Oud 22-09-2003, 17:34
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Hey allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Ik zit nu in de 4VWO en heb Latijn gekozen. maar ik zou ook graag Grieks willen.
Ik zit erover te denken om zelf maar is een leermethode Grieks aan te schaffen maareeehhhhhhhh welke??
Dus mijn vraag: Welke leermethode gebruiken jullie voor Grieks? Welke kun je me aanraden? Welke niet?

Alvast bedankt,

Seven of Wands
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 18:00
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Kon je niet en Latijn en Grieks kiezen? Dat zou wel het handigste zijn, want om het je zelf te gaan leren...

Maar de methode die ik altijd gebruikt heb op school, is Hellenikč. Daar zijn 6 boekjes van, 1-4 met oefeningen en tekstjes, 5 is een grammaticaboek en 6 is een woordjesboek. Ik vond het altijd wel een leuke en goede methode.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:05
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 22-09-2003 @ 19:00:
Kon je niet en Latijn en Grieks kiezen? Dat zou wel het handigste zijn, want om het je zelf te gaan leren...

Maar de methode die ik altijd gebruikt heb op school, is Hellenikč. Daar zijn 6 boekjes van, 1-4 met oefeningen en tekstjes, 5 is een grammaticaboek en 6 is een woordjesboek. Ik vond het altijd wel een leuke en goede methode.
Bij ons op school kan je alleen maar Latijn kiezen (helaas). Mijn "echte" Latijn docent is nu op een wereldreis, dus ik heb nu een student die ons lesgeeft. Hij kwam met het idee om ook eens Griekse leerboeken aan te schaffen en dan zou hij diegene helpen die Griekse boeken hadden gekocht, zodat we toch een beetje Grieks hebben.
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 18:07
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Bij ons op school gebruiken we Pallas. Dat zijn 4 delen: 2 'basis'delen, 1 literatuurboek en 1 grammatica-overzicht. Dit is de beste methode Grieks op dit moment (vinden mijn docenten Klassieke Talen), doch soms ietwat chaotisch.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Pete Bas schreef op 22-09-2003 @ 19:07:
Bij ons op school gebruiken we Pallas. Dat zijn 4 delen: 2 'basis'delen, 1 literatuurboek en 1 grammatica-overzicht. Dit is de beste methode Grieks op dit moment (vinden mijn docenten Klassieke Talen), doch soms ietwat chaotisch.
Wij hebben ook Pallas en daar is iedereen heel tevreden over bij ons (vooral docenten). Ik zou die dus nemen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:01
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 22-09-2003 @ 19:07:
Bij ons op school gebruiken we Pallas. Dat zijn 4 delen: 2 'basis'delen, 1 literatuurboek en 1 grammatica-overzicht. Dit is de beste methode Grieks op dit moment (vinden mijn docenten Klassieke Talen), doch soms ietwat chaotisch.
Die heb ik ook gehad in de tweede en derde klas. De oefeningen verduidelijken heel veel, vooral grammatica wordt er goed in behandeld. (Helaas was onze leraar een beetje slecht in lesgeven dus ik had geen keus dan het te laten vallen )
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 01:51
Verwijderd
Hellenikč is iig de droogste methode..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 16:29
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Wij hadden altijd Pallas, dat was wel ok.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 19:58
Verwijderd
Misschien moet je internet een beetje gaan afstruinen naar online cursussen.
Je kan natuurlijk ook in de bibliotheek gaan kijken of er daar boeken zijn waar je iets aan hebt.

Áls je besluit toch lesboeken aan te schaffen, dan kan je beter tweedehands boeken kopen, want stel dat je er achteraf niets aan vind of dat het gewoon niet lukt, dan is het zonde van je geld.

Op school werken wij zelf ook met Pallas, wat ik erg prettig vind werken eerlijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 10:37
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Maar Pallas is misschien niet zo geschikt om zelfstandig uit te leren volgens mij, volgens mij is daar wel wat meer uitleg bij nodig dan in het boek staat
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 25-09-2003, 18:38
Verwijderd
Iets dergelijks wilde ik eerst ook, zelf grieks leren. Bij ons kan je namelijk na de derde geen Grieks kiezen , terwijl ik het heel leuk vind/vond . In de derde zelf (we hadden 1 uur grieks) is het me wel gelukt in m'n eentje veel te doen.. maar daarna heb ik er toch maar vanaf gezien. Daar heb ik te weinig dicipline voor, bovendien kost het veel tijd/moeite. .. die ik misschien maar beter in latijn kan steken.

Misschien heb jij wel een ijzeren disipline, maar anders zou 'k toch proberen min. zo'n 2 lessen per week klassikaal te volgen!. Dan heb je iig een stok achter de deur (je moet je aan de huiswerk regels houden), kun je gemakkelijker vragen stellen e.d. Want nu ben je waarschijnelijk ontzettend gemotiveerd en zal je er wel een heleboel tijd in steken, maar als het moment daar is dat je 't even niet meer snapt/geen zin hebt/niet meer ziet zitten kortom dan ben je 'blij' als er een leraar is die zorgt dat je op de rails blijft .. dus doorzet.
(En dan kan je ook gewoon de gebruikelijke methode van jouw school volgen )

succes iig, wat je ook kiest!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Seven of Wands schreef op 22-09-2003 @ 18:34:
Hey allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Ik zit nu in de 4VWO en heb Latijn gekozen. maar ik zou ook graag Grieks willen.
Ik zit erover te denken om zelf maar is een leermethode Grieks aan te schaffen maareeehhhhhhhh welke??
Dus mijn vraag: Welke leermethode gebruiken jullie voor Grieks? Welke kun je me aanraden? Welke niet?

Alvast bedankt,

Seven of Wands
Je moet gewoon weer Grieks erbij gaan volgen. Dat heb ik zelf ook gedaan in de 4e. Je hoeft nu ook nog bijna niks in te halen dus dat scheelt alweer.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 18:19
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 26-09-2003 @ 14:30:
Je moet gewoon weer Grieks erbij gaan volgen. Dat heb ik zelf ook gedaan in de 4e. Je hoeft nu ook nog bijna niks in te halen dus dat scheelt alweer.
Maar het is wel jammer dat ik GEEN GRIEKS KAN KIEZEN.....
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 08:26
Verwijderd
dan heb ik ook verkeerd gelezen

In dat geval zou 'k gewoon overleggen met die student wat 't beste is? En met de andere leerlingen die grieks willen natuurlijk, want 't lijkt me handiger als die allemaal 't zelfde boek hebben..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 20:24
Bezoeker 2
Wij gebruiken ook Pallas. Het is wel een goede methode. Hij wordt vaak gekozen in combinatie met Fortuna (methode Latijn). Bovendien is er in de zomer een 3e herziene druk uitgekomen, dus hij is nog beter geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks lettertype
Verwijderd
24 08-03-2009 20:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV?
Cherry Springs
5 18-09-2008 15:51
Algemene schoolzaken Grieks erbij, moeilijk?!
deleugen
13 03-10-2006 12:27
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Grieks erbij, moeilijk?! (dit bericht staat ook bij Studie & School)
deleugen
1 02-10-2006 19:35
De Kantine Turks of Grieks...?
nati
2 31-05-2006 18:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks
original charlie
10 19-02-2002 17:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.