Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 17:41
ZazaZebra
ZazaZebra is offline
Ik heb een probleem...
elke keer dat ik een leuke studie heb gevonden die in mijn profiel past, zegt mijn vader dat je er niks mee kan verdienen en dat ik afhaak als ik het niet leuk vind, terwijl ik het me een erg leuke studie lijkt.

Deze studies lijken me leuk:
  • Japanse taal en cultuur
  • Taalwetenschappen
  • Literatuurwetenschappen
  • Informatica/ICT

Ik heb al wat meer informatie opgezocht over Taalwetenschappen, en ik deed laatst mee aan de taalkunde-olympiade; dit vond plaats in de Universiteit van Leiden. We kregen daar ook informatie over de Taalwetenschappen-opleiding, en het lijkt me echt een hartstikke leuke studie.

Heeft er misschien iemand nog een idee voor een studie die ik leuk zou kunnen vinden? Ik hou erg van lezen, en van taal, (ik heb geen Frans en Duits helaas).
Mijn vakkenpakket is N&G met Wiskunde A, Informatica en Aardrijkskunde. (geen natuurkunde, en ik vind wiskunde erg moeilijk dus dat is ook geen idee.)

PS. Heel veel mensen zeggen dat ik beter Chinese Taal dan Japanse Taal zou kunnen gaan studeren, omdat China een economie in opkomst is, maar Japan lijkt me eigenlijk een veel leukere taal dan China, vooral omdat ik persoonlijk meer met Japan heb.

Alvast bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2011, 18:23
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
De kunstmatige intelligentie opleiding in utrecht is een beetje een combinatie van informatica/taalwetenschappen/psychologie.
Ik weet niet of dat echt is wat je zoekt, maar wie weet
Verder zou ik niet de studiekeuze heel erg laten afhangen van wat je er later mee kunt verdienen, kijk vooral naar wat je echt leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:48
ZazaZebra
ZazaZebra is offline
Citaat:
De kunstmatige intelligentie opleiding in utrecht is een beetje een combinatie van informatica/taalwetenschappen/psychologie.
Ik weet niet of dat echt is wat je zoekt, maar wie weet
Verder zou ik niet de studiekeuze heel erg laten afhangen van wat je er later mee kunt verdienen, kijk vooral naar wat je echt leuk vind.
Kunstmatige Intelligentie? Klinkt moeilijk, maar ik zal er eens naar googelen Het lijkt me wel een interessante studie.

Ik heb er een artikel over gevonden op de site van Universiteit Utrecht, en het lijkt me echt iets voor mij. Dankjewel ^^

Laatst gewijzigd op 17-02-2011 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 19:36
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Het klinkt moeilijker dan dat het is Ik doe het zelf in Nijmegen, maar daar is het meer op het cognitieve gericht.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 15:27
Verwijderd
is lerares in een taal dan niets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 01:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ik zou me eerder afvragen waarom je pa zo weinig fantasie heeft dat hij zegt niets te kunnen met japans, taal, literatuur en/of IT

Japan is nog altijd een massa-economie met een enorme technologische sector,
Met taal is er werk te vinden op de hele wereld.
literatuur is een wat minder "rijk" beroepsveld, maar ook daar werken zat mensen in.
en IT ... helemaal niets... tjonge
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.