Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 22:15
*Kilala*
*Kilala* is offline
heee mensen..graag een vraagje
kheb op de nieuws gelezen over wachtlijsten voor scholen in rotterdam. ze willen mensen indelen op etniciteiten. zodat je dan gemengde scholen gaat krijgen..
vinden jullie een goede regeling of niet??? ...ik vraag me ook af of het wel realiseer baar is.....

*Kilala*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 22:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
voor zover ik het begrijp, willen ze juist ervoor zorgen dat de scholen wél gemengd worden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:29
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-11-2004 @ 23:23 :
voor zover ik het begrijp, willen ze juist ervoor zorgen dat de scholen wél gemengd worden.
voor zover ik het begrijp is dat ook wat ze zegt
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind het wel een eng idee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hoezo gemengd? Moslims en niet-moslims bij elkaar ofzo? Of 1e en 2e klassen bij elkaar enz o?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:01
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Waarom GVD weer moslims?Er bestaan ook CHinezen, Indos, Molukers, Joden, ect.

Naja ik zat op een gemengde school, was leuk daar. Zelf ben ik een Indo. Je krijgt tenmiste geleerd, dat je mensen met een andere cultuur ook moet respecteren.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Mijn school is ook gemengd. Je hebt Nederlanders (ongeveer 45% schat ik), Moslims (turken, marokkanen, afghanen, irakezen, somaliers, etc. ongeveer 35 procent), Surinamers (ongeveer 15 procent) en dan nog overige, percentages zijn geschat als ik zo rondkijk. Relaxte school joh, iedereen gaat goed met elkaar om.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:05
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Maar effe eerlijk, als allochtonen alleen metmekaar omgaan, beheersen ze de taal veel minder, krijgen ze een achterstand op school, enz.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2004 @ 00:05 :
Maar effe eerlijk, als allochtonen alleen metmekaar omgaan, beheersen ze de taal veel minder, krijgen ze een achterstand op school, enz.
Gemengd, dus toch ook met Nederlanders?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Ja, maar meestal zie je ( vooral bij Turken en Marokkanen) dat ze allen met de mensen van hun eigen groep omgaan. Door ze meer te verdelen, zullen ze meer met Nederlanders om moeten gaan.
Maar de Nederlanders gaan ook niet om met deze groepen, en denken zoveel mogelijk afstand houden. Daar moet ook wat aan gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2004 @ 00:13 :
Ja, maar meestal zie je ( vooral bij Turken en Marokkanen) dat ze allen met de mensen van hun eigen groep omgaan. Door ze meer te verdelen, zullen ze meer met Nederlanders om moeten gaan.
Maar de Nederlanders gaan ook niet om met deze groepen, en denken zoveel mogelijk afstand houden. Daar moet ook wat aan gedaan worden.
Ja dat zie je bij ons ook wel. Alle allochtonen aan de linkerkant van de klas. Alle Nederlanders aan de rechterkant. Maar ook al zijn ze niet echt je vrienden, je gaat toch wel met ze om (geen vijandigheid ofzo). Maar ja, er zijn zat allochtonen die goed Nederlands praten.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:19
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Tja als ze wat met de 'andere 'gaan doen zijn het verraders of worden ze door de andere mensen uitgescholden.

Ik doe gewoon vriendelijk tegen ze allemaal, welk geloof ze hebben boeit mij geen hol. Het leukste was wel de discussies met de verschillende mensen, omdat ik bevriend was met een alto die racistische opmerkingen maakte, vonden ze mij ook een racist.
Maar ze begreepte niet dat dat dus helemaal onzin was.

Hun argument was ook altijd, dat ik bevriend was met een alto dat ik daardoor ook een racist was. En ik maar uitleggen, dat ik dan mijn eigen famillie ook 'kut' en 'rot'vond, etc. Maar dat terzeide.

Het is ook zo dat de allochtonen allemaal in een woon wijk worden gestopt. Waarom niet verdelen?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:25
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ja dat zie je bij ons ook wel. Alle allochtonen aan de linkerkant van de klas. Alle Nederlanders aan de rechterkant.
echt he
Citaat:
Maar ja, er zijn zat allochtonen die goed Nederlands praten.
Ze moeten allemaal, een voor een de Nederlandse taal perfect beheersen, of tenminste netzoals ze hun moedertaal beheersen.
Annders maak je totaal geen kans in Nederland. Kan je je hele leven wc's gaan schoonmaken, of vuilnis ophalen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Jolt:
Citaat:
Het is ook zo dat de allochtonen allemaal in een woon wijk worden gestopt. Waarom niet verdelen?
zijn ze mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 30-11-2004 @ 23:29 :
voor zover ik het begrijp is dat ook wat ze zegt
sorry, ja

