Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2011, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ehh, dat haar album veelal bestaat uit verkrachtingen van voor het grote publiek onbekende nummers, waar zij nu alle credits voor krijgt, terwijl ze er NIETS interessants meedoet, ze maakt ze alleen maar kapot.
Hoeveel hits had jij al geschreven op je 14e? Dit zal een keuze van haar producer zijn, maar zo'n muzikaal iemand gaat echt wel zelf liedjes schrijven over een tijdje hoor. Bovendien, jij vindt het verkracht maar veel mensen vinden het mooi. En de songwriters van het origineel krijgen daardoor ook weer meer aandacht dus die zijn er alleen maar blij mee.
Zoveel artiesten tegenwoordig durven niet eens meer live op te treden, laat staan piano spelen tegelijkertijd. Ik vind haar wel cool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 12:50
Verwijderd
Krista, ga anders ff roeien.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:50
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Zoveel artiesten tegenwoordig durven niet eens meer live op te treden, laat staan piano spelen tegelijkertijd..
Pardon?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:51
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:52
Verwijderd
haha kristaco weet net zoveel van muziek als ik van fietsbanden plakken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:
haha kristaco weet net zoveel van muziek als ik van fietsbanden plakken ofzo.
Ik weet niet hoeveel jij van fietsenbanden plakken weet maar ik maak al sinds mijn 6e muziek hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:54
Verwijderd
Niks mis met Birdy. Ik vind het ook wel prettige muziek

Maar Birdy is natuurlijk tè mainstream en dan moeten we het allemaal haten op dit forum
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoeveel jij van fietsenbanden plakken weet maar ik maak al sinds mijn 6e muziek hoor.
Dat doen die mongolen REM ook maar dat noem ik ook geen muziek.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Niks mis met Birdy. Ik vind het ook wel prettige muziek

Maar Birdy is natuurlijk tè mainstream en dan moeten we het allemaal haten op dit forum
ah, nog zo'n muzikale hoogvlieger
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:57
Verwijderd
jostiband repeteert ook iedere week ;x
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met Birdy. Ik vind het ook wel prettige muziek

Maar Birdy is natuurlijk tè mainstream en dan moeten we het allemaal haten op dit forum
ja dit dus
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 12:59
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Krista heeft duidelijk een kut muzieksmaak.

Tegenwoordig is er juist een overschot aan zingende tieners die denken dat ze talent hebben, maar de echte talentjes zullen niet zo gauw doorbreken bij het grote publiek.

Ik heb 't beeld n m'n hoofd van een 13 jarige Glen Hansard die stopte met school, omdat hij muziek wou maken. Niet voor de roem, want hij speelde jaren op straat, maar voor de muziek. Zo zouden er meer moeten zijn.

Ik blijf erbij dat birdy AIDS is, ookal kende ik haar voor dit topic niet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Niks mis met Birdy. Ik vind het ook wel prettige muziek

Maar Birdy is natuurlijk tè mainstream en dan moeten we het allemaal haten op dit forum


Je hebt gelijk, dat is het, bah!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Krista heeft duidelijk een kut muzieksmaak.
ja dan heb je veel verstand van muziek als je random dit soort dingen gaat roepen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:02
Verwijderd
Sowieso, naar 3fm luisteren en dan klagen als er mainstream muziek op komt??
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ach ja, popmuziek vormt zich naar de luisteraar hè; het gros wil alleen maar "iets leuks voor op de achtergrond" tegenwoordig; dan krijg je van die formalistische laagdrempelige snel-scoren bagger.

