Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 00:25
!!0p3n
Avatar van !!0p3n
!!0p3n is offline
Ik had nog nooit van hem gehoord, maar er bleek nogal wat rond hem en dit filmpje te doen om hem te zijn geweest in de VS.

Voor degene die ook niet weten waar het om gaat, ff snel:
Daniel Pearl was een (joods) Amerikaanse journalist die onderzoek deed voor een verhaal van Islamitische Milities in Pakistan.

Door diezelfde Islamitische extremisten is hij gedwongen in een propagandafilmpje een verklaring af te leggen over het slechte Amerikaanse Midden-Oosten beleid enzo en wat zijn gijzelaars allemaal anders willen zien. Op het einde is te zien hoe hij wordt onthoofd.

Mensen met een zwakke maag zijn wil ik graag even waarschuwen, wat hier gebeurt is dus echt...

Admin edit: Even de link naar het filmpje weggehaald. Na een uitvoerige discussie op Admin is geconcludeerd dat wij op Scholieren.com niet bepaald voorstander zijn van dit soort filmpjes.

(realplayer vereist ca. 2mb)

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 11:14.
Advertentie
Oud 23-05-2002, 01:25
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
gatverdamme :/

ook zo lullig dat hij eerst praat ih begin en vervolgens zijn hoofd zo erbij euh hangt. bluh, dood ad fundamentalisten. owja dan ben ik ook even slecht he? bluh normen en waarden
Oud 23-05-2002, 08:05
Anal Avenger
Avatar van Anal Avenger
Anal Avenger is offline
tsja...dat dit nog gebeurt, verschrikkelijk
__________________
en wat dacht je van die mensen in meer
Oud 23-05-2002, 10:54
Verwijderd
dat is die man helemaal niet, die aan t praten is en daarna onthoofd wordt
Oud 23-05-2002, 11:18
!!0p3n
Avatar van !!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
dat is die man helemaal niet, die aan t praten is en daarna onthoofd wordt
Hmmm zou stom zijn. Het is wel Pearl die daar aan het praten is, dus waarom zouden ze op het einde de onthoofding van iemand anders laten zien, terwijl ze hem echt onthoofd hebben? (Ze weten dat het echt is gebeurd, ze hebben inmiddels zijn lichaam teruggevonden). Daarbij dit is hetzelfde filmpje dat door de Amerikaanse autoriteiten/nieuwszenders is ontvangen, waar Bush een tv-verklaring over heeft afgelegd, en het filmpje is uitgezonden (met veel tegenprotest) op Amerikaanse televisiezenders. Toegegeven het ziet er matig gevideoshopped uit, maar ja er zullen geen Spielbergtalenten tussen hebben gezeten.

Laatst gewijzigd op 23-05-2002 om 11:22.
Oud 23-05-2002, 13:07
Verwijderd
Het was trouwens wel een hele relaxte kerel, naar wat ik van die Daniel Pearl gehoord heb. Onder andere: Op kantoor speelde ie viool op blote voeten en hij was heel fanatiek tegen het sensatiezoekende oorlogsjournalisme.

Ik ga het filmpje trouwens niet bekijken.
Oud 23-05-2002, 16:11
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Geen leuk filmpje.
En het zegt ook weinig.
Oud 23-05-2002, 16:27
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Hmmmm, ik vond het maar weinig entertainmentwaarde hebben....
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Oud 23-05-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
!!0p3n schreef:


Hmmm zou stom zijn. Het is wel Pearl die daar aan het praten is, dus waarom zouden ze op het einde de onthoofding van iemand anders laten zien, terwijl ze hem echt onthoofd hebben? (Ze weten dat het echt is gebeurd, ze hebben inmiddels zijn lichaam teruggevonden). Daarbij dit is hetzelfde filmpje dat door de Amerikaanse autoriteiten/nieuwszenders is ontvangen, waar Bush een tv-verklaring over heeft afgelegd, en het filmpje is uitgezonden (met veel tegenprotest) op Amerikaanse televisiezenders. Toegegeven het ziet er matig gevideoshopped uit, maar ja er zullen geen Spielbergtalenten tussen hebben gezeten.
je ziet toch zo dat t niet dezelfde persoon is dat onthoofd is dan die praat.
En volgens mij was die gast al dood, waar ze de keel van doorsneden.
Oud 23-05-2002, 17:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Klinkt mij weinig logisch in de oren. Waarom zou je een filmpje verspreiden als propaganda waarop je eerst iemand laat zeggen dat Amerika het zo slecht doet, en hem daarna vermoorden op dat zelfde filmpje?

