Oud 26-06-2010, 15:51
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik heb een dringend vraagje: is het mogelijk om van havo 3 naar vwo 3 over te stappen????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2010, 16:07
Verwijderd
Dat ligt aan je school, maar waarschijnlijk kan het wel.
Het was bij ons zelfs mogelijk om van 3havo naar 4vwo over te stappen als je genoeg punten had.

Het beste kun je het even op jouw school navragen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:14
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dat heb ik ook gedaan (halverwege het jaar dan he)
Dus niet na de vakantie.
Maar als het halverwege het jaar kan, dan kan het ook wel na de zomervakantie.
Al heb ik nog nooit gehoord van mensen die dat deden.

Ik moest wel een 7,5 gemiddeld staan in havo 3
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:28
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik sta maar een 6.2
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ik sta maar een 6.2
Waarom wil je dan VWO gaan doen? Je kunt het wel willen, maar je moet ook iets doen wat je aankunt.

En als je echt heel graag VWO wilt doen, dan kun je na 5 HAVO in 5 VWO instromen (dan moet je ongeveer een 7.0 staan). Dan is de gemiddelde-eis minder streng
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:46
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Waarom wil je dan VWO gaan doen? Je kunt het wel willen, maar je moet ook iets doen wat je aankunt.

En als je echt heel graag VWO wilt doen, dan kun je na 5 HAVO in 5 VWO instromen (dan moet je ongeveer een 7.0 staan). Dan is de gemiddelde-eis minder streng
. Omdat ik al weet dat havo 4 profiel nt trouwens heel moeilijk gaat worden. En deze overstap lijkt me makkelijker dat van havo 5. En ik wil de studie geneeskunde doen waar je een vwo diploma voor nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 16:57
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Uhmm ik wil niet veel zeggen hoor maar je moet sowieso een vwo diploma met NT of NG hebben dus of je dat doet via 3havo->3vwo of 5havo->5vwo maakt niet uit.

Het is trouwens vreemd om te zeggen at een havo4 nt profiel heel moeilijk gaat worden terwijl je dat ook nog moet doen op vwo5 en vwo6 niveau.

3havo is trouwens nagenoeg hetzelfde als 3vwo.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 17:25
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Maar als je na havo 5 wilt instromen in vwo 5 moet je dus 2x eindexamen doen toch ?? Een keer havo 5 en de tweede keer na vwo 6
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 17:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ja, maar als je vwo kunt dan zal havo geen probleem zijn.
Als havo een probleem is dan kan je waarschijnlijk ook niet vwo doen.
Als je havo net kunt dan zul je blij zijn dat je havo 5 bent gaan doen en niet naar vwo 4 bent gegaan.
Dan heb je tenminste een havo diploma. anders moet je halverwege het vwo weer naar de havo terug.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 18:17
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ja, maar als je vwo kunt dan zal havo geen probleem zijn.
Als havo een probleem is dan kan je waarschijnlijk ook niet vwo doen.
Als je havo net kunt dan zul je blij zijn dat je havo 5 bent gaan doen en niet naar vwo 4 bent gegaan.
Dan heb je tenminste een havo diploma. anders moet je halverwege het vwo weer naar de havo terug.
Dit dus.

Als je heel graag geneeskunde wilt gaan doen zou ik N&G met Wiskunde A kiezen, is echt een goede keus. Vooral omdat (over het algemeen genomen) Wiskunde B als moeilijker wordt ervaren. Maar dat kan verschillen per leerling.

Wat sta je voor Biologie, Scheikunde, Wiskunde en Natuurkunde dan?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 20:33
Esra70
Avatar van Esra70
Esra70 is offline
Citaat:
Dit dus.

Als je heel graag geneeskunde wilt gaan doen zou ik N&G met Wiskunde A kiezen, is echt een goede keus. Vooral omdat (over het algemeen genomen) Wiskunde B als moeilijker wordt ervaren. Maar dat kan verschillen per leerling.