Overigens is dit volgens mij hetzelfde traject als die andere snol die eerst zo'n walgelijk Kings of Leon nummer coverde (WANT WAT DE BOER NIET KENT DA VREET IE NIET) om daarna zelf met ondermaatse drek aan te komen zetten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, als je birdy wel cool vind, en birdy maakt kutmuziek, dan klopt dat statement toch wel aardig? Jouw smaak heeft niks te maken met mijn verstand van muziek.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Sowieso, naar 3fm luisteren en dan klagen als er mainstream muziek op komt??
Er werd geklaagd over Birdy, niet over mainstream muziek. Wat een belachelijke aanname dat als je Birdy (SUPER) kut vindt, je alle mainstream muziek kut vindt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Sowieso, naar 3fm luisteren en dan klagen als er mainstream muziek op komt??
Het ging mij voornamelijk om het feit dat die rukmongool van een Beelen een soort "Ik zoek de Nederlandse Birdy" contest is begonnen, terwijl er natuurlijk wel wat noemenswaardiger talent rondloopt dan een puberkut achter een piano.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik luister overigens nooit naar 3fm, vandaar dat ik dat grietje ook niet kende. Ik luister alleen BBC, jeweetoch.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Er werd geklaagd over Birdy, niet over mainstream muziek. Wat een belachelijke aanname dat als je Birdy (SUPER) kut vindt, je alle mainstream muziek kut vindt.
Oh dat is niet op basis van dit topic of birdy hoor, meer de tendens op het forum
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het ergste zijn nog mensen die zeggen "JA IK LUISTER GRAAG NAAR 3FM WANT ZO ONTDEK IK NIEUWE MUZIEK", dat is net zoiets als zeggen dat je altijd je vreten haalt bij de locale snackbar en nu opeens het 'grootse' assortiment van de Aldi ontdekt
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
VROEGER TOEN HET SUBFORUM MUZIEK NOG OVERUREN MAAKTE

/nostalgie.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:07
Verwijderd
Godver, Carn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:07
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:09
Verwijderd



Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:13
Verwijderd
Ik hou ook van simpele pop dus ben zeker niet tegen de mainstreammuziek maar ik vind dat Birdy's covers gewoon plain crap zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:14
Verwijderd
die wordt er inderdaad niet beter op!
Toch zijn er ook liedjes waarvan ik Birdy's versie ook mooi vind, heel anders dan het origineel maar toch mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:16
Verwijderd
Oei
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:16
Verwijderd
Ah, getver, die cover had ik echt niet willen horen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:17
Verwijderd
Citaat:
die wordt er inderdaad niet beter op!
Toch zijn er ook liedjes waarvan ik Birdy's versie ook mooi vind, heel anders dan het origineel maar toch mooi.
Als het originele nummers waren vond ik ze ook niet onaardig. Maar juist omdat de originelen zo waanzinnig goed zijn, vind ik het pure verkrachting.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:20
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik heb niet zo'n extreme haat voor Birdy, maar ik vind het verder ook niet zoveel. Ze praat vooral ontzettend irritant, ik kan haar uitspraak niet uitstaan.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:22
Verwijderd
Om van de opnamekwaliteit nog maar te zwijgen

Eerlijk is eerlijk, ik kende het origineel niet en Birdy heeft geen onaardig stemmetje, ik vind het wel aardig.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:22
Verwijderd
3fm <3
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:24
Verwijderd
Ze heet Jasmine van den Bogaerd
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
3fm <3
Bah wat ben je toch enorm mainstream Bas, gatverdamme
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Bah wat ben je toch enorm mainstream Bas, gatverdamme
Jaaaaaa lekker springen op Bløf & The Offspring
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:28
Verwijderd
Ze is gewoon niet bijzonder. Er zijn behoorlijk wat mensen op de wereld die kunnen zingen. En om dan door te breken met covers.. Pretty random.

En ja, Krista, ze is indrukwekkend voor een 14-jarige, maar die spelen dan de hoofdrol in de schoomusical.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Ze is gewoon niet bijzonder. Er zijn behoorlijk wat mensen op de wereld die kunnen zingen. En om dan door te breken met covers.. Pretty random.