*heeft niet gekeken, en ook geen behoefte aan*
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Oud 23-05-2002, 20:29
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Kvind het een goor filmpje. Heb er naar gekeken maar heb er spijt van. Vind eigenlijk dat dit soort filmpjes niet gepost moeten worden op een forum dat voor een groot deel door mensen onder de 18 bekeken wordt.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Oud 23-05-2002, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Kvind het een goor filmpje. Heb er naar gekeken maar heb er spijt van. Vind eigenlijk dat dit soort filmpjes niet gepost moeten worden op een forum dat voor een groot deel door mensen onder de 18 bekeken wordt.
Vond het ook wel een beetje griezelig. Kan me voorstellen dat sommige mensen daar nachtmerries van krijgen.
Oud 23-05-2002, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Geen leuk filmpje.
En het zegt ook weinig.
Ik sluit me hier bij aan. Verder kan ik me gewoon niet voorstellen hoe je dat een medemens aan kan doen, we zijn toch allemaal mensen? Je vermoord sowieso niet een ander mens.

Bah.
Oud 24-05-2002, 12:50
twiety
twiety is offline
Nou, ik heb wel betere filmpjes dan dit. En hij was volgens mij inderdaad al dood, normaal is de eerste reactie bij 't afsnijden van de keel dat je je tong uitsteekt (is mij opgevallen in de afgelopen maanden uitgaan ).
Oud 24-05-2002, 12:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


Ik sluit me hier bij aan. Verder kan ik me gewoon niet voorstellen hoe je dat een medemens aan kan doen, we zijn toch allemaal mensen? Je vermoord sowieso niet een ander mens.

Bah.

M.u.v. Volkert van der Graaf natuurlijk
Oud 24-05-2002, 13:59
cybergurlie17
Avatar van cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
ik heb het filmpje nog niet eens gezien en wor al misselijk van de introductie.. het is denk ik geen goed plan als ik het filmpje bekijk...
Oud 24-05-2002, 14:07
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
GVD, mijn realplayer is fucked dus ik kan het niet zien

Maar mensen jullie stellen je wel aan, op tv zie ik wel genoeg ergere dingen!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Oud 24-05-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Maar mensen jullie stellen je wel aan, op tv zie ik wel genoeg ergere dingen!
Wat een idioot argument.
Omdat er ergere dingen te zien zijn stelt iedereen zich aan?
Ads door Google
Oud 25-05-2002, 00:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


Ik sluit me hier bij aan. Verder kan ik me gewoon niet voorstellen hoe je dat een medemens aan kan doen, we zijn toch allemaal mensen? Je vermoord sowieso niet een ander mens.

Bah.
niet iedereen heeft zo'n leuk gelukkig leven zoals jij.
en minder geluk leidt soms bijna automatisch tot minder geweten.
bovendien hebben die moslims hele andere normen en waarden dan ons. voor velen van hen zijn we niet allemaal mensen, maar alleen gelovigen (die naar de hemel gaan waar 72 maagden op heb wachten) en niet gelovigen.(die branden in de hel, djannaham heet dat in de koran dacht ik)
en volgens enkelen van hen (de moslims/fundamentalisten) is het geoorloofd om de niet-gelovigen te doden.
in naam van de jihad.
Oud 25-05-2002, 10:38
Yolcu
Yolcu is offline
Ehm bij nader inzien ga ik het filmpje toch maar niet bekijken Ik ben zo iemand die daar slecht tegen kan.. Maar het is sowieso (of dit filmpje nu echt is of niet) heel erg wat er gebeurd is, je zou zo'n filmpje maar toegestuurd krijgen als familielid ofzo.. bah.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 25-05-2002, 10:38
Verwijderd
...72 maagden?
Hmm...

