bestaan.
Maar als niemand daar een woord over rept, vraag ik me toch af of dat wel geaccepteerde feiten zijn.
Waarschijnlijk heb je het hier over de snarentheorie.
Die stelt dat er 10 dimensies zijn die na de oerknal 'ingeklapt' zijn. Dus die maken de snaren op.

Daar hebben wij visueel geen last van.

Daarnaast is de snarentheorie nog een theorie die in zijn kinderschoenen staat.

Groetjes
Ben(die zich afvraagt of de snarentheorie ooit bewezen kan worden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 13:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Waarschijnlijk heb je het hier over de snarentheorie.
Die stelt dat er 10 dimensies zijn die na de oerknal 'ingeklapt' zijn. Dus die maken de snaren op.
volgens mij 11 dimensies. minimaal 11 dimensies, maybe more.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 14:39
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Waarschijnlijk heb je het hier over de snarentheorie.
Die stelt dat er 10 dimensies zijn die na de oerknal 'ingeklapt' zijn. Dus die maken de snaren op.
volgens mij 11 dimensies. minimaal 11 dimensies, maybe more.
Uit de snarentheorie blijkt dat er 10 dimensies zijn.

Maar toen heeft Edward Witten het revolutionaire idee gedaan dat de 5 afzonderlijke snarentheorieen 1 complete theorie is.

En daar blijkt dus weer uit (de M-theorie) dat er 11 dimensies zijn...dus weer 1 meer.

Als hij spreekt over 10 dimensies, dan heeft hij het dus over de snarentheorie, en niet de M-theorie.

Groetjes
Ben(die nu bezig is met het bouwen van een netwerk voor z'n ouders
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 22:18
flowergirl
flowergirl is offline
sorry dat ik jullie misschien onderbreek (ik heb er niet zoveel verstand hiervan, vooral niet van die theorien), maar is het niet zo als je hard-drugs (bv paddo's) gebruikt dat je in een hele andere dimensie komt? Volgens mij nl wel, maar zoals ik al zei ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 10:25
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Andere staat van bewustzijn, maar niet in een andere dimensie; je perceptie word door de drugs gewijzigd waardoor hallucinaties etc. ontstaan.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:04
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
flowergirl schreef:
sorry dat ik jullie misschien onderbreek (ik heb er niet zoveel verstand hiervan, vooral niet van die theorien), maar is het niet zo als je hard-drugs (bv paddo's) gebruikt dat je in een hele andere dimensie komt? Volgens mij nl wel, maar zoals ik al zei ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.

idd, ik geloof dat drugs poorten naar andere dimensies kunnen zijn ja. Zeker als ik verhalen lees van mensen die onder invloed van een psychedelische drug hun lichaam verlaten en dingen zien die ze onmogelijk hadden kunnen zien maar die wel in het echt gebeuren.


Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 13:33
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Kenny McCormick
schreef:
idd, ik geloof dat drugs poorten naar andere dimensies kunnen zijn ja. Zeker als ik verhalen lees van mensen die onder invloed van een psychedelische drug hun lichaam verlaten en dingen zien die ze onmogelijk hadden kunnen zien maar die wel in het echt gebeuren.
Astrale Projectie binnen dit forum, waar gaat dit heen?

En was het wel zo onmogelijk?

__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 15:24
agnosticus
agnosticus is offline
Citaat:
legatus schreef:
Astrale Projectie binnen dit forum, waar gaat dit heen?

binnen dit forum?

En was het wel zo onmogelijk?
huh? wat is wel zo onmogelijk waar heb je het over?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 10:05
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Kenny McCormick
schreef:
hun lichaam verlaten en dingen zien die ze onmogelijk hadden kunnen zien maar die wel in het echt gebeuren.
Astrale Projectie... binnen het F&L Forum i.p.v. Mystiek
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-03-2002, 11:55
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
legatus schreef:
Astrale Projectie... binnen het F&L Forum i.p.v. Mystiek
ik begon er niet over, ik reply gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.