Wat sta je voor Biologie, Scheikunde, Wiskunde en Natuurkunde dan?
Wiskunde A is misschien wel makkelijker (hoewel het ook wel per persoon verschilt zoals je al zegt), maar ik raad het je echt af ! Het is veel handiger om wiskunde B te kiezen als je natuurkunde in je pakket hebt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 20:52
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Wiskunde A is misschien wel makkelijker (hoewel het ook wel per persoon verschilt zoals je al zegt), maar ik raad het je echt af ! Het is veel handiger om wiskunde B te kiezen als je natuurkunde in je pakket hebt.
Slaat eigenlijk nergens op Mijn school heeft de gemiddeldes vergeleken bij Natuurkunde, om te zien in hoeverre de wiskundekeus invloed had op de Natuurkunde-prestaties. De mensen met Wiskunde B stonden een 6.4 gemiddeld. De mensen met Wiskunde A een 6.1. Daarbij komt nog dat de Wiskunde-B mensen oververtegenwoordigd zijn bij Natuurkunde.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 21:01
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Slaat eigenlijk nergens op Mijn school heeft de gemiddeldes vergeleken bij Natuurkunde, om te zien in hoeverre de wiskundekeus invloed had op de Natuurkunde-prestaties. De mensen met Wiskunde B stonden een 6.4 gemiddeld. De mensen met Wiskunde A een 6.1. Daarbij komt nog dat de Wiskunde-B mensen oververtegenwoordigd zijn bij Natuurkunde.
Je zegt dat zo wel maar je geeft zelf wel aan dat de mensen met wiskunde A ondervertegenwoordigd zijn dus je kunt twijfelen aan de betrouwbaarheid hiervan.
En het gaat volgens mij om de manier van denken die je ook ontwikkelt met wiskunde B. Dat is echt wat handig is met natuurkunde.
Ik merk zelf wel dat wiskunde B echt handig is met natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 21:10
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Je zegt dat zo wel maar je geeft zelf wel aan dat de mensen met wiskunde A ondervertegenwoordigd zijn dus je kunt twijfelen aan de betrouwbaarheid hiervan.
En het gaat volgens mij om de manier van denken die je ook ontwikkelt met wiskunde B. Dat is echt wat handig is met natuurkunde.
Ik merk zelf wel dat wiskunde B echt handig is met natuurkunde.
Maar bekijk 't is vanuit het andere perspectief De ''proef'' was niet representatief. Als er meer Wiskunde A mensen waren dan zaten de gemiddelden misschien nog dichter op elkaar

Trouwens, mijn leraar die ook Wiskunde B geeft zei dat dat nergens op slaat. ''Dat je een manier van denken ontwikkelt''....sommige mensen hebben nou eenmaal meer aanleg voor Natuurkunde dan anderen. Ik heb Wiskunde A met NAT en ik heb er niet zoveel moeite mee. Bijna alle onderwerpen snap ik, maar het is gewoon veel. Mijn eigen natuurkundeleraar heb ik gevraagd of Wiskunde B mensen er beter vanaf komen dan wij. Hij zei dat het zo kan zijn, maar in praktijk pakt het vaak zonder verschil uit. Bij welke onderwerpen is Wiskunde B dan handiger?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 21:56
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Maar bekijk 't is vanuit het andere perspectief De ''proef'' was niet representatief. Als er meer Wiskunde A mensen waren dan zaten de gemiddelden misschien nog dichter op elkaar