*wandelt naar de boekhandel voor een versie van de koran*
Oud 25-05-2002, 19:32
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
...72 maagden?
Hmm...

*wandelt naar de boekhandel voor een versie van de koran*
Geloof me, dat je zul je nergens in de Koran lezen.
Oud 25-05-2002, 20:12
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Het is shockend,maar iedereen die de waarheid vertelt kan dat krijgen.

Maar er bestaat god naar mijn weten,als hij hier op dit aarde is gedood zal hij toch uit eindelijke bij onze allah (sabhana ou thalla) komen,zoals iedereen dat moet.




Met vr mazzels

PeaCe
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Oud 25-05-2002, 20:37
PV
PV is offline
het moest toch verwijderd worden
Oud 25-05-2002, 21:41
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
PV schreef:
het moest toch verwijderd worden
Discussie wordt op Admin gevoerd.

De FBI is er in ieder geval niet bepaald blij mee.
Advertentie
Oud 25-05-2002, 23:29
PV
PV is offline
Citaat:
Koen schreef:


Discussie wordt op Admin gevoerd.

De FBI is er in ieder geval niet bepaald blij mee.
ohja sorry, dat bedoelde ik ook, dat het van internet af moest worden gehaald, niet dat het adres uit dit topic moest worden verwijderd
Oud 26-05-2002, 01:18
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Klinkt mij weinig logisch in de oren. Waarom zou je een filmpje verspreiden als propaganda waarop je eerst iemand laat zeggen dat Amerika het zo slecht doet, en hem daarna vermoorden op dat zelfde filmpje?

*heeft niet gekeken, en ook geen behoefte aan*

zeer Simpel. Je laat die man onder dwang voorlezen dat Amerika slecht is. Maar je weet dat hij het niet meent omdat hij zelf amerikaan is... Dat zijn twee redenen om hem te onthoofden en dat gebeurt dan ook netjes...

*krijgt braakneigingen bij het idee dat hij deze film ünberhaupt zou kunnen bekijken*
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 26-05-2002, 18:51
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
*krijgt braakneigingen bij het idee dat hij deze film ünberhaupt zou kunnen bekijken*
Nou ja, soms is 't 'goed' (let op de aanhalingstekens) om met het leed in de wereld geconfronteerd te worden. 't Geeft je een extra stimulans om voor vrede te strijden.
Oud 27-05-2002, 13:19
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Slither schreef:


Nou ja, soms is 't 'goed' (let op de aanhalingstekens) om met het leed in de wereld geconfronteerd te worden. 't Geeft je een extra stimulans om voor vrede te strijden.

daar heb je gelijk in... blijft dat het uiteindelijk toch is weggehaald ... Bovendien ben ik niet echt sensatiebelust. Ik weet wel dat er leed gaande is, dat hoed je mij niet te laten zien door een paar van die idiote filmpjes
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 27-05-2002, 13:25
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Slither schreef:


Nou ja, soms is 't 'goed' (let op de aanhalingstekens) om met het leed in de wereld geconfronteerd te worden. 't Geeft je een extra stimulans om voor vrede te strijden.
Of juist inspiratie....

brrr

Gatara
Oud 27-05-2002, 15:54
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Citaat:
Tampert schreef:

Bovendien ben ik niet echt sensatiebelust. Ik weet wel dat er leed gaande is, dat hoed je mij niet te laten zien door een paar van die idiote filmpjes
Dat is waar... En 't is inderdaad iets anders of je dit soort dingen kijkt uit sensatielust.

Citaat:
Of juist inspiratie....

brrr

Gatara
Ja, da's 't gevaarlijke...
Oud 27-05-2002, 17:22
Verwijderd
Ach, er zijn zóveel van dat soort filmpjes te vinden op internet.