En ja, Krista, ze is indrukwekkend voor een 14-jarige, maar die spelen dan de hoofdrol in de schoomusical.
Blijkbaar vinden mensen het wel bijzonder, waarom wordt het anders zoveel gedraaid?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar vinden mensen het wel bijzonder, waarom wordt het anders zoveel gedraaid?
Omdat ze AIDS in hun oren hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:29
Verwijderd
Citaat:
En dan is er ook nog 1 of andere grappenmaker bij Nu.nl die het stuk voor stuk verbeteringen vindt van de nummers ;d;D;dD;

Noooo Wat is dat dan voor randdebiel?
Heet ie toevallig Henk? Of Ingrid?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:29
Verwijderd
Waarom wordt André Hazes zoveel gedraaid?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze AIDS in hun oren hebben.
oh, arme hppa!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Waarom wordt André Hazes zoveel gedraaid?
Het kan je smaak niet zijn, maar het is nog steeds bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:31
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
En dan is er ook nog 1 of andere grappenmaker bij Nu.nl die het stuk voor stuk verbeteringen vindt van de nummers ;d;D;dD;

Was het die Wouter?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar vinden mensen het wel bijzonder, waarom wordt het anders zoveel gedraaid?
Omdat één persoon erover stuitert en de rest er achteraan wandelt.

Waarom hebben zoveel mensen uggs gekocht? Waarom lijnen allerlei wijven zichzelf dood? Waarom wordt er gestart met roken?

Hoi, de mensheid is wat simpeler dan je hoopt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel hits had jij al geschreven op je 14e? Dit zal een keuze van haar producer zijn, maar zo'n muzikaal iemand gaat echt wel zelf liedjes schrijven over een tijdje hoor. Bovendien, jij vindt het verkracht maar veel mensen vinden het mooi. En de songwriters van het origineel krijgen daardoor ook weer meer aandacht dus die zijn er alleen maar blij mee.
Zoveel artiesten tegenwoordig durven niet eens meer live op te treden, laat staan piano spelen tegelijkertijd. Ik vind haar wel cool.
Oh asjeblieft, doe normaal
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Het kan je smaak niet zijn, maar het is nog steeds bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:32
Verwijderd
Overigens stuitert die ene persoon er ook alleen maar over omdat ie graag íets te zeggen wil hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 13:32
Verwijderd
Pierre Oitmann was het:

Birdy – Birdy
Laatste update: 25 november 2011 21:16 info
Wie aan kindsterren denkt, denkt al gauw aan Justin Bieber, Hanson, Michael Jackson of misschien zelfs Jantje Smit en Heintje. Inmiddels kunnen we daar de vijftienjarige Birdy aan toevoegen. Zelden klonk een tiener zo volwassen als zij.

Birdy is de artiestennaam van de Britse zangeres Jasmine Van Den Bogaerde, die in 2008 de talentenjacht Open Mic UK won op slechts twaalfjarige leeftijd. Inmiddels zijn we drie jaar verder en is daar opeens haar titelloze debuutalbum, voorafgegaan door de uiterst succesvolle cover van Bon Ivers debuutsingle Skinny Love.
Hoewel Birdy geclassificeerd wordt als een singer-songwriter, heeft ze slechts één nummer op haar debuutalbum zelf geschreven; het bloedmooie Without A Word. Als je als meisje van net vijftien dit al op papier en vervolgens op plaat gezet krijgt, dan ben je een uitzonderlijk groot talent. Het doet verlangen naar meer eigen liedjes.
Sommige covers zijn behoorlijk omgebouwd door Birdy. Openingsnummer 1901 bijvoorbeeld, oorspronkelijk van de Franse popband Phoenix. Eveneens heel fraai zijn haar uitvoeringen van het van oorsprong meer elektronische The District Sleeps Alone Tonight van The Postal Service en van de klassieker Fire And Rain van James Taylor.
Toegankelijk
Soms blijft Birdy ook dicht bij het origineel, zoals de prachtige ballad I’ll Never Forget You van de obscure band Francis and The Lights. Ze ontdoet Terrible Love van The National van diens gruizige productie en maakt er een toegankelijke powerballad van. Indrukwekkend zijn ook de covers van The XX en Fleet Foxes.
Ondanks dat het albums covers bevat van behoorlijk uiteenlopende artiesten en er meerdere producers achter de knoppen hebben gezeten (onder meer Jim Abbiss en James Ford), klinkt het album opvallend consistent en gebalanceerd. Birdy maakt zich alle nummers moeiteloos eigen. Nog piepjong, maar nu al een fantastische artieste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.