Trouwens, mijn leraar die ook Wiskunde B geeft zei dat dat nergens op slaat. ''Dat je een manier van denken ontwikkelt''....sommige mensen hebben nou eenmaal meer aanleg voor Natuurkunde dan anderen. Ik heb Wiskunde A met NAT en ik heb er niet zoveel moeite mee. Bijna alle onderwerpen snap ik, maar het is gewoon veel. Mijn eigen natuurkundeleraar heb ik gevraagd of Wiskunde B mensen er beter vanaf komen dan wij. Hij zei dat het zo kan zijn, maar in praktijk pakt het vaak zonder verschil uit. Bij welke onderwerpen is Wiskunde B dan handiger?
Ik spreek uit eigen ervaring hoor.
En het ging juist niet om de onderwerpen maar om de manier van denken.
Gewoon het inzicht. Ik geloof niet dat je dat hebt, of dat je dat niet hebt. Met genoeg oefenen kom je een heel eind en ik zie wiskunde B ook meer als oefenen met dat inzicht.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 23:19
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Komt in mijn vraag wiB of A voor? Bedankt voor die info, maar mijn vraag was: kun je van havo 3 naar vwo 3?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 23:23
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Verdere info punten:
na: 6.7
sk: 5.6
bi: 7
wi: 6.5
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 23:29
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Maar toch snap ik iets niet: waarom zou je eerder via havo 5 vwo gaan doen dan van havo 3 naar vwo 3. De overstap van havo en vwo is niet heel groot dus vwo 3 zal veel herhaling zijn( in het geval ik van havo 3 naar vwo 3 zou gaan) dus de punten zullen stijgen.
En het moet in vwo 4 wel heel slecht gaan wil ik zakken.
Ps: als ik vwo 3 zou doen zit ik op het zelfde niveau als mijn zusje, kunnen we elkaar helpen en samen hw maken, scheelt ook weer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2010, 08:52
Verwijderd
Ik zou via de havo naar 5vwo gaan omdat je dan al een diploma op zak hebt. Als je ik je punten zie die je op 3havo haalt, denk je dat je havo zeker kunt halen, maar dat vwo toch een erg grote uitdaging is. Als je nu meteen vwo gaat doen en het lukt niet, heb je geen diploma en moet je weer terug naar havo.

We kunnen je wel adviseren, maar je zult toch zelf moeten kiezen.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 10:34
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik zou via de havo naar 5vwo gaan omdat je dan al een diploma op zak hebt. Als je ik je punten zie die je op 3havo haalt, denk je dat je havo zeker kunt halen, maar dat vwo toch een erg grote uitdaging is. Als je nu meteen vwo gaat doen en het lukt niet, heb je geen diploma en moet je weer terug naar havo.

We kunnen je wel adviseren, maar je zult toch zelf moeten kiezen.
Succes!
Dit dus


en sorry voor het offtopic geneuzel... het is nogal een gevoelig onderwerp hier, dat wiskunde B en natuurkunde haha, maar stoor je er maar niet aan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:24
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Geneeskunde heeft binnenkort een decentrale selectie. Dat betekent, dat je voordat je meedoet aan de centrale loting, al geselecteerd kunt worden door een universiteit om aan de studie mee te doen. Om meer kans te maken op toegang tot de studie via decentrale selectie, zou ik wiskunde B kiezen. Dit ook omdat vroeger wiB1 in de toelatingseis zat.
Als ik jou was, zou ik sowieso eerst je havo afmaken. Desnoods kun je nog een opleiding tot K.O.-assistent volgen, als je beseft dat vwo toch niets voor jou is. Dan kun je jezelf ook opwerken, maar dan héb je in ieder geval je diploma al. Persoonlijk vind ik de overweging over te stappen naar het vwo als je een 6.2 gemiddeld staat, een beetje vreemd.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:37
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Ik heb een advies wi A gekregen en heb toch wi B gekozen. Ik haalde voor de B hoofdstukken 7 en 8 en voor de A hoofdstukken 5 en 6.
Wiskunde B vind ik ook veel leuker dat wiskunde A, wat vinden jullie leuker/makkelijker??????
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een advies wi A gekregen en heb toch wi B gekozen. Ik haalde voor de B hoofdstukken 7 en 8 en voor de A hoofdstukken 5 en 6.
Wiskunde B vind ik ook veel leuker dat wiskunde A, wat vinden jullie leuker/makkelijker??????
Ik zit nu in 4vwo en ik heb wiskunde B gekozen. Ik was in de 3de in alle onderwerpen redelijk goed. Als ik het wiskunde A boek van klasgenoten zie, snap ik er ook weinig van. Beide soorten wiskunde zijn anders en er is geen makkelijker of moeilijker. Het is alleen zo dat de meeste mensen wiskunde B als moeilijker ervaren.