Oh, ik heb er ook nog wel een; waar iemand -voor het plegen van diefstel- LEVEND en wel, zónder verdoving even 2 handen en één voet wordt afgesneden. Overigens komt dát filmpje óók (al) uit een Arabisch land.
Oud 13-03-2003, 11:10
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
ff een vraagje
Ik ben 15, en wil oorlogs-verslageefster worden. Iedereen zegt dat ik me de risiko's niet realiseer, dat ik te jong ben om dat te snappen maar ik vind van wel.
ze hebben het ook de hele tijd over daniel pearl, ik heb die zaak ook gevolgt, maar het filmpje niet gekeken. Mijn vrienden zeggen dat ik het moet zien, omdat ik me dan meer realiseer van de risiko's van het vak en een betere beslissing kan maken. mijn moeder zegt dat het filmpje 'luguber en schokkend'is en dat ik het beter niet kan kijken. Mijn vraag aan ieder die het filmpje wel gezien heeft:
moet ik het kijken of niet?
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Oud 13-03-2003, 11:11
prinses eowyn
Avatar van prinses eowyn
prinses eowyn is offline
ik weet waar ik het filmpje verwijdert is van het forum maar ik weet ook waar ik het WEl kan kijken, dus daar gaat het nu niet om.
__________________
"I fear a cage. To stay behind bars until use and old age acpect them and all chance of valor has gone beyond recall or desire"
Oud 13-03-2003, 11:30
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 13-03-2003 @ 12:11:
ik weet waar ik het filmpje verwijdert is van het forum maar ik weet ook waar ik het WEl kan kijken, dus daar gaat het nu niet om.
Zo veel is er ook weer niet te zien..... Dus ach... Je moet het natuurlijk zelf weten...
Oud 13-03-2003, 14:03
michael1
michael1 is offline
Er is een lange versie,en een korte versie.
Het is te bizar voor woorden.
Ads door Google
Oud 13-03-2003, 14:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 13-03-2003 @ 12:10:
ff een vraagje
Ik ben 15, en wil oorlogs-verslageefster worden. Iedereen zegt dat ik me de risiko's niet realiseer, dat ik te jong ben om dat te snappen maar ik vind van wel.
ze hebben het ook de hele tijd over daniel pearl, ik heb die zaak ook gevolgt, maar het filmpje niet gekeken. Mijn vrienden zeggen dat ik het moet zien, omdat ik me dan meer realiseer van de risiko's van het vak en een betere beslissing kan maken. mijn moeder zegt dat het filmpje 'luguber en schokkend'is en dat ik het beter niet kan kijken. Mijn vraag aan ieder die het filmpje wel gezien heeft:
moet ik het kijken of niet?
Je kunt als oorlogsjournalist natuurlijk ook de risico's opzoeken. Je krant of tv station zal je waarschijnlijk meerdere malen weerhouden om zo dicht bij het front te komen, domweg omdat ze je niet kwijt willen. Er zitten natuurlijk risico's aan vast. Zeker, maar
vind het stom om te zeggen van: kijk deze oorlogsjournalist is zo om het leven gekomen, wil je ook zo eindigen?
Dan kun je net zo goed aan iemand die vrachtwagenchauffeur wilt worden een heftig ongeluk laten zien waarbij het lichaam van de chauffeur in stukken wordt gereten.

Meid. Niks vanaan trekken. Gewoon doen! Ik vind het een zeer respectvolle baan.
Overigens worden er in GB trainingen aangeboden voor oorlogsjournalisten zodat je een beetje weet hoe je je moet gedragen in oorlogsgebieden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-03-2003, 14:50
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Ik hoef het filmpje echt niet te zien... En dan niet omdat ik een zwakke maag heb ofzo, maar gewoon omdat ik het onwijs zielig vind, en ik een btje respect op wil brengen voor hem en zn familie..
Oud 13-03-2003, 15:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dit onderwerp is wel ontzettend "geupped" (origenele post mei vorig jaar), da's tegen de etiquette van het forum.
("Het uppen van topics, zonder goede reden, die allang uit het zicht zijn is niet de bedoeling. "
http://forum.scholieren.com/announcement.php?forumid=33)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-03-2003, 15:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
*fluit*
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.