ik struikelde over dat indelen op ethniciteit
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 00:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2004 @ 00:26 :
Jolt:

zijn ze mee bezig.
Owja, na al die bezuinigingen?Volgens mij pas in het jaar 2050 en dat is nog vroeg, voordat we erwat van gaan zien.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 00:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
nee, valt nog mee. Ze zijn al begonnen met proeven in Rotterdam, of het wel kan enzo.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 08:41
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 01-12-2004 @ 00:13 :
Ja, maar meestal zie je ( vooral bij Turken en Marokkanen) dat ze allen met de mensen van hun eigen groep omgaan. Door ze meer te verdelen, zullen ze meer met Nederlanders om moeten gaan.
Maar de Nederlanders gaan ook niet om met deze groepen, en denken zoveel mogelijk afstand houden. Daar moet ook wat aan gedaan worden.
Maar dat is een natuurlijk proces, dat kun je heel moeilijk afdwingen. Mensen zoeken toch hun eigen groep op, of die groep nou 10% of 60% van de schoolpopulatie uitmaakt heeft daar niet zoveel invloed op. Gemengde scholen geven de leerlingen meer ruimte, maar het is aan de leerlingen daar wat mee te doen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-12-2004, 09:19
Verwijderd
Ik vind het wel een interessant plan. Het is duidelijk dat je door de demografische ontwikkeling op zijn beloop te laten, een onevenwichtig beeld krijgt op scholen. Je krijgt dan scholen waar alleen 'zwarte' en scholen waar hoofdzakelijk 'witte' leerlingen zitten. Dat is onwenselijk, want het is geen goede afspiegeling van de maatschappij. Als je in de Randstad woont zul je gewoon met allochtonen te maken krijgen. Bovendien is aannemelijk dat gemengde scholen beter presteren, maar dat is nog niet zeker en bovendien zal het verschil niet zo heel groot zijn (maar wel relevant).

Met het indelen op etniciteit en het beperken van de vrije schoolkeuze heb ik niet zoveel problemen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is een natuurlijk proces, dat kun je heel moeilijk afdwingen. Mensen zoeken toch hun eigen groep op, of die groep nou 10% of 60% van de schoolpopulatie uitmaakt heeft daar niet zoveel invloed op. Gemengde scholen geven de leerlingen meer ruimte, maar het is aan de leerlingen daar wat mee te doen.
idd. Ik vraag me af of dit wel haalbaar is
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Tuurlijk wel, bij ons is er helemaal geen vijandigheid tussen de groepen zoals iemand anders hier zei hoor. Dus het is zeker wel haalbaar. Het is gewoon dat Nederlanders zich misschien beter thuis voelen bij elkaar, maar ze gaan ook om met allochtonen, niemand die er wat tegen heeft. Er zitten trouwens ook 2 Nederlanders in ons allochtonengroepje. Maar verder ga ik ook gewoon met Nederlanders om hoor...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 13:37
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-12-2004 @ 00:19 :
Tja als ze wat met de 'andere 'gaan doen zijn het verraders of worden ze door de andere mensen uitgescholden.

Ik doe gewoon vriendelijk tegen ze allemaal, welk geloof ze hebben boeit mij geen hol. Het leukste was wel de discussies met de verschillende mensen, omdat ik bevriend was met een alto die racistische opmerkingen maakte, vonden ze mij ook een racist.
Maar ze begreepte niet dat dat dus helemaal onzin was.

Hun argument was ook altijd, dat ik bevriend was met een alto dat ik daardoor ook een racist was. En ik maar uitleggen, dat ik dan mijn eigen famillie ook 'kut' en 'rot'vond, etc. Maar dat terzeide.

Het is ook zo dat de allochtonen allemaal in een woon wijk worden gestopt. Waarom niet verdelen?
dat gaan ze toch ook doen? ze willen iets doen met de huurprijzen zodat ff zwart wit gezegt..de rijke nederlanders naast de achtersgestelde allochtonen gaan wonen, en de allochtonengezin naast een nederlands gezin......en alle combi's die er zijn.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 10:08
Verwijderd
Misschien kunnen ze het dan ook op de werkvloer toepassen
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 00:42
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Héél goed idee!
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van Havo 5 naar MBO-4
Denise92
8 03-06-2010 08:53
Psychologie waar te beginnen
trogir
8 09-09-2006 11:36
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap blanke kinderen extra lang op een wachtlijst
arvid_18
37 12-02-2002 19:26
Algemene schoolzaken Grafisch lyseum Amsterdam
creativecynt
3 05-12-2001 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.