Het verschil tussen de 3de en 4de qua wiskunde vind ik wel redelijk groot. Het tempo ligt erg hoog en je moet veel zelf doen. Als je nu dus al veel begeleiding nodig hebt, zou ik niet voor wiskunde B kiezen, maar hiervan weet ik niet hoe dit met wiskunde A is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 11:45
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik heb eerst wiskunde A gekozen, maar ik ben aan het eind van de vierde overgestapt naar wiskunde B, omdat ik een exacte studie wilde doen. Niet aan te raden, overigens, je hele vakantie is naar de knoppen, maar ik sta nu wel weer een 8. Ik vond wiskunde A vrij gemakkelijk, wiskunde B was in het begin even doorbijten, maar nu zie ik daar de logica ook van in. Ik zie wel grote verschillen op het vlak van herkenning. Bij wiskunde A zijn de situaties waar je aan rekent wat herkenbaarder, wat echter. Bij wiskunde B gaat het echt om de vergelijking, er is niet zo gemakkelijk een brug te slaan naar een situatie die je in het echt ook tegen zou komen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 13:19
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Als je vindt dat je goed bent in Wiskunde B zou ik zeker WisB kiezen, staat wat ''mooier'' in een N-profiel dan Wiskunde A Ik heb Wiskunde A gekozen puur vanwege de gemakzucht + dat je bij medische studies ook redelijk wat statistiek en kansrekening nodig hebt. De manier van denken die je bij Wiskunde B aanleert wordt ook al voor een gedeelte bij Natuurkunde gepresenteerd
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2010, 14:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik heb een advies wi A gekregen en heb toch wi B gekozen. Ik haalde voor de B hoofdstukken 7 en 8 en voor de A hoofdstukken 5 en 6.
Wiskunde B vind ik ook veel leuker dat wiskunde A, wat vinden jullie leuker/makkelijker??????
Ik ben blij dat ik wiskunde B heb gekozen. Ik vind dat veel leuker dan al die verhaaltjes en die statistiek onderwerpen van wiskunde A.
Verder stond ik in klas 3 gemiddeld een 5,7 voor wiskunde maar nu een 7,4 voor wiskunde B. (dat is zelf in de top 4 van de klas )
Het is gewoon omdat ik het leuker vind en dus bereid ben om er meer voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:23
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Ik ben blij dat ik wiskunde B heb gekozen. Ik vind dat veel leuker dan al die verhaaltjes en die statistiek onderwerpen van wiskunde A.
Verder stond ik in klas 3 gemiddeld een 5,7 voor wiskunde maar nu een 7,4 voor wiskunde B. (dat is zelf in de top 4 van de klas )
Het is gewoon omdat ik het leuker vind en dus bereid ben om er meer voor te doen.
haai "mr Mark"
je zei dat je van 3 havo naar 3 vwo bent gegaan en ook dag je wi b hebt gekozen telwijl je een 5.7 ofzo stond en eenmaal toen je wi b had een 7.4 staat. Wat voor einstijn ben je? En wat is je geheim? Heb je alle (wiskunde)toetsen gejat of ben je zo slim???
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
haai "mr Mark"
je zei dat je van 3 havo naar 3 vwo bent gegaan en ook dag je wi b hebt gekozen telwijl je een 5.7 ofzo stond en eenmaal toen je wi b had een 7.4 staat. Wat voor einstijn ben je? En wat is je geheim? Heb je alle (wiskunde)toetsen gejat of ben je zo slim???
Dat zegt hij al zelf. Hij vindt het gewoon leuker om te doen, hierdoor is zijn motivatie groter.

