Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2012, 10:31
sus
sus is offline
Kan iemand mij misschien helpen met deze 2 opeenvolgende zinnen? kep 2 verschillende versies.

"Uniformen kunnen de schoolomgeving verbeteren, wat leidt tot beter gedrag en betere cijfers van de scholieren. Zonder de afleiding van wat alle andere scholieren dragen, vinden scholieren het gemakkelijker om zich te concentreren."

of

"Uniformen kunnen de schoolomgeving verbeteren, wat leidt tot beter gedrag en betere cijfers van de scholieren. Scholieren vinden het gemakkelijker om zich te concentreren, zonder de afleiding van wat alle andere scholieren dragen."

Vraag:
1.welke versie is beter?
2. Is "wat" in de 1e zin wel goed? Klinkt "dit" niet beter?
3. Staan er misschien te veel "scholieren" in de 2e zin? Moet het veranderd worden in "ze"? Zoja, welke?

Alvast bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2012, 13:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Persoonlijk zou ik de structuur omgooien:

"Het invoeren van de verplichting om op school een uniform te dragen, zou de schoolomgeving kunnen verbeteren. Scholieren zouden dan namelijk niet meer kunnen worden afgeleid door de diverse outfits van hun klasgenoten. Dit leidt tot een betere concentratie op de leerstof en dit heeft weer positief invloed op hun gedrag in de klas en hun studieprestaties."
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 15:11
the economist
the economist is offline
verwijzend voornaamwoord.
In zin 2 kun je de eerste scholieren laten staan, de tweede door 'zij vervangen (slechts gescheiden door de punt staat het tweemaal achter elkaar), en de derde keer zou ik 'van wat anderen dragen' schrijven.
verder zijn zin 1 of 2 wat mij betreft even goed.
Het namelijk van AzN vind ik niet nodig hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Wie helpt mij uit de brand?????
D'nisSe
28 09-01-2006 15:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kan iemand deze nederlandse woorden controleren voor me aub,ik heb ze gemaakt
halilo
13 08-03-2004 16:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Zou iem. mijn engelse tekst willen nakijken alsjebl.?!
Sanneke1983
17 13-11-2003 12:35
Liefde & Relatie intelligentie invloed op relatie ?
emi
104 30-07-2003 15:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels vertaling
NoEnglish:(
9 13-05-2003 16:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.