Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2005, 14:14
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Hallo,

Ik ga volgend jaar naar 6vwo en daarna wil ik graag Kunsten Cultuur en Media gaan studeren in Groningen. CKV2 sluit eigenlijk precies bij deze studie aan, maar omdat ik geen tekenen en muziek heb gekozen heb ik dit niet gehad. Als ik het boek zo bekijk vind ik dat echt super jammer. Daarom wil ik nu proberen om de stof van 5vwo in de vakantie gaan inhalen en dan in 6vwo gewoon mee te gaan doen en er ook eindexamen in te gaan doen.

Dus aan de mensen die CKV2 hebben, denken jullie dat dit te doen is?
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2005, 19:20
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik zit nu (nog 1 week) in VWO 5, en ik denk dat als je in de vakantie hard werkt en mss wat hulp krijgt van leraren, of aantekeningen kunt lenen van andere leerlingen, dat het best te doen is.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 20:03
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Mooi
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 11:47
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Makkelijk te doen ja. Vooral als je een beetje hulp van leraren krijgt (dat je bijvoorbeeld antwoordenboek krijgt ofzo) en of ze je in een paar tussenuren wat bij kunnen praten. Het is echt niet moeilijk en de tekst staat vrij goed uitgelegd in mijn boek 'de Bespiegeling'.

Maarre je wilt de stof van 5 VWO gaan inhalen, moet je dan niet ook de stof van de 4e klas gaan inhalen? En hoe zit het met je schoolexamen cijfers? Bij ons op school zou zoiets echt niet kunnen. Naja veel succes ermee!

Edit: heb je trouwens ook kcv? Want ik had als voordeel dat veel stof bij ckv en kcv terugkwam. Daarom had ik als enige in mijn klas ook een 9.7 voor een schoolexamen over kunst bij kcv. Scheelt wel.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 23:26
Verwijderd
Welke methode gebruiken jullie? Ik vond Zienderogenkunst namelijk echt heel slecht. Je kunt ernaast het beste een groot naslagwerk voor de kunstgeschiedenis gebruiken, en alle vorige eindexamens maken. Voor kunstbeschouwing is ook een stukje inzicht nodig. Het is een 'maniertje', je moet even te weten komen hoe je die vragen precies moet beantwoorden.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 26-06-2005 @ 12:47 :
Makkelijk te doen ja. Vooral als je een beetje hulp van leraren krijgt (dat je bijvoorbeeld antwoordenboek krijgt ofzo) en of ze je in een paar tussenuren wat bij kunnen praten. Het is echt niet moeilijk en de tekst staat vrij goed uitgelegd in mijn boek 'de Bespiegeling'.

Maarre je wilt de stof van 5 VWO gaan inhalen, moet je dan niet ook de stof van de 4e klas gaan inhalen? En hoe zit het met je schoolexamen cijfers? Bij ons op school zou zoiets echt niet kunnen. Naja veel succes ermee!

Edit: heb je trouwens ook kcv? Want ik had als voordeel dat veel stof bij ckv en kcv terugkwam. Daarom had ik als enige in mijn klas ook een 9.7 voor een schoolexamen over kunst bij kcv. Scheelt wel.
Het kan best zijn dat bij haar op school CKV2 begint in 5V, net als bij ons op school..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 17:19
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Ja dat zou dan een stuk logischer/makkelijker zijn, maar goed dat weet ik ook niet. Bij mij op school is het zo dat je in de 4e, 5e en 6e een uur in de week ckv2 hebt.




Pfff, morgen proefwerk en het is zoooo saai (Moderne kunst).
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:07
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 28-06-2005 @ 18:19 :
Ja dat zou dan een stuk logischer/makkelijker zijn, maar goed dat weet ik ook niet. Bij mij op school is het zo dat je in de 4e, 5e en 6e een uur in de week ckv2 hebt.
Bij ons op school heb je in de 4e Ckv 1 (verplicht) en in de 5e en 6e als keuzevak tekenen (ckv2), en dat dan ong. 4 tot 5 uur in de week...