Dit had ik zelf ook. Wiskunde in de 3de klas vond ik vrij weinig aan, maar wiskunde B in 4vwo vind ik wel echt interessant, hierdoor ben je bereid er meer voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 20:10
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
haai "mr Mark"
je zei dat je van 3 havo naar 3 vwo bent gegaan en ook dag je wi b hebt gekozen telwijl je een 5.7 ofzo stond en eenmaal toen je wi b had een 7.4 staat. Wat voor einstijn ben je? En wat is je geheim? Heb je alle (wiskunde)toetsen gejat of ben je zo slim???
Ik heb denk ik die balans wat meer verlegd. Eerst was ik beter in talen en slecht in bèta vakken. Nu ben ik beter in bèta vakken en minder goed in talen geworden. Wel vreemd eigenlijk.
Maar die 7,4 komt vooral doordat ik m'n opdrachten heb bijgehouden.
Ik heb altijd 6 weken de tijd gehad om dat bepaalde onderdeel te snappen en dus heb ik een planning gemaakt voor die 6 weken die ik ook heb bijgehouden.
Het 'geheim' (geheim bijna wel want weinig mensen snappen dit) is dat het best te doen is als je je huiswerk maar bijhoudt.
Ik vraag me sterk af hoe dicht iemand bij de waarheid zit als diegene zegt dat het in je moet zitten of niet. Volgens mij kun je sowieso wel een 7 halen als je alles maakt en niks overslaat.
Op gegeven moment denk ik wel dat het aankomt op inzicht maar nog niet op de middelbare school. Hier wordt alles zo duidelijk uitgelegd dat je het wel moet kunnen snappen als je maar bereid bent er tijd in te stoppen.


Eigenlijk lijk ik wel een beetje op jou. In klas 3 wilde ik ook graag geneeskunde studeren en ik koos wiskunde B want ik zag dat bij toelatingseisen wiskunde B1 stond. Dus ik dacht dat dat wel B zou zijn. Maar achteraf ben ik toch blij dat ik wiskunde B heb.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 21:10
silentbob
silentbob is offline
ik heb ook wiskunde B, nu net 4vwo afgerond, ik sta een 4 voor wiskunde b maar ben toch blij dat ik b heb gekozen, ik haalde vorig jaar wel veel hogere cijfers op de statistiek hoofdstukken maar dat vind ik gewoon veel te saai, wiskunde b haal ik mischien kutcijfers op en vind ik ook nog steeds een vreselijk vak, maar vast beter dan wiskunde a/c, wat ik daarvan bij anderen zie....
moet er btw wel bijzeggen dat ik nooit huiswerk maak(paar maanden geleden mezelf wel voorgenomen voor wiskunde huiswerk te gaan maken maar is er uiteindelijk niet van gekomen)

vergeleken met 3vwo vond ik dit jaar niet moeilijker, eerder makkelijker omdat ik mn zwakste vakken niet meer had(economie, duits en frans, hoewel ik frans nog wel had maar het niet meetelde)
alleen wiskunde is dus wel duidelijk wat pittiger en natuurkunde heb ik ook niet zulke daverende cijfers voor, maar bio is heel veel herhaling uit 1 en 2 vwo met een beetje uitbreiding, en scheikunde is ook nog steeds even makkelijk, aardrijkskunde is ook een makkie(behalve de po...)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 06:40
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
ik heb ook wiskunde B, nu net 4vwo afgerond, ik sta een 4 voor wiskunde b maar ben toch blij dat ik b heb gekozen, ik haalde vorig jaar wel veel hogere cijfers op de statistiek hoofdstukken maar dat vind ik gewoon veel te saai, wiskunde b haal ik mischien kutcijfers op en vind ik ook nog steeds een vreselijk vak, maar vast beter dan wiskunde a/c, wat ik daarvan bij anderen zie....
moet er btw wel bijzeggen dat ik nooit huiswerk maak(paar maanden geleden mezelf wel voorgenomen voor wiskunde huiswerk te gaan maken maar is er uiteindelijk niet van gekomen)

