Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2014, 19:05
Lennardva
Lennardva is offline
Haii,

Ik ben Lennard uit 3 vwo en ik heb een probleem met mijn profielkeuze,
Ik ben goed in wiskunde, slecht in natuurkunde ( 5 ) en goed in scheikunde.

Nu leek mij een opleiding farmacie wel interessant om later te doen, alleen ook luchtverkeersleider. Dus wat ik me afvraag is dat ik NG profiel moet nemen met natuurkunde of EM met natuurkunde,


Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2014, 20:17
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Voor farmacie heb je een vwo-diploma met wiskunde A of B, natuurkunde en scheikunde nodig. Voor luchtverkeersleider is elk profiel goed.

Met dit soort vragen kun je prima terecht bij een decaan op je school.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2014, 22:06
Lennardva
Lennardva is offline
Aha dankjewel

Alleen ik ben erg goed in biologie en scheikunde en ik vind het heel erg interessant om farmacie te studeren, maar ik heb gehoord dat het pittig is, wat is er precies pittig aan?

Ps: ik heb veel motivatie en doorzettingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 05:37
Verwijderd
Farmacie bevat veel scheikunde en veel uit je hoofd leren. Als je goed bent in scheikunde, zul je het wel aan kunnen.

Als ik jou was zou ik een vakkenpakket kiezen waarmee je allebei nog zou kunnen gaan doen, en aangezien je voor luchtverkeersleider geen speciale vakken hoeft te hebben, is dat dus n&t of n&g met natuur- en scheikunde sowieso handig.

Maar de meeste mensen vinden natuurkunde in de vierde wel moeilijker dan in de derde en het moet ook geen struikelblok worden natuurlijk. Waardoor vind je nu natuurkunde moeilijk? Begrijp je de uitleg van de leraar niet goed, probeer dan aantekeningen te maken tijdens de uitleg, dan valt jezelf beter op wat je precies niet snapt, en kun je aan het eind van de les verduidelijking vragen. Denk je steeds dat je het allemaal goed begrijpt maar heb je het dan tóch fout, dan moet je meer oefenen. Bij de meeste boeken staan achterin extra oefenopdrachten, probeer die ook eens. En red je het daar ook niet mee: je kunt eens met je ouders praten over als je in de vierde natuurkunde te moeilijk zou vinden en je hebt het toch nodig om eventueel farmacie te kunnen gaan studeren, of ze dan bijles zouden kunnen/willen betalen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 09:55
Lennardva
Lennardva is offline
Dankjewel voor je antwoord

Maar word natuurkunde in het 5de dan nog moeilijker ?
Want ik heb gelezen dat je een 5 op je eindexamen mag staan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 14:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik was in de 4e compleet waardeloos in natuurkunde, tot ik maar gewoon alles wat de leraar op het bord schreef klakkeloos overnam. Ik snapte geen reet van de uitleg, maar zodra ik opdrachten moest maken ging het lampje vanzelf wel branden. Soms heeft het gewoon even tijd nodig.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Moeite met extra vakken kiezen
Anoniem><
33 13-03-2016 14:51
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 09:32
Studeren Talen bij de WO opleiding bestuurskunde en WO economie
sandwichman
9 28-03-2006 17:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.