Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 19:52
Ik zit in 5 vwo en heb N&T, ik vind wisk-schei-nat niet saai maar ook niet echt leuk ofzo.

Ik begrijp best dat w-s-n belangrijk zijn maar in beperkte mate. De dingen die ik nu leer zie ik mijzelf later nooit gebruiken.

Wat ik me de laatste tijd veel afvraag is wat ik er nou aan heb? Waarvoor leer ik bij wiskunde Differentiëren enzo? Het zelfde gevoel heb ik bij scheikunde en natuurkunde.
Het probleem voor mij is dat ik nog niet weet wat voor vervolg opleiding ik wil gaan doen en dus ook niet weet welke vakken ik daarvoor nodig zal hebben. Vandaar dat ik mijn vakkenpakket zo breedt mogelijk heb gehouden. (N&T +bio+eco)

Vakken als economie en biologie vind ik wel belangrijk voor mij toekomst omdat ik er een idee bij heb van wat ik er later mee kan doen.

Iemand die mij hierover iets kan vertellen? Ik hoop hierdoor meer motivatie te krijgen en het wat leuker te gaan vinden zodat ik dit jaar kan halen.


hmmz het is allemaal een beetje vaag geformuleert door mezelf :\
Wat ik dus eigenlijk wil weten is, wat je met Wiskunde, Scheikunde en Natuurkunde kunt doen later?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2001, 20:12
Taeke
Avatar van Taeke
Taeke is offline
Wiskunde is gewoon zo'n beetje de basis van alles. Het wordt bijna in elk vak toegepast. En je hebt alleen wat aan natuur- en scheikunde als je er in verder studeert denk ik!

Ik heb vorig jaar havo examen gedaan en doe nu de opleiding chemie. Ik moet zeggen dat ik veel gemotiveerder ben nu, omdat ik nu iets doe wat ik leuk vind! Probeer ook zoveel mogelijk aan je vervolg studie te denken als je het even niet meer ziet zitten!
__________________
Er zijn 10 soorten mensen, zij die binair kunnen tellen, en zij die het niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 20:56
2 uur wikunde?

Ik heb er 8 en mij hoor je nochtans niet klagen?

Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 22:44
Femke
Femke is offline
Pfff dat is een goeie hoor...

Bij scheikunde en natuurkunde krijg je toch een zooi kennis van hoe alles om je heen in elkaar zit lijkt me. En dat is heel interessant (iig, dat vond ik toendertijd ). Gewoon, weten wat uit welke moleculen bestaat, hoe je dat allemaal op welke manier kunt mengen, wat je niet bij wat moet gooien, weet ik het Ik kijk iig anders tegen de wereld aan dan voorheen

Bij natuurkunde soortgelijk. Je weet nu hoe een regenboog ineen zit. Je weet hoe een bril werkt (om maar wat te noemen) (je zult vast en zeker vele ingewikkeldere dingen gehad hebben, maar dit schiet me ff zo te binnen van mijn eigen middelbare school tijd...niet dat dát zolang geleden is...)
Uhm, je weet nu hoe vliegtuigen werken (iig, het idee erachter ofzow). Je weet zoveel meer. En die kennis gebruik je onbewust toch wel veel. Lijkt me dan he

En wiskunde....
Het heeft natuurlijk allemaal een soort meerwaarde. Het is prettig te weten hoe je bepaalde dingen kunt doen. Maar waarom differentieren? tsjah, daar vráág je wat. Waarschijnlijk is het handig je nu al een beetje te leren hoe het zit, zodat je als je er later bij een vervolgopleiding over doorgaat je op dat punt niet helemaal van voren of aan hoeft te beginnen (vat je m nog?....). Andere redenen kan ik zo eigenlijk niet bedenken moet eerlijk bekennen dat ik buiten mijn opleiding om nooit met differentieren bezig ben

Hehehe, nee maar veel wiskunde is zoals een van de mensen boven mij al zei een basis voor veel dingen. Zo ook voor natuurkunde, en dat heeft wel weer veel toepassingen in het dagelijks leven (er al dan niet bewust bij stilstaand).

Lijkt me... weet ik het
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 14:53
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Als je denkt dat je Na & Sk & Wi later niet nodig hebt, waarom heb je dan N&T gekozen?
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 15:01
Jeff
Jeff is offline
Tja Daan, politicologie is het gewoon

Lang leve e&m plus wiskunde ()
__________________
Ware schoonheid gaat voorbij aan elke trend
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 15:19
Enola
Enola is offline
(Ik ben qwerty, leek me wel ff handig om in te loggen.)

Vandaag heb ik op school een grote hoeveelheid aan informatie over vervolg opleidingen gekregen. Daaruit bleek inderdaat dat voor de meeste studies WiskB2 wordt gevraagt. Nat2 en Schei2 zijn alleen vereist bij studies in die richting.

Waarom ik N&T gekozen heb?
Omdat ik toch wel wat in die richting wil later. Wat precies weet ik nog niet anders had ik mij vakken daar wel op aan gepast. Als ik eenmaal precies weet wat ik wil kan ik gemakkelijk overstappen op N&G en nat2 en schei2 laten vallen, tenzij ik natuurlijk iets met één van die 2 vakken wil doen.

Ik ben nu boekjes aan het doorlezen waar alle studies in staan enz. Lastig zo zoeken naar een studie zonder te weten wat je precies wil en wat de studies inhouden. Ik heb net een aantal mensen gesproken over de informatica studies. (bedrijfs informatica, hogere informatica en technische informatica)


Iemand die mij iets kan vertellen over zijn/haar studie? (Studie die onder Techniek, Biologie, Economie enz valt)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 17:33
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Open dagen bezoeken werkt het beste...
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 18:49
mayonaise
mayonaise is offline
Citaat:
Enola schreef:
(Ik ben qwerty, leek me wel ff handig om in te loggen.)

Vandaag heb ik op school een grote hoeveelheid aan informatie over vervolg opleidingen gekregen. Daaruit bleek inderdaat dat voor de meeste studies WiskB2 wordt gevraagt. Nat2 en Schei2 zijn alleen vereist bij studies in die richting.

Waarom ik N&T gekozen heb?
Omdat ik toch wel wat in die richting wil later. Wat precies weet ik nog niet anders had ik mij vakken daar wel op aan gepast. Als ik eenmaal precies weet wat ik wil kan ik gemakkelijk overstappen op N&G en nat2 en schei2 laten vallen, tenzij ik natuurlijk iets met één van die 2 vakken wil doen.

Ik ben nu boekjes aan het doorlezen waar alle studies in staan enz. Lastig zo zoeken naar een studie zonder te weten wat je precies wil en wat de studies inhouden. Ik heb net een aantal mensen gesproken over de informatica studies. (bedrijfs informatica, hogere informatica en technische informatica)


Iemand die mij iets kan vertellen over zijn/haar studie? (Studie die onder Techniek, Biologie, Economie enz valt)
techniek en inf samen? bedrijfinformatiethechnologie? mengeling tussen informatica en bedrijfkunde? of economie en informatica? technische bedrijfskunde (heb je ook NA voor nodig vooral mechanica hoorde ik)
en vooral veel boekjes aanvragen heb al 10 kg aan boekje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren WO Natuurkunde
FREAKY_7
12 14-02-2012 21:33
Algemene schoolzaken Opdrachten, hw en vakken nutteloos.
DBZ
22 24-09-2008 18:03
Algemene schoolzaken Profielen na 2007: Een verbetering?
X_Mariet_X
187 05-04-2006 18:24
Algemene schoolzaken 2de fase moet stoppen!!
BrunetJuh
233 24-01-2006 16:05
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.