vergeleken met 3vwo vond ik dit jaar niet moeilijker, eerder makkelijker omdat ik mn zwakste vakken niet meer had(economie, duits en frans, hoewel ik frans nog wel had maar het niet meetelde)
alleen wiskunde is dus wel duidelijk wat pittiger en natuurkunde heb ik ook niet zulke daverende cijfers voor, maar bio is heel veel herhaling uit 1 en 2 vwo met een beetje uitbreiding, en scheikunde is ook nog steeds even makkelijk, aardrijkskunde is ook een makkie(behalve de po...)
Silentbob
ga alsjeblieft in de vakantie 4 vwo wiskunde opnieuw doen - scheelt je een jaar
ik had vorig jaar een 5,5 voor WB op mn rapport, maar daardoor kom je in de 5e in grote problemen. dan heb je ineens een 3.3 op je rapport en is het blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 16:45
Verwijderd
Ik zelf ben een paar jaar geleden van 2 havo naar 3vwo doorgestroomd.
Nu wil ik ook waarschijnlijk geneeskunde of verpleegkunde gaan studeren.
Inmiddels ga ik nu naar 6 vwo heb zelf ook gewoon een n&g profiel met wiskunde A.

Maar als je nu al een 5,6 staat voor scheikunde, gaat dit echt een probleem worden ben ik bang!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 19:50
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Silentbob
ga alsjeblieft in de vakantie 4 vwo wiskunde opnieuw doen - scheelt je een jaar
ik had vorig jaar een 5,5 voor WB op mn rapport, maar daardoor kom je in de 5e in grote problemen. dan heb je ineens een 3.3 op je rapport en is het blijven zitten
ach dat zie ik dan wel weer, in de vakantie wil ik absoluut niks doen, met een beetje inzet volgend jaar moet het wel lukken(aangezien ik me dit jaar voor geen meter ingezet heb)
volgend jaar ben ik van plan ook eens huiswerk voor wiskunde te gaan maken, denk dat dat bij wiskunde nog wel zin zal hebben(in tegenstelling tot de andere vakken)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 23:24
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
ach dat zie ik dan wel weer, in de vakantie wil ik absoluut niks doen, met een beetje inzet volgend jaar moet het wel lukken(aangezien ik me dit jaar voor geen meter ingezet heb)
volgend jaar ben ik van plan ook eens huiswerk voor wiskunde te gaan maken, denk dat dat bij wiskunde nog wel zin zal hebben(in tegenstelling tot de andere vakken)

ja dat dacht ik ook. Heb ik ook gedaan. Probleem is dat je niet beter je best kunt doen omdat je echt die hoofdstukken uit de 4e opnieuw moet doen voor je verder kunt.

maar door die gedachte doe ik dus wel 8 jaar over mijn VWO, en geloof me, zodra iedereen waar je mee in de brugklas hebt gezeten, en zeker de mensen die na je zijn begonnen aan de middelbare eindexamen doen ben JIJ het ook zat

en dan nog, je kunt beter een knallend PTA hebben zonder stress dan keihard je best moeten doen om niet als een baksteen ineens naar beneden te vallen. Ik had dit jaar een 3 voor wiskunde, vorig jaar een 6 en ik heb echt het dubbele gedaan van vorig jaar...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 13:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Eigenlijk heeft Joke gelijk, ik wilde eerst schrijven dat je altijd twee onvoldoendes mag staan, dus dat je je niet zoveel zorgen hoefde te maken. Maar je zit volgens mij in de nieuwe regeling. Geen onvoldoende meer bij Nederlands, Engels en Wiskunde!
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18
Algemene schoolzaken HAVO/VWO GPA score
Moncpier
4 18-12-2013 21:49
Algemene schoolzaken Vwo en Havo verschillen niet veel
Bamboestokje
40 13-01-2013 12:04
Algemene schoolzaken Is 3 havo hetzelfde als 3 vwo?
Droppiex
8 09-07-2012 09:31
Algemene schoolzaken 4 vwo---> 4 havo
laalala
35 21-11-2011 17:54
Algemene schoolzaken [LINK] Antwoorden allerlei vakken klas 2 en 3
Thoomas
2 08-04-2008 12:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.