Conclusie; het verschilt nogal per school
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:53
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Hihi, ja hier ging het toch over ckv2? Pfff 5 uur in de week ckv2 is mij echt te veel hoor, wat doe je dan in godsnaam? Of zit daar ook het praktijk gedeelte van ckv3 bij in? Naja dan valt het nog wel enigszins mee.
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:32
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Bij ons is er geen ckv 3. Ckv 2 is bij ons tekenen, praktijk en theorie. We hebben op school 5 periodes in een jaar, met iedere periode een bep. aantal uur voor een vak. De laatste periode was dat dus 4 uur praktijk (eindwerkstuk voor V5 maken), 1 uur theorie (uit Zienderogenkunst), en 1 uur kwt (zelf in te vullen).

Het is mss vrij veel, maar als je tekenen een leuk vak vindt is het heel goed te doen=)
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:09
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Ik heb inderdaad ook kcv, dus dat gaat wel lukken denk ik. Ik zou ook de methode de bespiegeling krijgen en ik heb nu de boeken thuis en volgens mij gaat het wel lukken. Ckv2 begint bij ons op school ook pas in 5v. Ze hebben dan 1 uur in de week.

Iig bedankt
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 18:46
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Citaat:
lautie schreef op 29-06-2005 @ 22:09 :
Ik heb inderdaad ook kcv, dus dat gaat wel lukken denk ik. Ik zou ook de methode de bespiegeling krijgen en ik heb nu de boeken thuis en volgens mij gaat het wel lukken. Ckv2 begint bij ons op school ook pas in 5v. Ze hebben dan 1 uur in de week.

Iig bedankt
Dus bij ckv 2 krijg je tekenen en theorie. Maar wat moet je tekenen? geef voorbeeld!
En theorie?? zoals....??

oh en.....is ckv 2 hezelfde als ckv 3??? En heb je praktijk?? moet je ook werkstukken maken en zo???

Is ckv 3 een examen vak!??

Misschien heb ik te veel gevraagd, maar ik moet 't wel weten!
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:49
Sylver-Myst
Avatar van Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
bloed schreef op 06-07-2005 @ 19:46 :
Dus bij ckv 2 krijg je tekenen en theorie. Maar wat moet je tekenen? geef voorbeeld!
En theorie?? zoals....??

Bij mij op school is het zo dat ckv2 beeldend een soort kunstgeschiedenis is. Alleen theorie dus. We krijgen hetzelfde als de muziek leerlingen en ons boek bevat ook muziekvragen met geluidsfragmenten. Mijn tekening voor dit jaar was een culturele reisposter voor een land of stad. Echt leuk hoor! Theorie varieert bij mijn school van cultuur in de middeleeuwen tot massacultuur van nu.
oh en.....is ckv 2 hezelfde als ckv 3??? En heb je praktijk?? moet je ook werkstukken maken en zo???
Bij ckv2 heb je dus alleen theorie. Ckv3 is vooral praktijk met een klein beetje en gemakkelijk vooral algemene kunstgeschiedenis en gaat alleen over beeldende dingen (beeld/schilderkunst vooral; ook wat architectuur)
Is ckv 3 een examen vak!??
bij ons niet (dacht ik)

Misschien heb ik te veel gevraagd, maar ik moet 't wel weten!
Hopelijk heb je hier wat aan. Maar vraag het even na op jouw school, misschien vullen ze het programma daar heel anders in. Gewoon naar een tekenleraar uit de bovenbouw toestappen of vraag een leerling; ook erg handig. Naja succes!
__________________
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are all the same...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 16:25
lautie
Avatar van lautie
lautie is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 07-07-2005 @ 22:49 :
Hopelijk heb je hier wat aan. Maar vraag het even na op jouw school, misschien vullen ze het programma daar heel anders in. Gewoon naar een tekenleraar uit de bovenbouw toestappen of vraag een leerling; ook erg handig. Naja succes!
Dit geldt ook voor onze school.
__________________
I'm not to be trusted, I'm human
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 16:15
CKv2 lleerling
CKV2 saaii vak!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Ckv2
sweetblondgirl
6 26-05-2005 07:51
Algemene schoolzaken CKV2 en CKV3 samengenomen?
Kaaskopper
16 25-04-2005 16:43
Eindexamens 2003 wat is je score van CKV2?
Bianca16*
22 26-04-2003 17:01
Eindexamens 2003 ckv2 examen is bij mij bad! bij jullie??
redroosje
4 16-04-2003 16:39
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie bijbels en boeken(ckv2)
*charm girl*
0 27-10-2001 15:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand samenvattingen van CKV2?
boeh
0 06-04-2001 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.